آموزش تصویری 5 روش نصب آمپلی فایر و ساب برای ماشین در خانه

آموزش کامل و تصویری روش نصب آمپلی فایر و ساب برای ماشین در خانه

اگر به فکر ارتقا سیستم صوتی اتومبیل خود هستید، استفاده از آمپلی فایر و ساب ووفر می تواند بسیار موثر باشد. اما نحوه نصب آن ها همیشه کاری است که خیال می کنیم باید به افراد دیگر سپرده شود. امروز در انزل وب قصد داریم گام به گام شما را با نصب آمپلی فایر و ساب ووفر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

راهنمای کامل نصب ساب و آمپلی فایر ماشین

How to Install Car Amp and Subwoofer

ابتدا قبل از آغاز مراحل نصب، ببینیم آمپلی فایر و ساب چه هستند و در سیستم های صوتی چه نقشی را ایفا می کنند. آمپلی فایر (AMP) در واقع وظیفه بهبود کیفیت صدای در حال پخش را بر عهده دارد و می تواند قدرت خروجی سیستم پخش را تا ۵۰ وات افزایش دهد. این سیستم برای گرفتن صدای بالا از ساب ووفر به کار می رود.

در طرف دیگر ساب ووفر برای افزایش و تقویت صدای بیس (BASS) و صداهای بم که باند های معمولی به اندازه کافی نمی توانند آن ها را پخش کنند به کار می رود و در بین هواداران صدا بسیار محبوب است. نکته حائز اهمیت این است که برای راه اندازی ساب به نصب آمپلی فایر نیاز است. پس با ادامه پست همراه باشید تا به شما نحوه نصب آمپلی و ساب را نشان دهیم.

آموزش نصب سیستم آمپلی فایر اتومبیل

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام اول: آمپلی را روی یک سطح نارسانا قرار دهید (سطح چوبی می تواند گزینه خوبی باشد). سپس قطب منفی باطری ماشین را قطع کنید. مطمئن شوید که می توانید ضبط خودروی خود را قبل از انجام هر کاری قطع کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام دوم: سیم برق را از دیواره اتومبیل عبور دهید. می توانید از یک حفره که به صورت کارخانه ای ایجاد شده است، استفاده کنید. اگر نیاز به سوراخ کردن بود، به اندازه ای سوراخ کنید که سیم ها به راحتی از آن عبور کنند و قبل از عبور دادن سیم ها، دیواره حفره را با رنگ لغزنده کنید تا نوک تیز آن باعث خوردگی سیم ها نشود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام سوم: سیم های برق آمپلی فایر را به باطری ماشین متصل کنید. سیم ها را از داخل ماشین عبور دهید و مطمئن شوید در جایی اتصالی یا قطعی نداشته باشد.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام چهارم: درون سیم برق از فیوز داخلی استفاده کنید (برای طول ۴۵ سانتی متر یا حتی کمتر). فیوز از عبور جریان نامناسب جلوگیری کرده و از سیستم شما محافظت می کند. سعی کنید فیوز را نزدیک به باطری وصل کنید. مقدار و اندازه فیوز را می توانید هنگام خرید آمپلی فایر از فروشنده سوال کنید یا از دفترچه محصول استفاده کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام پنجم: سر دیگر سیم برق را به آمپلی فایر وصل کرده و اگر سیم بلند است آن را با چسب برق به صورت مرتب جمع کرده و چسب بزنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام ششم: کابل های RCA و کابل روشن کردن از راه دور (کابل آبی رنگ با خطوط سفید) را از پشت ضبط ماشین به آمپلی متصل کنید. این کابل ها را از سمت دیگر و دور از سیم برق آمپلی (به باطری) عبور دهید. برای مثال اگر سیم برق از سمت راننده ماشین به باطری کشیده شده است، کابل های ضبط را از سمت مخالف به طرف آمپلی بکشید تا برای صدا نویز ایجاد نشود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام هفتم: حال کابل های اسپیکر یا باند ها را از خروجی آمپلی به باند ها وصل کنید. در اینجا نیز این کابل ها را از سیم برق دور نگاه دارید.

گام هشتم: سیم اتصال به زمین (منفی) آمپلی را به شاسی ماشین متصل کنید. برای این کار از یک سیم کوتاه که هم اندازه (از نظر قطر) سیم برق می باشد، استفاده کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام نهم: پس از این که تمام اتصالات مراحل قبل را انجام دادید، فیوز اصلی سیم برق را وصل کرده و قطب منفی باطری را که در ابتدا قطع کرده بودید، وصل کنید.

