تلگرام X چیست؟ ۱۰ تفاوت تلگرام (Telegram) و تلگرام ایکس (Telegram X)

تلگرام قصد دارد یک نسخه از پیام رسان محبوب خود را راه اندازی کند و آن را به عنوان تلگرام ایکس یا Telegram X منتشر کند. ظاهرا تلگرام یک کلاینت جایگزین به نام Challegram را خریداری کرده و آن را به تلگرام ایکس تبدیل کرده است. تلگرام X در حال حاضر برای دستگاه اندروید و آیفون در دسترس است و ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که تفاوت تلگرام ایکس و تلگرام در چیست؟ در این پست ما به مقایسه تلگرام ایکس و تلگرام معمولی اندروید خواهیم پرداخت.

آشنایی با گزینه ها و فرق میان برنامه های Telegram و Telegram X

What is Telegram X ? Differences Between Telegram X and Telegram

هدف تلگرام این است که پیام رسان سریعتر و راحت تر را ایجاد کند. به همین دلیل طی دو سال گذشته نسل جدیدی از تلگرام به موازات نسخه اصلی اش توسعه داده شد. هدف Telegram X سرعت، سهولت استفاده، انیمیشن های با کیفیت و سایر جنبه های دیگر است. شما می توانید بقیه تفاوت ها را در داخل برنامه (از لحاظ عملکرد و بهینه سازی منابع) پیدا کنید. این تفاوت ها به لطف این واقعیت است که کتابخانه های منبع باز TDLib در توسعه Telegram X استفاده شده اند که نیاز به سخت افزار کمتری دارد.

از تفاوت های دیگر تلگرام ایکس و تلگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت تلگرام ایکس نسبت به تلگرام بیشتر است چون که پروسه ها سبک تر شده اند و بعد پردازنده دستگاه تقاضای زیادی ندارد و بنابراین سریعتر کار می کند.
  • مصرف باتری تلگرام ایکس نسبت به تلگرام کمتر است.
  • عناصر متحرک موجود در چت ها یا به عبارت دیگر انیمیشن های تلگرام ایکس نسبت به تلگرام بهبود یافته است.

البته باید یادآوری کنیم که تلگرام ایکس یا تلگرام اکس هنوز در مرحله آزمایش است. برخی از ویژگی های این برنامه هنوز به خوبی کار نمی کند. به طور مثال شما بعد از چند دقیقه استفاده از آن با پیغام ویدئویی شما شکست خورد مواجه خواهید شد و یا اینکه هنگام استفاده از پیام ویدیویی برنامه به طور غیر منتظره بسته خواهد شد. برخی از اشکلات دیگری که در برنامه تلگرام ایکس با آن مواجه شدیم این بود که شماره ها با نام مخاطبان مطابقت نداشت و حذف داده و کش و ورود مجدد به سیستم هم هیچ کمکی نکرد. اما قطعا بعد از مدتی این باگ ها رفع خواهند شد و شاید هم تلگرام X از تلگرام معمولی محبوب تر شد.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

تفاوت رابط کاربری تلگرام X و تلگرام

هر کاربری می تواند تفاوت اصلی تلگرام ایکس و تلگرام را در رابط کاربری اش پیدا کند. این رابط کاربری به Google Hangouts متصل است. در ورژن تلگرام X شما می توانید تم های مختلفی اعمال کنید، چت و تماس در زبانه های مجزا قرار گرفته اند، منوی راست کلیک متفاوت است و دارای گزینه های کمتری در مقایسه با تلگرام است.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

اگر برنامه تلگرام ایکس را نمی پسندید می توانید از برنامه گوگل الو استفاده کنید که در پست آشنایی با پیام رسان، آموزش نصب و ۱۵ ترفند کاربردی گوگل الو در مورد آن توضیح دادیم.

تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس در حالت شب و حالت حباب

یکی دیگر از تفاوت های تلگرام ایکس و تلگرام در این است که در تلگرام X یک سربرگ حالت شب وجود دارد که شما می توانید از طریق منو برنامه به آن دسترسی پیدا کنید. این ویژگی بسیار عالی است و با صفحه نمایش های OLED به خوبی کار می کند. حالت شب در تلگرام عادی وجود ندارد اما شما می توانید تم خودتان را از طریق تنظیمات تاریک کنید. در تلگرام ایکس همچنین یک حالت شب اتوماتیک وجود دارد که از سنسور نور برای انتقال به حالت شب و رنگ تم استفاده می کند.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

در تلگرام ایکس یک حالت حباب وجود دارد که به شما اجازه می دهد پیام ها را به بدون کادر متنی مشاهده کنید. این ویژگی در برنامه تلگرام معمولی وجود دارد اما در ورژن تلگرام ایکس شما می توانید این حالت را غیر فعال کنید. ۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون را مطالعه بفرمایید.

