آموزش 5 روش اتصال دسته بازی PS، Xbox و کامپیوتر به گوشی اندروید

آموزش ۵ روش اتصال دسته بازی PS ،Xbox و کامپیوتر به گوشی اندروید

بسیاری از ما می خواهیم بازی های متنوعی را در گوشی اندرویدی خود بازی کنیم اما همیشه یک مورد بسیار آزاردهنده است، کلید های لمسی درون صفحه بازی! گاهی ممکن است اشتباهی یک دکمه دیگر را لمس کنید و لذت بازی از شما گرفته شود. امروز قصد داریم راه حل  ویژه ای را به شما معرفی کنیم و نحوه اتصال دسته بازی پلی استیشن (PS)، ایکس باکس (Xbox) و کامپیوتر (PC) به گوشی اندرویدی را آموزش دهیم. با ما در انزل وب همراه باشید.

چگونه دسته کامپیوتر را به اندروید وصل کنیم؟ نحوه اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

How To Connect PS and Xbox Joystick for Computer Gamepad To Android Phone

با گذشت زمان اندازه صفحه نمایش و قدرت سخت افزاری گوشی ها افزایش می یابد و گیمرها را به انجام بازی در گوشی هایشان وسوسه می کند. اما بزرگترین ایراد انجام بازی در گوشی های اندرویدی وجود کلید های بازی به صورت لمسی و روی صفحه موبایل است. اما امروز می خواهیم با اتصال دسته بازی PS2 ، PS3، PS4، Xbox و.. به علاوه نصب نرم افزار مورد نیاز این مشکل بزرگ را مرتفع کنیم. ابتدا به نحوه اتصال Joystick به گوشی می پردازیم سپس نحوه نصب و انجام تنظیمات را به شما آموزش می دهیم.

نحوه اتصال دسته بازی به گوشی اندروید

لطفا مراحل زیر را به ترتیب و با دقت دنبال کنید.

گام اول: ابتدا شما به یک اتصال دهنده و به نوعی مبدل نیاز دارید که گوشی اندروید و دسته بازی را به یکدیگر متصل کند. برای انجام اینکار می توانید از کابل OTG استفاده کنید.

در پست های قبلی نحوه ساخت کابل OTG را برای شما شرح داده ایم.

استفاده از کابل OTG برای اتصال گوشی و دسته بازی

گام دوم: حالا دسته بازی که میتوانیداز نوع گیم پد ، Bluetooth Gamepad ، PlayStation , Xbox360 یا دسته بازی کامپیوتری باشد را به سمت ورودی USB کابل OTG متصل کنید. سپس سمت دیگر کابل OTG را به ورودی شارژر موبایل خود وصل کنید. در این هنگام دسته بازی شما (اگر چراغی دارد یا اگر دکمه ای برای روشن شدن دارد روشن کنید) فعال خواهد شد و در سمت دیگر در گوشی نیز در نوار اعلانات پیامی نمایش داده می شود. اگر این اتفاق نیفتاد نگران نباشید، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا رابط USB توسط گوشی شناخته شود.

اتصال گوشی و دسته بازی با کابل رابط OTG

گام سوم: حالا می توانید برای تست جهت های دسته بازی را فشار دهید و خواهید دید که در گوشی اندروید می توانید بین برنامه ها حرکت کنید و با زدن دکمه X وارد آنها شوید. حال اینجا مهم ترین بخش می باشد. همه بازی ها از اتصال دسته بازی پشتیبانی نمی کنند فقط آن هایی که مانند بازی های کامپیوتری هستند از جمله بازی Dead Trigger، Fifi 15، Asphalt8 و برخی بازی های اکشن دیگر دسته بازی متصل شده به گوشی اندروید را شناسایی می کنند. شما فقط می توانید برای بازی های ذکر شده که در شبیه ساز PPSSPP دسته بازی را پشتیبانی میکنند (Support.PSP Games) از دسته بازی استفاده کنید.

اگر می خواهید از گوشی خود به عنوان دسته بازی کامپیوتری استفاده کنید، ۳ روش استفاده از گوشی به عنوان دسته بازی را از دست ندهید.

گام چهارم: اگر می خواهید بسیاری از بازی ها را با دسته، بازی کنید باید از یک گوشی روت شده استفاده کنید و نرم افزار Tincore Keymapper را بر روی آن نصب نمایید. این برنامه به صورت پولی عرضه می شود اما می توان نسخه رایگان آن را در اینترنت یافت. این نرم افزار روی اکثر گوشی های اندرویدی کار می کند. برای نسخه ۵ اندروید (لالی پاپ) باید SE LINUX Mode را از Enforcing به حالت Permissive تغییر دهیم تا نرم افزار به درستی کار کند. برای انجام این کار نرم افزار SE Linux Mode Changer را از اینترنت دانلود کنید.

نرم افزار SELinux Mode Changer اندروید

گام پنجم: پس از نصب نرم افزار Tincore Keymapper حال نوبت به تنظیم دکمه های مختلف دسته بازی در گوشی می رسد. برای انجام این کار ابتدا بازی مورد نظر را باز کنید سپس آن را به پشت زمینه انتقال دهید (Minimize کردن نرم افزار با زدن دکمه خانه اندروید). سپس نرم افزار Tincore Keymapper را باز کنید و مراحل زیر را به کمک تصاویر دنبال کنید.

نحوه تنظیم دسته بازی در اندروید به کمک نرم افزار Tincore Keymapper

مرحله اول: ابتدا در نرم افزار Super User (هنگام روت این نرم افزار به گوشی اضافه می شود و امکان دسترسی به تنظیمات سیستمی را به کاربر می دهد)، پس از دانلود نرم افزار گیم پد Tincore Keymapper اندروید به اپلیکیشن Tincore Keymapper اجازه دسترسی به تنظیمات سیستمی را بدهید. سپس نرم افزار را باز کنید. بعد از باز کردن نرم افزار باید آن را Minimize کنید و وارد بازی شوید. برای اینکار در منو نرم افزار گزینه آپشن های بیشتر (سه نقطه) را لمس کنید تا یک لیست مانند تصویر زیر باز شود. در لیست Minimize را انتخاب کنید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله دوم: حال بر Discover Devices ضربه بزنید تا دستگاه های متصل به گوشی را شناسایی کند. پس از پیدا کردن دسته بازی مورد نظر Accept را لمس کنید. با این کار اتصال برقرار شده تایید می شود و از این جا به بعد دسته به گوشی وصل می باشد.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله سوم: حال دکمه بازگشت اندروید را بزنید تا یک دیالوگ در صفحه گوشی ظاهر شود که آیا میخواهید خارج شوید؟ بر روی Minimize ضربه بزنید تا نرم افزار در پشت زمینه اندروید فعالیت خود را ادامه دهد. در اندروید ۵ شما باید در تنظیمات گوشی از منو Accessibility به نرم افزار Tincore Keymapper اجازه دهید تا بتواند در پس زمینه اندروید فعالیت کند. در لیست Services بر روی نام نرم افزار ضربه بزنید و دسترسی را روشن کنید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله چهارم:  بازی مورد نظر خود را باز کرده و صبر کنید تا کاملا اجرا شود.

اجرای بازی اندروید با دسته بازی های جذاب اندرویدی معمولا دیتادار هستند. اگر نمیدانید چطور باید آن ها را نصب کنید، پست مربوط به آموزش نصب بازی های دیتادار اندرویدی را مطالعه بفرمایید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله پنجم: برای اجرای بازی اندروید با دسته ابتدا وارد بخش گیم پلی بازی شوید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله ششم: حال نوار اعلانات را پایین بکشید و روی سرویس نرم افزار Tincore Keymapper ضربه بزنید.

