6 روش نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید

۶ روش نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید

پست امروز انزل وب برای کاربرانی که با نحوه نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU در نوار وضعیت اندروید خود مشکل دارند تهیه شده است. شما با استفاده از ویژگی System UI Tuner که در دستگاه های اندروید مانند نوقا، مارشمالو، پیکسل و غیره مخفی است می توانید درصد باتری باقی مانده و فرکانس CPU را مشاهده کنید. این ویژگی تنها یکی از روش هایی است که امروز در انزل وب به شما معرفی می کنیم. برای اطلاع از بقیه روش ها پیشنهاد می کنیم ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

روش های نمایش درصد CPU و باتری اندروید ۴، ۵، ۶، ۷ و..

How To Enable Battery Percentage And CPU Frequency In Android Status Bar

همانطور که میدانید در دستگاه های تلفن همراه و هر وسیله الکترونیکی دیگری که انرژی خود را از باتری تامین می کنند محدودیت انرژی وجود دارد. این به معنی مدیریت خوب انرژی در چنین دستگاه هایی است. برای مدیریت انرژی نیاز به درک این مسئله داریم که انرژی چگونه و توسط چه چیزی مصرف می شود. هر چقدر شما سرعت بیشتری در اجرای برنامه ها داشته باشید انرژی کمتری مصرف می کنید. برای اینکه سرعت بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم پست ۱۳ روش افزایش سرعت اندروید : با این ترفندها سوار بر اسب اندروید بتازید! را مطالعه بفرمایید. هر چقدر تعداد هسته های پردازنده تلفن همراه شما بیشتر باشد عملیات به صورت موازی اجرا می شود و انرژی مصرفی شما کمتر و در نتیجه عمر باتری شما بیشتر است.

شما با استفاده از برنامه هایی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید روی انرژی و CPU، RAM مصرفی برنامه ها نظارت داشته باشید. علاوه بر استفاده از این برنامه ها شما می توانید درصد CPU و باتری مصرفی را در نوار وضعیت گوشی خود فعال کنید تا دسترسی سریعتری به اطلاعات میزان باتری باقی مانده یا فرکانس پردازنده داشته باشید.

روش های نمایش درصد CPU و باتری نسخه های مختلف اندروید

نحوه نمایش درصد باتری اندروید در گوشی گوگل پیکسل، نوقا، مارشمالو

برای نمایش درصد باتری اندروید در پیکسل، نوقا، مارشمالو ما باید از ویژگی System UI Tuner استفاده کنیم. این ویژگی در قسمت تنظیمات مخفی است و باید آن را فعال کنیم. برای انجام این کار ابتدا از طرف بالا به پایین انگشتتان را روی صفحه بکشید تا به صفحه نوتیفیکیشن وارد شوید. حالا آیکن Settings را فشار و برای ۵ ثانیه نگه دارید. نوتیفیکیشنی به شما نمایش داده می شود که اعلام می کند System UI Tuner فعال شد.

نمایش درصد باتری اندروید در گوشی گوگل پیکسل

Settings را باز کنید و به System UI Tuner بروید. در اینجا گزینه Status را انتخاب کنید.

نمایش درصد باتری اندروید در گوشی گوگل پیکسل

در پایین صفحه گزینه Battery را پیدا کنید. حالا Always Show Percentage را انتخاب کنید. حالا شما درصد باتری را در نوار وضعیت مشاهده می کنید.

نمایش درصد باتری اندروید در گوشی گوگل پیکسل

اگر درصد باتری باقی مانده شما به درستی نمایش داده نمی شود می توانید از ۳ ترفند کارساز کالیبره کردن باتری گوشی اندروید و آیفون بدون نیاز به روت استفاده کنید.

نرم افزار درصد باتری اندروید Battery Percent Enabler

کاربران دستگاه های اندروید KitKat و Lollipop چگونه درصد باتری را فعال کنند؟ این کاربران برای نمایش درصد باتری در نوار وضعیت دستگاه خود می توانند از برنامه Battery Percent Enabler استفاده کنند. نحوه نصب این برنامه مانند صدها برنامه ای است که تا به حال نصب کرده اید. وارد گوگل پلی استور شوید و عبارت Battery Percent Enabler را سرچ کنید. روی دکمه سبز رنگ Install کلیک کنید تا فرایند نصب شروع شود.

نرم افزار درصد باتری اندروید Battery Percent Enabler

وقتی برنامه نصب شد روی دکمه Open کلیک کنید

نرم افزار درصد باتری اندروید Battery Percent Enabler

وقتی برنامه باز شد گزینه Enable Battery Percent را انتخاب کنید و گوشی خود را ریبوت کنید.