پلیر موسیقی تلگرام X

پخش کننده موسیقی Telegram X دارای یک تم آینه ای است. آلبوم هایی که دارای کاور هستند نیمی از صفحه را پوشش می دهند. اگر موسیقی شما به صورت محلی ذخیره نشده باشد شما یک آیکن ابر کنار موسیقی مشاهده خواهید کرد.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

اگر کد فعال سازی تلگرام را دریافت نمی کنید پیشنهاد می کنیم پست دلیل و حل مشکل عدم دریافت کد فعال سازی ثبت نام و ورود تلگرام را مطالعه بفرمایید.

با تلگرام ایکس در مصرف دیتاهایتان صرفه جویی کنید

در تلگرام ایکس یک ویژگی جدید به نام Data Saver اضافه شده است. با استفاده از این ویژگی شما می توانید وقتی به دیتا یا رومینگ تغییر وضعیت می دهید در مصرف دیتا هایتان صرفه جویی کنید.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

اگر قصد دارید هنگام فورارد پیام ها در تلگرام اسم تان حذف شود پست ۳ روش حذف اسم فرستنده پیام و لینک ها در هنگام فوروارد مطالب و پیغام تلگرام را مطالعه بفرمایید.

استیکرها یکی از قابلیت های تلگرام ایکس (telegram x)

در برنامه تلگرام ایکس شما می توانید استیکرهای جدید، استیکرهای نصب شده و استیکرهای آرشیو شده را در سربرگ های جداگانه مشاهده کنید. اما در تلگرام معمولی شما یک لیست ساده از استیکرها را مشاهده خواهید کرد. آموزش ساختن استیکر تلگرام را مطالعه بفرمایید.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

نحوه استفاده از قواعد نشانه گذاری در تلگرام X

یکی دیگر از  تفاوت های تلگرام و تلگرام ایکس در استفاده از قواعد نشانه گذاری مثل **bold**, _italic_, ‘code’ و [text](url) است.  با استفاده از این ویژگی می توانید به طور واقعی متن هایمان را ویرایش کنیم.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

اگر قصد دارید چند اکانت تلگرام داشته باشید پیشنهاد می کنیم پست آموزش اضافه کردن دو یا چند اکانت به تلگرام و نحوه سوئیچ بین چند اکانت تلگرام را مطالعه بفرمایید.

تم ها در برنامه Telegram X

تلگرام ایکس از تم های ساخته شده کاربران پشتیبانی نمی کند. وقتی شما تم ای تلگرام را دانلود می کنید و روی تم کلیک می کنید تلگرام X آن را در ویرایشگر متنی باز خواهد کرد. اما در برنامه تلگرام اصلی وقتی که شما تم را باز می کنید Theme به برنامه اعمال خواهد شد.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

تفاوت ویژگی پیام های ذخیره شده در تلگرام ایکس و تلگرام

یک ویژگی جالب که در برنامه تلگرام ایکس تعبیه شده است پیام های ذخیره شده می باشد. شما می توانید از طریق پیام های ذخیره شده مواردی مانند پست ها، اسناد و رسانه های مورد استفاده را ذخیره کنید. این باعث می شود که پست های ذخیره شده خود را راحت تر پیدا کنید. در برنامه تلگرام معمولی شما مجبورید که روی علامت ذخیره پیام تپ کنید و بعد روی منوی کشویی تپ کنید تا به زبانه ها دسترسی پیدا کنید که گام های زیادی را نیازمند است.

تلگرام X چیست ؟ تفاوت تلگرام و تلگرام ایکس

حالت پیشرفته در تلگرام ایکس

تلگرام ایکس همچنین دارای یک حالت پیشرفته است که میزبان یک ویژگی جدید است. در این قسمت عملیات ضربتی برای مخفی کردن صفحه کلید برای نمایش جلوه های صوتی و بسیاری موارد متفاوت دیگر وجود دارد.

حرکات جدید برنامه تلگرام ایکس (Telegram X)

با فشار طولانی مدت چت ها و کانال ها شما می توانید پیش نمایش آنها را مشاهده کنید. در تلگرام معمولی شما گزینه هایی مانند ترک کانال، پاک کردن تاریخچه، پین کردن، پاک کردن وجود دارد. این حرکت به شما اجازه می دهد تا حداکثر ۵ چت را پین یا سنجاق کنید.

