آموزش 3 روش تنظیم بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن

آموزش روش تنظیم بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

شما می توانید با اتصال صفحه کلید، ماوس و مانیتور اضافی به لپ تاپ تان مانند یک کامپیوتر دسکتاپ از آن کار بکشید. اما مشکلی که وجود دارد این است که به طور پیش فرض اگر درب لپ تاپ خود را ببندید لپ تاپ شما خاموش می شود. خوشبختانه شما می توانید این تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب صحبت کنیم.

نحوه تنظیمات خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

How To Keep a Windows Laptop Awake With The Lid Closed

در مهمانی که دعوت بودیم دیدم که میزبان ما لپ تاپ را به تلویزیون وصل کرد و فیلمی که روی آن بود را پخش کرد بعد درب لپ تاپ را بست و شروع به تماشای فیلم کردیم. اما من قبلا امتحان کرده بودم به محض اینکه درب لپ تاپ را می بستم لپ تاپ خاموش می شد و تصویری در تلویزیون مشاهده نمی کردم. حال سوال من از شما این است که چگونه می توانم از خاموش شدن لپ تاپ بعد از بستن درب جلوگیری کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تنظیمات پیش فرض لپ تاپ طوری است که شما به محض بستن درب لپ تاپ به حالت Sleep می رود و برای جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ بعد از بستن درب شما باید تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید اما چگونه لپ تاپ را از حالت Sleep خارج کنیم؟ در ادامه ما جواب این سوال را برای لپ تاپ هایی که ویندوز ویستا، اکس پی، ۷ و ۱۰ را اجرا می کنند به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم. قبلا ۱۰ روش کاربردی جلوگیری از خاموش شدن خودکار و دستی کامپیوتر و لپ تاپ را به شما آموزش دادیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب

روش خاموش نشدن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

برای خاموش نشدن صفحه لپ تاپ ابتدا وارد کنترل پنل شوید و Power Options را انتخاب کنید.یا در منو استار عبارت Power Options را تایپ و اینتر کنید.

روش خاموش نشدن صفحه لپ تاپ در ویندوز 10، 8 و 7

در صفحه Power Options از سمت چپ گزینه Choose What Closing The Lid Does را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب در ویندوز 10، 8 و 7

حالا در پنجره جدید When I Dlose The Lid را پیدا کنید و از منوی کرکره ای Plugged In و On Battery گزینه Do Nothing را انتخاب کنید و در آخر دکمه Save Changes را کلیک کنید.

نحوه تنظیم خاموش نشدن لپ تاپ بعد از بستن درب در ویندوز 10، 8 و 7

حالا وقتی صفحه لپ تاپ تان را می بندید لپ تاپ خاموش نمی شود و به طور نرمال به کارش ادامه می دهد. این بدان معناست که وقتی شما لپ تاپ خود را به دستگاه اکسترنالی وصل می کنید بسیار مفید است. مسلما روشن ماندن لپ تاپ در مدت زمان کارکرد آن تاثیر می گذارد شما می توانید با استفاده از ۸ روش کاربردی که قبلا به شما آموزش دادیم میزان کارکرد هارد ویندوز و مدت زمان روشن بودن لپ تاپ را تشخیص دهید.

نحوه جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ با بستن درب در ویندوز XP

اگر لپ تاپ شما از ویندوز XP استفاده می کند لطفا در جای خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. حالا به سربرگ Screen Saver بروید و دکمه Power را کلیک کنید. بعد به سربرگ Advanced بروید و از منوی کرکره ای When I Close The Lid Of My Portable Computer گزینه Do Nothing را انتخاب کنید.

جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ با بستن درب

به یاد داشته باشید روشن ماندن کامپیوتر و لپ تاپ دارای مزایا و معایبی است. اگر برای شما عمر قطعات سیستم تان مهم است بهتر است بعد از اتمام کارتان دوباره تنظیمات را به حالت پیش فرض تغییر دهید و از روشن ماندن سیستم خود جلوگیری کنید. همچنین روشن ماندن  باعث افزایش استفاده برق نیز میشود، می توانید میزان مصرف برق لپ تاپ خود را در حالت Sleep و در حالت کار حاسبه و مقایسه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم روشهای مختلفی که باعث خاموش نشدن صفحه لپ تاپ هنگام بستن درب می شد را به شما آموزش دهیم. اگر در این زمینه روش دیگری می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات