فرمت فایل HEIF و HEIC چیست؟ 8 روش تبدیل فرمت عکس HEIF و HEIC به JPG و PNG

فرمت فایل HEIF و HEIC چیست؟ ۸ روش تبدیل فرمت عکس HEIF و HEIC به JPG و PNG

HEIF فرمتی است که استاندارد JPEG را پشت سر گذاشته است. این فرمت نسبت به JPEG اندازه فایل کمتری دارد و دارای کیفیت بیشتری است. JPG از ۸ بیت رنگ پشتیبانی می کند در حالی که HEIF از ۱۶ بیت رنگ استفاده می کند. با این همه مزیتی که فرمت HEIF دارد هنوز مرورگرهایی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اج  از این فرمت پشتیبانی نمی کنند به همین دلیل برای اشتراک گذاری این فایل ها ما مجبور هستیم کار تبدیل فرمت HEIC به JPG را انجام دهیم.

آموزش تبدیل فرمت عکس HEIF و HEIC به JPG و PNG

What is HEIF and HEIC file format? Best 4 Solutions to Convert HEIC , HEIF to JPG

فرمت HEIF که مخفف High Efficiency Image Format و به معنای فرمت تصویر با کیفیت بالا می باشد فرمتی است که توسط آیفون اپل و همچنین Android P گوگل استفاده می شود. فرمت HEIF از هر لحاظ  از فرمت JPEG بهتر است و تنها مشکلی که در حال حاضر در زمینه استفاده از HEIF  یا HEIC  وجود دارد مشکل عدم سازگاری است. برخی از نرم افزارها تنها قسمت از تصاویر HEIF  یا HEIC  را به عنوان JPEG  می خوانند و در واقع این تصاویر در همه جا پشتیبانی نمی شوند.

به همین دلیل  وقتی می خواهید این تصاویر را به ایمیل پیوست کنید و یا در سرویس هایی که ار فرمت فایل HEIF پشتیبانی نمی کنند به اشتراک بگذارید و یا آنها را به کامپیوتر ویندوز خود ایمپورت کنید iPhone و iPad به طور خودکار عکس های شما را به تصاویر JPEG تبدیل می کند. iOS اپل طوری طراحی شده است تا به صورت خودکار این سازگاری ها را ایجاد کند.

فرمت فایل HEIF چیست؟

درست است که مک ها فایل های HEIF و HEIC را با macOS High Sierra می خوانند اما در ویندوز ۱۰ این فایل ها پشتیبانی نمی شوند و شما به برنامه های جانبی و یا نرم افزارهای کانورت احتیاج دارید. درست است که فرمت HEIF در آیفون اپل بکار گرفته شده است و توسط macOS پشتیبانی می شود اما در مرورگرهای سافاری مک حتی نمی توان تصاویر HEIF  را مشاهده کرد.

مرورگرهای دیگر مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اج از HEIF پشتیبانی نمی کنند بنابراین انتظار نداشته باشد که به این زودی ها این فرمت ها را در وب مشاهده کنیم چون از طرف دیگر گوگل در حال استفاده از فرمت WebP خود است. در پست قبلی انزل وب ما  ۹ روش برتر تبدیل فرمت عکس WebP و SVG به JPG و PNG به صورت آنلاین را به شما معرفی کردیم، در ادامه ۸ سرویس تبدیل HEIC به JPG را به شما معرفی و آموزش خواهیم داد.

فرمت فایل عکس HEIF چیست؟

فرمت HEIF که مخفف High Efficiency Image Format و به معنای فرمت تصویر با کیفیت بالا می باشد فرمتی است که توسط آیفون اپل و همچنین Android P گوگل استفاده می شود. این فرمت جایگزین فرمت JEPG است و غالبا دارای پسوند فایل HEIC است. فرمت HEIF نسبت به استاندارد قدیمی تر JPEG تصاویری با اندازه کوچکتر و کیفیت تصویر بالاتر تولید می کنند. HEIF  این موفقیت را به دلیل استفاده از روش های پیشرفته تر فشرده سازی بدست آورده است. این فرمت فشرده سازی که به عنوان HEVC یا H.265 شناخته شده است براساس فرمت فشرده سازی ویدیو با کارایی بالا (High Efficiency Video Compression) می باشد.

فرمت فایل HEIF چیست؟

فرمت HEIF در آیفون اپل با iOS 11 استفاده می شود اما یک تکنولوژی اپل نیست. این فرمت براساس استاندارد MPEG می باشد و در Android P هم بکار گرفته می شود. با توجه به MPEG و Apple، تصاویر HEIF باید اندازه شان نصف فایل های تصویری JPEG باشد اما کیفیت تصویر بیشتر و یا یکسان را ارائه می دهند.

تصاویر HEIF ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند که در فرمت JPEG وجود ندارد برای مثال شفافیت و ۱۶ بیت رنگ. دوربین آیفون می تواند عکس ها را با ۱۰ بیت رنگ بگیرد بنابراین ۱۶ بیت رنگ نسبت به ۸ بیت رنگ JPEG یک ارتقا ارزشمند است. شما می توانید ویرایش هایی مانند چرخش، برش، عناوین و غیره را به تصاویر HEIF اعمال کنید. چنین ویرایش هایی بدون تغییر لایه های زیرین تصویر ذخیره می شود. این بدان معناست که شما می توانید بعدا این ویرایش ها را لغو کنید.

فرمت فایل تصویر HEIC چیست؟

اگر با iPad یا iPhone اپل عکس بگیرید این عکس به عنوان یک فایل تصویری با پسوند HEIC ذخیره می شود. HEIC یک فرمت کانتینر است که می تواند صداها و تصاویر رمزگذاری شده را با فرمت HEVC ذخیره کند. برای مثال اگر با قابلیت Live Photos در آیفون یک عکس بگیرید شما یک فایل HEIC  که حاوی چند عکس و فایل صوتی ضبط شده است را بدست خواهید آورد که همه اینها تصاویر زنده را تشکیل می دهند. در نسخه های قدیمی تر iOS اپل اگر شما گزینه Most Compatible را انتخاب می کردید این تصاویر زنده به عنوان یک فایل تصویری ثابت JPG و یک فایل ویدیویی MOV سه ثانیه ای ذخیره می شد.

فرمت فایل HEIC چیست؟

چرا به جای فرمت JPEG باید از فرمت HEIF استفاده کنیم؟

فرمت HEIF از هر لحاظ  از فرمت JPEG بهتر است. با استفاده از طرح های فشرده سازی پیشرفته تر می توانید همان حجم از داده را در یک فایل JPEG  با اندازه نصف ذخیره کنید. همانطور که گوشیها ارتقا پیدا می کنند تا دوربین هایی که مگا پیکسل بیشتری دارند را ارائه دهند دقت تصاویر هم افزایش پیدا می کند. با ذخیره تصاویر با فرمت HEIF  به جای JPEG اندازه فایل نصف می شود بنابراین شما حجم دو برابری از فضای گوشی را در اختیار دارید تا عکس های بیشتری را ذخیره کنید.

چرا به جای فرمت JPEG باید از فرمت HEIF استفاده کنیم؟

عکس های HEIF  در سایت های آنلاین سریعتر آپلود می شوند و فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنند. در یک گوشی آیفون این بدان معناست که عکس های شما در iCloud Photo Library دو برابر سریعتر آپلود می شوند. استاندارد JPEG به سال ۱۹۹۲ بر می گردد و آخرین نسخه استاندارد JPEG  به سال ۱۹۹۴ نهایی شد. ما از استاندارد JPEG  سالها است که استفاده می کنیم اما استاندارد HEIF  از آن پیشی گرفته است.

آموزش نمایش عکس های HEIF و HEIC در ویندوز

همانطور که اشاره کردیم در ویندوز شما با دابل کلیک کردن روی فایلهای HEIC با صفحه ای مانند زیر مواجه می شوید و نمی توانید آنها را باز کنید.

آموزش نمایش عکس های HEIF و HEIC در ویندوز

در حال حاضر هیچ ویرایشگر عکس از این فرمت پشتیبانی نمی کند و برای برنامه هایی مانند فتوشاپ هیچ پلاگینی وجود ندارد حتی برنامه های خود ویندوز این فرمت را شناسایی نمی کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید تبدیل فایل های HEIC و HEIF به JPG با استفاده از برنامه های رایگان است، در ادامه ما ۴ برنامه رایگان تبدیل فرمت HEIC به JPG را به شما معرفی خواهیم کرد. قبل از تبدیل فرمت پیشنهاد می کنیم پست بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت عکس چیست ؟ را مطالعه بفرمایید.

روش تبدیل فرمت HEIC به JPG با استفاده از برنامه iMyFone

برنامه iMyFone HEIC Converter یکی از بهترین برنامه هایی است که در حال حاضر می توانید از آن برای تبدیل فایل های HEIC  به JPG از آن استفاده کنید. شما می توانید با انجام این تبدیل عکس هایتان را در دستگاه های دیگری غیر از iOS11 اپل مشاهده کنید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بعد از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید آن را باز کنید. یکی از گزینه های Convert Single Photo  (تبدیل به یک عکس) یا Convert Photos To Batch (تبدیل به چند عکس) را انتخاب کنید.

تبدیل فرمت HEIC به JPG با استفاده از برنامه iMyFone 

روی Select File کلیک کنید و عکس های مورد نظرتان را انتخاب کنید بعد روی Convert کلیک کنید و کیفیت عکس تان را انتخاب کنید.

تبدیل فرمت HEIC به JPG با استفاده از برنامه iMyFone 

پوشه مقصدی که عکس ها در آنجا ذخیره می شوند را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه Convert  کلیک کنید. بعد از اتمام کارد در پوشه مقصد عکس های خود را مشاهده کنید. اگر دنبال سرویس های آنلاین تبدیل RAW به JPG هستید از  ۳ سرویسی که قبلا معرفی کردیم می توانید استفاده کنید.

نحوه تبدیل فرمت HEIC به JPG در سایت Apowersoft

شما می توانید از برنامه آنلاین Apowersoft برای تبدیل فرمت فایل های HEIC به JPG استفاده کنید. وقتی وارد سایت شدید از منوی Online Solution گزینه HEIC to JPG را انتخاب کنید.

تبدیل فرمت HEIC به JPG در سایت apowersoft

حالا فایل HEIC/HEIF خود را بکشید و در کادر طوسی عکس زیر رها کنید. در همین جا شما می توانید کیفیت عکس خود را انتخاب کنید. بعد از تمام شدن فرایند تبدیل می توانید فایل JPG خود را دانلود کنید. شما می توانید این ابزار را در دستگاه خود دانلود کنید و فایل های  HEIC/HEIF خود را به JPG تبدیل کنید.

تبدیل فرمت HEIC به JPG در سایت apowersoft

نحوه تبدیل HEIC به JPG در سایت Aconvert

مانند Apowersoft شما می توانید از سایت Aconvert برای تبدیل فرمت HEIC  به JPG استفاده کنید. بعد از وارد شدن به سایت از قسمت Add Files فایل خود را انتخاب کنید. شا می توانید به طور همزمان ۶ فایل را با حداکثر اندازه ۲۴ مگابایت انتخاب کنید. سپس در قسمت Target فرمت JPG را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Convert Now کلیک کنید. در نهایت در قسمت Conversion Results فایل خروجی را دانلود کنید.

نحوه تبدیل HEIC به JPG در سایت Aconvert  

iMazing نرم افزار تبدیل HEIC به JPG

برنامه کانورت iMazing یکی دیگر از ابزارهای آنلاین است که به شما اجازه تبدیل فرمت HEIC  به JPG  یا PNG را می دهد. علاوه بر ابزار آنلاین شما ما توانید برنامه دسکتاپ را از سایت iMazing دانلود کنید. چه در ابزار آنلاین و چه در برنامه آفلاینی که در دستگاه خود نصب کرده اید می توانید به طور همزمان ۳۰ فایل HEIC  را انتخاب کنید. بعد از اینکه فایل ها را انتخاب کردید روی convert  کلیک کنید و فایل های JPG را در دستگاه خود دانلود کنید.

iMazing نرم افزار تبدیل HEIC به JPG

روش تغییر فرمت HEIC به JPG  به کمک سرویس آنلاین Heictojpg

آخرین سرویس آنلاینی که امروز برای تغییر فرمت HEIC به JPG به شما معرفی می کنیم سایت heictojpg می باشد. شما با استفاده از این سایت می توانید به طور همزمان ۵۰ فایل را انتخاب کنید. فقط کافی است فایل های خود را در کادری که در تصویر زیر مشخص کرده ایم بکشید و رها کنید. حالا منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل تمام شود و فایل های JPG خود را دانلود کنید.

تغییر فرمت HEIC به JPG  به کمک سرویس آنلاین heictojpg

برنامه های تبدیل فرمت HEIC به JPG را دوست ندارید؟

اگر دوست ندارید از برنامه های کانورت HEIC  استفاده کنید و هنوز عکس ها را در گوشی آیفون یا آی پد خود دارید هیچ مشکلی نیست شما می توانید از طریق سرویس های ذخیره سازی کلود (ابر) آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. هنگامی که سرویس هایی مانند گوگل درایو را انتخاب می کنید باید ببینید فایل ها با پسوند JPEG  ذخیره خواهند شد یا نه. سرویس هایی مانند دراپ باکس از فرمت های HEIC پشتیبانی می کند بنابراین شما می توانید با استفاده از اکانت Dropbox خود تصاویری که می خواهید را تماشا و به اشتراک بگذارید.

برنامه های تبدیل فرمت HEIC به JPG را دوست ندارید؟

برخی روش های دیگر  تبدیل فرمت HEIC در آیفون

بعضی روش های دیگر هستند که شما به راحتی می توانید فایل های HEIC را به JPG تبدیل کنیید که عبارتند از:

  • تغییر تنظیمات دوربین – وارد تنظیمات گوشی خود شوید بعد روی Camera (دوربین) تپ کنید حالا Formats (فرمت ها) را انتخاب کنید سپس در زیر Camera Capture گزینه Most Compatible  (بیشترین سازگاری) را انتخاب کنید.

برخی روش های دیگر  تبدیل فرمت HEIC در اندروید

  • Automatic Transfer (تبدیل خودکار) را فعال کنید – شما می توانید در گوشی خود تبدیل اتوماتیک را فعال کنید تا فرمت های HEIC به صورت خودکار به JPG تبدیل شوند. با این کار شما همیشه می توانید فایل های خود را از آیفون به مک یا کامپیوتر منتقل کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings>Photos بروید و در زیر Transfer to Mac or PC  گزینه Automatic را انتخاب کنید.

برخی روش های دیگر  تبدیل فرمت HEIC در اندروید

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۵ سرویس ویرایش آنلاین عکس HTML 5 بدون نیاز به فلش پلیر در مرورگر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد اینکه فرمت فایل HEIF و HEIC چیست؟ و چگونه می توانیم فرمت های HEIF/HEIC را به JPG و PNG تبدیل کنیم؟ صحبت کردیم اگر شما روش دیگری می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تبدیل فرمت فایل MOV به MP4 آنلاین و آفلاین
آموزش ۵ روش تبدیل فرمت فایل MOV به MP4 آنلاین و آفلاین
آموزش ۶ روش تبدیل فایل ورد به عکس در ویندوز ، مک و به صورت آنلاین
آموزش تصویری تبدیل ویدیو
آموزش کامل تبدیل ویدیو به فرمت فایل MP3 ، MP4 ، AVI و.. در کامپیوتر
آموزش روش تبدیل جدول ورد به اکسل
آموزش تصویری و گام به گام روش تبدیل جدول ورد به اکسل

نظرات