آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG یا او تی جی برای اتصال به اندروید ، آیفون و..

آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG یا او تی جی برای اتصال به اندروید، آیفون و..

امروز در انزل وب قصد داریم نحوه ساخت کابل OTG (بخوانید او تی جی) را به شما کاربران گرامی انزل وب آموزش دهیم. شما از طریق این کابل ها می توانید فلش، ماوس، کیبورد و دستگاه های دیگری که از USB پشتیبانی می کنند را به گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی و آیفون خود وصل کنید و از آنها استفاده کنید.

چگونه کابل OTG بسازیم؟ طریقه ساخت کابل او تی جی گوشی اندروید و آیفون

How To Make Your Own USB OTG Cable For iPhone and Android Smartphone

برخی از گوشی های اندروید و تبلت های اندرویدی امروزی از پورت USB OTG پشتیبانی می کنند. از طریق این پورت کاربران می توانند دستگاه های ورودی USB استاندارد (مانند کیبورد و ماوس و یا حتی دستگاه های ذخیره سازی که از USB پشتیبانی می کنند) را به گوشی خود وصل کنند. با این حال تنها چند تبلت اندرویدی وجود دارند که مجهز به پورت هاست USB یا کانکتور ماده نوع A هستند. برخی از سازندگان تلفن موبایل در هندست گوشی های خود از پورت های هاست USB استفاده می کنند که معمولا دستگاه هایی که حاوی این پورت هستند گرانتر هستند. همچنین دستگاه های ساخت اپل نیست دارای کابل LIGHTNING و پورت مخصوص خود هستند که امکان پورت اتصال کابل به مادگی USB برای درست کردن کابل او تی جی آیفون وجود دارد که در ادامه بیشتر آن را بررسی میکینم.

طریقه ساخت کابل OTG یا او تی جی

برای اتصال یک گوشی اندروید به یک دستگاه USB استاندارد شما نیاز به تبدیل کابل USB به USB نوع A یا کابل های OTG دارید. شما می توانید کابل های تبدیل را از بازار خریداری کنید. مبدل ها یا کابل های OTG به شما امکان انتقال فایل را می دهد. این کابل دارای ۲ سر است که یک سر آن USB ماده و سر دیگر کانکتور میکرو USB است. با استفاده از این کابل شما برای انتقال فایل های خود دیگر به کامپیوتر نیاز ندارید. در تصویر زیر شما می توانید USB ماده و نر نوع A را مشاهده بفرمایید.

طریقه ساخت کابل OTG یا او تی جی

در پست امروز ما قصد داریم نحوه ساخت کابل OTG را به شما آموزش دهیم که البته قیمت زیادی هم ندارد. قبل از ساخت کابل OTG ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما از ورودی OTG پشتیبانی می کند.

نحوه ساخت کابل OTG از کابل USB

شما برای ساخت کابل OTG به لوازم زیر نیاز دارید:

  • کابل USB میکرو یا مینی
  • سیم
  • چاقوی تیز یا پیچ گوشتی
  • لحیم
  • سیم بر
  • چسب حرارتی

در ابتدا ما باید کانکتور USB میکرو را باز کنیم و پوشش بیرونی را برداریم تا به جامپرها دسترسی پیدا کنیم، برای این کار ما از چاقو یا پیچ گوشتی می توانیم استفاده می کنیم.

طریقه ساخت کابل OTG یا او تی جی

بعد از اینکه پوشش های بیرونی را جدا کردید امکان دارد یک قالب پلاستیکی سفید را مشاهده کنید که باید آن را هم بردارید. بعد از برداشتن پوشش ها شما ۵ پین مشاهده می کنید.

  1. پین ۱- vcc یا ۵ ولت مثبت
  2. پین ۲- دیتا
  3. پین ۳- دیتا
  4. پین ۴- بدون استفاده
  5. پین ۵- زمین

در اینجا شما باید پین ۴ را به پین ۵ لحیم کنید. ما به این خاطر این کار را می کنیم چون پورت USB  چهار پینه است اما USB میکرو پنچ پین دارد. شما می توانید از یک سوئیچ کوچک برای اتصال پین ۴ و ۵ هم استفاده کنید. بعد از لحیم کاری پوشش های بیرونی را با دقت با چسب حرارتی بچسپانید. انتهای دیگر کابل که دارای یک کانکتور USB نر است را باید به ماده تبدیل می کنیم.

نحوه ساخت کابل OTG

برای این کار عایق کابل را بر می داریم تا ۴ رشته سیم رنگی پیدا شود بعد سیم را طوری دست بگیرید که قرمز در سمت راست تان باشد.

نحوه ساخت کابل OTG

سیم قرمز را به اولین جامپر سیم سفید را به دومین جامپر سیم سبز را به سومین جامپر و سیم سیاه را به آخرین جامپر لحیم کنید. بعد از اتمام کار می توانید قسمت های لحیم شده را عایق کاری کنید. حالا می توانید کیبورد، ماوس، فلش خود را از طریق کابل OTG که ساختید به گوشی تان وصل کنید.

نحوه ساخت کابل OTG

اگر توضیحات بالا برای شما گویا نبوده است می توانید از فیلم آموزشی زیر جهت ساخت و درک بهتر ساختار کابل OTG استفاده کنید.

اگر قصد ساخت کابل AUX را دارید می توانید از پست آموزش تصویری ساخت کابل AUX ، تبدیل AUX به USB و RCA با سیم هدفون و.. استفاده کنید.

آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG

اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید یک کانکتور USB استاندارد ماده و کانکتور USB نر نوع B است که می توانید از فروشگاه های الکترونیکی خود خریداری کنیدکه درحال حاضر قیمتی حدود ۵۰۰ تومان دارند. علاوه براین شما نیاز به سیم مسی بسیار نازک دارید. ۴ رشته سیم هم اندازه را برش دهید که در اینجا ما طول سیم ها را ۱۰ سانتی متر در نظر می گیریم این به سلیقه شما بستگی دارد که طول سیم چقدر باشد. علاوه بر این به یک قطعه بسیار کوتاه سیم نیاز داریم تا به عنوان مد OTG از آن استفاده کنیم.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

در اینجا باید سیم های برش داده شده را به کانکتور USB ماده لحیم کنیم. به همین دلیل مقداری از روکش سیم را بر می داریم تا کار لحیم کاری به درستی انجام شود.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

USB استاندارد دارای ۴ پین است که پین های قرمز و سیاه ولتاژ ورودی و زمین و پین های سبز و قهوه ای هر دو دیتا مثبت و منفی هستند. پس از اینکه سیم ها را لحیم کردید می توانید از لوله های عایق برای پوشاندن محل اتصال استفاده کنید.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

حالا طبق نقشه ای که در عکس زیر مشاهده می کنید طرف دیگر سیم را به USB میکرو وصل کنید.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

فراموش نکنید از لوله ای عایق برای پوشاندن سیم و اتصالات استفاده کنید. اگر این لوله ها را در اختیار ندارید می توانید از چسب سیم کشی استفاده کنید.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

کار ما به پایان رسید و شما می توانید با استفاده از کابل OTG که ساختید ماوس، کیبورد، فلش و غیره را به گوشی خود وصل کنید.

آموزش تصویری ساخت کابل OTG

باز هم اگر توضیحات واضح نبود می توانید از ویدیوی زیر استفاده کنید.

آموزش ساخت کابل OTG برای آیفون ، آپید و..

برای ساخت کابل او تی جی آیفون شما نیاز به پورت اتصال به گوشی کابل شارژ آیفون و پورت مادگی USB دارید.اکثر مراحل همانند مراحل ساخت کابل OTG اندروید است و بعد جدا کردن و تهیه کردن قطعات مورد نیاز ما از یک سیم مسی و لحیم برای اتصال قطب مثب و منفی (در بالا توضیح داده شد) دو کانکتور و سپس به ترتیب برای اتصال تمام بخش های دو پورت به یکدیگر استفاده میکنیم. مراحل ساخت در تصویر زیر گویا است :

آموزش ساخت کابل OTG برای آیفون ، آپید و..

در صورتی که نیاز دارید کابل شما کمی بلند تر باشد بخش مادگی USB را به همراه سیم تهیه کنید و سپس کابل های بخش مادگی را به پورت دیگر متصل کنید.

آموزش ساخت کابل OTG برای آیفون ، آپید و..

در آخر پیشنهاد می کنیم برای سازماندهی کابل های خود از ۱۵ ترفند جالب برای سازمان دهی کابل و سیم ها استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۳ روش سات کابل OTG را به شما کاربران گرامی آموزش دادیم امیدواریم مطلب امروز برای شما کاربردی بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • حمید پروازی says:

    سلام TYPE C رو هم سیم بندی رو توضیه میدادید خوب میشد

  • Narges says:

    سلام تشکر از اموزش
    لطفا usb type-c رو هم قرار بدید پورت جدیدی هست
    اموزشش رو هیجا ندیدم.

  • محسن says:

    عالی بود انصافا با استفاده از کابل otg دست ساز که از شما آموختم حس با حالی به من دست داد ممنون از لطفتون

  • محمد says:

    بابا تو بازار ۵تومنه واس چی خودتون اذیت میکنید

  • صدرا says:

    سلام
    مدتیه سوکت تایپ سی هم اومده لطفا نقشه‌ی اونم تو سایت بذارید
    ممنون

  • Ahmad says:

    سلام خسته نباشید …ایا امکان این هستش که usbرو تبدیل به۳AVکنیم یعنی یه سر سیم usb باشه و سر دیگه فیش ها زرد قرمز سفید لطفا جوابمو بدین ممنون میشم

    • سارا says:

      امکان اتصال فیزیکی داره اما کار نمیکنه . . توضیح دیگه ای خواستین در خدمتتون هستم

      • امیر says:

        سلام ممنون بابت توضیحاتتون، اما چرا برای سوکت اپل اتصالات رو توضیح ندادید که چه اتصالی باید به چه رنگ سیمی وصل بشه؟ همچنین گفتید اتصال چهارم که در کنار اتصال پنجم قرار داره اضافس و بی کاربرده! در صورتی که گوشی از طریق همون اتصال چهارم تشخیص میده که کابل متصل شده otg هستش یا کابل شارژ، و اینکه با اتصال جامپر ۴ به ۵، گوشی کابل متصل شده رو otg تشخیص میده و بین اتصال اول و آخر که منفی و مثبت هستن، جریان به وجود میاره که باعث خوانده شدن فلش، موس، کیبورد و… میشه، بی زحمت لطفا مطالب رو اینجوری دقیق توضیح بدید تا دیگران علت هر اتفاق رو بدونن

  • abolfazl abr says:

    چرا این همه خودمونو برا یه کابل otg ساختن بکشیم برید کابل otg تو بازار هست بخرید ۲۰۰۰۰ تومن واقعا چرا خودمونو و گوشیمونو و وسایل دیگه رو برای این کار به خطر بیندازیم برید ۲۰ تومن یه otg بخرید بهتره

    • حسن says:

      واقعا به خطر انداختن نداره چون OTG که جریان برقی بش وصل نمیشه که بخواد گوشی رو خراب کنه نهایتش یه فلش بش میزنی برای انتقال اطلاعات.
      اما در مورد اینکه گفتی بخرید بهتره من تجربه کردم ساختن کابل شارژ دست ساز رو بهترین کابل شارژ رو از بازار گرفتم برای گوشیم چقدرم هزینه دادم اما وقتی یه کابل دست ساز برای شارژ ساختم و وصل کردم به گوشی به خودم لع.نت فرستادم که چرا از اول نساختم.
      با یه نرم افزار جریانی که توسط کابل ها به گوشیم میرسید رو اندازه گرفتم یه کابل یه متر با کیفیت بالا به قول فروشنده که از نظر ظاهریم عالی بود و گرون قیمت به گوشی من ۹۰۰ میلی امپر جریان میرسوند و کابل شارژری که خودم با دو تا سیم ضایعاتی و دو سر سوکت که از یه کابل خراب باز کردم و طول کابل ۲.۵ متر به من ۹۲۰ میلی امپر میداد اگر طول کابل ها رو در نظر بگیرید دقیقا میدونید که کابل های بلند چقدر بد گوشی رو شارژ میکنن اما کابل دست ساز بهتر عملکرد رو داشت در مقابل یه کابل که گرفته بودم ۵۰ تومن.
      همه چیز توی کابل ها به کیفیت رشته های برقی که بین دو سر سوکت متصله ربط داره هر چی با کیفیت تر کابلش باشه و زخیم تر بهتره. شرکت ها میان به خاطر صرفه جویی کابل نازک و حتی به زخامت یه تار مو میندازن و این باعث افت کیفیت و شدت جریان میشه.
      یک بار تست کنید نتیجش رو باور نمیکنید. همین الان گوشیم با همون کابله تو شارژه.
      کمتر فریب تبلیغات بازار رو بخوریم

  • رضا says:

    عالی ماله من که کار کرد واقعا که ممنون

  • امین says:

    خیلی عالی ومفیدبود
    من ساختم کاملاجواب داد
    باتشکرازعوامل سایت.

  • شاکی says:

    نامردا درست کردم
    هم گوشیم سوخت هم کیبرد هم لپ تاپ خدا بگم چیکارت نکنه

    • سعید قاری راثی says:

      لطفا همه مراحل را دوباره چک کنید .

      من درست کردم ، کاملا درست کار کرد .

  • mahshid.sh says:

    باسلام مقاله شما خیلی عالی بود
    من رفتم تا قطعات تعمیری اش خرید کنم رفتم توسایتhttps://digiko.org اما قیمت هاش خیلی فرق میکنه به نظر شما برای قطعات تعمیری باید چطوری کالا را راانتخاب کنم؟؟؟؟؟؟؟