5 روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience

۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience

پس از ارتقا ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ متوجه شدم که برنامه Nvidia GeForce Experience را نمی توانم به درستی اجرا کنم. هر بار که برنامه را اجرا می کنم مجبور هستم گزینه Close the program را انتخاب کنم و برنامه بسته و اجرا نمی شود برای حل این مشکل باید چکار کنم؟ در ادامه در پاسخ به این سوال انزل وب روش های مختلف حل مشکل اجرا نشدن و باز نشدن GeForce Experience انویدیا را به شما آموزش خواهد داد.

آموزش حل مشکل اجرا و وصل نشدن GeForce Experience انویدیا

How to Fix GeForce Experience Won’t Open and Connect Issues

همیشه بازی کامپیوتری راحت است اما تنظیمات گرافیکی، دسته بازی، بروزرسانی داریورها و ضبط گیم پلی می تواند پیچیده باشد. انویدیا (NVIDIA) نرم افزاری به نام GeForce Experience ارائه داده است که رابط کاربری ساده اما پرکاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر شما در کامپیوتر خود سخت افزار انویدیا داشته باشید و درایورهای گرافیکی انویدیا را نصب داشته باشید می توانید روی بک گراند دسکتاپ خود کلیک راست کنید و NVIDIA Control Panel را انتخاب کنید.

این ابزار به شما اجازه می دهد تنظیمات پیش فرض تصویری که در کامپیوتر خود استفاده می کنید را تنظیم کنید، برای مثال شما می توانید تصاویر با کیفیت بالا را روی سخت افزار سریع و تصاویر با کیفیت پایین را در سخت افزار کند داشته باشید. شما می توانید تنظیمات سخت افزاری عمومی را تغییر دهید، برای مثال شما می توانید آنالیز کردن را فعال کنید تا یک در یک بازی خاص قدیمی ناهمواری لبه ها را کاهش دهید و وضعیت بازی را بهبود دهید. NVIDIA Control Panel (کنترل پنل انویدیا) همچنین به طور منظم بروزرسانی درایور گرافیکی را بررسی می کند.

حل مشکل وصل نشدن GeForce Experience

این کنترل پنل انویدیا قدرتمند است و بسیاری از گیمرها از آن برای دستکاری تنظیمات استفاده می کنند. اما اگر دوست دارید فقط مهمترین تنظیمات را در یک رابط کاربری ساده داشته باشید این چیزی است که در برنامه GeForce Experience می توانید پیدا کنید. برنامه GeForce Experience یک ابزار قدرتمند است و دارای ویژگی هایی است که در NVIDIA Control Panel پیدا نمی کنید.

حل مشکل وصل نشدن GeForce Experience

اما بسیاری از کاربران گیمر با مشکل کار نکردن و یا باز نشدن برنامه GeForce Experience مواجه هستند، به همیت دلیل ما ابتدا یک آموزش خلاصه از این برنامه را ارائه می دهیم و در ادامه ما روش های مختلفی را به شما آموزش خواهیم داد شاید تنها یکی از این روش ها به شما کمک کند تا مشکل اجرا نشدن GeForce Experience خود را حل کنید.

حل مشکل وصل نشدن GeForce Experience

آموزش مختصر کار با GeForce Experience

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید این برنامه شامل ۴ سربرگ اصلی Games، Drivers، My Rig و Preferences  است. در سربرگ Games روی دکمه سبزی که در وسط صفحه واقع شده است کلیک کنید. حالا برنامه گیم هایی که روی سیستم خود نصب دارید را شناسایی می کند و برای شما بازی ها را لیست می کند. شما می توانید بازی های نصب شده را انتخاب کنید و روی دکمه Optimize کلیک کنید تا به طور خودکار فرایند بهینه سازی انجام شود. پیشنهاد می کنیم از خود تنظیمات پیش فرض استفاده کنید.

آموزش مختصر کار با GeForce Experience

هر وقت شما نیاز داشتید درایوهای کارت گرافیک خود را بروزرسانی کنید می توانید به سربرگ Driver مراجعه کنید. اگر شما روی دکمه check for updates کلیک کنید شما می توانید درایو کارت گرافیک خود را آپدیت کنید.

آموزش مختصر کار با GeForce Experience

سربرگ My Rig شما شامل چند قسمت مختلف است که به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد. در سربرگ Overview مشخصات سیستم شما نمایش داده می شود. شما می توانید اطلاعات پردازنده کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و رزولوشن سیستم خود را مشاهده کنید. در این سربرگ به شما اعلام می شود که آیا سیستم شما حداقل نیازمندی ها را برآورد می کند یا نه. در این سربرگ با کمک ShadowPlay شما می توانید از بازی های خود فیلم بگیرید، در قسمت LED Visualizer می توانید تنظیمات LED کارت گرافیک خود را تنظیم کنید، در قسمت Game streaming شما می توانید بازی های آنلاین انجام دهید.

آموزش مختصر کار با GeForce Experience

اگر بازی های خود را نمی توانید اجرا کنید پیشنهاد می کنیم پست علت ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. را مطالعه بفرمایید.

با نصب مجدد برنامه مشکل باز نشدن GeForce Experience را رفع کنید

اگر شما نمی توانید برنامه NVIDIA GeForce Experience را در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ باز کنید اولین راه حلی که پیشنهاد می دهیم انجام دهید حذف و نصب مجدد برنامه است. شما می توانید به وب سایت رسمی انویدیا سر بزنید و آخرین نسخه برنامه NVIDIA GeForce Experience را دانلود کنید و مجددا در کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از اینکه نصب کامل شد سعی کنید برنامه را باز کنید و ببینید به طور عادی برنامه باز می شود یا نه. اگر مشکل هنوز وجود دارد روش های دیگر را امتحان کنید. توجه داشته باشید که سایت انویدیا آی پی ایران را تحریم کرده است و شما برای دانلود برنامه و مشکل وصل نشدن به سرور Nvidia در GeForce Experience باید از VPN و سایر برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.

حل مشکل وصل نشدن GeForce Experience

حل مشکل اجرا نشدن GeForce Experience با فعال کردن سرویس مربوطه

اگر برنامه GeForce Experience برایتان باز نمی شود کلیدهای ویندوز و R را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Run برای شما باز شود. بعد عبارت services.msc را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید، با این کار پنجره Service که قبلا در مطلب معرفی و غیرفعال کردن سرویس های غیر ضروری ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ انزل و وب کارکرد آنها را توضیح دادیم برای شما باز می شود.

حل مشکل اجرا نشدن GeForce Experience با فعال کردن سرویس مربوطه

در پنجره Services  اسکرول را پایین بکشید و سرویس GeForce Experience را پیدا کنید روی آن کلیک کنید و در سمت چپ روی لینک Restart  کلیک کنید. اگر شما گزینه Restart  را مشاهده نمی کنید روی Start کلیک کنید.

حل مشکل اجرا نشدن GeForce Experience با فعال کردن سرویس مربوطه

برای اینکه بازی های بهتری داشته باشید ۶ اقدام موثر برای اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ را انجام دهید.

دانلود آخرین درایور برای رفع مشکل کار نکردن NVIDIA GeForce Experience

برای حل مشکلات برنامه GeForce Experience به مرکز دانلود درایورهای NVIDIA GeForce مراجعه کنید. نوع کارت گرافیک و سیستم عامل خود را انتخاب کنید بعد روی START SEARCH کلیک کنید.

دانلود آخرین درایور NVIDIA GeForce Experience

در صفحه Results روی آخرین مورد کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا دانلود تمام و برنامه نصب می شود. بعد از نصب سیستم خود را ریستارت کنید و تاثیر درایور جدید در حل مشکل باز نشدن برنامه جیفورس انویدیا را مشاهده کنید.

دانلود آخرین درایور NVIDIA GeForce Experience

اگر قصد دارید کارت گرافیک اکسترنال خود را به سیستم تان وصل کنید می توانید از پست آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

مشکل اجرا نشدن NVIDIA GeForce Experience به علت نصب اشتباه درایو

احتمال این وجود دارد که شما درایور کارت گرافیک تان را درست پیدا نکرده باشید. برنامه Driver Easy یکی از ابزارهای قابل اعتماد و امن است که به شما کمک می کند درایوهایی که در سیستم خود ندارید و یا منقضی شده اند را ردیابی کنید. بعد از اینکه درایو کارت گرافیک انویدیا شما پیدا شد روی دکمه Update یا Update All کلیک کنید.

مشکل باز نشدن NVIDIA GeForce Experience به علت نصب اشتباه درایو

اما اگر می خواهید به صورت دستی درایو کارت گرافیک خود را بروزرسانی کنید کافی است که روی Computer کلیک راست کنید و Manage را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده روی Device Manager کلیک کنید بعد درایو کارت گرافیک خود را انتخاب کنید و روی آن کلیک راست کنید. از منوی ظاهر شده روی Update Driver کلیک کنید.

مشکل باز نشدن NVIDIA GeForce Experience به علت نصب اشتباه درایو

شما می توانید برای آپدیت کردن درایورهای کارت گرافیک خود از ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

روش حل مشکل NVIDIA Experience توسط Compatibility

مشکل باز نشدن و اجرا نشدن برنامه NVIDIA Experience می تواند به دلیل عدم سازگاری درایور گرافیک شما با ویندوز باشد. برای حل این مشکل روی درایو کارت گرافیکی که از سایت سازنده دانلود کرده اید کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. بعد گزینه Run this program in Compatibility mode for را که در زیر Compatibility  قرار گرفته است را انتخاب کنید. در قسمت Compatibility mode از منوی کرکره ای Windows 8.1/8/7 را انتخاب کنید و بعد روی Apply  و OK کلیک کنید. حالا درایور را نصب کنید و کامپیوتر را ریستارت کنید.

علت مشکل NVIDIA Experience و روش حل آن

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۱۴ روش رفع مشکل HDMI در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ : پورت، اتصال، صدا، کابل و.. را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک آموزش انزل وب توانسته باشید مشکل باز نشدن و وصل نشدن به سرور برنامه NVIDIA GeForce Experience خود را حل کرده باشید اگر برای حل این مشکل راه دیگری می شناسید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience
آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience

نظرات

  • saman says:

    ما که نه با فیلترشکن پولی / مجانی / تک لول …..
    هیچی نتونستیم وصل بشیم

  • امیر says:

    هر وقت میخوام وارد nvidia experiance بشم جدیدا ارور ۴۰۴ forbiden میده و وارد نمیشه … با vpn هم امتحان کردم نشد .. توی دمقاله شما توی روش “حل مشکل اجرا نشدن GeForce Experience با فعال کردن سرویس مربوطه” وقتی وارد services میشم اصلا گزینه ی nvidia experiance services وجود نداره …. لطفا کمکم کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • امیر حسین says:

    یه سوال من از این برنامه استفاده میکنم ضبط میکنم ولی صدای بازی هر کاری میکنم تو ودیو ضبط شده نیست از برنامه دیگه ایم استفاده کردم ولی همین مشکلو داشتم از هدستم استفاده میکنم اگ کسی کمک کنه ممنون میشم

  • محمدامین says:

    سلام این راه ها همش الکیه، خیلی راحت و پاکیزه فقط و فقط با “ت ک ل و ل” انجام بدین
    هم ریجستر میکنه هم میشه اکانت ساخت و همه کار کرد
    من آپدیت کردم خیلی هم عالی و پر سرعت و بدون مشکل
    با همهی قند شکن ها هم امتحان کردم هیچکدوم جواب نداد
    فقط همونی که گفتم
    عااااااااااااالی
    یا علللللللللللللللللللللللی

    • Mamad says:

      حاجی دمت گرم همه روشا تست کردم کلی قتد شکنم ردن ولی فقط با تک لول اومد بالا 👍

  • جان اقا says:

    فقط میخواستم بگم خاک بر سر ملت ما کنند که از یه برنامه‌ی رایگان هم حق استفاده ندارم هنوزم بگید مرگ بر آمریکا خاک بر سرتون آشغالای لاشخور

  • جواد says:

    بزار خیالتونو راحت کنم دوستان انویدیا یکاری کرده که هرگز نتونیم تو قسمت ثبت نامش لوگین یا ریجستر کنیم تمامی راه حل های موجود هم امتحان کردم . برید تو سایتش قسمت حساب کاربری غیرممکنه که بیاره
    🚶‍♂️

  • احمدرضا says:

    دوستان تنها راهش اینه که با قند شکن پولی اجراش کنید . من همه راه هارو رفتم . اما اینو بدونید قند شکن رایگان نمیتونه اجراش کنه .

