آموزش افزایش برد، سرعت و دقت GPS گوشی و تبلت اندروید و آیفون

آموزش افزایش برد، سرعت و دقت GPS گوشی و تبلت اندروید و آیفون

سنسور GPS به شما اجازه می دهد تا از برنامه های ناوبری مانند گوگل مپ و سرویس های مکان یابی در گوشی های خود استفاده کنید و مکان جغرافیایی مناسب را پیدا کنید. برای ناوبری و و مسیریابی یک سیگنال خوب بسیار حیاتی است، بنابراین امروز در انزل وب تصمیم گرفتیم در مورد روش های تقویت سیگنال و افزایش سرعت GPS یا جی پی اس اندروید و آیفون اپل صحبت کنیم.

روش تقویت سیگنال و افزایش سرعت GPS یا جی پی اس اندروید و آیفون اپل

 How To Improve GPS Signal On Your Android And iPhone Device

GPS چیست؟ GPS مخفف Global Positioning System می باشد و به معنای سیستم موقعیت یاب جهانی می باشد و توسط ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۷۳ میلادی توسعه یافت اما در سال ۱۹۹۵ میلادی برای اهداف غیر نظامی توسعه داده شد. GPS در ابتدا از ۲۴ ماهواره استفاده می کرد اما در حال حاضر از ۳۱ ماهواره استفاده می کند. گوشی هوشمند شما از طریق آنتن GPS (قطعه ای که در اکثر گوشی های هوشمند و تبلت امروزی یافت می شود) با این ماهواره ها ارتباط برقرار می کند. این سخت افزار از طریق یک درایور به نرم افزار متصل می شود. بنابراین سه منبع خطا برای سیگنال GPS در تلفن هوشمند وجود دارد:

  • تعداد ماهواره های GPS در مکان فعلی
  • کیفیت آنتن GPS در تلفن هوشمند
  • پیاده سازی درایور در سیستم عامل

روش های تقویت سیگنال و افزایش سرعت GPS یا جی پی اس اندروید و آیفون اپل

برای شناسایی درست موقعیت مکانی شما، ماهواره ها باید به طور منظم با GPS شما ارتباط برقرار کنند. اگر شما از گوگل مپ استفاده می کنید می توانید ببینید که یک سیگنال قوی چگونه می تواند مکان دقیق شما را مشخص کند. در صورتی که گوگل مپ برای شما باز نمی شود می توانید از ۱۱ روش حل مشکل دانلود و باز نشدن نقشه گوگل مپ در مرورگر و اندروید استفاده کنید.

اگر گوگل مپ در مورد مکان شما مطمئن نباشد یک نقطه آبی که در اطراف آن یک دایره روشن تر وجود دارد را نمایش خواهد داد. اما نقطه خاکستری به این معناست که گوگل مپ نمی تواند مکان فعلی شما را پیدا کند. شما می توانید به جای گوگل مپ از ۹ برنامه مسیریاب و نقشه یاب اندروید، آیفون و.. استفاده کنید.

روش های تقویت سیگنال و افزایش سرعت GPS یا جی پی اس اندروید و آیفون اپل

قبلا در انزل وب ۵ روش افزایش برد آنتن دهی مودم وایرلس با ابزار موجود در خانه را به شما آموزش دادیم در ادامه قصد داریم ۷ روش تقویت سیگنال و افزایش سرعت GPS یا جی پی اس اندروید و آیفون اپل را به شما آموزش دهیم.

نحوه بالا بردن دقت GPS گوشی

برای دریافت بهترین سیگنال ممکن شما باید کمی بیشتر از حد نرمال از باتری استفاده کنید. برای انجام این کار به Settings یا تنظیمات گوشی خود بروید و روی Location یا مکان تپ کنید اطمینان حاصل کنید که سرویس مکان یابی شما فعال است. شما باید اسلایدر را به سمت راست بکشید تا رنگ آن سبز شود.

در صفحه Location یک گزینه به نام Mode وجود دارد روی آن تپ کنید و High Accuracy را انتخاب کنید. این گزینه برای تخمین موقعیت شما از GPS و شبکه های وای فای و موبایل شما استفاده می کند و باتری بیشتری مصرف خواهد کرد.

بالا بردن دقت GPS گوشی

اگر جی پی اس گوشی شما به صورت خودکار روشن می شود برای حل مشکل خود از ۴ روش رفع مشکل روشن شدن ناخواسته و خودکار GPS در اندروید استفاده کنید.

