جلوگیری از باز شدن خودکار تب های قدیمی در هنگام شروع کروم

۶ روش جلوگیری از باز شدن خودکار تب های قدیمی در هنگام شروع کروم

دوستان و همراهان همیشگی انزل وب امروز قصد داریم در مورد نحوه جلوگیری از باز شدن آخرین تب های باز شده قدیمی در هنگام شروع مجدد گوگل کروم صحبت کنیم. برای حل این مشکل ما ۶ روش کاربردی و ساده را به شما آموزش خواهیم داد که تنها به چند بار کلیک کردن نیاز دارد. در برخی از این روش ها ما از ویژگی های داخلی گوگل کروم استفاده خواهیم کرد و همچنین یک افزونه وجود دارد که می تواند باعث باز شدن خودکار تب های قدیمی شما در کروم شود که در مورد آن هم صحبت خواهیم کرد.

آموزش جلوگیری از باز شدن آخرین صفحات در موقع شروع گوگل کروم

How to Stop Chrome From Opening Old Tabs at Startup

وقتی که شما مرورگر گوگل کروم خود را باز می کنید انتظار دارید یک برگه جدید یا یک صفحه خانگی را مشاهده کنید اما شما با یک دسته از سربرگ های که در جلسه قبلی باز کرده اید مواجه می شود و این مساله هر بار که گوگل کروم را باز می کنید اتفاق می افتد که ممکن است برای شما جالب نباشد. به نظر می رسد در جدیدترین آپدیت گوگل کروم برخی از مشکلات حل شده است اما قابلیت لود شدن خودکار سربرگ های هنوز برای بسیاری ناخوشایند است. روش هایی برای جلوگیری از باز شدن صفحات قبلی در استارت کروم وجود دارد که امروز در انزل وب با هم آنها را بررسی می کنیم. شما با استفاده از ۴ روشی که قبلا به شما آموزش داده ایم می توانید از لود مجدد و خودکار تب های کروم در هنگام سئویچ کردن جلوگیری کنید.

جلوگیری از باز شدن صفحات در گوگل کروم

روش جلوگیری از باز شدن صفحات قبلی در استارت کروم توسط تنظیمات

گوگل دارای یک گزینه داخلی است که به شما کمک می کند جلسه مرورگر قبلی خود را دقیقا از همان جایی که آن را ترک کرده اید ادامه دهید. شما ممکن است به طور تصادفی این گزینه را فعال کرده باشید بهتر است قبل از اینکه روش های دیگر این پست را مطالعه بفرمایید ابتدا این ویژگی را غیر فعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و در سمت راست گوشه بالا روی آیکن سه نقطه عمودی کلیک کنید. در منوی ظاهر شده روی Settings کلیک کنید.

جلوگیری از باز شدن صفحات قبلی در استارت کروم

در صفحه Settings اسکرول را پایین بکشید تا به قسمت On Startup می رسید. برای حل مشکل باز شدن صفحات قبلی در استارت کروم گزینه Open the New Tab Page را انتخاب کنید. ممکن است یک صفحه خاص مانند یک موتور جستجو به طور پیش فرض برای شما باز شود در این حالت گزینه Open a Specific Page or Set of Pages را انتخاب کنید.

جلوگیری از باز شدن صفحات قبلی در استارت کروم

نحوه جلوگیری از باز شدن پنجره های سایت کروم با غیرفعال کردن کروم در پس زمینه

هنگامی که از کروم خارج می شوید گوگل کروم به طور کامل غیر فعال نمی شود. ممکن است این را متوجه شده باشید چون که شما در سیستم تان هنوز نوتیفیکیشن هایی از وب سایت ها و افزونه ها دریافت می کنید و این قابلیت به طور بالقوه سربرگ های قدیمی را در استارت به طور خودکار لود می کند. برای بستن کروم در پس زمینه به این صورت عمل کنید. مانند مرحله قبل وارد صفحه Settings کروم شوید و اسکرول را پایین بکشید بعد روی گزینه Advanced کلیک کنید.

جلوگیری از باز شدن پنجره های سایت کروم با غیرفعال کردن کروم در پس زمینه

در بخش System گزینه Continue Running Background Apps When Google Chrome is Closed را غیر فعال کنید.

جلوگیری از باز شدن پنجره های سایت کروم با غیرفعال کردن کروم در پس زمینه

گوگل کروم را ریستارت کنید. به احتمال زیاد مشکل باز شدن خودکار تب قدیمی مرورگر کروم شما حل شده است.

روش حل مشکل باز شدن خود به خود تب مرورگر کروم با غیر فعال کردن فلگ

جالب است بدانید که گوگل کروم از یک ویژگی به نام Fast Tab/Window Close برای بستن سریع سربرگ ها استفاده می کند. این ویژگی باعث می شود که سربرگ ها در طول راه اندازی به طور کامل از حافظه کش کروم استفاده نکنند. از آنجا که این ویژگی به طور پیش فرض فعال است در اینجا برای جلوگیری از باز شدن خودکار سربرگ ها باید آن را در بخش فلگ کروم غیر فعال کنیم.

برای انجام این کار مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید و در نوار آدرس عبارت Chrome://Flags/#Enable-Fast-Unload را تایپ و یا کپی پیست کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

حل مشکل باز شدن خود به خود تب مرورگر کروم

حالا از لیست ظاهر شده گزینه Fast Tab/Window Close را با کلیک کردن روی دکمه Disabled غیرفعال کنید و بعد برای ذخیره تغییرات روی Relaunch Now کلیک کنید.

حل مشکل باز شدن خود به خود تب مرورگر کروم

علت باز شدن خودکار تب مرورگر در هنگام باز کردن کروم

اگر شما افزونه Google Hangouts را نصب کرده باشید کروم سربرگ های قدیمی را از جلسه مرور قبلی شما باز می کند. برای رفع این مشکل باید افزونه را حذف و مجددا نصب کنید. برای انجام این کار منوی گوگل کروم را باز کنید و گزینه More Tools را کلیک و بعد Extensions را انتخاب کنید.

علت باز شدن خودکار تب مرورگر در هنگام باز کردن کروم

افزونه Google Hangouts را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید و بعد برای حذف آن روی Remove کلیک کنید.

علت باز شدن خودکار تب مرورگر در هنگام باز کردن کروم

حالا شما می توانید Google Hangouts را از پلی استور مجددا نصب کنید.

علت باز شدن خودکار تب مرورگر در هنگام باز کردن کروم

شما می توانید برای ذخیره تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم خود از ۴ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

نحوه جلوگیری از باز شدن صفحات با ریست تنظیمات کروم

اگر مدتی است که از گوگل کروم استفاده می کنید احتمال دارد تنظیمات خاصی را به طور دستی اعمال کرده باشید و بدتر از آن یک یا چند افزونه مخرب این تغییرات را انجام داده باشد برای حل این مشکل شما باید تنظیمات گوگل کروم را ریست کنید.

توجه داشته باشید که ریست تنظیمات باعث غیر فعال شدن افزونه ها، حذف کوکی ها، حذف سربرگ های سنجاق شده، بازگشت صفحه خانگی و تنظیمات موتور جستجو به تنظیمات پیش فرض می شود. با این حال بوک مارک ها، تاریخچه مرور و پسوردهای ذخیره شده هنوز نگهداری می شوند.

خب برای ریست تنظیمات کروم صفحه Settings را باز کنید و اسکرول را پایین بکشید و بعد روی Reset کلیک کنید.

جلوگیری از باز شدن صفحات با ریست تنظیمات کروم

در پنجره پاپ آپ ظاهر شده گزینه Help Make Chrome better  را انتخاب کنید و دوباره روی Reset کلیک کنید. بعد از ریست شدن به احتمال زیاد مشکل باز شدن صفحات کروم شما حل شده است.

جلوگیری از باز شدن صفحات با ریست تنظیمات کروم

برای باز کردن مجدد تب ها می توانید از ۲ روش ذخیره و برگرداندن همه تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

اگر ریست کروم برای شما کار نمی کند وقت آن است که مرورگر خود را مجددا نصب کنید. این کار باعث می شود تمام اطلاعات شما از جمله بوک مارک ها، تاریخچه مرورگر و پسوردهای ذخیره شده حذف شوند.

توجه داشته باشید که شما قبل از حذف مرورگر خود باید روی گزینه Sync موجود در صفحه تنظیمات کروم کلیک کنید و مواردی که نیاز به همگام سازی دارند را انتخاب کنید.

برای حذف گوگل کروم صفحه Apps & Features را باز کنید و بعد Chrome را انتخاب و روی Uninstall کلیک کنید. شما می توانید با جستجوی Apps & Features در منوی Start به این پنل دسترسی پیدا کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

بعد از حذف کروم ممکن است هنوز فایل های مرتبط در دستگاه شما باقی مانده باشد. پس برای پاک کردن این فایل ها پنجره Run را باز کنید و عبارت %appdata% را وارد کنید و روی دکمه Open کلیک کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

حالا شما باید وارد  پوشه Roaming شده باشید. حالا پوشه Google را باز کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

روی پوشه Chrome کلیک راست کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

حالا وارد صفحه Google Chrome Download شوید و گوگل کروم را دانلود و نصب کنید.

رفع مشکل باز شدن خود به خود سربرگ ها با نصب مجدد کروم

بعد از نصب مجدد کروم برای همگام سازی بوک مارک ها، پسوردهای ذخیره شده و اطلاعات مرورگر مجددا وارد کروم شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با پست امروز توانسته باشیم مشکل باز شدن خودکار تب های قدیمی گوگل کروم شما را حل کرده باشیم. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • وحید says:

    سلام ممنون از سایت زیبا تون خیلی مفید بود یه سوال هم دارم وقتی میرم یوتیوب یه ویدیو رو درک میکنم توی یه تب دیگه دوباره خودش یه تب دیگه باز میکنه و توی همون تبی که درک کردم لود نمیکنه قبلا اینجوری نبود کروم آیا راه حلی داره ؟؟ به خاطر همون از فایر فاکس استفاده میکنم ممنون اگر پاسخ بدید

  • Amir says:

    سلام خسته نباشید من ویندوزمو عوض کردم همچنان مشکل دارم گوگلم خود به خود باز میشه هر برنامه ای دیفالت باشه باز میشه فرقی نداره کروم باشه یا چیز دیگه

  • علیرضا says:

    ممنونم عالی بود