9 برنامه استفاده از یک دست برای کار بهتر با صفحه بزرگ گوشی و تبلت

۹ برنامه استفاده از یک دست برای کار بهتر با صفحه بزرگ گوشی و تبلت

صفحه نمایش گوشی های هوشمند هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود، چه بخواهیم یا نه، باید قبول کنیم زمان استفاده از گوشی های با صفحه نمایش کوچک دیگر تمام شده است. اکنون هر چه مردم بیشتر از گوشی های هوشمند به عنوان یک ابزار و دستیار برنامه ریز روزانه استفاده می کنند، تولید کنندگان با تولید گوشی های با صفحه نمایش بزرگتر به این روند رو به رشد پاسخ می دهند. امروز در انزل وب می خواهیم شما را با ۹ ترفند و برنامه استفاده از صفحه بزرگ نمایش گوشی و تبلت اندروید آشنا کنیم.

بهترین برنامه گوشی با صفحه بزرگ : تایپ آسان، دسترسی به دکمه ناوبری و..

Tips For Using Your Big Android Phone With Just One Hand

در حالی که گوشی هایی که صفحه بزرگ دارند بهترین انتخاب برای استفاده از رسانه و بازی کردن هستند، ممکن است در هنگام کار با یک دست چالش هایی از قبیل اشتباهات تایپی متعدد برای شما ایجاد کنند. آن گونه که از شواهد و روند تولید موبایل های هوشمند در چند سال اخیر مشاهده می شود، به نظر نمی رسد که تولید کنندگان قصد داشته باشند روند تولید موبایل های دارای صفحه نمایش های بزرگ را کمتر کنند، پس بر آن شدیم تا در ادامه آموزش های قبلی انزل وب از جمله ۶ راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید، شما را با چند ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ آشنا کنیم.

پیکربندی حرکات در Nova لانچر

Nova یکی از محبوبترین لانچر های اندروید با امکانات بی نظیری است که توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. از جمله قابلیت های این لانچر میتوان به قابلیت تغییر فونت آن اشاره کرد البته اگر از فونت های تکراری اندروید خسته شده اید قبلا ۶ روش آسان و کاربردی تغییر فونت اندروید بدون روت و روت شده را به شما آموزش دادیم. اما امروز ما قصد بررسی این لانچر را نداریم و فقط گزینه Nova Gestures آن را به شما معرفی می کنیم. نکته مهم این است که این قابلیت در نسخه آزمایشی آن در دسترس است. بعد از نصب این لانچر میتوانید از مسیر Nova Settings > Gestures And Inputs به Gestures یا مدیریت حرکات دسترسی داشته باشید و به مدیریت حرکات بپردازید در ادامه شما را با چند روش از قابلیت های این گزینه آشنا می کنیم.

دسترسی به نوار اعلان با یک حرکت برای گوشی صفحه بزرگ

  • به سمت پایین بکشید (کافی است بر روی یک نقطه از صفحه اشاره و آن را به سمت پایین بکشید)
  • گزینه Expand Notifications را انتخاب کنید.

از حالا به بعد برای دسترسی به نوار اعلان کافی است انگشت خود را به صفحه اول گوشی تپ کنید تا نوار اعلان برای شما ظاهر شود.

جستجو بین برنامه های نصب شده در گوشی

  • به سمت بالا بکشید.
  • گزینه App Search یا جستجو برنامه را انتخاب کنید.

از حالا به بعد برای جستجو برنامه کافی است فقط یک بار در صفحه اصلی به سمت بالا انگشت خود را بکشید.

قفل صفحه فقط با یک حرکت در صفحه بزرگ نمایش

  •  دوباره روی صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Screen Lock یا قفل صفحه را انتخاب کنید.

اگر دکمه پاور گوشی شما طوری طراحی شده و یا در جایی قرار دارد که دسترسی به آن با یک دست امکان پذیر نیست میتوانید از این روش برای قفل سریع موبایل استفاده کنید.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

تایپ آسان با یک دست برای کار با گوشی

به طور کلی، صفحه نمایش بزرگتر به شما کمک می کند تا دقیق تر بر روی گوشی هوشمند تایپ کنید. اما اگر شما در حال نوشیدن چای باشید و نیاز به تایپ کردن با یک دست داشته باشید چه خواهید کرد؟ خوشبختانه اکثر صفحه کلیدهای Android ویژگی خاصی برای این منظور در خود دارند.