تنظیم نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله هفتم: حال یک صفحه برای شما باز خواهد شد. New Profile را لمس کنید تا یک پروفایل جدید برای تنظیمات دسته بازی شما بسازد و بتوانید دفعات بعد از آن تنظیمات استفاده کنید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله هشتم: در پنجره باز شده NEW  را بزنید تا تنظیمات جدیدی برای شما ساخته شود. حال بر روی صفحه ضربه بزنید و سپس دسته بازی خود را بردارید و یک به یک دکمه های آن را بفشارید تا در صفحه نمایش هر کدام نشان داده شوند. ابتدا می توانید از فلش ها شروع کنید، به ترتیب آن ها را فشار دهید تا بر صفحه نمایش نشان داده شوند. پس از آن نرم افزار دکمه ها را فعال کرده و آیکون O رو صفحه نمایش نقش می بندد.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله نهم: حال برای فعال کردن باقی دکمه ها کافیست آنها را فشار داده و نگه دارید تا در صفحه نمایان شوند. پس از فعال کردن دکمه ها باید آنها را در جای درست قرار دهید زیرا آنها فقط روی صفحه نمایش ضربه میزنند و شما باید مشخص کنید که هر دکمه دقیقا کجای صفحه نمایش را لمس کند. برای مثال دکمه X را باید بر روی دکمه لمسی تیر اندازی قرار دهیم. پس از آن که همه را فعال کردید، حال برخی حرکت های ژستی یا به اصطلاح Gesture وجود دارد که برای مثال سلاح را عوض می کند آن ها را میتوانید بر روی برخی دکمه های دیگر دسته بازی فعال کنید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

مرحله دهم: پس از تنظیم کلید ها روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا یک منو مانند تصویر زیر ظاهر شود. یک نام برای تنظیمات خود انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

حال پروفایل شما در نرم افزار  Tincore Keymapper ذخیره شد.

نرم افزار Tincore Keymapper برای اتصال دسته بازی به گوشی اندرویدی

توجه کنید که تقریبا این روش تنها راه تنظیم دسته بازی برای بازی هایی است که از آن پشتیبانی نمی کنند. اما برای بازی هایی که از دسته بازی پشتیبانی می کنند و چند نمونه را مطرح کردیم نیاز به انجام چنین مراحلی نیست و شما می توانید با وصل کردن انواع دسته بازی، آن را استفاده کنید.

روش اتصال یک دسته بازی Xbox 360 به اندروید

دسته کنسول xbox 360

در این بخش می خواهیم نحوه اتصال دسته یا گیم پد کنسول بازی محبوب Xbox 360 به گوشی اندروید را شرح دهیم. اتصال دسته ایکس باکس به اندروید نیازی به تنظیمات اضافه نداشته و با بسیاری از گوشی های اندرویدی جدید سازگار می باشد. برای انجام این کار به یک کابل مبدل OTG نیز نیاز خواهید داشت. این کابل یکسر ورودی USB و در سر دیگر خروجی Mini USB دارد که به کمک آن می توان یک USB معمولی مانند فلش های USB و میکروفون، کیبورد و دسته کنسول Xbox 360 را به گوشی یا تبلت اندرویدی متصل کرد.

اتصال دسته بازی به اندروید

وقتی دسته را به تبلت Nexus 7 متصل کردیم هیچ تنظیمات اضافه ای نیاز نداشت و به راحتی کار می کرد. اگر گوشی شما دسته ایکس باکس را نشناخت از بخش اول این مقاله برای اتصال دسته بازی به اندروید استفاده کنید.

حال می توانید بازی هایی را که از دسته بازی پشتیبانی می کنند را بازی کنید. برخی از این بازی ها در تنظیمات بخشی دارند که می توان بازی با صفحه لمسی یا دسته بازی را در آن انتخاب کرد. برای مثال بازی Riptide GP برای استفاده از دسته بازی تنظیمات نیاز دارند (در داخل بازی) در حالیکه بازی های سونیک به محض اتصال دسته به گوشی اندرویدی می توان از آن برای بازی استفاده کرد.

اتصال دسته بازی به اندروید

کنترلر با سیستم اندروید بسیار عالی کار می کند. حتی شما می توانید وارد منو گوشی شده و برنامه مورد نظر خود را با دسته بازی باز کنید. این از جمله کار هایی است که با دسته Xbox 360 نمی توان در ویندوز انجام داد! کنترلر با برخی از بازی هایی کار می کند که بنظر نمی آید از دسته بازی پشتیبانی کند. برای مثال دسته در بازی Super Hexagon بسیار عالی عمل می کند. پیشنهاد می کنیم همه بازی هایتان را با دسته تست کنید تا ببینید کدامیک از آن پشتیبانی می کنند یا می توانید از منابع آنلاین استفاده کنید.

استفاده از دسته بازی در Super Hexagon

نحوه اتصال دسته بازی بی سیم Xbox360 و اتصال با بلوتوث به اندروید

اتصال دسته به صورت بی سیم تفاوت چندانی با حالت قبل ندارد و آسان تر از آن نیست. زیرا شما باید دانگل بی سیم دسته را به کابل OTG وصل کرده و دوباره مثل قبل به گوشی خود متصل کنید. ممکن است برخی بازی ها از این قابلیت پشتیبانی نکنند. به هر حال شما می توانید بازی های محتلف را امتحان کنید و اگر به مشکل برخود کردید میتوانید از انجمن XDA که در زمینه نرم افزار های گوشی های هوشمند فعالیت می کند استفاده کنید.

در طرف دیگر هر دسته بلوتوثی می تواند به راحتی به اندروید متصل شود و مانند دسته های معمولی کاربرد دارد. دسته را باید با دستگاه خود Paired کنید تا فعال شود.

روش اتصال گیم پد Sixaxis 3 پلی استیشن به گوشی اندروید

برای اتصال دسته PlayStation به اندروید شما باید دستگاه اندروید خود را روت کنید. سپس برنامه دسته پلی استیشن اندروید Sixaxis Compatability Checker را نصب کنید تا مشخص شود دستگاه شما از این دسته پشتیبانی می کند یا نه. از نرم افزار SixaxisPair Tool App روی ویندوز خود استفاده کنید تا دسته را به گوشی متصل کنید. سپس نرم افزار Sixaxis Controller App را نصب کنید.

روش اتصال گیم پد Sixaxis 3 پلی استیشن به گوشی اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز شما را با نحوه اتصال و استفاده دسته بازی به اندروید آشنا کردیم. آیا تا به حال از این قابلیت اندروید استفاده کرده اید؟ چه بازی های برتر دیگری از اتصال دسته به گوشی پشتیبانی می کنند؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و ..
آموزش تصویری تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و..
آموزش 7 روش تنظیم و نصب دسته بازی در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۷ روش تنظیم و نصب دسته بازی در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
انزل وب
اختراع تیرکمان USB برای بازی Angry Birds
لپ تاپ ،تبلت و دسته بازی با Spider Phone

نظرات

  • امیر says:

    سلام
    من دسته pc با کابل otg وصل کردم به گوشی ولی چراغش روشن نمیشه انگار وصل نی
    به ۳ تا گوشی امتحان کردم (سامسونگ a51 _ سامسونگ a11 و سامسونگ a22 ) هیچکدوم کار نکرد مشکلش چیه راهنمایی کنید

  • محمد مهدی says:

    سلام ببخشید من میخواهم این دسته را سفارش بدم.چتوری باید اینکار را کرد؟

  • ساسان says:

    با سلام من برای بازی پبجی برنامه پاندا گیمپد گرفتم مود شده بعد برای اکتیو کردنش داخل لبتاب مشکل خوردم همش خطا میده که گوشیم به سیستم وسل نیست درصورتی که وصله

  • راتین says:

    من نصب کردم اما سه نقطه میزنم یه چیز دیگه میاره

  • Batrang says:

    من وقتی دسته PC رو وصل میکنم چراغ روشن نمیشه دوساعت صبر میکنم همش دکمه Mode رو میزنم روشن نمیشه لطفا بگید چکار کنم تا دسته وصل بشه
    من دسته ام سالمه رابط Otg هم سالمه انا وصل نمیشه
    کمک کنید.با تشکر

  • محمد مهدی چگینی says:

    من یه دسته دارم که با اون یکی جفتش از یک سیم استفاده میکند میرم تو بازی فقط شو ک واون ۴تا جهت کار میکنن تو کامپیوتر کا ر میکنه همشون باید چکار کنم

  • فرشید says:

    سلام برای پابجی از چه دسته ای برای گوشی اندروید استفاده کنم؟ با بلوتوث خوبه با به صورت سیمی؟

  • ابوالفضل says:

    سلام
    من کابل otg رو با دسته کامپیوتر وصل کردم به گوشیم(مدل گوشیم سامسونگ a10s هست با اندروید ۹ و بدون روت)بعد رفتم توی بازی pes 2020 آفلاین( نسخه پلی استیشن ۲ برای اندروید) وقتی که وارد بازی شدم فقط آنالوگ سمت چپ و فلش ها کار میکردند یعنی روی بقیه دکمه ها میزدم هیچ اتفاقی نمی افتاد
    میخواستم بدونم باید چیکار کنم که بقیه دکمه ها هم کار کنند

  • حجت says:

    سلام.دسته بازی tsco tg115که برای لپ تاپ و کامپیوتر هست رو باکابل او تی جی به گوشی اندروید متصل کردم.هیچ اتفاقی روی گوشی نمیفته و فقط چراغ روی دسته بازی روشن میشه.باید چکار کنم؟

  • رام says:

    ماین کرافت هم میشه با دسته ی پی اس

  • سینا says:

    سلام ببخشید دسته ps میشه وصل کنیم و بازی کالاف دیوتی انلاین بازی کنیم لطفا جواب بدید مرسی

    • حجت says:

      سلام.من با دسته پلی استیشن۴ بصورت بلوتوث به گوشی اندروید وصل شدم وبازی کال آف دیوتی رو آنلاین باهاش بازی کردم و خیلی هم عالی بود.ضمنا وقتی بادسته بازی میکنی حریفهای داخل بازی هم از بین کسانی انتخاب میشن که با دسته بازی میکنن.اینو توی یه مقاله توی گوگل خوندم

    • Bni says:

      بله الیه با دسته پی اس ۴

    • مهدی says:

      اره میشه

    • علی says:

      بله میشه اما از دسته ps4 اطمینان دارم باقی کنسول ها رو نمیدونم

      دسته رو روشن میکنی بلوتوس گوشیت بهش وصل میشی میری تو بازی خودش گزینه ps4رو میاره انتخواب کن برو بازی کن

  • متین فتحی says:

    سلام ببخشید من ppssppرو دانلود کردم و توش بازی گاو اف وار بود یعنی اگه من دسته کامپیوتر رو با otg به تبلتم وصل کنم بدون روت میتونم با دسته کامپیوتر بازی گاد اف وار رو اجرا کنم؟؟؟؟؟?? زودت جواب بدین

  • abolfazl abr says:

    سلام ببخشید من گوشیم قابلیت usb رو داره موس و کیبورد بهش وصل میکنم راحت کار میکنه ولی دسته بازی بهش وصل میکنم یه پیغام بالای صفحه میاد که usb که متصل کرده اید گوشی را شارژ نمیکند . بعد هرکاری میکنم اصلا کار نمیکنه توی هیچ بازی کار نمیکنه حتی توی منو گوشی هم کار نمیکنه چراغشم روشن نمیشه مشکل از کجاست من همه چی گوشی رو چک کردم هیچ مشکلی نداشت. حتی بازی هایی که قابلیت دسته رو دارند امتحان کردم مثل dead triger و minecraft و bombsqaud هیچ کدوم کار نکرد مشکل از کجاست? گوشیم روت نشده و دلم نمیخواد روتش کنم باید چیکار کنم که دسته روی گوشی کار کنه از روش اولی دسته کامپیوتر متصل کردم گوشیم HTC ONE M7 اندروید ۵

  • مهدی says:

    ببخشید میشه با اون جی تی ای اندروید بازی کرد ؟

  • Ali says:

    سلام دوستان گوشیم هرنوع فلش و هاردی رو پشتیبانی میکنه ولی متاسفانه با دسته نمیشه روش کار کرد چون من بازی ها psp رو بازی میکنم قبلا با سامسونگ به راحتی میشد اینکارو کنم ولی الان با برنامه ها مختلف دسته کار هم میکنه ولی فقط تو اون برنامه همون برنامه usb/bt حالا میخوام اگه راهنمایی هست بگین انجام بدم چون من خوشم از بازیا اندروید نمیاد همشون آنلاینن ونت اونقد جواب نمیده و برنامه psp هم خودش تنظیم ذسته داره فقط مشکل من اینا دسته رو حالت عادی شناسایی نمیکنه

  • Mehdi says:

    سلام با دسته پلی۲ میشه انجام داد

    • ap store # Google Play says:

      پی اس دو شما اگر ذخیره نکرده باشی میتونی اگه کردی باید به USB وصل بشی اسم یو اس بی o t g هست مدل دو فقط میشه این بازی هارو انجام داد. fortnite – God of war – raking- motoring و بازی های۲۰۱۶ و ۲۰۱۵و بازی های قدیمی بازی جدید نمیشود

  • Milad says:

    سلام ممنون از راهنمایی های شما اما من دسته رو نصب کردم اما فقط بعضی از دکمه های کار می‌کنه برای مثال توی بازی modern combat 5من میتونم راه برم ولی تیر نمیتونم بزنم
    یعنی دکمه های X y a bو L1 L2
    کار نمیکنه من باید چیکار کنمR2 R2

  • AMIRALI says:

    سلام ممنون از اموزش خوبتون خیلی مفید بود ولی روی دسته ی بیسیم pc کار میکنه یا نه؟؟
    ممنون

  • حصینم says:

    سلام متن مفیدی قرار دادید اما یک سوال دارم برای اتصال دسته ایکس باکس ۳۶۰ بدون سیم باید روت کنیم ؟؟؟؟

  • Edris1357 says:

    سلام خدمت عزیزان.
    ممنون از آموزش خوبتون، روی تبلت Asus K016 جواب داد و روی بازیهای سبک اکشن، جنگی، ورزشی، ماشین و موتور قشنگ کار میکنه و چقدر حس خوبی داره با دسته بازی کردن مخصوصا فوتبال و بازیهای اکشن و جنگی.
    قابل توجه دوستان: حتما باید دستگاهتون روت شده باشه و الا اصلا کار نمیکنه.
    نکته دیگه اینکه نرم افزار Tincore Keymapper را از گوگل پلی دانلود نکنید چون پولیه و نصب میشه ولی کار نمیکنه، بجاش از سایتهای فارسی و نسخه مود شده اش رو دانلود کنید.
    موفق باشید.

  • عباس says:

    سلام من گوشی روت نشده پس اصن نمیشود با دسته بازی کنیم لطفا جواب بدهید مهم با تشکر از سایت خوبتون

    • Edris1357 says:

      سلام دوست عزیز، هیچ راهی نداره حتما باید گوشیتو روت کنی، تنها راهش همینه.
      موفق باشی

  • Hassan says:

    این برنامه هایی که میگید اکثرا قابل دانلود نیست لطفا این برنامه هارو تو کانال بزارید دانلودش کنیم