8 روش فوق العاده حذف و از بین بردن ویروس مانکی تست (Monkey Test) در اندروید

۸ روش از بین بردن و حذف ویروس Monkey Test یا مانکی تست در اندروید

همانطور که میدانید سیستم عامل اندروید توسط نرم افزارهای مخرب به طور مداوم تهدید می شوند. یکی از مثال هایی که می توان در این مورد بیان کرد ویروس Monkey Test یا مانکی تست است که باعث مشکلات زیادی در تلفن همراه شما می شود. Monkey Test & Time service یک برنامه تروجان جدید است که روزانه بیش از شش هزار کاربر تلفن همراه اندروید را تحت تاثیر قرار می دهد. این ویروس اثرات ناخواسته ای مانند مشکل در استفاده برنامه های تصادفی، خطای های پاپ اپ و همچنین حذف برنامه های دیگر به وجود می آورد. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه پاکسازی و حذف کامل ویروس های جدید و آزار دهنده اندرویدی Monkey Test و Time Service را به شما آموزش دهیم.

حل مشکل ویروس های جدید Time Service و Monkey Test اندروید بدون نیاز به فلش

How to Remove Monkey Test Virus From Android

اندروید سیستم عامل بصری و بسیار انعطاف پذیر است که محبوبیت زیادی به دست آورده است. فراگیر بودن اندروید باعث شده است تا هکرها و ویروس نویسان از آن برای توسعه ویروس ها استفاده کنند. هدف این مجرمان سایبری این است که برنامه هایی ایجاد کنند که به طور مخفیانه روی دستگاه اندروید دیگران نصب شوند. ویروس Monkey Test در پس زمینه اجرا می شود و این ویروس برنامه های مخرب و تبلیغات را به صورت خودکار دانلود می کنند. ویروس مانکی تست که نوعی از تروجان Ghost Push است باعث می شود که کد مخرب در برنامه های جعلی Talking Tom 3, Privacy Locker یا Smart Locker تزریق شوند.

در بیشتر مواقع وقتی شما برنامه های اندروید را از جاهای غیر معتبر و غیر از گوگل پلی استور دانلود می کنید به این ویروس مبتلا می شوید. به علت اینکه ویروس مانکی تست با فایل های مخرب دیگری مانند ReleService، Update JsonService و UpService همراه است و به محض حذف کردن ویروس دوباره بدافزار به طور خودکار نصب می شود. بعضی از محققان اعتقاد دارند که این ویروس با فلش کردن دستگاه از بین می رود اما قبل از اینکه گوشی خود را فلش کنید پیشنهاد می کنیم از روش هایی که امروز در انزل وب آموزش می دهیم برای حذف ویروس Monkey Test در اندروید استفاده کنید. شاید با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به فلش کردن گوشی هایتان نداشته باشید.

قبلا در انزل وب در پست ۱۴ نشانه که زنگ خطر ویروسی شدن گوشی های اندروید است ! علائم ویروسی شدن را توضیح دادیم که پیشنهاد می کنیم مطالعه بفرمایید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

رفع مشکل و حذف ویروس مانکی تست (Monkey Test) در اندروید

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه های مخرب را که باعث مشکل می شوند حذف کنید. غیرفعال کردن و حذف ویروس مانکی تست در حالت عادی فایده ای ندارد بنابراین مراحل زیر را انجام دهید.

دستگاه خود را با حالت Safe Mode بوت کنید. برای انجام اینکار دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه مربوطه ظاهر می شود. حالا روی گزینه Power Off تپ کنید. این گزینه می تواند بسته به مدل گوشی اندروید متفاوت باشد. اگر با این کار نتوانسید به حالت سیف مود بروید، دستگاه را خاموش کنید و بعد دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید.

اگر باز هم موفق به ورود به حالت سیف مد نشدید پست آموزش ۴ روش رفتن و خارج شدن از حالت ایمن Safe Mode اندروید را مطالعه بفرمایید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

حالا روی OK تپ کنید تا دستگاه راه اندازی شود.

حذف ویروس monkey test در اندروید

در حالی که در حالت Safe Mode هستید به تنظیمات گوشی خود بروید و روی Apps تپ کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

حالا گزینه های Monkey Test, Time Service, ReleService, UpdateJsonService And UpService را پیدا کنید. برنامه های BaDoink, Engriks, Measure, MobileOcr, SystemInfo هم می توانند مشکل ساز باشند. اگر برنامه دیگری را جدیدا نصب کرده اید و به آن مشکوک هستید آن را هم پیدا کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

بعد روی هر یک از برنامه ها تپ کنید و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. اگر این دکمه غیرفعال است اول روی دکمه Force Stop تپ کنید و بعد برنامه را پاک کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

حالا برای تایید پاک کردن ویروس روی OK تپ کنید. گوشی خود را با حالت استاندارد ریستارت کنید. حالا باید ویروس Monkey Test پاک شده باشد.

حذف ویروس monkey test در اندروید

حذف ویروس مانکی تست توسط آنتی ویروس

Cheetah Mobile یکی از توسعه دهندگان آنتی ویروس های مشهور Clean Master و CM Security است که روی تروجان های Ghost Push مطالعاتی داشته است. این توسعه دهنده هم اکنون ابزار امنیتی جدیدی به نام Ghost Push Trojan Killer App توسعه داده است تا این تروجان ها را حذف کند. برنامه Ghost Push Trojan Killer App را دانلود و نصب کنید. برنامه را باز کنید و روی دکمه اسکن تپ کنید. اگر پیغام Safe را دریافت کردید دیگر نگران نباشید در غیر این صورت روی دکمه Kill تپ کنید تا ویروس Monkey Test را از گوشی خود پاک کنید. توجه داشته باشید که این برنامه تنها در دستگاه های روت شده کار می کند.

حذف ویروس monkey test در اندروید

برای حذف ویروی FBI پست آموزش ۴ روش حذف ویروس FBI در گوشی های اندروید را مطالعه بفرمایید.

از بین بردن ویروس Monkey Test در اندروید با کمک برنامه های Link2SD یا Device Control

برای حذف ویروس مانکی تست یکی از برنامه های Link2SD یا Device Control را از گوگل پلی استور دانلود کنید. بعد از نصب برنامه Link2SD یا Device Control را در گوشی هوشمند خود نصب کنید و روی برنامه Monkey Test تپ کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

بعد از اینکه ویروس مانکی تست را فریز کردید با استفاده از Link2SD یا Device Control سعی کنید برنامه Monkey Test & Time service را پاک کنید. از لیست برنامه Uninstall را انتخاب کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

پاکسازی و حذف ویروس Monkey Test در اندروید

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای شما کار نکرد دستگاه اندروید خود را با یک آنتی ویروس دسکتاپ ویروس کشی کنید. دستگاه خود را از طریق کابل USB Storage به کامپیوتر وصل کنید و با نرم افزار آنتی ویروس آن را اسکن کنید. اگر آنتی ویروس مانند عکس زیر ویروس مانکی تست را تشخیص داد روی دکمه Delete کلیک کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

پاکسازی کامل ویروس های جدید اندروید بدون نیاز به فلش

بسته به نسخه اندروید خود هر یک از مسیرهای زیر را طی کنید و فایل های Monkey Test, Time service, Cameraupdate.Apk, Providerdown.Apk,Thememanager.Apk, Providercertificate.Apk را پیدا و حذف کنید.

  • Phone Memory/Data/App.
  • Phone Memory/Vendor/Operator/App.
  • Phone Memory/System/Priv-App.
  • Phone Memory/System/Apps.
  • Phone Memory/System/Preloadapp.

توجه داشته باشید که در این روش هم باید گوشی شما روت شده باشد.

از بین برد ویروس اندرویدی Time Service و Monkey Test

برای حذف ویروس مانکی تست اول برنامه Vroot (iRoot) یا Kingo Root را در کامپیوتر خود نصب کنید. برنامه Titanium Backup را روی دستگاه اندروید خوب نصب کنید. اگر گوشی شما روت نشده است برنامه iRoot و درایوهای مناسب کامپیوتر یا لپ تاپ را نصب کنید. برنامه iRoot یا Kingo Root را باز کنید و با استفاده از کابل گوشی را به لپ تاپ وصل کنید. حالت Debugging Mode را فعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings>Developer Options>Enable Debugging Mode بروید. اگر حالت دیباگ برای شما نمایش داده نمی شود به مسیر Settings>About بروید و روی Build Number هفت بار تپ کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

حالا روی دکمه Root در برنامه iRoot که در لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب دارید کلیک کنید. تلفن شما ریبوت می شود. حالا دستگاه اندروید شما روت شده است. بعد برنامه Itanium Backup را نصب و باز کنید. روی دکمه Allow کلیک کنید تا مجوزهای دسترسی را تعیین کنید. برنامه Itanium Backup را باز کنید و برنامه های زیر را یک به یک حذف کنید.