نرم افزار درصد باتری اندروید Battery Percent Enabler

بعد از روشن شدن گوشی شما باید درصد باتری را در نوار وضعیت گوشی خود مشاهده کنید.

نرم افزار درصد باتری اندروید Battery Percent Enabler

اگر باتری شما دیر شارژ می شود می توانید از پست ۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت کمک بگیرید.

نحوه نمایش فرکانس CPU در نوار وضعیت اندروید

در این روش ابتدا شما باید دستگاه اندروید خود را روت کرده باشید. بعد از روت، برنامه Xposed installer را نصب کنید. علاوه بر نمایش فرکانس پردازنده شما می توانید از این برنامه برای اجرای چند برنامه همزمان در اندروید، بازکردن قفل گوشی با فرمان لمسی استفاده کنید.

حالا شما باید ماژول CPUFreq in Statusbar را در برنامه نصب کنید. این ماژول میزان فرکانس واقعی CPU را در نوار وضعیت اندروید نمایش می دهد. بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید شما باید ماژول را در برنامه فعال کنید.

نحوه نمایش فرکانس CPU در نوار وضعیت اندروید

حالا دستگاه اندروید خود را ریبوت کنید و مطمئن شوید که ماژول به درستی کار می کند. برنامه را باز کنید و گزینه CPU Frequency را فعال کنید. حالا باید مانند تصویر زیر فرکانس CPU را در نوار وضعیت خود مشاهده کنید.

نحوه نمایش فرکانس CPU در نوار وضعیت اندروید

اگر هنگام کار، گوشی شما هنگ می کند برای حل مشکل خود می توانید پست دلیل هنگ گوشی اندروید چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم ؟ را مطالعه بفرمایید.

System Monitor Lite یک ویجت باتری و CPU برای اندروید ۴، ۵ به بالا

خب شاید برای شما روت کردن گوشی امکان پذیر نباشد. بعضی از برنامه ها هستند که به شما امکان می دهد فرکانس CPU و میزان مصرف باتری را مشاهده کنید. برنامه System Monitor Lite یکی از بهترین برنامه های اندروید است که می توانید روی گوشی خود داشته باشید. این نرم افزار اطلاعات آماری را در قالب متن و نمودار به شما نمایش می دهد. با نصب این برنامه شما می توانید زمان باقیمانده باتری را محاسبه کنید، فاصله زمانی بروزرسانی منابع سیستمی را مانیتور کنید، مصرف CPU را مانیتور کنید.

ویجت باتری و CPU برای اندروید

Trepn Profiler یک برنامه برای نمایش درصد باطری و پردازنده در اندروید ۴ به بالا

اپلیکیشن Trepn Profiler یک برنامه قدرتمند در زمینه نمایش درصد باتری و پردازنده است که عملکرد و قدرت را براساس نمودار به شما نمایش می دهد. این برنامه طراحی شده است تا به شما کمک کند برنامه ای که CPU و باتری زیادی را مصرف می کند را پیدا کنید. Trepn Profiler در بیشتر دستگاه های اندروید کار می کند اما در دستگاه هایی که از پردازنده های Qualcomm ® Snapdragon (محصولی از شرکت Qualcomm Technologies) پشتیبانی می کنند و ویژگی های بیشتری را نمایش می دهد. از ویژگی های مهم این برنامه می توان به نمایش مصرف اینترنت، نمایش هسته های CPU، نظارت بر لود و فرکانس پردازنده های کارت گرافیک، انتخاب دستی نقاط داده و ذخیره اطلاعات برای تجزیه و تحلیل بعدی، نداشتن تبلیغات، نمایش مصرف باتری و غیره اشاره کرد.

Trepn Profiler یک برنامه برای نمایش درصد باطری و پردازنده در اندروید 4 به بالا

چگونه درصد باتری و فرکانس پردازنده را فعال کنیم؟

اپلیکیشن Tinycore یکی دیگر از برنامه های رایگان مانیتورینگ یا نظارتی است که در نوار وضعیت شما یک شاخص اضافه می کند. به طور پیش فرض این شاخص در سمت بالا – گوشه راست اضافه خواهد شد. شما به کمک این برنامه می توانید میزان CPU مصرفی، RAM استفاده شده، فرکانس CPU و سطح باتری را مشاهده کنید.

چگونه درصد باتری و فرکانس پردازنده را فعال کنیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه نمایش درصد باتری و درصد استفاده از CPU اندروید ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ و.. را به شما آموزش دادیم. اگر در زمینه نمایش درصد باتری اندروید و فرکانس CPU تجربه، راه حل دیگر، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آنها را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات