افزایش کیفیت عکس گوشی اندروید

راهنما قدم به قدم : آموزش روش های افزایش کیفیت عکس در گوشی اندروید

یک عکس خوب ممکن است همیشه در لحظه اول خوب به نظر نرسد! امروز در انزل وب قصد داریم با یک پست آموزش ترفند و معرفی نرم افزار اندروید به شما نشان بدهیم که چطور می توان با گوشی اندرویدی خود عکس های بهتری ثبت کرد و یا اینکه پس از ثبت عکس چگونه میتوان با بهترین برنامه بالا بردن کیفیت عکس اندروید تصویر ثبت شده خود را متحول کنیم، با ما همراه باشید.

آموزش بهترین ترفند ها و برنامه های افزایش کیفیت عکس برداری در اندروید

Best Photo Edit Apps and Tricks for Increase Image Quality on Android

امروزه عکاسی به یکی از مهم ترین بخش های دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شده است. هر کجا که می رویم افرادی را می بینیم که در حال عکاسی و به خصوص گرفتن تصاویر سلفی هستند. اما ممکن است همیشه عکس ها آنطور که می خواهیم خوب ثبت نشوند. برای حل این مشکل در این پست می خواهیم شما را با انواع ترفند ها و نکات مهم در عکاسی با دوربین اندروید و سپس ویرایش و افزایش کیفیت عکس ها با نرم افزارهای برتر در این زمینه آشنا کنیم.

آشنایی با بهترین ترفند های عکاسی با گوشی اندرویدی

قطعا یکی از مهم ترین مولفه ها در ثبت یک تصویر با کیفیت، قدرت دوربین گوشی می باشد. اما با توجه به نکات ریز و ضروری و انجام یکسری تنظیمات در دوربین گوشی عکس های بهتری گرفت. در اینجا قصد داریم شما را با ۱۰ ترفند عکاسی با گوشی اندرویدی جهت بالا بردن کیفیت عکسهای گرفته شده با موبایل آشنا کنیم.

ترفند اول: همیشه قبل از عکاسی لنز دوربین گوشی را تمیز کنید

شاید در ابتدا این کار بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما می تواند بسیار موثر باشد. زیرا زمانی که شما گوشی خود را درون جیب یا کیف خود قرار می دهید، لنز آن مستعد مقدار زیادی گرد و خاک جذب می کند. هنگام عکاسی این غبار ریز می تواند باعث گرفتن تصاویر تار و بی کیفیت شود. پس قبل از عکاسی لنز گوشی خود را تمیز کنید تا از گرفتن تصاویر شفاف و با کیفیت لذت ببرید.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

ترفند دوم: مطمئن شوید دست شما ثابت مانده است

این مورد ممکن است برای بسیاری از افراد رخ بدهد. اگر هنگام عکاسی دست شما بلرزد، عکس گرفته شده تار خواهد شد. برای اینکه مطمئن باشید دست شما می لرزد یا نه می توانید برای تست یک عکس بگیرید. برای ثابت نگه داشتن دست خود می توانید آرنج خود را به یک جای ثابت و سخت تکیه دهید یا از پایه های دوربین استفاده کنید. همچنین شما می توانید از منو تنظیمات دوربین گوشی هوشمند خود ویژگی Turn On Stable Shot را فعال کنید. این ویژگی با کمک سنسور شتابدهنده گوشی تا زمانی که گوشی ثابت بماند عکس نمی گیرد، همچنین قبلا در انزل وب رفع تاری و ماتی متن و عکس جهت شفاف سازی و واضح تر شدن تصاویر به شما آموزش دادیم.

ترفند سوم: نوردهی دوربین گوشی را تنظیم کنید

تنظیم نوردهی گوشی می تواند بسیار موثر باشد. در محیط های کم نور، نوردهی را افزایش دهید. این کار باعث می شود لنز دوربین نور بیشتری از محیط اطراف خود دریافت کند و در نتیجه تصاویر روشن تر و با کیفیتی ثبت کنید.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

