4 روش کاربردی نحوه رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری، کد پستی و..

۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و..

همانطور که می دانید امروزه اکثر سازمان ها، نهاد ها، شرکت ها، فروشگاه های اینترنتی و.. از طریق پست مرسوله های خود را ارسال می کنند. حتی خود شما هم شاید برای ارسال یک کارت پستال تبریک عید از پست استفاده کنید. اما گاهی پیش می آید که انتظار ما برای دریافت و یا ارسال مرسوله پستی طولانی می شود و ما دوست داریم بدانیم که دقیقا سفارش یا بسته ما کجا قرار دارد. با کمک پست امروز انزل وب، بسته های پستی شخصی یا سازمانی خود مثل کارت پایان خدمت، کارت ماشین، گواهینامه و.. را تا درب منزل رهگیری کنید.

نحوه رهگیری وضعیت مرسوله پستی ناجا، گواهینامه و.. بدون کد رهگیری و پستی

Tracking Postage Package with Code

همانطور که میدانید سایت های بسیار زیادی هستند که محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند. حتما شما هم از این قبیل سایت ها برای خرید کتاب، تابلو، دارو و غیره استفاده کرده اید. اگر شما در شهر دیگری زندگی می کنید این محصولات به کمک پست برای شما ارسال می شوند. گاهی اتفاق می افتد که خرید شما خیلی دیر به دستتان می رسد و وقتی که با فروشگاه تماس می گیرید ادعا می کنند که سفارش شما را ارسال کرده اند. حالا شما می خواهید بدانید که در این بین چه بلایی سر سفارش شما آمده است.

موضوع دیگری که می توانید تصور کنید این است که برای دوستتان که در شهر دیگری ساکن است مرسوله ای پست کرده اید. اما بسته شما به دست دوستتان نرسیده است و یا منتظر دریافت گواهینامه و کارت پایان خدمت و مواردی از این قبیل هستید. با استفاده از روش هایی که امروز در انزل وب معرفی می کنیم شما می توانید خیلی راحت مرسولات پستی و سازمانی خود نظیر کارت ماشین ، کارت موتور، نظام وظیفه و.. را رهگیری کنید.

پیگیری بسته و مرسولات پستی با کد رهگیری

شاید اولین راه حلی که به ذهنتان می رسد این است که سفارش خود را از طریق پست پیگیری کنید. اداره پست در سایت خود قسمتی را برای پیگیری مرسولات پستی طراحی کرده است. وقتی که شما خریدی انجام می دهید و یا یک بسته پست می کنید یک کد رهگیری پستی به شما داده می شود. مثلا اینجا ما یک رسید پستی را از اینترنت پیدا کردیم و اینجا قرار می دهیم. کد رهگیری پستی ۱۰ رقمی و یا ۲۰ رقمی می باشد.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

در صورتی که خرید و یا بسته ارسالی شما طول می کشد می توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. نحوه استفاده از این سایت بسیار ساده است. هنگام ورود به سایت با صفحه مانند زیر مواجه خواهید شد. در کادری که وسط صفحه است کد رهگیری مرسولات پستی خود را وارد می کنیم و روی آیکن ذره بین کلیک می کنیم.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از سرچ با صفحه ای مانند زیر مواجه می شویم. در این صفحه شما می توانید تاریخ و ساعت تحویل، نقطه پستی و رویداد را مشاهده کنید. اگر مرسوله پستی به دست شما یا فرد مورد نظرتان رسیده باشد در قسمت رویداد توضیح داده می شود. اگر می خواهید جزئیات بیشتری مشاهده کنید روی دکمه زرد رنگ مشاهده جزئیات کامل مرسوله کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات کامل مرسوله در قسمت پایین صفحه یک قسمت اضافه می شود. در این قسمت نقطه ورود و خروج مرسوله پستی شما با تاریخ و زمان ثبت شده است.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر قصد دارید بفهمید که ایمیل های ارسالی تان مطالعه شده است پیشنهاد می کنیم پست ۷ روش ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده را مطالعه بفرمایید.

رهگیری مرسولات پستی از طریق ارسال پیامک

اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید مرسولات پستی خود را از طریق پیامک رهگیری کنید. برای انجام این کار حرف R را تایپ کنید. کد ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله خود را وارد کنید. بعد پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

پیشنهاد می کنیم پست با این ۴ روش موقعیت مکانی شما و دیگران ردیابی می شود ‍! را مطالعه بفرمایید.

نحوه رهگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه ، کارت ماشین و..

برای رهگیری شناسنامه،کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در صفحه ای که پیش رو دارید نوع سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر لپ تاپ یا گوشی خود را گم کرده اید به کمک پست با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید! آنها را ردیابی کنید.

پیگیری مرسولات پستی ناجا با استفاده از کد USSD

برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و.. کد ستاره ۱۱۰ مربع را وارد کنید. بعد از بین گزینه ها، پلیس + ۱۰ را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

حالا وضعیت مدارک را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه).

نحوه رهگیری مرسوله پستی

کد ملی (برای پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (برای پیگیری گواهینامه) خود را وارد کنید و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر گوشی خود را گم کرده اید می توانید از پست ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای رهگیری مرسولات پستی پیشتاز و معمولی خود از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا با استفاده از پست امروز انزل وب، رصد محصولات پستی برایتان ساده تر نبود؟ اگر روش دیگری برای پیگیری مرسولات پستی با نام و نام خانوادگی ، کدملی یا بدون کد رهگیری می شناسید، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Saeed_54996 says:

    سلام
    متاسفانه وبسایت رهگیری مرسولات پستی و رهگیری از طریق ارسال پیامک در حال حاضر کار نمیکنن
    بهترین راه استفاده از کد ussd زیر هست
    ussd : *193#
    امیدوارم مشکلتون حل شه!

    • باران says:

      سلام وقت به خیر من بسته ای برای اصفهان حضوری رفتم پست کردم و اینکه یک هفته داره میگذره اما بسته ام در سامانه حذف شده است تو اداره پست یک کدرهگیری تو کارتن برچسب زدن گفتن از برچسب عکس بگیر داشته باش حالا هرچی کد رهگیری میزنم میگه پاک شده ولی تحویل گیرنده ارسال نشده از چه راهی میتونم پیگیری بسته ام باشم

    • مجتبی says:

      اشتباه هستش الکی کد نفرست

  • دسته گل صدف says:

    من میرم سایت رهگیری مرسولات پستی کد رو میزنم نمیاره تو گوشی من چیکار کنم
    مجبور میشم بگم یکژ دیگه نگا کنه?

  • علی اکبر says:

    سلام
    من دوروزه وسیله سفارش دادم به دستم نرسید کی میرسه

  • sadegh says:

    سلام
    اطلاعات رهگیری مرسوله هنوز به مرکز ارسال نشده است. کسی میدونه این ینی چی؟؟؟

    • شقایق says:

      برا منم سه روزه بستم ارسال شده ولی هنو نرسیده دستم و تو پیگیری که میزنم همینو میزنه ک اطلاعات ب مرکز ارسال نشده?????

    • elham says:

      سلام من همیشه از دیجی کالا خرید میکردم نهایتش ۳ روزه به دستم میرسید.دوهفته پیش کلی خرید کردم به شدت به اون وسیله نیاز داشتم . مثلا زدم رو پست پیشتاز که زودتر به دستم برسه ولی متاسفانه الان دوهفته هنوز به دستم نرسید مجبور شدم اون وسایلا رو دوباره اینجا بخرم . کد رهگیری رو میزنم فقط زده منطقه ۱۵ پستی تهران . من از شمالم چیکار باید بکنم ۲ میلیون پول اون وسیله ها رو دادم

      • Sanaz says:

        مشکل منم هست اما کسی جواب نمیده حتی زنگ میزنم اداره پست جواب نمیدن

        • . Leo says:

          من کتاب خریدم و بعدش بهم کد رهگیری دادن اما کد رهگیری ۱۲ تا عدد داشت الان به سایته پیام میدم جواب نمیدن.

  • محمدحسین میرزایی says:

    بله

    • M says:

      سلام میشه لطفا بگین این که میگه در حال ارسال مرسوله به نقطه پستی یعنی چی

      • fatemeh says:

        سلام من رفتم اداره پست یک بسته را پست کردم بعد به من گفتند برو کد رهگیری برات پیامک میشه ولی برام پیام نیومده , چیکارباید بکنم ?

  • من says:

    میخواستم ببینم ایا پست معمولی کد رهگیری ندلره،

  • مهران says:

    سلام من گواهینامه روازتهران گرفتم ولی نه پیامی چیزی نیامده به من به تهران زنگ زدم گفتن فرستادیم ولی رفتم پیگیر شدم گفت نیامده به دست ما

  • مریم says:

    سلام
    من ۶روز پیش از سایت گاج مارکت کتاب سفارش دادم خودشم با پست پیشتاز که نوشته ۴۸ساعته به دستمون میرسونن قبلا هم خرید کرده بودم و آورده بودن ولی الان نیومده هیج کد رهگیری هم ندادن توی سایت قسمت پیگیری سفارشات هم نوشته تحویل به پست .به شدت به اون کتابا نیاز دارم
    به نظرتون چیکار کنم؟

  • فاطمه زمانی says:

    سلام من مرسوله خارجه داشتم از یک سال پیش تا الان به دستم نرسیده با پست عادی بوده و کدرهگیری ندارم چه کار میشه کرد؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ..میشه از طریق کد پستی حداقل پیگیر شد که ایا رسیده و برگشت خورده یا نه هنوز

  • مصی says:

    با سلام، برادر من یه بسته از کانادا برام فرستاده حدود دو ماه و نیم پیش که تازه به من گفتن بسته رو از پستچی دزدیدن! من قسمت طرح شکایات خارجی رو در سامانه ی پست پیدا نکردم و الان نمی دونم باید چی کار کنم، ممنون می شم راهنمایی کنید

  • عزیز خلیلی says:

    سلام من اینترنتی داشتم مرسوله پستیمو چک میکردم بعد از رسیدن به مقصد رفتم پیگیر شدم مسئول مربوطه مسخره کرد منو گفت از کجا فهمیدی رسیده واقعا خنده داره بسته رسیده بود ولی چون بهش بر خورده بود گفت برو فردا هفت صبح بیا وقتی گفتم اینترنتی چک کردم گفت اونا همش چرنده و حرف ما سنده اگر یه انسان باشرافت کاری اینو میخونه شرافتی پیگیری کنه اداره پست بندر انزلی که خدا شاهده مسئول تحویل بسته ها واقعا اخلاق گندی داره انگار که ما داریم تو عهد تیر کمان زندگی میکنیم میگفت اینترنت همش دروغه !!!!!!!!!!!!!!

    • محبوبه says:

      سلام..من ۹ روزه وسیله سفارش دادم هنوز به دستم نرسیده چیکار کنم هرچی میگم کد رهگیری ارسال نمیکنن فقط میگه برو به اداره پست بگو بسته از میدان شوش به نام فتحی..اینو بگم میشه بستمو پیگیری کنم؟

  • Rana says:

    سلام من اینترنتی خرید کردم ولی بسته اومده و چون خونه نبودیم ب دستم نرسیده حالا من از کجا پیگیر بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مهسا says:

    سلام من از سایت الیزه خریده کرده بودم. هنوز دستم نرسیده تو قسمت رهگیری هم ،تو اطلاعات اخر نوشته اطلاعات هنوز وارد نشده،ینی چی؟

    • amir says:

      سلام دوست عزیز.
      معمولا بسته ها ۴ روز کاری ارسال خواهد شد.
      و در رابطه با موضوعی که ذکر کردید باید بگم که مرسوله شما هنوز وارد مرکز نشده تا اطلاعات بسته روش بخوره!

  • امین says:

    وقت بخیر،بسته ای برای من ارسال سده و بعد از یک ماه پیگیری من گفتن تحویل گرفته شده و شهصی به نام خودم امضا کرده چطور میتونم پیگیری کنم که چه کسی بسته رو تحویل گرفته؟!

  • جانان says:

    سلام من پیج فروش اینترنتى دارم بعضى وقتا مثل امروز کد رهگیرى یا شناسه قبض که براى پست پیشتاز هست و وارد میکنم و ذره بین و میزنم عمل نمیکنه و همش یه عبارت امنیتى و میاره که تایپ کنم و رهگیرى انجام نمیشه دلیلش چیه و باید چیکار کنم

  • حسین says:

    سلام.من یه گوشی از سایت بارثاشاپ گرفتم که انبار چین رو زدم بعد بیست و سه روز بنظر وارد ایران شده.رهگیری خارجیش میگه در حال تحویل به پست تهران است ولی الان یک هفته س میگذره همش رهگیری میکنم میگه اطلاعات این مرسوله به مرکز ارسال نشده.آیا چون از خارج اومده طبیعیه یا بخاطر وضعیت مملکته؟ اخه اون گوشی رو من یه ماه پیش گرفتم با اینکه اون زمان هم گرون بود ولی الان یک میلیون هم گرون تر شده.خواهشا کمکم کنید.دارم دیوونه میشم.ممنون

  • مریم says:

    سلام من دو روز پیش یه خرید داشتم‌که برام‌پست کردن و کد رهگیری هم بهم‌دادن
    الان باگذشت دو روز وقتی وارد سایت میشم و کد رهگیری رو میزنم تا پیگیری کنم تو سایت نوشته اطلاعات مرسوله هنوز به مرکز ارسال نشده…
    این یعنی چی؟ولی از زمان پست کردن دو روز میگذره

    • amir says:

      سلام دوست عزیز.
      پست شما چی بوده است و از چه سایتی لطفا ذکر کنید.
      معمولا بسته ها ۴ روز کاری ارسال خواهد شد.
      و در رابطه با موضوعی که ذکر کردید باید بگم که مرسوله شما هنوز در سیستم ثبت نشده که شما متوجه بشید کجاست الان!

  • حسین says:

    سلام خسته نباشید، من ی کالای اینترنتی خریدم، اولین بار بود که از اون سایت خرید کردم همه چیزای که باید ی سایت قانونی داشته باشه رو چک کردم و بعد کالا رو خریدم بهم کد رهگیری هم دادن ولی عجیب وقتی میرم سایت برای پیگیری محصول کد ۱۱ رقمی رهگیری رو که میزنم خطا میده ،میگه کد اشتباه است….. بنظر شما سایت سرم کلاه گذاشته یا هنوز کد رهگیری وارد سایت نشده ؟!

  • سعید says:

    سلام من خریداینترنتی انجام دادم وبه من کدبارنامه دادندمن چطورمیتونم پیگیرسفارشم بشم وقتی که تماس گرفتم گفتندنیازی به کدرهگیری نیست وتمام مشخصات روی سفارشم هست گفتندتماس میگیریم ولی هیچ اطلاعی ازبسته ندارم

    • amir says:

      سلام سعید جان.
      چه مدت از زمان سفارش شما سپری شده است؟
      لطفا سایتی که ازش خرید اینترنتی انجام داید رو ذکر کنید؟

  • یحیی says:

    من یه بسته خرید کردم. فروشنده میگه پست کردم ولی نرسیده. ازش هم کد رهگیری که میخام میگه چشم و نمیفرسته. حالا از رو اسم طرف نمیشه دونست که اصلا واقعا پست کرده یا نه؟!؟؟

    • amir says:

      سلام یحیی جان.
      متاسفانه همچین قابلیت موجود نمیباشد.
      همیشه در خرید اینترنتی دقت کنید و مواردی که یک سایت معتبر و ایمن باید دارا باشد رو چک کنید.
      موفق و پیروز باشید.

      • لیلا عابدی says:

        سلام من از یه پیج انستاگرام خرید کردم یه ماهه بستم دستم نمیرسه و کد رهگیری هم بهم نمیدن چطوری میتونم بدونه کد رهگیری از اداره پست پیگیر بستم باشم

    • احسان says:

      سلام من از دیجی کالا تو یه روز دوتاخرید رو باهم انجام دادم پیش خودم گفتم دوتاش رو باهم میدن الان یکیش به دستم رسیدهولی اون یکی ۲ روزه ک زده از منطقه ۱۵ پستی تهران ب شرکت پست مبادلات تهران یعنی هنوز ب شرکت مبادلات تهران نرسیده چکارکنم؟

  • Kati says:

    من یه بسته سفارش دادم میخوام ببینم کجاست ولی وقتی از فروشندهه درخواست کد رهگیری میکنم میگه چشم ولی کد رو ارسال نمیکنه

    • amir says:

      سلام دوست عزیز.
      چه مدت از زمان سفارش شما سپری شده است؟
      لطفا سایتی که ازش خرید اینترنتی انجام داید رو ذکر کنید؟
      توجه: همیشه در خرید اینترنتی دقت کنید و مواردی که یک سایت معتبر و ایمن باید دارا باشد رو چک کنید.
      موفق و پیروز باشید.

  • Araz says:

    سلام من ی بسته ی پستی از شهرستان به خارج فرستادم با پست سفارشی معمولی پیگیری میکنم این مطلب میاد مرسوله وارد مرکز پستی نشده منظور تهرانه وارد تهران نشده ک هوایی بره یا چی لطفا راهنمایی کنید .

    • amir says:

      سلام دوست عزیز.
      همه ی کالا ها اول وارد مرکز یعنی: شهر تهران منطقه پستی نقطه مبادله تهران-لشگر وارد میشود
      پس از انجا ارسال به منطقه گیرنده و مرکز اونجا میشود.
      معمولا بسته های خارج از کشور مدت زیادی طول میکشه.
      موفق و پیروز باشید

  • امیر اکرم says:

    چرا فروشگاه‌های اینترنتی کد رهگیری پنج یا شش رقمی به عنوان کد رهگیری ارائه میدهند سامانه هم جواب میدهد کد و مرسوله نامعتبر است.

    • amir says:

      سلام دوست عزیز.
      تمامی کد مرسولات: کدی ۲۴ کارکتری میباشد.
      موفق و سربلند باشید.

  • حسین says:

    سلام.خدا خیرتون بده.خیلی مطالبتون کمکم کرد.بهترینها را براتون آرزو دارم

  • mohammad says:

    سلام
    من یک پست به خارج از کشور فرستادم
    اون کدی که شما گفتید ده یا بیست رقمیه
    باسه من پنچ رقمی بود با چهار حروف انگلیسی الان باید چطوری پیگیری کنم
    اگه کسی بلده بگه
    ممنون❤

  • ابولفضل says:

    سلام من بسته ای پست کردم به شهردیگه ای ولی چون واس اولین باربودکه بسته ای پست میکنم نمیدونستم که بایدکدرهگیریم بگیرم واس همین الان نمیدونم چطوری بایدکدرهگیری خودموبگیرم لطفاکمک کنید

  • آرش says:

    سلام واقعا مرسی و خسته نباشید دوست عزیز از اطلاعاتی ک در اختیارمون قرار دادید?⚘❤

  • امنه says:

    با سلام و شاد باش
    من یک مرسوله داشتم که ادرس درست روش ننوشتن و به ادرس اشتباه رفته و حالا نمیدونم چه کاری باید انجام بدم
    هزینه رو هم پرداخت کردم و فرستنده متاسفانه قبول نمیکنه که اشتباه کرده

  • حسین says:

    سفارش داشتم از یک فروشگاه اینترنتی کدی که بهم دادن همش ۵ کاراکتر بود ۳ عدد + ۲ حرف !!کد رهگیری پستی اینطور که شما نوشتین ۱۰ تا ۲۰ رقمی هستش ..نفهمیدم الان چطوری سفارشمو پیگیری کنم

  • مجتبي says:

    سلام
    من یه خرید اینترنتی داشتم کدی چیزی هم نداد بهم چحوری بفهمم چند روز دیگه میرسه
    پیشتاز بود

    • زهرا says:

      منم دقیقا مشکل شمارو دارم.هرجی سرج کردم به نتیجه ای نرسیدم.من از ٢ اسفند سفارشاموًبرداخت کردم ولی تابحال به دستم نرسیده متاسفانه

    • معصومه درویشی says:

      به پشتیبانی سایتی که ازش خرید کردین مراجعه کنین و ازشون کد پیگیری پست رو درخواست کنین و اگر کانال بوده از مدیرش کدو درخواست کنین

      • نادری says:

        سلام. چندروزه یه بسته داشتم تحویل پست داده شده وازپست تماس گرفتن که آدرس منزل که دادی اشتباه من هم آدرس راگفتم به مامورپست دوباره زنگ زده خودت بیاتحویل بگیروظیفه مامورپست مگرنیست که بسته رابیاره تحویل بده

    • لیلا says:

      منم این مشکلو دارم نمیدونم باید چیکار ادار پست میگه کد رهگیری باید باشه

صفحات1 2 3 4