  • Adobe Air
  • Android 1.0
  • Android System 1.0 (Not Android System)
  • Android System 1.2 (Note=Do Not Uninstall “Android System” Main Application)
  • Android System 1.0
  • com.Froyo.Satellite (Take Backup Before Uninstalling)
  • Guard Service
  • Engrik (Take Backup Before Uninstalling)
  • Mobileocr
  • Catstudio
  • Measure (Take Backup Before Uninstalling)
  • Omacp 4.x.x (Take Backup Before Uninstalling)
  • Thirdpartyapplicatoin Observer 1.0 (Take Backup Before Uninstalling)
  • Com.Android.Provider.Down.2 ( Take Backup Before Uninstalling)
  • Systeminfo (Take Backup Before Uninstalling)
  • Com.Android.Hardware.ext0 (Take Backup Before Uninstalling)
  • Time Service (Take Backup Before Uninstalling)
  • Time Service
  • Security Plugin
  • MonkeyTest
  • HTML Viewer
  • Com.Android.Provision.Conf

حالا به مسیر Settings>Applications بروید و هر برنامه ای که به نظرتان مشکوک است را پیدا کنید و آنها را در برنامه تیتانیوم حذف کنید.

برنامه Monkey Test Virus Remover

برای حذف ویروس مانکی تست برنامه Monkey Virus Remover را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. در این روش کامپیوتر شما باید روت شده باشد. تلفن خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. حالت USB Debugging را باید فعال کرده باشید. حالا برنامه Monkey Test Removal  را اجرا کنید. روی Lean Device/ Remove Monkey Test کلیک کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

پاکسازی کامل ویروس های جدید و آزار دهنده اندرویدی Monkey Test و Time service

در این روش برای پاک کردن ویروس مانکی تست گوشی شما باید روت شده باشد. برنامه ترمینال لینکوس را در گوشی اندروید خود نصب و اجرا کنید. با استفاده از دستور Su به مسیر ریشه بروید. حالا دستور Cd / Data / App را وارد کنید. دستور Busybox Lsattr در ترمینال اجرا کنید. در ترمینال فایل های ویروسی با فلگ iaA نمایش داده می شوند. برای اینکه بتوانید فایل های ویروسی را به صورت گروهی را حذف کنید، شما باید دستور iaA tut_imya_fayla / * را در ترمینال وارد کنید تا فلگ iaA از روی فایل های ویروسی برداشته شود.

شما همچنین می توانید این کار را با نرم افزار های مدیریت فایل به صورت دستی انجام دهید که بعد از پیدا کردن فایل ها توسط برنامه مدیریت فایل گزینه Rename را انتخاب کنید و نام فایل پیدا شده در ترمینال را به جای نام فایل فعلی کپی پیست (فایل بدون تگ iaA) کنید. اگر می خواهید نام فایل را به صورت اشتباه تایپ نکنید می توانید از کلید های میانبر ترمینال مثل برای کپی پیست کردن آن استفاده کنید.

حذف ویروس monkey test در اندروید

در اکثر ترمینال ها یک کلید میانبر برای انتخاب و کپی نام فایل مثل Volume up + w * / وجود دارد. پس از تغییر نام فایل های ویروسی، می توانید با وارد کردن دستور rm tut_imya_fayla فایل های ویروسی خود را حذف کنید.

فایل های ویروسی (که معمولا مخفی هستند با یک نقطه شروع می شوند) که ممکن است در مسیر Directory/System /Xbin قرار گرفته باشند. شما می توانید مراحل بالا را برای پاک کردن این فایل های ویروسی انجام دهید. در آخر به تنظیمات برنامه (Settings> Applications) بروید و آنها را حذف کنید. توصیه می کنیم از این به بعد برنامه ها و فایل ها را از منابع نامشخص دانلود نکنید. در آخر پیشنهاد می کنیم با خطرناک ترین ویروس های اندروید و روش خلاص شدن از آنها آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا به کمک روش هایی که امروز معرفی کردیم توانستید ویروس های آزاردهنده Monkey Test و Time Service را حذف کنید؟ اگر روش دیگری می شناسید و یا نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات