۴ روش جلوگیری از لود مجدد و خودکار تب های کروم در هنگام سئویچ کردن

فرض کنید که در مرورگر کروم چند سربرگ یا تب باز شده دارید که یکی از آنها فرم ثبت نامی است که تا نصفه آن را پر کرده اید. حال اگر شما روی یک تب دیگر کلیک کنید و پس از مدت تقریبا طولانی دوباره به تب فعلی برگردید صفحه به طور اتوماتیک شروع به لود شدن خودکار می کند و شما باید دوباره همه چیز را از اول پر کنید. خوشبختانه شما می توانید از لود تب کروم در هنگام سوئیچ کردن جلوگیری کنید.

نحوه جلوگیری و غیرفعال کردن رفرش شدن اتوماتیک تب ها در گوگل کروم

How to Stop Chrome From Reloading Tabs Automatically When Switching

اگر شما از گوگل کروم به عنوان مرورگر وب پیش فرض تان استفاده می کنید و به طور منظم تب های آن را باز می کنید منابع سیستم شما مانند رم استفاده می شود که قبلا در مطلب ۷ روش کاهش مصرف حافظه رم توسط گوگل کروم برای افزایش سرعت آن انزل وب به صورت کامل به این موضوع پرداختیم. در آخرین نسخه مرورگر کروم ویژگی به نام Discarding وجود دارد که به طور خودکار سربرگ های باز شده شما را متوقف می کند تا حافظه رم شما آزاد شود. در بسیاری از سایت های فارسی زبان هدف ویژگی Discarding را رفرش کردن صفحات جهت دستیابی به محتوای جدید بیان کرده اند که در واقع این طور نیست.

نحوه غیرفعال کردن رفرش شدن تب ها در کروم

ویژگی Discarding Tabs به طور قابل توجهی حافظه مصرفی کروم را کاهش می دهد و این در حالی است که تب ها و یا پنجره ها را نمی بندد. این ویژگی بسیار جذاب است اما این مشکل را برای کاربران ایجاد می کند که با رفرش شدن تب ها شما مجددا باید منتظر لود شدن اطلاعات بمانید که برای کسانی که از بسته های اینترنتی اپراتورهایی مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل استفاده می کنند بسیار جالب نیست و بسته آنها زودتر تمام می شود. در ادامه ما قصد داریم نحوه جلوگیری از بارگذاری مجدد تب ها در کروم را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

روش جلوگیری از بارگذاری مجدد تب ها در کروم پس از ورود مجدد

برای غیرفعال کردن ویژگی Discarding Tabs یک تپ جدید باز کنید و در نوار آدرس عبارت Chrome://Flags را تایپ و یا کپی پیست کنید. بعد کلید اینتر را فشار دهید. حالا پنجره ای مانند زیر برای شما باز می شود. در کادر جستجو عبارت Tab Discarding را تایپ کنید و اینتر کنید.

جلوگیری از بارگذاری مجدد تب ها در کروم

در صفحه زیر روی دکمه آبی Disabled کلیک کنید و بعد روی Relaunch Now کلیک کنید. گوگل کروم به طور خودکار ریستارت می شود تا تغییرات را اعمال کند. شما موفق شدید تا از بارگذاری مجدد تب ها در کروم جلوگیری کنید.

جلوگیری از بارگذاری مجدد تب ها در کروم

توجه داشته باشید که اگر رم شما کمتر از ۴ گیگابایت باشد هنگام کار با چند تپ عملکرد شما کاهش پیدا می کند. برای ذخیره تب های باز شده خود می توانید از ۴ روش ذخیره آدرس سایت همه تب های باز شده در گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

نحوه جلوگیری از رفرش اتوماتیک تب کروم

برای جلوگیری از رفرش اتوماتیک تب کروم، مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و در نوار آدرس عبارت Chrome://Discards را تایپ و یا کپی پیست کنید بعد اینتر کنید تا صفحه ای مانند زیر برای شما نمایش داده شود.

جلوگیری از رفرش اتوماتیک تب کروم

همانطور که مشاهده می کنید برای هر سربرگ یک سطر در نظر گرفته شده است. در سمت راست شما می توانید گزینه های Discard و Urgent Discard را پیدا کنید. شما می توانید تب هایی که نمی خواهید را Discard کنید و حافظه خود را آزاد کنید. در ستون Last Active شما می توانید مدت زمانی که یک تب را باز کرده اید را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید به منوی گوگل کروم بروید و به مسیر More Tools > Task Manager  بروید تا پنجره Task Manager برای شما نمایش داده شود. در این پنجره شما می توانید میزان حافظه و پردازنده مصرفی را مشاهده کنید.

جلوگیری از رفرش اتوماتیک تب کروم

ستون Auto Discardable تنها در صورتی مفید است که بخواهید بدانید که ویژگی Discard تب هنوز فعال است یا نه. شما می توانید روی Toggle کلیک کنید تا رفرش خودکار تب ها متوقف شود.

جلوگیری از رفرش اتوماتیک تب کروم

اگر تب ها به صورت ناگهانی بسته شدند می توانید از ۲ روش ذخیره و برگرداندن همه تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

افزونه Great Suspender بسیای از مشکلات مربوط به رفرش شدن تب ها در کروم را حل می کند. پس از اینکه این افزونه را نصب کردید شما می توانید آیکن افزونه را در سمت راست نوار جستجوی گوگل کروم مشاهده کنید. شما می توانید از طریق Settings تنظیمات مربوط به افزونه را تغییر دهید.

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در صفحه تنظیمات گزینه های بسیار زیاد و مفیدی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. مثلا شما می توانید از رفرش تب هایی که حاوی فرم ها یا رسانه های در حال پخش است جلوگیری می کند.

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

برخلاف تب اصلی کروم، کلیک کردن روی یک تب موجب لود خودکار نمی شود. شما باید باید در داخل پنجره کلیک کنید تا رفرش انجام شود

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

شما همچنین می توانید پنل Session Management را پیدا کنید تا لیست تمام تب های باز شده را مدیریت کنید. شما می توانید یک جلسه را ذخیره کنید و بعدا دوباره آن را به حافظه برگردانید.

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

علاوه بر این یک لیست سفید وجود دارد که می توانید از آن برای وارد کردن صفحات وب یا دامنه هایی که نمی خواهید از حافظه خارج کنید استفاده کنید.

چگونه از لود شدن مجدد تب های کروم جلوگیری کنیم؟

به طور کلی این افزونه پیشرفته است و می توانید از آن برای آزاد کردن منابع سیستمی خود استفاده کنید. برای همگام سازی تب ها در کروم پیشنهاد می کنیم پست همگام سازی تب، بوک مارک ، پسورد و.. کروم و فایرفاکس در همه دستگاه ها را مطالعه بفرمایید.

روش رفرش نشدن تب ها در کروم با استفاده از افزونه Great Discarder

افزونه Great Discarder هم توسط همان تیم Great Suspender توسعه داده شده است و هر چیزی که در Great Suspender وجود دارد در افزونه Great Discarder هم وجود دارد (البته به جز گزینه هایی مانند Session Management و Theme Support). ظاهرا افزونه Great Discarder هیچ اسکریپت اضافی اجرا نمی کند و به جای آن روی جلوگیری از رفرش شدن تب ها در کروم تمرکز می کند.

رفرش نشدن تب ها در کروم با استفاده از افزونه Great Discarder

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۷ افزونه کاربردی برای گذاشتن پسورد روی بوک مارک (Bookmark) کروم را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا به کمک روش هایی که امروز توضیح دادیم موفق شدید تا از رفرش شدن تب ها در کروم جلوگیری کنید؟ اگر در این زمینه روش دیگری می شناسید، نظر و یا پیشنهادی دارید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • aksvare says:

    درود
    کاربران اندرویدی که نشانی
    chrome://flags
    در مرورگرشان کار نکرده و بخش پرچم‌های کروم را باز نمی‌کند، از این نشانی استفاده کنند:
    chrome://flags/enable

  • . says:

    چرا من Chrome://Flags رو تایپ می کنم و سرچ می کنم Discarding Tabs هیچ چیزی نمیاد. چیکار کنم؟؟ واقعا این خیلی بده که خودش صفحه رو رفرش کنه. من واقعا خیلی تلاش کردم از یه عالمه سایت و راهنما ولی اصلا نیست هیچ چیزی.

    • aksvare says:

      درود
      برای کاربرانی که همچون شما با این جریان روبرو هستند:
      اگر نشانی
      chrome://flags
      کار نکرد و بخش پرچم‌های کروم باز نشد، در پایان همین نشانی، یک نشان اسلش گذاشته و پس از آن واژه انیبل رو بنویسید و سپس اینتر کنید. نمونه نشانی آنچه گفتم:
      chrome://flags/enable
      امیدوارم با این روش بتوانید به بخش پرچم‌های مرورگر کروم در اندروید دست یابید.
      روزگار به کام

  • Amirreza says:

    روشی هم برای انجام دادن اینکار هست چون توی نسخه گوشی هیچکدوم از این راه حل ها رو نمیشه انجام داد

  • PC17 says:

    سلام دادش این آوزشی که گفتی در ورژن جدید کروم دیگه نیست من متنی رو که گفتید زدم ولی با این متن No matching experiments مواجه شدم!؟لطفا کمک کنید.باتشکر

  • ?پــــریــــنــــاز? says:

    سیلام به ادمین جونی عزیز و همه دوستان عزیز لطفا منه پرینانازی ڪه خیلی هم گوناه دالم? ?ڪـــمــڪـ?ڪـــــنـــیــــد .
    دقــــیقــــا موارد بالا ڪه اشاره شده یه چی در همین هول و هوش مشکل منم هست فقط گیج شدم از موارد بالا ڪدومش مشکل من رو از بیخ و ریشه حل و اوڪی میڪنه؟؟؟!!!??
    ??حالا شرح مشڪل من??
    مشڪل من: من الان مدن زیادیه به این مشکل رفرش شدن ثانیه ای صفحه سایت برخورد کردم?? ? یعنی چطور دقیقا؟ الان واضح تر میگم:?
    دقیقا مثل همین الان که دارم نظرمو برا شما ادمین عزیز و دوستان ڪامنت میکنم این همه هم تا الان نوشتم فرض بگیر یه پیام اس ام اس میاد برام که باید بخونمش یک ثانیه ای میرم پیامکمو باز میکنم چک میکنم سریع برمیگردم همین صفحه که دارم براتون کامنت مینویسم آمــــــــا???? چه بسا توی همین یک ثانیه زمان صفحه پرید و الان رفرش شده دوباره همین صفحه رو باز میکنه ولی دوباره باید این همه پیامو از اول بنویسم الان دیگه فکر کنم با این تفسیر و توضیح طولانی و طومار وار نوشت من بچه دوساله هم فهمید درد و بدبختی من الان هشت ماه بیشتر شده چی هست . مخصوصا صفحه ای که اداری هست و مشخصاتمو باید رندوم رندوم پر کنم و برم مرحله بعد فرض کن این همه مشخصات اسم و ادرس تلفن و کد پستی و رزومه کاریمو هزار کوفت دیگه نوشتم یهو بعد پنج ثانیه صفحه گوشی اسکرین میره تا کلیک میکنم با فضاحت صفحه رفرش و تمام مشخصات پـــــــــــر?? و با فرم های کثیف?? کاملا تمیز و بدون کلمه ای نوشته شده که این همه پاره شده بودم نوشته بودم مواجه میشم?? حالا راه حل میخوام از ادمین از دوستان از هرکی که عین خودم همینطور حرص میخوره ولی بازم کامل و رندوم رندوم ریز توضیح میده طوری که بچه دوساله هم بفهمه بهم راه حل با توضیح بده و بگه
    ⛔تـــوجـــه ⛔ ⛔ تــــوجــه ⛔

    در ضـــمــــن هــــر ڪـــســـی چـــه ادمـــــیـــــن جـــــونـــی عزیز باشه چه هــــرڪــــی از دوســـــتان و مخــــصــــوصا ڪــســانـــی ڪه این مـــشــــڪــــل و تــــجـــربـــــه ڪـــــردن و الان قشنگ و بی مشکل راهڪارشو میدونن هـــــرڪســـی بــــتـــــونـــــه این مـــــشـــــڪـــــلمو حل و اوڪی ڪــنه زیر هـــمـــیـــن ڪـــامــــنــت مـــشــڪــلــم بعد اینکه ڪامل با توضیحات راه حل و نوشت آخرشم آیدی تلگرام یا اینستاگرامشو یا واتس آپ یا هر آیدی که دوس داره و بتونم باهاش بعد حل مشڪلم ارتباط برقرار کنم بزاره تا بعد اینکه واقعا این مشڪلمو با راهڪارش تونست حل ڪنه منم چنان? ســـــــــورپـــــــــرایـــــزش? ڪنم که تو عمرش چنین سورپرایزی ندیده بوده باشه با تشڪلم از ادمین جونی و دوست جونیام فداتون بـــوس بـــوس??پـــــریــــنانازی??

  • علی says:

    توی موبایل هیچکدوم جواب نمیده

  • ج جورسرایی says:

    با تشکر از راه حل ارائه شده

    برای مستقیم عمل کردن ترفند اول متن زیر را
    chrome://flags//Tab%20Discarding#automatic-tab-discarding
    در آدرس بار کپی و گزینه هایلات شده را غیر فعال / Disable و مروگر را بسته و دوباره باز کنید

  • کیان says:

    اگه زحمت نیست میشه بفرمایید این مشکل رو در فایرفاکس چطور میشه حل کرد؟ ممنونم

  • حسن کچل says:

    کروم ۲ چیز مسخره داره نمیدونم چرا حل نمیکنه یکی خوردن رمه.

  • مهسا says:

    بخدا این مشکل داشت دیونه ام می کرد هر تبی رو باز میکردم برمی گشتم تب قبلی دو ساعت طول می کشید باز شه خدا خیرتون بده

  • kmc says:

    بسیار عالی ممنون از راهنمایی ساده و مبسوط تان