آموزش بکاپ، دانلود همه عکس ها، ویدیو و اطلاعات پروفایل اینستاگرام

آموزش بکاپ گرفتن و دانلود همه عکس، ویدیو، دایرکت و دیگر اطلاعات اینستاگرام

اینستاگرام قطعا یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی حال حاضر جهان می باشد. برنامه ای که همه ما هر روز چندین بار آن را چک می کنیم و برایمان مهم است در آن چه می گذرد. در این پست قصد داریم روشی را شرح دهیم تا بتوانید از اطلاعات و فایل های خود که شامل فیلم، عکس، کامنت و لایک، پیام های دایرکت و.. پروفایل اینستاگرام را بکاپ گیری و دانلود کنید. پس با انزل وب همراه باشید.

چگونه از اینستاگرام پشتیبان بگیریم؟ نحوه دانلود و بکاپ گیری اینستاگرام

How To Download Backup Photo, Video and Data From Instagram

پس از رسوایی اخیر شرکت فیسبوک درباره فروش اطلاعات چندین میلیون نفر از کاربرانش به یک شرکت تحلیل داده، نگرانی مردم از اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی دارند افزایش یافت. به طوری که بسیاری از آن ها خواستار دسترسی به اطلاعاتی هستند که این شرکت از کاربرانش دارد. به همین دلیل فیسبوک به تازگی قابلیتی به فیسبوک و اینستاگرام (همانطور که می دانید اینستاگرام نیز برای شرکت فیسبوک می باشد) اضافه کرده است که کاربران می توانند به کمک آن اطلاعات خود را از این شبکه های اجتماعی دانلود کنند. بسیاری از افراد با دیدن اطلاعاتی که دانلود کرده اند بسیار شوکه شده اند. به شما هم پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید تا ببینید اینستاگرام چه اطلاعاتی از شما دارد.

البته با توجه به شایعات مبنی بر فیلتر شدن اینستاگرام در ایران، این قابلیت از جهت دیگری نیز برای ما مفید خواهد بود. می توانید با آموزش بکاپ گرفتن از ایسنتاگرام امروز انزل وب عکس ها و ویدیو های خود را ذخیره و در محل دیگری نگهداری کنید!

بک آپ گرفتن از اینستاگرام

آموزش بکاپ گرفتن و دانلود عکس ها و ویدیو ها از اینستاگرام

برای انجام اینکار باید از وب سایت اینستاگرام استفاده کنید و این قابلیت در نرم افزار موبایل آن وجود ندارد. پس برای انجام این کار وارد وب سایت اینستاگرام شوید و بر روی Log in کلیک کنید.

دانلود اطلاعات از اینستاگرام

در صفحه ورود نام کاربری یا ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کرده و در بخش دوم رمز اکانت خود را وارد کنید. سپس بر روی Log in کلیک کنید.

دانلود اطلاعات از اینستاگرام

پس از ورود به اکانت خود در بالا سمت راست صفحه اصلی، روی آیکونی که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید تا وارد بخش اطلاعات اکانت خود شوید.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

در صفحه اکانت خود بر روی آیکون تنظیمات که در تصویر زیر به آن اشاره شده است، کلیک کنید تا وارد تنظیمات پروفایل خود شوید.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

یک دیالوگ مانند تصویر زیر بر روی صفحه نمایان خواهد شد. از بین گزینه های موجود بر روی Privacy and Security کلیک کنید. این بخش مربوط به مسائل امنیتی اکانت هر کاربر می باشد.

دانلود اطلاعات از اینستاگرام

در صفحه باز شده گزینه ها و موارد زیادی برای تنظیمات مختلف اینستاگرام و پروفایل خود خواهید دید. اسکرول کنید تا به Data Download برسید. در این قسمت Request Download را بزنید تا وارد بخش دانلود اطلاعات شخصی از اینستاگرام شوید.

دانلود اطلاعات از اینستاگرام

در این بخش می توانید انتخاب کنید که قصد دانلود و بکاپ چه اطلاعاتی را دارید. پیشنهاد می کنیم همه را انتخاب کنید تا در ادامه ببینیم چه اطلاعاتی از شما جمع آوری شده است. (البته قطعا اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به مواردی که در دانلود در اختیار کاربر قرار می دهند را در اختیار دارند) سپس بر روی Next کلیک کنید.

اگر میخواهید آرشیوی از استوری های اینستاگرام خود داشته باشید پست مربوط به آموزش کار با استوری اینستاگرام را از دست ندهید.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

دوباره رمز اکانت خود را وارد کنید و بر روی Request Download بزنید. اینستاگرام فایل اطلاعات حاوی بکاپ اینستاگرام شما را به ایمیل شما خواهد فرستاد. در اینجا اعلام کرده است که جمع آوری اطلاعات شما ممکن است تا ۴۸ ساعت زمان ببرد اما هنگام تست این مسئله چند دقیقه بیشتر طول نکشید. البته این زمان را برای حالت حداکثر در نظر گرفته اند و اکانت های حجیم ممکن است زمان ببرد. پس اگر برای شما بیشتر از چند دقیقه و ساعت طول کشید نگران نباشید.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

اینستاگرام ایمیلی مانند تصویر زیر برای شما ارسال می کند که با کلیک بر روی Download Data دوباره وارد سایت اینستاگرام می شوید تا بتوانید اطلاعات خود را دانلود کنید.

در پست های گذشته در مورد خواندن پیام های دایرکت بدون اینکه فرستنده متوجه شود آموزش های مفیدی را منتشر کرده ایم.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

پس از ورود به وب سایت، اگر وب سایت را بسته بودید دوباره باید نام کاربری و رمز را وارد کنید. مانند تصویر زیر لینکی به شما داده می شود که با زدن آن می توانید اطلاعات خود را به صورت فایل زیپ دانلود کنید.

آموزش دانلود اطلاعات از اینستاگرام

پس از اتمام دانلود، فایل دریافتی پشتیبان اینستاگرام شما همانند تصویر زیر خواهد بود.

آموزش دانلود اطلاعات اکانت از اینستاگرام

همانطور که ملاحظه می کنید در نحوه بک آپ گرفتن از اینستاگرام علاوه بر تصاویر و ویدیو هایی که ارسال کرده اید، اطلاعات دیگری نیز به صورت متن با فرمت JSON. وجود دارند. مطمئنا این اطلاعات برای صاحبان فیسبوک و اینستاگرام بسیار مهم تر از تصاویر و ویدیو های ارسالی کاربران است. تمام کامنت ها، ارتباطات کسانی که فالو کرده اید یا شما را فالو کرده اند،فایل بازگردانی پیام های دایرکت اینستاگرام، مخاطبان، پست هایی که لایک کرده اید، اطلاعات پست ها از جمله تاریخ و کپشن آن ها، پیام هایی که ارسال کرده اید، اطلاعات پروفایل شما، جستجو های شما (این مورد بسیار عجیب و البته جالب است!) و تنظیماتی که بر روی اکانت اینستاگرام خود انجام داده اید همگی در این فایل یافت می شوند.

همچنین می توان به روش دیگر پشتیبان گیری اطلاعات پیج های اینستاگرام  را جمع آوری کرد. برای اینکار مطالعه پست آموزش جمع آوری اطلاعات سایر پیج ها در اکسل را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در مورد نحوه دانلود اطلاعات اکانت اینستاگرام صحبت کردیم. آیا شما هم اطلاعات اینستاگرام خود را دانلود کردید؟ کدام بخش شما را بیشتر متعجب و شوکه کرد؟ آیا می توان به شبکه های اجتماعی اعتماد کرد؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش پشتیبان گیری از چت واتساپ اندروید و آیفون
آموزش پشتیبان گیری از چت واتساپ اندروید و آیفون
آموزش ذخیره و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو
آموزش ذخیره و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو
بکاپ فایل و شماره تلفن های آیفون
آموزش انتقال و بکاپ فایل ، شماره تلفن و.. آیفون و آی پد تنها با یک کلیک!
بکاپ گرفتن از فایل های هارد کامپیوتر و لپ تاپ
چگونه فایل های مهم لپ تاپ و کامپیوتر خود را در یک هارد دیگر بکاپ بگیریم؟

نظرات

  • یه پسر نسبتا خوب says:

    سلام من دوتا پیج دارم و ان جوری که باید نمیتونم به جفشون رسیدگی کنم و تا تصمیم به ادغامشون گرفتم ،خیلی مطلب و آدرس رو خوندم و دنبال کردم ولی برای شما کامل کارآمدتر هست و تشکر میکنم از لطف جنابعالی …و فکر میکنم اگر تو اینستا بیشتر وقت بزارید و صفحه درست کنید خیلی خوب میشه هم در امده،هم خیره،من که پیج اینستایی ندیم که دنبال کنم اگر زحمت نیست پیج رو به omidezati_86ارسال کنید .ممنون از زحمات شما دوست عزیز😎💪👆🖐

  • مینا says:

    سلام
    من اینکار رو برای یکی از حسابام که پابلیک بود کردم و فایل برام اومد و هیچ مشکلی نداشتم.
    ولی برای یکی از حسابام که پرایوت بود موقعی که ازم رمز میخواد و رمز رو میزنم میگه رمز اشتباهه. چرا اینطوری میشه؟ لطفا راهنماییم کنین.