    • keyhan says:

      خیر چرا به اشتباه می اندازید برنامه تاک لول رایگان است و قند شکن است و میتوان وارد شد و اپدیت کرد کارت گرافیک را

  • کمک نیاز دارم says:

    درود بر شما من برنامه GeForce Experience رو مدتهاست که استفاده میکردم همزمان با ف ی ل ت ر ش ک ن ولی جدیدآ ارور میده
    {“errors”:[], “error”:{“zz”:{“statuscode”:”500″,”message”:”Server Error — An internal server error occured.”}}}
    راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    حتی وی پی ان رو هم عوض کردم بازهم جواب نداد برنامه رو پاک و آخرین ورژن رو هم نصب کردم باز هم جواب نداد حتی پوشه برنامه هم %LOCALAPPDATA%/NVIDIA Corporation پاک کردم ولی هیچ اتفاقی نیوفتاد

  • کمک نیاز دارم says:

    وارد برنامه که میشم این ارورو تو قسمت ساین این میده فیلتر شکن هم وصله و اگه تو بروزر برم تو سایت انویدا حتی ساین این هم میشه قبلا هم حدود چند هفته پیش درست بود نمیدونم چرا یک دفعه این ارورو میده
    {“errors”:[], “error”:{“zz”:{“statuscode”:”500″,”message”:”Server Error — An internal server error occured.”}}}

  • وحید says:

    سلام مشکل من اینه که کلید optimiz رو نمیاره یعنی وارد GeForce Experience میشم بعدش ایکون بازی هم نمایش میده ولی برای بهینه کردن بازی پیغام میده game can’t optimized ? کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم

  • ariya says:

    درود بر شما من برنامه GeForce Experience رو مدتهاست که استفاده میکردم همزمان با ف ی ل ت ر ش ک ن ولی جدیدآ ارور میده
    error: request could not be satisfied
    the amazon cloudfront distribution is confiqured to block access from your country راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
    توضیح حتی وی پی ان رو هم عوض کردم بازهم جواب نداد برنامه رو پاک و آخرین ورژن رو هم نصب کردم باز هم جواب نداد

  • reza says:

    salam moghe vared shodan be barname o login ghabul namikone chun filter hast va hata ba filer shekan ham baz namishe aya rahi hast ke anjam bedm ?

  • علیرضا says:

    برای من که این برنامه تاحالا هیچ کاربردی نداشته و حدود یک سالی هست که اصلا تیک نصبش رو موقع نصب درایور جدید کارت گرافیک برمیدارم. مخصوصا اینکه لاگین هم نمیشه به سرور اصلی به خاطر فیلتر کردن ایران توسط خود اونها و لازمه از برنامه های دور زدن محدودیت استفاده باشه که اصلا به نظر من نمی ارزه! کار خاصی هم نمیکنه به نظر من. آخرین باری که امتحانی نصبش کردم همین یک ماه قبل بود که بازم دیدم اصلا ارزش نداره الکی نصبش کنم و کلی برنامه به استارت آپ سیستم اضافه کنم

    • رامین says:

      سلام.انویدا من نصب نمیشه.از تو پوشه display driver و فایل nvaa مشخصات کارتمو میزنم شناسایی میکنه و نصب میشه ولی بعد نصب کار نمیکنه.مدل کارتم geforce 8600m gt220 هستش. مشکل کجاست؟؟

      • احسان says:

        سلام مشکل من اینه که انویدیا کنترل پنل گم شده حتی توی کنترل پنل هم اجرا نمیشه لطفا هر کی میدونه چیکار کنم بگه