گام دهم: حال در تنظیمات ضبط ماشین همه مولفه ها از جمله بیس و..  را به پایین ترین حالت خود تنظیم کنید. Bass و Treble و Loudness را روی صفر تنظیم کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام یازدهم: یک موزیک با صدای واضح و قوی را پخش کنید و صدا را تا آنجایی که خش خش کند بالا ببرید و روی قبل از شروع خش خش نگاه دارید. اگر با بالا بردن صدا کیفیت صدا حتی در بالاترین حالت، افت نکرد بدین معناست که ضبط شما در وضعیت بسیار مناسبی است (یعنی توانایی هندل کردن سیستم صوتی موجود را دارد).

گام دوازدهم: در نهایت می توانید BASS و Treble و Loudness را مانند گام یازدهم کم کم زیاد کنید و به مقدار دلخواه خود برسانید. کار تمام شد از موسیقی لذت ببرید.

اگر تنظیم سیستم صوتی را خوب بلد نیستید، می توانید پست آموزش تنظیم سیستم صوتی ماشین را مطالعه کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

می توانید از ویدئو زیر نیز برای آموزش نصب ساب ووفر ماشین استفاده نمایید.

نصب آمپلی فایر ماشین در خانه

بسیاری از آمپلی فایر ها هنگام خرید کابل های مورد نیاز را همراه خود دارند. اگر آمپلی شما کابلی همراه خود نداشت شما به موارد زیر نیاز دارید:

سیم جریان برق، فیوز داخلی سیم (اندازه ای که سیم برق و توصیه شرکت سازنده سیستم باشد)، سیم اتصال به زمین (ارت)، کابل های RCA، سیم های اسپیکرها، سیم های اتصالی به واحد اصلی که در اینجا ضبط است.

مقدار فضایی که برای آمپلی در نظر می گیرید به نوع خودروی شما و اندازه آمپلی خریداری شده بستگی دارد. شما می توانید آن را در صندوق عقب نصب کنید. اما اگر ماشین شما هاچ بک یا شاسی بلند است می توانید آمپلی را بین یا پشت صندلی ها جاسازی کنید. یکی دیگر از موارد مهم گرمای تولیدی آمپلی است که باید به کمک فن از آن خارج شود. به همین علت بهتر است آن را در جایی نصب کنید که عبور هوا وجود داشته باشد. مورد بعدی نحوه سیم کشی به باطری و ضبط است. در این مورد باید توجه کنید که معمولا سیم ها را از کف و در قسمت پایین درب ها عبور دهید. مورد بعدی اجبار در دور بودن کابل های RCA از سیم کشی برق است که اگر نزدیک باشند باعث ایجاد نویز در صدای تولیدی می شود. برای حل این مشکل حدالامکان سعی کنید سیم برق و کابل ها را از دو سمت ماشین عبور دهید تا کاملا از یکدیگر دور بمانند. در سیم کشی به احتمال زیاد باید از دیواره ماشین سیم ها را عبور دهید. برای انجام این کار تا جای ممکن از حفره های تعبیه شده استفاده کنید و اگر لازم شد با دریل حفره های جدیدی ایجاد کنید. حال با توجه به نکاتی ذکر شده آموزش نصب آمپلی فایر را به صورت مرحله مرحله در ادامه مطلب به دقت دنبال کنید.

نحوه جاسازی آمپلی فایر ماشین

مرحله اول: مطمئن شوید که به اندازه کافی سیم در اختیار دارید. اگر سیم کوتاه است سعی کنید بیشتر تهیه کنید یا محل آمپلی را نزدیک تر در نظر بگیرید.

مرحله دوم: قطب مثبت باطری ماشین را قطع کنید. اگر لازم است تا از دریل استفاده کنید مطمئن شوید که پشت دیواره وسیله آسیب پذیری نباشد.

مرحله سوم: با یک سوراخ کوچک دریل کردن را آغاز کنید تا به اندازه دلخواه برسید. برای اینکه گوشه های تیز حفره ایجاد شده به سیم آسیب نرساند از پوشش پلاستیکی برای لبه ها استفاده کنید. ابتدا داخل محل دریل شده را رنگ کنید تا از زنگ زدگی محفوظ بماند سپس لبه ها را با پلاستیک بپوشانید.

مرحله چهارم: آمپلی را در محل مورد نظر قرار داده و محل پیچ ها را دریل کنید (مواظب سمت دیگر محل دریل باشید). سپس پیچ ها را محکم ببندید تا آمپلی سر جای خودش محکم شود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

مرحله پنجم: سیم ها را به اندازه مورد نیاز ببرید. توصیه می شود کمی بیشتر از طول مورد نیاز سیم ها را ببرید. بلند بودن سیم بهتر از کوتاه شدن آن است.

روش سیم کشی سیستم صوتی ماشین

مرحله اول: سر سیم ها را برای اتصال به کانکتور ها به اندازه مورد نیاز آنها لخت کنید. برخی از سیستم ها از سر سیم لخت برای اتصال استفاده می کنند و نیازی به کانکتور ندارد. در این صورت به اندازه کافی آن ها را از پلاستیک محافظ خود جدا کنید تا کاملا در محل سوکت ها قرار بگیرند.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

مرحله دوم: سیم اتصال به زمین یا همان ارت را به بدنه ماشین یا اگر محل خاصی در نظر گرفته شده است، متصل کنید. دقت کنید سیم ارت به یک جسم کاملا رسانا متصل شود و قبل از اتصال محل را کاملا از رنگ و کثیفی پاک کنید.

مرحله سوم: کابل های RCA و اسپیکرها و روشن خاموش از راه دور (یعنی با روشن شدن ضبط، آمپلی روشن و با خاموش شدن آن آمپلی نیز خاموش شود) را از پشت ضبط به آمپلی وصل کنید. اگر ضبط شما از روشن خاموش ریموت پشتیبانی نمی کند حتما از وسایل جانبی استفاده کنید یا آمپلی را به سوییچ ماشین وصل کنید. زیرا در غیر این صورت آمپلی همیشه روشن خواهد ماند و باطری ماشین خالی می شود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

مرحله چهارم: اتصالات کابل های اسپیکر های جلو و عقب و ساب ووفر (در ادامه آموزش نصب ساب ووفر نیز آورده شده است) را از آمپلی فایر به آنها انجام دهید.

مرحله پنجم: سیم برق را از آمپلی به باطری برده و وصل کنید. مطمئن شوید که سیم کشی نزدیک کابل های RCA نباشد و حدالامکان از سمت دیگر ماشین عبور داده شود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

مرجله ششم: فیوز را درون سیم برق قرار داده و انتهای تمام اتصالات را ببندید. با توجه به اندازه فیوز ممکن است در کاپوت جلو جای بگیرد. برای جلوگیری از آسیب به سیستم برق ماشین خود بهتر است فیوز را به باطری نزدیک تر کنید.

مرحله هفتم: سیم جریان برق آمپلی را به سمت مثبت باطری وصل کنید و اتصال مثبت باطری را که در مراحل اولیه قطع کرده بودید دوباره وصل کنید.

مرحله هشتم: سیم کشی را با روکش محافظ بپوشانید. در نهایت می توانید ضبط خود را روشن کنید و با تغییر مولفه ها مانند بیس ، Treble و.. اسپیکر ها و ساب ووفر سیستم خود را از وجود نویز و خش خش چک کنید و از صدای بلند سیستم خود لذت ببرید.

اگر باطری اتومبیل شما خالی کرده است، با مطالعه آموزش باطری به باطری آن را دوباره شارژ کنید.

می توانید از ویدئو زیر نیز برای یادگیری بهتر نصب سیستم صوتی ماشین دیدن نمایید.

آموزش نصب ساب ووفر در سیستم صوتی ماشین

برای نصب و کارکرد صحیح و مناسب ساب ووفر باید از آمپلی فایر استفاده کنید. پس از نصب آمپلی مراحل زیر را برای نصب ساب ووفر دنبال کنید.

گام اول: اولین کاری که باید انجام دهید خرید یک پک کامل سیم کشی ساب ووفر از حراجی ها و فروشگاه ها است. این پک می تواند شامل سیم برق، سیم ارت، سیم کنترل از راه دور (خاموش و روشن کردن)، گاها فیوز و دیگر وسایل سیم کشی که باعث میشود این کار درست و تر و تمیز انجام گیرد.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام دوم: سیم برق ۱۲ ولت را (معمولا بلندترین سیم در پک سیم کشی و به رنگ قرمز است) از باطری به آمپلی بکشید (در بالا نحوه سیم کشی آمپلی توضیح داده شده است). فعلا سیم را به باطری یا آمپلی وصل کنید فقط سیم کشی را انجام دهید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام سوم: آمپلی را با سیم ارت به بدنه ماشین وصل کنید. مطمئن شوید محلی که وصل میکنید تمیز و بدون رنگ باشد و سیم مستقیما به بدنه رسانا وصل شود. اگر قرار است آمپلی در صندوق عقب قرار بگیرد، اجزا سیستم تعلیق (فنر بندی) که معمولا به شاسی هم متصل هستند بهترین گزینه محسوب می شوند.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام چهارم: ضبط را بیرون بکشید. در پشت آن یک سیم آبی رنگ با خطوط سفید مشاهده خواهید کرد. این سیم ۱۲ ولتی برای روشن خاموش کردن از راه دور سیستم های صوتی مانند آمپلی فایر می باشد که همراه با روشن شدن ضبط روشن شده و با خاموش شدن آن خاموش شوند.

گام پنجم: از پک سیم ها، سیم آبی رنگ را به انتهای سیم کنترل راه دور که در مرحله قبل توضیح دادیم متصل کنید سپس آن را از طریق محل سیم کشی مورد نظر (میتواند امتداد درب های خودرو باشد) به آمپلی برسانید و به آن وصل کنید. آمپلی می تواند کنترل سایر سیستم های صوتی موجود را به دست بگیرد زیرا خروجی آمپلی به آن ها متصل می شود پس با خاموش روشن شدن آمپلی باقی سیستم صوتی از جمله ساب ووفر هم کنترل می شود.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام ششم: حال که ضبط را بیرون کشیده اید، کابل های دیگر از جمله RCA و سیم خروجی ساب ووفر (که قرمز رنگ می باشد و در خروجی کلمه Subwoofer Output درج شده است) را به پشت ضبط متصل کنید. اگر ضبط شما خروجی های مورد نظر را ندارد، باید از یک دستگاه تبدیل کوچک استفاده کنید که به ضبط متصل می شود و ۴ ورودی و ۲ خروجی برای کابل های RCA دارد. کابل RCA برای اتصال به آمپلی فایر کاربرد دارد و می تواند ولتاژ بالای اسپیکر ها را به ولتاژ پایین تر برای پردازش آمپلی کاهش دهد. ۴ ورودی نیز برای اتصال اسپیکر های عقب کاربرد دارد (+ و – برای چپ و راست).

گام هفتم: کابل ها را به سمت آمپلی فایر بکشید. سیم های برق و کنترل از راه دور را باید از کابل های RCA و صدای اسپیکر ها دور نگاه دارید زیرا اگر برای سیم برق مشکلی پیش بیاید می تواند کل سیستم صوتی و ضبط را صدمه بزند. کابل RCA را از وسط خودرو انتقال دهید(سیم های برق از یک سمت خودرو، کابل های اسپیکر از سمت دیگر و RCA از وسط). زیرا کابل RCA می تواند از سیم های دیگر مانند سیم برق آمپلی و یا سیم برق تهویه هوا اتومبیل نویز دریافت کند.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام هشتم: از کابل های اسپیکر برای اتصال ساب ووفر به آمپلی استفاده کنید. اندازه کابل ها در اینجا اهمیت چندانی ندارد، هر چه بلندتر باشد بهتر است زیرا مقاومت هر ۳۰ سانتی متر از سیم چند میلی اهم می باشد که نشان می دهد اگر ولتاژی وارد کابل شود مشکلی برای سیستم ایجاد نشود.

گام نهم: بهتر است برای جاسازی ساب ووفر از جعبه استفاده کنید. این جعبه ها انواع مختلفی دارند. آموزش های بسیاری در مورد اینکه چه نوع جعبه ای برای ساب شما بهتر است، وجود دارند. اگر واقعا می خواهید بدانید بهترین حالت کدام است، ساب ووفر می تواند (در دفترچه راهنما) بهترین جعبه ها را توصیه کند. بهتر است یک جعبه کمی بزرگتر تهیه کنید و داخل آن را با پر بالش پر کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام دهم: مقاومت ساب ووفر ها نسبت به کل سیستم صوتی بسیار مهم است و باید با مقاومت آمپلی هماهنگ شود. برای مثال اگر دو آمپلی ۵۰۰ وات ۴ اهم و ۱۰۰۰ وات ۲ اهم دارید و می خواهید اسپیکر ها را روی ۲ وات تنظیم کنید. دو ساب ۴ اهم می توانند به صورت موازی به هم متصل شده و سیستم را پشتیبانی کنند. اگر در مورد محاسبه مقاومت ها نمی دانید دفترچه راهنمای آمپلی ها لیست بسیاری برای استفاده شما خواهند داشت.

گام یازدهم: یک فیوز را در کاپوت جلو و در سیم برق ۱۲ ولت قرار دهید. سعی کنید بیشتر از نیم متر از باطری دور نباشد. برای اینکار زمانی که برق متصل نیست، سیم برق را ببرید تا به فیوز داخلی برسید و آن را به سر یک سر نگهدارنده فیوز متصل کنید. طرف دیگر را نیز به سمت دیگر نگهدارنده فیوز وصل کنید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام دوازدهم: سیم جریان برق را به باطری ماشین وصل کنید. می توانید از کانکتور های حلقه ای یا پایه های جدید باطری استفاده کنید. اینکار اتصالات باطری را محکم تر و ظاهر آن را نیز مرتب تر می کند.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

گام سیزدهم: در نهایت سیم برق را به آمپلی فایر متصل کنید. ممکن است اولین بار که سیم برق را به باطری نزدیک می کنید جرقه هایی ایجاد شود، نگران نباشید آنها به علت شارژ خازن های بزرگی که در آمپلی فایر وجود دارند، به وجود می آیند.

گام چهاردم: صدا را ناگهان خیلی بالا نبرید ممکن است به ساب ووفر آسیب برسد. زمانی که آمپلی فایر ساب ووفر را به بالاترین حد برساند ممکن است چند ثانیه مخروطی آن را در بالاترین حد یا در پایین ترین حالت نگاه دارد و این برای ساب ووفر بسیار مضر است. سعی کنید طوری تنظیم کنید که دستگیره صدا در بالاترین و انتهای خود نباشد زیرا این کار به سیستم صوتی شما آسیب جدی وارد می کند. می توانید افزایش صدا را تا جایی که دیگر حس می کنید با چرخاندن آن صدا آنچنان بلند نمی شود بالا ببرید اما هیچگاه آن را تا آخرین حد خود نبرید.

آموزش نصب آمپلی فایر ماشین

نرم افزار های مفیدی برای اندروید وجود دارند که در ماشین کاربرد بسیاری دارند، ۲۲ نرم افزار برتر اندرویدی برای ماشین را در پست های قبلی انزل وب مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست در مورد نحوه نصب آمپلی فایر و ساب ووفر ماشین توضیحاتی دادیم. آیا اهل موسیقی با صدای بلند هستید؟ ترجیح می دهید نصب سیستم صوتی را خودتان بر عهده بگیرید یا آن را به یک حرفه ای بسپارید و هزینه کنید؟ لطفا دیدگاه و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • نادر says:

    سلام دوستان عزیز وبا تجربه یه سوال داشتم بنده یک جفت باند ۶۹۸۱پایونیر قدیمی دارم که به یک عدد آمپ دوکانال ۵۰۰ وات کنوود وصله نصاب موقع نصب گفت یه جفت باند دیگه رو هم ساپورت می‌کنه همین آمپیلی حالا بخوام یه ساب کوچیک وصل کنم به این آمپ آیا میشه واکر میشه چطور باید متصل کنم ممنون میشم از دوستان

  • سجاد says:

    سلام خسته نباشید من ی امپلی ۴کانال دارم ک ی جفت باند ۶۹۷۵پایونر وصله وی تویتر ی امپلی دوکانال دیگ خریدم جدا برا ساب چطوری می تونم نصب کنمش

  • مسلم says:

    سلام امپیلی من چهار کانال کننون هسته بعد از تعمیر وقتی وصل شد داغ میکنه هنگام وصل برق اصلی از باتری جرقه میزنه کابل ارسی اگه ضعیف شده باش باعث سوختن میشود

  • صادق says:

    آموزش دادن گام ب گام یعنی هرسیمی ک برمیدارین ودقیق مرحله ب مرحله با رسم شکل توضیح بدید ک کجا باید وصل بشه نه اینک گفتین گام اول سیم را به +و- امپ وصل میکنیم گام دوم……. شمااول باید توضبح بدی سیم چیه کابل چیه ازکجا بدونی +ازکجا بدونی -. گام ب گام یعنی این جورتوضیح دادن.

  • حمیدرضا says:

    سلام. سوال دارم. دوستان من سیستمم سنگینه. با صدا مشکل ندارم ۳ تا آمپ بستم جوابن. سوالم اینه دوتا ساب ۱۵ اینچ ۵کا آرمس مارک پراید اگه بشناسید آرمسش واقعیه نصب کردم. دوتا آمپ مونو ۱۰کا لئودیو واسشون بستم ولی بیسی که میخوام رو نمیده. آمپ مونو چی ببندم که جوابگو باشه. اگه دوتا آمپ هم باشه یعنی واسه هر ساب یه آمپ مشکلی نیست ولی ۵کا آرمس واقعی بده. ممنونم

    • علیرضا says:

      دوست عزیز از امپلی های دیجیتال اودیو استفاده کنید جواب میده

      احتمال دوم هم هستش که با این مقدار حجم صدا به یک گوش پزشک مراجعه کنید امپلی ضعیف نیست احتمالا گوش شما کمی اسیب دیده

      با تشکر

    • صادق says:

      دوست عزیزشمااگه قدرت خریدساب پراید وداشته باشی هیچوقت آمپ لیودیو وصل نمیکردی. یا نمیدونی مارک پراید چیه یه چیزی توهوا پروندی واسه سوال کردن. مث این میمونه ماشین لامبورگینی داشته باشی کویر تایر بندازی زیرش

  • ایوب says:

    سلام دوستان ساب اگر بسوزه قابل تعمییر هست یانه

  • پیام says:

    سلام دوستان لطفا جواب منطقی بم بدید من ظبط باندام اوکین ۶۹۶۵ پخشمم پایونیره ۱۹۵ui ی سوال داشتم و پول خرید امپ ندارم توجه کنید پول خرید امپ ندارم بنظر شما میشه ساب نصب بکنم و تاحدودی ازش لذت ببرم دنبال لرزوندن ماشین خونه خیابون نیستم فقط برای دل خودم میخوام بنظر شما آیا شدنی هست ممنون میشم جوابمو بدید

  • Hossein says:

    امپ من جدیدم سوت میکشد نمیدونم از کجای خودش یک دفعه گی اینتوری شد و سوت میکشد.دوسه جا خوندم فکر کنم از کابل های rcاست. نمیدونم باز هم سوت میکشد لطفا کمکم کنید

    • پویا says:

      سلام
      اتصال بدنه مشکل داره احتمالا بدنه آمپلی فایرت با بدنه ماشین اتصال داره
      آمپ حتما باید رو یه ورق چوبی وصل بشه

  • محمد says:

    چوچولو خودتون کشته مرده ی ترکایین ? ۹۹ درصدتون آهنگ ترکی گوش میدین .پیش ما که فارس ها بی ارزشن.
    آرزوی رفتن به ترکیه و آذربایجان تو دلتون مونده حالا میایی ترکارو مسخره میکنی?? به ما که فرقی نمیکنه شما این جر خوردنتونو اینطوری بروز دهید.??

  • امیرحسین says:

    دوبار امپلی خودمو وصل کردم هر دوبار بعد ۲یا ۳ دقیقه امپلی سوخت سیم کشیو همه چیزم تست کردم مشکل نداشت علتش چی میتونه باشه؟

    • عارف says:

      داداش امپ که به همین راحتی ها نمیسوزه اول پروتکت میشه
      شما اگه زود پروتکت میشه مشکل از اهم بندی باند هات هستش یا اینکه باند ۸۰ ارمس رو به امپ ۵۰ ارمس وصل میکنی بعد گین امپ رو تا آخر باز میکنی خو معلومه عنش در میاد در بهترین حالت گین نباید بیشتر از ۸۵ درصد باز بشه و اینکه گین امپ باید متناسب با خروجی پخش باز بشه خروجی ارسی پخش ۲ ولت، ۳ولت و ۵ ولت خیلی نادر ۱۰ ولت، داریم هرچقدر ولتاژ خروجی بالاتر امپلی هرچقدر گین رو زیاد کنی کیفیت صدا بیشتر و گرما کمتر ولی اگه ولتاژ حداقل یعنی ۲ ولت باشه باید تست کنی که تا چه حد صدا بهم میریزه که گین امپ رو بیشتر نکنی وقتی مرز رو پیدا کردی ربع دور گین رو کم کن ( ولتاژ پخش پایین باشه امپ نیروی بیشتری واسه تقویت سیگنال هدر میده و باعث داغ شدن و پروتکت میشه و کیفیت هم خیلی پایین میاد)

  • حمیدرضا says:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم سیم برق امپ از سر باطری بیارم داخل اتاق ماشینم رانا هست ازکجا رد کنم بهتره

  • محمدرضا says:

    خودم چون به هرکی دادم نصب کنه الکی توف مالی کرده داده به خودم شده حتی پیچ آمپیلی رو سفت نکرده یا پیچای باندو روطاقچه نبسته یا از کابل ضعیف استفاده کرده ولی پول جنس خوب گرفته

  • حمید ایوبی says:

    سلام و عرض ادب من دو جفت میدرنج کیو اس ۶.۵ اینچ ۴ اهم ۲۵ وات و یک جفت میدرنج کیو اس ۸ اینج ۴ اهم دارم میخوام به یک امپ ام بی اصل ۱۵۰۰ وات وصل کنم.با یک ساب.۳۰۶ پایونر چه جوری نصب کنم که بهترین بازدهی را داشته باشم.لازم به ذکر است که خروجی امپ برای هر کانال ۴ اهم و ۷۰ وات هست.باند ها راسری وصل کنم یا موازی؟

    • عارف says:

      باندارو سری نصب کن اینجوری فشار امپ هم کم میشه یعنی با سری کردن امددانس میشه ۸ تا اینجارو داشته باش، واسه وصل کردن به امپ باید امپ رو در حالت بریدج قرار بدی( روی محل نصب بلندگو روی امپ نوشته چجوری بریج کنی) با بریج کردن قدرت امپ ۵۰ درصد بیشتره که چون باندات از ۴ اهم به ۸ اهم تغییر کردن قدرت ثابت میمونه ولی کانال ساب قدرت ۵۰ درصد افزایش داشته توی ورودی هم کانال چپ رو برای باند و کانال راست رو برای ساب نصب کن بعد توی تنظیمات کانال چپ رو روی hpf( های پروفایل برای عبور فرکانس بالا از ۲۵۰ هرتز به بالا تنظیم کن) و کانال راست رو روی lpf( لو پروفایل برای عبور فرکانس پایین روی ۲۵۰ هرتز تنظیم کن یعنی فرکانسپایین تر از ۲۵۰ رو به ساب میفرسته اینجوری کل محدوده صدا رو داری و تفکیک شده، اکثر امپ ها از ۳۰ تا ۱۲۰ دارن که ۱۲۰ به بالا برای باند و به پایین برای ساب و تعداد محدودی امپ تا ۲۵۰ دارن)

  • Rasoul says:

    سلام دوستان
    من پژو داشبورد جدید دارم و میخوام رو ظبط فابریکش سیستم نصب کنم
    میخوام چارتا میدرنج ۸ و یه جفت سوپر تویتر بندازم و یه ساب و جلو هم ک دوتا میدرنج ۶ .
    چه املپی رو بگیرم خوبه؟؟؟

  • danial says:

    سلام بر دوستان عزیز من سیستمم رو خودم بستم تا حالا چند بار هم برای دوستای دیگم هم بستم البته سیستم که میگم در حد یکی یا دوتا آمپ یک جفت باند و یک عدد ساب بوده و تجربم در این حد هست نه بیشتر ادعایی هم ندارم چون تو هیچ چیز نمیشه واقعا ادعا کرد تنها چیزی ک تا الان خودم سعی کردم یک بار هم که شده امتحان کنم اینکه میشه آمپ رو داخل صندوق نزاریم و بزاریم پشت صندلی ینی جوری باشه که وقتی بخوایی بازش کنی باید صندلی رو در بیاری و از داخل صندوق قابل دسترسی نباشه به نظرم باید بخشی از پشتی صندلی رو بکنیم و جاسازی کنیم فقط چندتا نکته مهم این وسط هست مثل گرما آیا این کار منطقی هست که انجام بشه کسی تجربه این کارو داره به هر حال اگر شدنی باشه و کار تمیزی در بیاد ارزش داره چون دیگه آمپ کاملاً غیر قابل دزدیدن میشه مگه اینکه کلاً ماشین رو ببرن

    • Soheil says:

      سلام. من اصلا با نصب آمپ در پشت صندلی موافق نیستم چون ۱ ساعت گوش بدی با ولوم ۲۵ داغ میکنه امکان سوئیچ کردنش بالا میره. من وصل کردم بغل باک روش هم روکش کشیدم معلوم نیست اصلا

  • نصاب سیستم says:

    با سلام وخسته نباشید بنده خودم نصاب سیستم هستم توصیه میکنم به اونایی که با خوندن متن میخوان سیستم وصل کنن نکنین آقا شما برین دنبال حرفه خودتون بزارین ما هم کار خودمونو بکنیم

    • Mohmad says:

      اخه اگه واقعن خوب و حرفه ای و با وجدان نصب کنید سیستم رو صد در صد باید به نصاب سپرده بشه ولی متاسفانه اینجوری نیست من چند مرتبه دادم سیستمم رو ب نصاب ولی هرکودومشون یه جوری سرهم کردن تحویلم دادن

    • امیر دانگو says:

      سلام
      من ۲ تا سوال دارم
      ۱ یه امپ ۴۴۴وات سونی با یه ظبط پاییونیر ۶خروجی با یه باطری ماشین ۷۰ امپر چجوری باید تو خونه روالش کنم ،،،
      ۲ یه ظبط خونگی ایوا بود اصلی من امپ از روئ برد جدا کردم و ترانشو من این دوتارو چجوری باید به هم وصل کنم از کدوم خروجی ترانس برق بگیرم وبه کجای امپ وصل کنم ؟
      ۳ایا این امپ رو ماشین هم جواب میده ایوا خونگی
      ممنون میشم راهنمایی کنید

  • رضا says:

    عالی بود

  • Hossein says:

    فوق العاده بود.ممنون که این آموزش رو گذاشتید.
    واقعا به کارم اومد.

  • russian says:

    متن خیلی خوبی بود دقیقا همینه طریقه نصب امپ و ساب مرسی از کسی که این متنو تهیه کرد و در اختیار بقیه گزاشته واقعا عالی بود

  • رسول says:

    چی فوق العاده بود . چی آموزشهای خوب و عالی .این کارها مال بیست سال پیشه حالا با کلی هزینه میخواین سیستم ماشین تو خونه نصب کنی واقعا یکم فکر کردن بهتر تا سالها عبادت الان وقت با یه پاور خرابه کامپیتور که در هر ضایعاتی پیدا میشه می تونین سیستم ماشین تو خونه نصب کنی و کلی هم هزینه باطری امپربالا و پول رگ ازاین حرفهای قرن بوق ندین

    • Ali says:

      عمو مگه ترکی؟????منظور اینه سیستم ماشین رو خودمون تو حیاط خونه رو ماشین نصب کنیم نه تو خونه احتمالا از هوادارای تراختوری???

      • ایرانی says:

        خیلی بی شعور و نفهمی . حالا خر هرجایی که می خوای باش، آبروی خودت و خانواده و قوم و مملکتت رو همه جا نبر. و از فرهنگ و سواد و شعورت پرده برداری نکن.

      • حمید says:

        سلام من دوتا امپلی دارم با یه ضبط که دوتا خروجی داره یه کی rcaیکی برا ساب می خواستم بدونم چطوری دوتا امپلی رو نصب کنم که ار چهار تا کانالشون استفاده کنم

  • Mohammad says:

    سلام ماشینو بردم پیش سیستم فروشی و چارتا باند الگانسی وصل کرد ب امپ، بعداز نصبش ک راافتاد دوتا از لامپ ماشین سوخت بعد ک درس کردم چنتا فیوز پریده بود درستش کردم باززز فیوز پرید الان هم فن بخاری کار نمیکنه و نمیدونم مشکلش چیه باززز امپو قط کردم، مشکل از چیه؟؟؟ فقط میدونم ک باندارو سری کرده و ب دوتا از کانالهای امپ وص کرده، ( امپم ۴کاناله و فکنم قدرتش۵۵۰باشه) مشکل کجاسست؟؟

    • عارف says:

      مشکل سیم کشی مثبت داری مطمئن شو از باطری با کابل مناسب کشیده نه از جعبه فیوز

  • افشین says:

    سلام . پخش ماشینم پایونیر هست . جدیدا گاهی اوقات یهو صداش قطع میشه و کلمه ی AMPERROR رو بصورت چشمک زن نمایش میده . جریان چیه ؟ دوستان میتونن راهنماییم کنن؟ ممنون میشم

    • عارف says:

      اگه توی پخش این الارم میاد مشکل از کابل ریموت پخش به امپ هستش اگه چراغ پروتکت امپ روشن میشه یا از برق ضعیف و نوسان زیاده یا اینکه مث سگ داغ میکنه

  • داود says:

    سلام فیش پشت ظبط برای چی بکار میرود

  • ابی says:

    سلام بسیار عالی بود،وممنون که بدون هیچ چشم داشتی اینطور آموزشهای خوب و عالی در اختیار دوستداران حرفه قرار میدهید،واقعا دمت گرم مزدتو از خدا بگیری بامرام

  • حامد says:

    یه کلام
    فوق العاده

  • Amin says:

    سلام من اگه بخوام دوتا امپلی نصب کنم باید برای هرکدام برق مستقیم بکشم؟؟

  • جعفر says:

    سلام خسته نباشین من سیستم فابریکم خروجی آر سی نداره چطوری میتونم آمپلی وصل کنم سیم ریموت آمپلیو از کجا بگیرم چون اونم نداره

  • محمد عباسی says:

    سلام خسته نباشید .سوالم و اگه لطف کنید ج بدید ممنون میشم .سیستم بنده از دیروز باندها و ساب قطع شده ولی باند فابریک عقب و جلو وصله .امپلی هم دیروز قطع شد فیوز عوض کردم روشن میشه ولی باندها و ساب انگار قطع شدن .الان مشکل از چیه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .مارک سیستم هم کنوود

  • امیرحسین says:

    سلام.
    خیلی خوب بود مطلب کلی به اطلاعاتم اضافه شد.دلیل اینکه دنبال یادگیری نصب افتادم اینه که پکیج و نصب یه آمپیلی و ساب رو برام ۱۹۰ تومن قیمت دادن و یکم رفتم تو فکر که مگه چقدر کار سختیه و هزینه داره؟بهتره خودم انجام بدم که هم یاد بگیرم هم کمتر هزینه کنم.فقط روی ۱۱۱ آمپیلی رو باید به آهنای پشت صندلی تو صندوق پیچ کنم درسته؟البته بسته به اندازه ش و نوع آمپیلی متفاوت باشه فکر کنم نوع نصب.خیلی دوس دارم که یه کلیپ هم ببینم در این مورد چون مطلب به تنهایی کافی نیست.
    عالی بود.