  • فردین says:

    من بکاپ گرفتم ولی پیامارو نمیاره

  • فردین says:

    من بکاپ گرفتم ولی پیامارو نمیاره

  • مریم says:

    فایل های مربوط به چت ها پسوند json دارن.باید نرم افزار مخصوص خوندن این نوع فایل رو از گوگل پلی بگیرین

  • روح اله says:

    سلام ببخشید من اطلاعاتمو بازگردونوم از زیپ هم بیرون آوردم اما فقط فیلما و عکسا بالا میاد چتهای دایرکتم بالا نمیاد یعنی نمیتونم ببینمشون باید چکار کنم همه اطلاعات دانلود و از زیپ خارج کردم

  • nemat says:

    منم مشکلم همینه نمیدونم این دایرکتارو با چه برنامه ای باز کنم متاسفانه کسی جواب نمیده

  • Sh says:

    همه اینارو انجام دادم ولی میزنم json massageبرام باز نمیکنه راه چاره چیه؟؟

  • روح اله says:

    سلام
    ببخشید من یه مطلبی میخوام بزارم اینستا گرام که مربوط میشه به یک سال قبل . و اتفاقات ماقبل اون تاریخ مطالبی گذاشتم . حالا من میخوام این مطلب رو بزارم بطوری که مرتب باشه پست هام از لحاظ تاریخ…حالا من پشتیبان گیری کردم از اینستا. اول باید اون پست جدید رو اضافه کنم یا پشتیبان رو؟
    لطفا در صورت امکان با ایمیلم منو راهنمایی کنید

  • زهره بانو says:

    سلام چراجواب سوال منونمیدین خب???من درحال چت بادوستی بودم که یهودیدم بجای من یکی دیگه پیام میده فالوورام زیادشدن فهمیدم حک شدم سریع رمزم عوض کردم بعدیهودیدم عکسهای دوستم توپیجش شدصفربعددیدم یکی یکی پیام دوستم تودایرکت حذف شددوباره متوقف شدحذف کردنش دیگه هرچیییی پیام به دوستم دادم جواب ندادواقعاخیلی ناراحتم?اونم دیگه اصلاپیام ندادشمارشم ندارم البته تودایرکت داده بودیادم رفت سیوکنم الان که درخواست دنبال کردن میدم پیام میدم تودایرکت بهش اصلاپاسخی دریافت نمیشه چرااینجورشده بعداین فرمولی که شمادادین واسه برگشت پیامهای دایرکت اصلامن ندارم توگوشیم اصلااون تصویراولی که فرستادین ندارم چطوربایدبیاد

  • نگار says:

    سلام عالی بود فقط الان پیامهای دایرکتم رو با چه برنامه ایی باز کنم که بتونم راحت و خوانا چک کنم؟
    با تشکر از شما

  • Mahdi says:

    سلام.کسی امتحان کرده؟تمومه چیزایی که تا به حال پاک شده از یه اکانت برمیگرده؟

  • بهار گلی says:

    سلام اگه میشه حواب بدید لطفا چرا وامنتا رو جواب نمیدین
    چه جوری اسمیای دایرکت رو برگردونم خواهش میکنم کمکم کنین حیاتیه

  • navid says:

    ممنون بابت پست بسیار عالی و مفیدتون، ایا با این روند، چت های حذف شده رو هم میتونیم برگردونیم؟ یا فقط چیزی که موجوده؟

  • Kamyar says:

    سلام، آیا امکان باز کردن فایل ها json توسط موبایل هست یا اینکه فقط با کامپیوتر امکان پذیر میباشد

  • عطی says:

    پیامی که برای من تو دایرکت فرستادن و لغو ارسال زدن و پاک کردند آیا قابل بازگردانی است ؟

  • elena says:

    من قسمت دیتا دانلود جیمیل اشتباهی زدم و الان فایل دانلود برای اون جیمیلی ک اشتباه زدم فرستاده شده و وقتی میرم داخل دیتا دانلود تا دوباره جیمل بزنم میگه ک اون فایل برای همون جیمیل اشتباه فرستاده شده چجور میتونم جیمیل جدید و بزنم ؟

    • Hhh says:

      من بکاپ گرفتم ولی پیاما نمیان و یه سوال هم دارم
      اگه دلت چت کرده باشیم، چتایی که قبلا داشتیمو نمیاره؟

  • Amimahdi says:

    سلام اگه کسیو ریپورت و بلاک کردیم و دایرکت ریکاوری بشه این دایرکت هم برمیگرده ؟واینکه تو ریکاوری تکست هم قابل خوندنه و برگردونده میشه ؟

    • زهره says:

      دقیقا این سوال منم هست,اگه بکاپ کنیم,چت کسی که ریپورتش کردیم رو هم میاره یانه؟ دوستان من نمیخوام تو قسمت بکاپ دایرکت,از چنتا چتم بکاپ گرفته بشه,اون تعدادرو میسه کاریش کرد؟؟ خیلی مهمه جوابدین ممنون

  • ramin says:

    اساتید محترم ضمن تشکر از آموزش شما ولی همونطور که اکثر کاربران نوشتنداین اموزش ناقص است و اصل مطالب داخلش نیست. این که بازیابی نمیشود. دانلود نسخه پشتیبان است فقط. توضیحی درباره نصب اون و بازیابی پیج مورد نظر ندادید. فایل های JSON رو چطور نصب کنیم؟!

  • amin says:

    سلام من همه ی اینکارارو کردم ولی مرحله اخر که ایمیل میاد برات و دیتا دانلودو میزنی و دوباره وارد اینستا میشی دیگه فایلی به صورت زیپ شده برای من نمیاد چرا ممنون میشم جواب بنده رو بدید

  • 30na says:

    اخه این کار که خیلی راحته چرا هیچکس نمیگه چجوری باید برگردونیم اطلاعاتی که دانلود کردیمو

  • Sogand says:

    من همه اینارو انجام دادم آورد فقط تو قسمت دایرکت چرا فقط عکسایی که فرستاده شده رو میاره گپ و چت هارو نمیاره راهی نداره؟

  • Erfan says:

    من همه اینکارا رو کردم حتی تو donlowd data تا بخش وارد کردن رمز اینستا پیش رفتم ولی بعدش یه پنجره ای اومد به منظور تایید..چیزی ننوشته بود ک روش بزنم و دیتا ها دانلود شن..الانم وقتی دوباره میخام برم ارور میده

  • Afsane says:

    میتونیم از اینستا گراممون بک اپ بگیریم و بعد اطلاعات رو به پیج دیگه منتقل کنیم؟ من میخوام یک اکانت جدید درست کنم و پست های اکانت قبلیم بیاد تو اکانت جدیدم امکانش نیست؟

  • فرشید says:

    خسته نباشید ..فایل بک آپ ک از ایمیل دانلود میکنیم با برنامه خاصی باز میشه ک ببینیم؟؟؟؟

  • Kian says:

    ضمن تشکر اطاعات فایل JSON را به چه صورت می توان دید. با تشکر

  • omid says:

    سلام.خسته نباشید.این اطلاعات بکاپ گرفته شده رو چطور میتونیم بازگردانی کنیم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • قربانعلی says:

    واقعا وضع خرابه ها، من پس از دیدن دانلود اطلعات اینستاگرامم؛ فهمیدم چرا اینستا پیشنهادهای عجیب میده و یهویی با هر بار کلیک روی هر پست زاویه داری ، پستهایی عجیبتر از اون باز میکنه، چون من یه ذره وا دادم اون کلی سواری گرفت ازم. مثلا من روی یه عکس مبتذل که کلیک میکردم پست بندش چنتا بدترشو نشون میداد و تهشم می نوشت در راستای کلیک شما روی فلان عکس، این عکسها را نیز پیشنهاد میدهیم ببینید.
    واقعا که دزد و دغلبازه این اینستاگرام

    • زهرا says:

      سلام
      خب طبیعیه وقتی الکوریتم اینستا بر اساس علایق شماست و شما علایقتون رو با کلیک و سرچ نشون میدید. وقتی علایق شما روی عکسای مبتذل هست نمیره تمام عکسهای غذارو براتون پیدا کنه . من هم خیلی به دنیای حیوانات علاقه مندم با بررسی رفتارم با کلیلک و سرچ برام بیشتر مواقع موضوعات مربوط به حیوانات رو میاره.این ربطی به دزدی و کلاهبرداری اینستا نداره که شما نشون دادی چیزای مبتذل رو دوس داری!!! اتفاقا ایرانیها کلاهبردارتر هستن چون هیچ خارجی واسه خصومت شخصی آی دی پیچی که باهاش خصومت داره نمیزاره دستور بده بلاک بشه و اینستا هم اصلا روی مساله پیشبینی نداشته چون از این افراد ندیدن، اما ایرانیها این روند کلاهبرداری و دزدی رو خوب بلدن متاسفانه. یعنی اینقدر این مساله رو میبینم که حد نداره

      • فرناز says:

        سلام
        چطور میشه پست پاک شده رو دوباره به اینستا برگردوند
        من بک آپ گرفتم ولی اینکه آیا میشه پست مورد نظر رو برگردوند یا نه؟
        ممنون میشم که راهنماییم کنید