سیگنال GPS را در گوشی خود فعال کنید

یکی از مشکلات اصلی که ما هنگام رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر با آن برخورد می کنیم این است که برای صرفه جویی در مصرف باتری GPS خاموش است. برای مثال اگر شما بازی Pokémon Go را انجام می دهید و می خواهید به آخرین پیام خود نگاه کنید GPS شما می تواند خاموش شود. با این حال شما می توانید سیگنال GPS خود را فعال نگه دارید. برای انجام این کار باید یک برنامه GPS نصب کنید. برنامه Connected GPS به خاطر ساده و راحت بودن نحوه استفاده از برنامه مورد استقبال قرار گرفته است.

به یاد داشته باشید که انجام این کار می تواند باعث کاهش عمر باتری شود.

سیگنال GPS را فعال کنید

چرا جی پی اس گوشی من کار نمیکند؟

شما با استفاده از برنامه GPS Essentials می توانید تشخیص دهید که آیا ضعیف بودن سیگنال GPS به علت مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری. در منوی اصلی برنامه GPS Essentials روی Satellites تپ کنید و گوشی خود را به ماهواره های اطراف زمین وصل کنید. اگر هیچ ماهواره ای ظاهر نمی شود این می تواند به علت تداخل اشیای فلزی اطراف شما، محفظه تلفن هوشمند شما، یا سخت افزار GPS شما باشد. اما اگر ماهواره ظاهر می شود ولی GPS هنوز مشکل دارد علت این مشکل می تواند نرم افزاری باشد.

چرا جی پی اس گوشی من کار نمیکند؟

کالیبره کردن جی پی اس گوشی

حتی اگر GPS موقعیت مکانی شما را دارد ممکن است شما در جهت درست قرار نداشته باشید اگر شما از برنامه های ناوبری مانند Pokemon GO استفاده می کنید شما باید یک روش درست را برای حل مشکل خود بکار ببرید. تمام چیزی که شما برای حل مشکل خود نیاز دارید استفاده از یک برنامه قطب نما است که می توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید برای انجام این کار ما از برنامه GPS Status & Toolbox استفاده می کنیم تا اطلاعات GPS خود را پاک کنیم و از ابتدا اتصال به ماهواره ها را شروع کنیم.

بعد از اینکه برنامه GPS Status را دانلود کردید آن را باز کنید و منتظر بمانید تا ماهواره ها جستجو شوند. اگر دستگاه شما در یک سیگنال قفل شده باشد شما می توانید قطب نمای خود را کالیبره کنید. برای انجام این کار روی صفحه نمایش تپ کنید و روی گوشه بالا سمت چپ تپ کنید تا منو باز شود بعد روی Compass Calibration تپ کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

کالیبره کردن جی پی اس گوشی

اگر شما ماهواره ای مشاهده نمی کنید لازم است اطلاعات GPS خود را رفرش کنید. یکبار دیگر روی منوی برنامه تپ کنید و Diagnose Sensors و بعد GPS Sensor را انتخاب کنید. یک پاپ آپ ظاهر می شود برای پاک کردن اطلاعات ذخیره شده GPS روی Reset تپ کنید تا افزایش دقت جی پی اس انجام شود. حالا باید گوشی شما سریعتر به ماهواره ها متصل شود و موقعیت مکانی شما دقیق تر باشد.

کالیبره کردن جی پی اس گوشی

شما می توانید برای کالیبره کردن باتری گوشی خود از ۳ ترفندی که قبلا در انزل وب آموزش داده ایم استفاده کنید.

افزایش دقت جی پی اس با تنظیم مجدد تنظیمات GPS

ممکن است لازم باشد GPS خود را دوباره تنظیم کنید تا همه چیز بهتر کار کند برای انجام این کار برنامه GPS Essentials را دانلود کنید و آن را باز کنید. برای بالا بردن دقت GPS گوشی خود را بلند کنید و آن را به صورت عمودی سه بار بچرخانید.

افزایش دقت جی پی اس با تنظیم مجدد تنظیمات GPS

بعد گوشی خود را از سه بار پشت به رو و رو به پشت کنید.

افزایش دقت جی پی اس با تنظیم مجدد تنظیمات GPS

و در نهایت گوشی خود را به صورت افقی سه بار از جلو به عقب بچرخانید.

افزایش دقت جی پی اس با تنظیم مجدد تنظیمات GPS

تقویت کننده سیگنال GPS

اگر GPS گوشی هوشمند شما رضایت بخش نیست یک گیرنده اکسترنال GPS خریداری کنید. این می تواند در گوشی هوشمند با بلوتوث همراه شود.

تقویت کننده GPS

تقویت جی پی اس اندروید و آیفون

برای افزایش سرعت GPS دستگاه خود موارد زیر را هم مد نظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید که تاریخ و زمان و منطقه زمانی شما به درستی تنظیم شده است. برای انجام این کار به مسیر Settings > General > Date & Time بروید و در صورت امکان از گزینه Automatically استفاده کنید.
  • دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • مطمئن شوید که از اتصال شبکه وای فای یا شبکه سلولی استفاده می کنید. این به شما اجازه می دهد تا ماهواره های GPS سریعتر قابل مشاهده باشد. علاوه بر این از شبکه های سلولی و وای فای برای ارائه اطلاعات مکان یابی اولیه استفاده می شود.
  • به خاطر داشته باشید که دیوارها، سقف خودرو، ساختمان های بلند، کوه ها و دیگر موانع می توانند از تقویت جی پی اس جلوگیری و اتصال به ماهواره های GPS را مسدود کند. وقتی این اتفاق رخ می دهد دستگاه شما به طور خودکار شبکه های سلولی یا وای فای را برای تعیین موقعیت مکانی شما استفاده می کند تا زمانی که ماهواره های GPS دوباره قابل مشاهده شوند. اگر آنتن دهی موبایل شما ضعیف است می توانید از ۹ راه ساده و کاربردی برای افزایش و تقویت آنتن دهی موبایل استفاده کنید.

تقویت جی پی اس اندروید و آیفون

در آخر پیشنهاد می کنیم پست چگونه با استفاده از گوشی اندروید آنتن دهی مودم وای فای را افزایش دهیم را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای تقویت GPS دستگاه اندروید و آیفون خود چه روشی را پیشنهاد می دهید؟ آیا روش هایی که امروز در انزل وب به شما معرفی کردیم برایتان کاربردی بوده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید
آموزش 14 روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون

نظرات

  • سیروس says:

    تجربه ای که من برای دو گوشی سونی C3 و ال جی مینی و همچنین تبلت سونی Z داره اینه که ظاهرا شرکت های سازنده عمدا در برخی آپدیتها مواردی از قابلیت دستگاه را ضعیف میکنند یا از کار میاندازند احتمالا تا شما را مجبور کنند که دستگاه جدیدی بخرید در مور C3 دقیقا این اتفاق افتاده و خیلی ها در سایتهای خارجی بر آن تاکید دارند .

  • محمدرضا says:

    سلام وقت بخیر.من اخیرا به مشکلی برخوردم.زمانی که داخل ماشین ، شارژر رو به گوشی وصل میکنم جی پی اس میپره.درصورتی که گزینه جی پی اس و high accuracy گوشی فعاله.همه دستورات لازم انجام شده.ولی جی پی اس دقت نداره.
    ولی قبلا این شکلی نبود و به تازگی اینطور شده ممنون میشم کمکم کنین

  • محمدرضا says:

    سلام وقت بخیر.من اخیرا به مشکلی برخوردم.زمانی که داخل ماشین ، شارژر رو به گوشی وصل میکنم جی پی اس میپره.درصورتی که گزینه جی پی اس و high accuracy گوشی فعاله.همه دستورات لازم انجام شده.ولی جی پی اس دقت نداره.
    ولی قبلا این شکلی نبود و به تازگی اینطور شده

  • بینام says:

    سلام میشه در مورد بدافزارهای گمراه سازی موقعیت توضیح بدین،من در دو شرکت پیک موتوری اینترنتی مشغولم که شدیدا با هم رقابت دارن،امروز موقعی که داشتم سرویس میبردم یکدفعه برای ساعتها و در موقعیت های مختلف شهر تهران،موقعیت من روی فرودگاه امام میرفت،با خاموش کردن جی پی اس و تغییر تنظیمات جی پی اس هم ۱)یا درست نمیشد ۲)یا اگه درست میشد هم فقط برای چند ثانیه موقعیت واقعی نشون میداد و دوباره میرفت روی موقعیت فرودگاه،دقیقا توسط یه بدافزار روی گوشیم که داخل اپلیکیشن یکی از این شرکتها تعبیه شده سیگنال اشتباه میفرستاد،و گوگل مپ،ویز،موقعیت یاب برنامه رقیب… رو به اشتباه مینداخت اما خودش در همون حال بهم سرویس در محدوده داد!!!!!!!!! تو رو خدا چیکار میتونم کنم که جلوی تکرار این اتفاق رو بگیرم

  • هادی says:

    بسیار مفید و عالی بود. واقعا بهترین سایت آموزشی هستید
    سپاسگزارم