ترفند چهارم: میزان وضوح و کیفیت دوربین را تنظیم کنید

کاملا واضح است که هر چه میزان وضوح (Resolution) بالاتر باشد، تصاویر کیفیت بالاتری خواهند داشت. تقریبا تمام گوشی های اندرویدی در بخش تنظیمات دوربین، تنظیم وضوح تصویر را دارند. البته اگر شما عکسی را برای ارسال با MMS یا کیفیت پایین می خواهید می توانید وضوح تصویر را کاهش دهید تا سایز و حجم تصویر کم باشد. اما اگر می خواهید یک عکس با کیفیت داشته باشید، افزایش وضوح دوربین می تواند بسیار موثر باشد.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

همچنین می توانید عکس های گرفته شده خود را با نرم افزار فوتوشاپ ویندوز ویرایش کنید، پیشنهاد می کنیم برای اینکار از ۳ روش بالا بردن کیفیت عکس در فوتوشاپ استفاده کنید.

ترفند پنجم: به موقع از فلاش دوربین استفاده کنید

همه ما می دانیم که استفاده از فلش دوربین به باعث افزایش نور و در نتیجه کیفیت عکس می شود. اما نباید همیشه و در هر شرایطی از فلش دوربین استفاده کرد. فلش دوربین تنها زمانی که نور کافی وجود ندارد مفید است. اگر نور طبیعی کافی در محیط وجود دارد هرگز از فلش دوربین استفاده نکنید. با این کار تصاویر غیر واقعی ثبت خواهند شد.اگر در شب با مشکل عدم پشتبانی از فلش جلو مواجه هستید از ۱۵ برنامه کاربردی اندروید و آیفون برای گرفتن سلفی واضح تر در شب استفاده کنید.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

ترفند ششم: زوم نکنید!

تقریبا دوربین تمام گوشی های اندرودیدی زوم دیجیتال دارند. اما در واقعا این قابلیت کاربردی ندارد! زیرا اگر شما برای ثبت تصاویر خود از زوم دیجیتال استفاده کنید، کیفیت عکس بسیار افت خواهد کرد. حال اگر می خواهید از سوژه خود عکس نزدیک تز تهیه کنید بهتر است دوربین را به سوژه مورد نظر نزدیک کنید. جایگزین دیگر استفاده از زوم دیجیتال گوشی، برش عکس پس از گرفتن آن با همان حالت معمولی است. در این صورت کیفیت مانند حالت نرمال حفظ خواهد شد.

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

همچنین شما می توانید از لنز هایی استفاده کنید که به دوربین گوشی متصل می شوند و می توانند افکت های جالبی به تصاویر دوربین شما بدهند.علاوه بر این عکاسی نمای نزدیک با دوربین گوشی توسط قطره آب و ذره بین نیز یک ترفند دیگر در زمینه استفاده از لنزهای دست ساز است!

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

ترفند هفتم: از نور استفاده کنید

در نبود نور توقع ثبت عکس با کیفیت واقعا بی جاست! همیشه قبل از اینکه بخواهید از یک سوژه تصویری تهیه کنید به وجود نور و زاویه تابش آن دقت کنید. محلی را برای عکاسی انتخاب کنید که به میزان کافی نور در آن وجود دارد. اگر نور پشت سوژه باشد، عکس بسیار تاریک و بی کیفیت خواهد شد. به همین دلیل همیشه سعی کنید جهتی را انتخاب کنید که نور به سمت سوژه عکاسی شما می تابد (منبع نور پشت عکاس باشد).

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

ترفند هشتم: از فیلتر ها استفاده کنید

امروزه استفاده از فیلترها در عکاسی بسیار محبوب شده است. فیلتر ها می توانند از هر عکس بی کیفیتی، یک تصویر مناسب بسازند. در بسیاری از گوشی های اندرویدی فیلترهایی به عنوان پیش فرض در تنظیمات دوربین گوشی یافت می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر گوشی شما فیلترهای پیش فرض ندارد یا شما آن ها را نمی پسندید می توانید برنامه های ثانویه برای افزایش کیفیت عکس اندروید نصب و استفاده کنید. برنامه های متنوعی در این زمینه برای اندروید ساخته شده اند. در ادامه پست شما را با چند نرم افزار برتر در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

علاوه بر این آموزش افزایش کیفیت عکس دوربین اندرویدی با اضافه کردن فوکوس می تواند در این زمینه برای شما بسیار مفید باشد.

ترفند نهم: دوربین گوشی خود را تنظیم کنید

اگر میخواهید کیفیت عکاسی دوربین گوشی اندرویدی خود را ارتفا دهید، بسیار مهم است که در مورد تنظیمات دوربین گوشی خود اطلاعات داشته باشید و آنها را به دقت تنظیم کنید. همه عکس ها در هر شرایطی که گرفته می شود از یک تنظیمات پیش فرض استفاده می کند. برای اینکه عکس های بهتری بگیرید باید برای هر محیط و شرایطی تنظیمات خاصی را اعمال کنید.

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

برای یادگیری نحوه کارکرد تنظیمات دوربین و افزایش رزولوشن عکس می توانید با تغییر هر کدامیک از بخش ها، عکس های مختلفی بگیرید تا بهترین حالت را بیابید. یادگیری نحوه کنترل ISO، میزان دریافت نور، بالانس سفیدی عکس و … از جمله مواردی است که می تواند در کیفیت عکس اندروید بسیار موثر باشد. اگر با انجام این تنظمیات با مشکلاتی مثل تاری عکس و.. مواجه شدید و نتیجه برعکس بود بهتر است از ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس کمک بگیرید.

ترفند دهم: از HDR بیشتر استفاده کنید

تنظیمات HDR می تواند تصاویر را شفاف تر و بهتر کند. اما بسیار مهم است که بدانید بهترین زمان استفاده از این قابلیت چه زمانی است. این فناوری بیشتر برای چشم انداز های طبیعی به کار می رود و باعث می شود تصویر بسیار واضح و دقیق ثبت شود. مورد بعدی استفاده از آن زمانی است که نور پشت سوژه می باشد و نمی توانید این شرایط را تغییر دهید، در این مواقع استفاده از HDR می تواند موثر باشد. کنتراست و سفیدی تصویر را به تعادل رسانده و باعث می شود تصویر تاریک نیفتد.

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

بدترین زمان استفاده از HDR زمانی است که شما قصد دارید از یک سوژه با رنگ های زنده و شفاف عکسبرداری کنید. در این مواقع این قابلیت وضوح رنگ ها را بیش از اندازه افزایش می دهد. همچنین زمانی که میخواهید تصویری با کنتراست بالا داشته باشید از HDR استفاده نکنید.

ترفند یازدهم: از دیگر نرم افزار های دوربین اندروید استفاده کنید

اگر تمام ترفند های گفته شده را برای بالا بردن پیکسل و کیفیت عکس در اندروید تست کردید و باز هم دوربین گوشی اندرویدی شما تصاویر بی کیفیتی ثبت می کند، از نرم افزار های ثانویه دوربین اندروید استفاده کنید. نرم افزار های مختلفی در این زمینه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

ترفند بالا بردن کیفیت عکس در اندروید

در پست های گذشته انزل وب ۸ نرم افزار برتر دوربین اندروید را معرفی کرده ایم، می توانید از آن ها برای گرفتن عکس های بهتر استفاده کنید.


معرفی ۳ برنامه برتر ویرایش عکس در اندروید

تا اینجا در مورد ترفند های مختلف برای افزایش کیفیت دوربین اندروید صحبت کردیم. حال می خواهیم چند نرم افزار ویرایش و افزایش کیفیت عکس برداری برای اندروید را خدمت شما معرفی کنیم.

افزایش کیفیت عکس های اندروید در نرم افزار Enhance Photo Quality

اپلیکیشن ویرایش عکس Enhance Photo Quality یک نرم افزار رایگان و کاربردی می باشد. این اپ در بین کاربران اندرویدی بسیار محبوب می باشد به طوری که در فروشگاه گوگل پلی بیش از یک میلیون نفر آن را دانلود و نصب کرده اند. شما می توانید در این نرم افزار از فیلتر های مختلف برای افزایش کیفیت عکس های خود استفاده کنید. تصاویر خود را ببرید یا نور آن ها را کم و زیاد کنید.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

این اپلیکیشن مانند یک فوتوشاپ بسیار کاربردی برای اندروید است. اگر میخواهید تصاویر خاصی برای شبکه های اجتماعی خود بسازید حتما این نرم افزار را نصب و استفاده کنید. کافی است بعد از دانلود و نصب برنامه، از گالری خود عکس مورد نظر را انتخاب کرده و ویرایش های لازم را انجام دهید. استفاده از این برنامه برای کاربران عادی نیز بسیار ساده است. با لمس بخش Effects می توانید با اعمال فیلتر های گوناگون کیفیت عکس خود را بهبود ببخشید. فیلتر ها معمولا محموعه ای از ویرایش ها را به طور اتوماتیک بر روی عکس ها اجرا می کنند و این بخش برای افراد غیر حرفه ای بسیار مناسب است.

با سرویس های آنلاین می توانید تصاویر خود را ویرایش کنید. در انزل وب ۵ سرویس آنلاین ویرایش عکس HTML5 را خدمت شما معرفی کرده ایم.

بالا بردن پیکسل عکس در اندروید با نرم افزار Pixlr

نرم افزار اندرویدی Pixlr یکی دیگر از بهترین اپ های رایگان ادیت عکس در اندروید می باشد. این اپلیکیشن محبوب در فروشگاه گوگل پلی بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود و استفاده شده است. از مجموع رای بیش از ۱.۵ میلیون نفر توانسته نمره ۴.۴ را کسب کند. پس اگر میخواهید با یک نرم افزار اندرویدی کیفیت عکس های خود را افزایش دهید این نرم افزار می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

رابط کاربری ساده در کنار امکانات بسیار زیاد این برنامه را از هر نظر برتر نشان میدهد. پس از نصب برنامه تصویر مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید سپس می توانید از ویرایشگر های اتوماتیک یا دستی آن به سادگی استفاده کنید. وجود فیلتر های متنوع در این برنامه می تواند کیفیت تصویر را به صورت خودکار افزایش دهد. این نرم افزار طوری طراحی شده است که هم کاربران عادی و هم حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند. در بخش Tools می توانید تمام ویژگی های عکس مورد نظر از جمله میزان سفیدی،کنتراست و … را تنظیم کنید اما اگر با این موارد آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم از بخش تنظیمات عمومی (آیکون وسط) برای اعمال فیلتر های خودکار استفاده کنید. پس از اتمام کار با لمس Done تصویر جدید را در گالری ذخیره یا میتوانید به طور مستقیم در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

در پست های قبلی انزل وب ۱۵ مورد از بهترین روش های ویرایش عکس اندروید را آموزش داده ایم و مطالعه آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

بالا بردن کیفیت عکس با برنامه Snapseed

اپلیکیشن Snapseed سومین نرم افزار ویرایشگر عکس اندروید می باشد که می توانید از آن برای بهبود کیفیت تصاویر خود استفاده کنید. این نرم افزار آنقدر عملکرد مناسبی داشت که شرکت گوگل آن را تصاحب کرده و پشتیبانی آن را بر عهده دارد. این برنامه در فروشگاه گوکل پلی بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود و نصب شده و نمره ۴.۵ را در بین کاربران دارد. استفاده از این برنامه بسیار آسان است. کافی است همانند نرم افزار های معرفی شده قبلی تصویر مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید سپس ویرایش های مورد نظر را بر روی عکس اعمال کنید. گستره امکانات نرم افزار بسیار زیاد است اما کاربران عادی نیز می توانند از آن استفاده کنند.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

برای استفاده از فیلتر ها تنها لازم است فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید سپس با بالا و پایین کشیدن انگشت نوع تغییرات و با کشیدن به سمت چپ و راست میزان آن را تنظیم کنید. برای کاربران عادی کار با تنظیمات تخصصی می تواند بسیار سخت باشد و ممکن است نتیجه آن طور که می خواهند خوب از آب در نیاید. به همین علت ما استفاده از فیلتر ها را به شما توصیه می کنیم. فیلتر ها مجموعه ای از تغییرات را باهم و به سادگی بر روی تصویر مورد نظر اعمال می کنند و نتیجه می تواند شگفت انگیز باشد.

بالا بردن کیفیت عکس در اندروید با نرم افزار

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با آموزش ترفند ها و نرم افزار های افزایش کیفیت عکس در اندروید در خدمت شما بودیم. شما برای افزایش کیفیت عکس های خود چه راهکار هایی دارید؟ آیا نرم افزارهای دیگری نیز در این زمینه سراغ دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات