آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال در منزل و محل کار

آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته بیسیم و سیم دار دیجیتال در منزل و محل کار

با توجه به اینکه امروزه استفاده از دوربین مدار بسته برای منازل، محل کار و.. بسیار رواج پیدا کرده است، قصد داریم در این مطلب، به آموزش تصویری نصب دوربین مداربسته به صورت رایگان جهت بالا بردن امنیت بپردازیم. اگر علاقمند به این موضوع هستید، در این مطلب انزل وب با ما همراه باشید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته بیسیم به صورت رایگان و محل نصب دوربین در منزل

CCTV Installation Tutorials To Enhance Home And Workplace Security

قبلا در آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی انزل وب به شما گفتیم اگر دسترسی به امکانات نصب دوربین مداریسته ندارید میتوانید از گوشی خود استفاده کنید، ممکن است نصب دوربین مداربسته کار سختی به نظر بیاید، اما واقعا این طور نیست. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته در منزل یا هر مکان دیگری را دارید، مطلب امروز، برای شما مفید خواهد بود.

آماده سازی خانه برای نصب دوربین مدار بسته

۱- اولین قدم ما، یافتن بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته خواهد بود. معمولا دوربین ها را در محل درب های ورودی، جلو پنجره هایی که عموما استفاده نمی شوند، فضاهای عمومی، راه پله ها و … نصب می کنند. بهتر است یک نقشه نصب دوربین مدار بسته تهیه کنید، تا در طول فرآیند نصب کارتان راحت تر شود.

دوربین مدار بسته

۲- حداقل تجهیزاتی که نیاز دارید، عبارت است از:

  • ۱ الی ۳ عدد دوربین (معمولا برای نصب در محل درب ها مورد استفاده قرار می گیرند)
  • ضبط کننده ویدئو دیجیتالی یا همان DVR (حافظه دستگاه DVR حداقل باید بتواند ویدئو ۳ روز را در خود حفظ کند.)
  • سیم و کابل های BNC
  • سیم برق

دوربین مدار بسته

۳- دوربین ها باید براساس نیاز شما خریداری شوند، بنابراین باید با انواع دوربین ها و تفاوت بین آنها، آشنا شوید.

دوربین های سیمی و دوربین های بی سیم: نصب و راه اندازی دوربین های بی سیم با توجه به اینکه نیازی به سیم کشی وجود ندارد بسیار راحت تر است. در صورتی که قرار است محوطه بزرگی را پوشش دهید، می توانید دوربین ها را به اینترنت متصل کنید. به علت اینکه تنظیم دوربین های بی سیم راحت تر است معمولا در مکان های کوچک هم از آنها استفاده می شود. اما باید این نکته را در نظر گرفت که کیفیت تصاویر دوربین های بی سیم از دوربین های سیمی کم تر است.

دوربین های فضای داخی و دوربین های فضای خارجی: محل قرارگیری دوربین ها بسیار مهم است. اگر از دوربین های فضای داخی در بیرون از فضای باز استفاده کنید، ممکن است عواملی همچون باد یا باران، به آنها آسیب بزنند.

دوربین های حساس به حرکت: بعضی از دوربین ها حساس به حرکت هستند و فقط زمانی فیلم برداری می کنند که حرکتی را احساس کنند. در واقع اگر این دوربین ها در اتاقی نصب شوند که هیچ کس حضور ندارد، فیلم برداری نخواهند کرد. این کار باعث صرفه جویی در حافظه مصرفی می شود.

مشاهده از راه دور: بسیاری از دوربین مداربسته هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، قادرند در هر جای دنیا که باشید، تصاویر ضبط شده را به تلفن همراه یا لپ تاپ شما ارسال کنند.

دوربین مدار بسته

۴- به منظور مشاهده و ذخیره فیلم ها از یک دستگاه ضبط کننده ویدئو دیجیتال (DVR) استفاده می شود. جهت مشاهده ویدئو های ضبط شده، دستگاه DVR را به یک مانیتور وصل می کنند. البته به جای DVR از دستگاه های NVR (ضبط کننده ویدئویی شبکه) و یا VCR (ضبط کننده ویدئویی آنالوگ) هم می توانید استفاده کنید.

دوربین مدار بسته

۵- قبل از شروع به کار، از سلامت و کارکرد تجهیزات خود مطمئن شوید.

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته در منزل

۱- بهترین زاویه برای نصب دوربین در اتاق، گوشه هایی است که دیوارها و سقف در آنجا بهم پیوسته اند. دوربین ها را نزدیک به منبع برق و در ارتفاع ۳ متری نصب کنید تا آسیب زدن به آن کار راحتی نباشد. هنگام نصب دوربین ها اطمینان حاصل کنید تمام ورودی و خروجی های اتاق به وضوح پوشش داده می شوند.

دوربین مدار بسته

۲- دوربین ها را بر روی دیوار نصب کنید. برخی از دوربین ها دارای پد های چسبنده هستند تا دوربین را بر روی دیوار نگه دارند، اما زیاد به این پدها اعتماد نکنید. محل قرار گیری دوربین را بر روی دیوار علامت گذاری کنید و توسط پیچ، آنها را بر روی دیوار محکم کنید. سپس زاویه دوربین را تنظیم کنید.

دوربین مدار بسته

۳- همه دوربین ها دارای آداپتوری هستند که یک طرف آن به دوربین و یک طرف آن به منبع برق وصل می شود. دوربین ها را به وسیله آداپتور به منبع برق وصل کنید.

دوربین مدار بسته

۴- دوربین های سیمی را با استفاده از کابل های BNC به دستگاه DVR متصل کنید. اتصال کابل های BNC بسیار راحت است. توجه داشته باشید قسمتی از کابل را که به دستگاه DVR متصل می کنید، به پورت ورودی متصل کنید تا دستگاه بتواند تصویر را دریافت کند.

دوربین مدار بسته

۵- برای دریافت تصاویر از دوربین های بی سیم، نرم افزاری وجود دارد که باید بر روی کامپیوتر نصب شود. برخی از دوربین های بی سیم یک گیرنده به شکل USB دارند که به کامپیوتر متصل می شود. اگر از دوربین های تحت شبکه استفاده می کنید، یک آی پی آدرس به شما داده می شود که با وارد کردن آن آی پی آدرس در مرورگر، می توانید تصاویر ارسالی از دوربین های بی سیم را مشاهده کنید.

دوربین مدار بسته

۶- پورت خروجی DVR را به وسیله یک کابل BNC به پورت ورودی مانیتور متصل کنید. در برخی از دستگاه های DVR برای اتصال دستگاه به مانیتور به جای استفاده BNC، از کابل HDMI و یا کابل کواکسیال استفاده می شود.

دوربین مدار بسته

۷-  در نهایت بهتر است یکبار دیگر اتصالات را بازبینی کنید. اتصال بین آداپتور ها و منبع برق، دوربین ها به DVR و دستگاه DVR به مانیتور را بررسی کنید. پورت های وردوی و خروجی را بررسی کنید تا از درست بودن اتصالات مطمئن شوید.

دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته و تقویت سیستم نظارتی

۱- قبل از انجام سیم کشی یک مکان ثابت برای قرار دادن سیستم نظارتی در نظر بگیرید، تا مسیر سیم کشی ها هم مشخص شود. جایی را انتخاب کنید که دسترسی به آن از تمام نقاط خانه راحت باشد. مکان هایی مثل اتاق زیر شیروانی یا دفاتر مکان های خوبی برای قرار دادن سیستم های نظارتی هستند.

دوربین مدار بسته

۲- سیم های Siamese متشکل از دو سیم بهم چسبیده می باشند، که یکی برای انتقال تصاویر و دیگری برای انتقال قدرت استفاده می شود. این سیم ها که با نام  RG59 یا RG6 بفروش می رسند، کار شما را آسان تر می کنند. از این سیم ها برای دوربین ها استفاده کنید تا تعداد سیم ها کاهش یابد.

  • دو سیم قرمز و سیاه که به هم بافته شده اند برای انتقال قدرت به کار گرفته می شوند.
  • کابل استوانه ای برای انتقال ویدئو بکار گرفته می شود که در نهایت به یک BNC یا کابل کواکسیال متصل خواهد شد.

دوربین مدار بسته

۳- برای روشن کردن هم زمان چندین دوربین از یک جعبه برق استفاده کنید.

  • قبل از وصل کردن جعبه به برق، دوربین ها را به جعبه وصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که جعبه برق به اندازه کافی بزرگ باشد تا نیاز شما را بتواند برآورده بکند.

دوربین مدار بسته

۴- یک دستگاه DVR می تواند به طور همزمان چند دوربین را مدیریت کند، پس داشتن تنها یک DVR کافی است. هر یک از کابل های ویدئویی دوربین ها را به یک پورت از DVR متصل کنید.

دوربین مدار بسته

۵- در صورتی که می خواهید یک سیستم حرفه ای داشته باشید بهتر است سیم ها را پنهان کنید. می توانید سیم ها را داخل دیوار ها جاسازی کنید و یا از داکت استفاده کنید. البته می توانید سیم ها را زیر فرش هم پنهان کنید که اینکار توصیه نمی شود.

دوربین مدار بسته

۶- در صورتی که مایل نیستید خودتان دوربین مدار بسته نصب کنید و یا خانه شما بزرگ بوده و سیم کشی برایتان سخت است، می توانید با متخصصان نصب دوربین مدار بسته تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. هر چند که این کار هزینه بیشتری خواهد داشت.

دوربین مدار بسته

برای درک بهتر روند و ابزار مورد نیاز آموزش نصب دوربین مدار بسته دیجیتال می توانید در ادامه فیلم آموزش نصب دوربین مدار بسته را تماشا کنید.

اگر پس ار نصب دوریین این فکر که شاید افرادی بخواهند بدون اطلاع شما به صورت مخفیانه رفتار و حرکات شما را فیلمبرداری کنند از ذهنتان عبور کرد پیشنهاد میکنیم مطلب قبلی ما در مورد نحوه تشخیص و پیدا کردن دوربین مخفی در خانه و محل کار حتما بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما آیا بهتر است برای نصب دوربین مدار بسته خودمان اقدام کنیم و یا از متخصصان، در این زمینه کمک بگیریم؟ لطفا دیدگاه خود را در قسمت نظرات همین مطلب برای ما بیان کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش راه اندازی و انتقال تصویر دوربین مداربسته با برنامه XMEye
آموزش راه اندازی و انتقال تصویر دوربین مداربسته با برنامه XMEye
اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ
آموزش تصویری اتصال دستگاه DVR دوربین مداربسته به لپ تاپ
انزل وب
۱۰ کامپیوتر با طراحی و ظاهر عجیب

نظرات