برنامه GBoard برای تایپ راحت در صفحه بزرگ گوشی

GBoard یکی از محبوب ترین صفحه کلید های اندروید است و برای تایپ با یک دست امکانات بسیاری را در اختیارتان قرار خواهد گذاشت. علاوه بر آن این برنامه دارای صفحه کلید Emoji نیز می باشد و مهمتر از همه این که این برنامه رایگان است.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

صفحه کلید Swiftkey Keyboard برای نمایش پیش فرض کلمات

برنامه بعدی برای تایپ با یک دست برنامه رایگان SwiftKey Keyboard است. این صفحه کلید علاوه بر راحت تر کردن تایپ با یک دست میتواند بعد از تایپ چند حرف کلمه مورد نظر شما را حدس و نمایش دهد تا در صورت تمایل با تپ کردن روی آن، کلمه را انتخاب و جای گذاری کنید.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

آدرس بار مرورگر کروم را پایین بکشید

به طور پیش فرض، نوار آدرس Chrome در بالای صفحه قرار دارد. این می تواند کمی دشواری برای دسترسی برای شما ایجاد کند، به خصوص اگر شما دست های کوچک و یا صفحه بزرگتر داشته باشید. خوشبختانه، آخرین نسخه Chrome For Android به شما اجازه می دهد که این نوار آدرس را به سمت پایین حرکت دهید. برای این کار کافی است.

  • در نوارد آدرس chrome://Flags را تایپ کنید.
  • گزینه Chrome Home را پیدا و فعال کنید.
  • گزینه Relaunch Now را برای راه اندازی مجدد کروم انتخاب کنید.

اکنون نوار آدرس مرورگر شما به پایین صفحه منتقل شده است.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

در ادامه به معرفی چند برنامه که استفاده از گوشی با یک دست را برای شما راحت تر می کند آشنا می کنیم.

Simple Navbar : برای دسترسی به دکمه های ناوبری در گوشی و تبلت اندروید

اگر شما هم عادت به استفاده از گوشی با یک دست دارید، حتما با سختی دسترسی به دکمه های ناوبری (دکمه های هوم، عقب و برنامه های اخیر و ..) مواجه شده اید و حتما از این که دسترسی به آنها سخت است به سطوح آمده اید. Simple Navbar برنامه ای کاربردی که میتواند دکمه های ناوبری را در هر کجای صفحه در اختیار شما قرار دهند. برای مثال این برنامه برای راست دستان دکمه را در طرف راست و پرای چپ دستان در سمت چپ صفحه قرار خواهد داد. علاوه بر آن شما میتوانید به صورت دستی مکان و ارتفاع این دکمه ها را تغییر دهید.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

Omniswipe : برنامه های پر کاربرد شما را در یک یکجا جمع می کند

Omniswipe تمام برنامه های کاربردی، مخاطبین، فایل ها و… پرکاربرد شما را در یک گوشه جمع می کند و شما به راحتی با یک تپ میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین این برنامه به صورت هوشمند میتواند چیدمان شما را با توجه به میزان نیاز و استفاده شما بروز کند تا همیشه موارد پرکاربرد سریعتر در دسترس شما باشند.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

شما وقت زیادی را برای کار کردن با گوشی های صفحه بزرگ خود سپری می کنید و امکان دارد در حین استفاده از گوشی، باطری شما تمام شود. پیشنهاد می کنیم مطلب روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در تمام روز بدون مصرف باتری آموزش قبلی انزل وب را بخوانید.

از حالت یک دستی  XDA استفاده کنید

حالت یک دستی XDA توانسته به صورت خیلی خوب خاصیت Reachability در iOS را شبیه سازی کند. این برنامه رایگان میتواند به صورت صحیح و عالی در گوشی های روت نشده نیز نیاز های شما را بر طرف سازد. البته توجه کنید این برنامه به تازگی منتشر شده و ممکن است دارای ایراداتی باشد اما قطعا بزودی بر طرف خواهند شد.

ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ

نظرات و پیشنهادات شما؟

صفحه های نمایش بزرگتر در موبایل های امروزی جدا از تجربه های جذابی که ایجاد کرده اند، مشکلاتی نیز در استفاده دارند امروز در انزل وب سعی کردیم تا شما را با چند برنامه و ترفند برای کار با گوشی با صفحه بزرگ آشنا کنیم. شما هم اگر تجربه استفاده از این برنامه ها و یا موارد مشابه به آن را دارید لطفا در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی کبریتی says:

    من با اطمینان میگم بهترین برنامه برای تحت کنترل کامل قرار دادن گوشی در همه زمینه ها مثل دانلود فایل ،گالری ،ocr،ظبت کردن صفحه نمایش،اسکرین شات و….. برنامه fooview هست