یک حرکت جدید دیگری نیز وجود دارد که شما را قادر به ایجاد چت/ گروه/ کانال/ چت مخفی می کند. شما فقط باید دکمه نوشتن را که در قسمت پایین – سمت راست است را نگه دارید گزینه ها ظاهر خواهند شد. در برنامه تلگرام معمولی شما باید روی دکمه Compose تپ کنید تا موارد بالا را ایجاد کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش ۳ روش برتر ساخت نظرسنجی و رای گیری در گروه و کانال تلگرام را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات؟

همانطور که می دانید برنامه تلگرام اصلی دارای چندین سال سابقه است و تنها دو سال از عمر تلگرام ایکس می گذرد. زمان و تجربه به برنامه تلگرام اصلی اجازه داد که به بلوغ برسد و جزء بهترین و کاملترین برنامه های پیام رسان امروزی شود. بنابراین باید به تلگرام X هم زمان داد تا خود را به اثبات برساند. کاربران گرامی می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در مورد قابلیت و تفاوت های تلگرام و تلگرام ایکس (Telegram X) در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارند.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Mehran says:

    پاول دوروف علاوه بر تلگرام و تلگرامX یه تلگرام دیگه هم چهار سال پیش ساخت…
    اون یکی اسمش چی بود؟؟

  • امین says:

    سلام میگم چرا تو تلگرامx قابلیت کامنت تو پست های کانال نیست میشه راهنمایی ام کنید

    • على says:

      سلام و درود
      من قبلا از تلگرام ساده استفاده میکردم یک مدتی بود وصل نمیشد، تلگرام ایکس نصب کردم کانالم باتمام محتویاتش باز شد اما وقتی لنک کانال را میگذرم در فیسبوک کانال باز نمیشه چطوری لنک کانال رو به تلگرام ایکس تبدیل کنم که دیگرام بتونه با استفاده از لنک وادر کانالم بشه؟
      ممون

  • هیچ says:

    یک قابلیت دیگه که داره میتونیم ایموجی هارو از آیفون به ایموجی های دیگه مثل سامسونگ و گوگل و مایکروسافت تغییر داد

  • Melika says:

    چجوری میشه groupبه supergrupتغییر داد توی تلگرام xوقتی گزینهcovert to supergrupنداره؟؟؟؟

  • علی says:

    دوتا سوال دارم ک منو تو دوارهی گذاشته:
    چرا تلگرام ایکس از تم های ساخته شده پشایبانی نمیکنه؟
    تو اپدیتای بعدی تلگرام اصلی مثل تلگرام ایکس میشه بیشتر از سه تا اکانت داشت؟

  • ماهان says:

    چرا سایز عکسا انقد بزرگه مثلا تو کانال عکس میفرستن کل صفحع رو.میگیره مسخرس؟! چیکار باید کرد

    • سحر says:

      با حذف برنامه موبوگرام و نصب تلگرام ایکس اطلاعاتی مثل چت شخصی کانال هو و پیام ها کلا پاک میشن؟با تلگرام ایکس از صفر شروع میشه؟

  • ماهان says:

    سلام تلگرام ایکس فوروارد پیشرفته نداره؟ یعنی مثلا ی چیزی رو میخای واس کسی بفرستی نمیتونی لینک رو پاک کنی و خودت یچیزی زیرش اضافه کنی /مثلا باید کپی کنی بعد پاک کنی و بنویسی دردسر داره!!!

  • حامد says:

    سلام خسته نباشین. میشه بگین گزینه outo save to gallery دقیقا کجای تلگرام ایکس قرار داره

  • هوتن says:

    سلام.اگر هردو تلگرام‌را باهم داشته باشیم حجمی که داده ها میگیره دوبرابر میشه یابه همون اندازه یک تلگرام فضارو اشغال می کنه!؟

  • نیل says:

    سلام
    تلگرام x ضد فیلتره ؟؟؟

  • Dr says:

    با حذف نصب برنامه تلگرام x بدون بستن اکانت تلگرام، تمام پوشه های اطلاعات آن حذف می شود ولی در تلگرام معمولی اینطور نیست.. حتی با بستن اکانت تلگرام هم پوشه های ذخیره فایل های آن باقی می ماند..

  • عباس مهدوی says:

    دربخش تنظیمات تلگرامxواقعاهیچ گزینه ای وجودنداره،گزینه هامحدودن مثل تلگرام اصلی نیست،چطوری میتونم یه کانال یاگروه رومخفی کنم؟

    • زهرا says:

      دستتو فشار بده به اون گفت وگویی که میخوای مخفی کنی وبعد منو سه خطی که بالای تلگرامته را باز کن وعلامت چشم که روش ضربدر هست را بزن وبعد رمز چت مخفی بده وبعد وارد چت وگفتگو مخفی میشی وبعد خواستی از گفت وگو خارج بشی علامت قفل پایین تلگرامتو بزن وبعد خارج میشی ووارد گفتگو عادی میشی