فعال کردن ظاهر جدید جیمیل و استفاده از امکانات آن: بکاپ، کپی و.. ایمیل ها

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل و استفاده از امکانات آن: بکاپ، کپی و..

گوگل به تازگی رابط کاربری جدید خود را راه اندازی کرده است. این اینترفیس دارای ویژگی های جدید و کاربردی مانند امنیت بیشتر، پاسخ های هوشمند، مدیریت اسپم، بکاپ گیری از ایمیل ها و بسیاری از موارد دیگر است. امروز در انزل وب آموزش فعال کردن ظاهر تازه جیمیل و استفاده از برخی از امکانات جدید آن مثل بکاپ گرفتن و انتقال ایمیل ها به یک آدرس جدید را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه ظاهر جدید جیمیل را فعال کنیم؟ استفاده از پاسخ هوشمند، آنتی ویروس و..

How To Enable New Gmail UI Right Now

ظاهر جدید جیمیل دارای ویژگی های متنوع و مفیدی است و دارای یک ظاهر رنگ و لعاب تر نسبت به گذشته است. در ادامه پست آموزشی امروز انزل وب ابتدا نحوه فعال کردن ظاهر جدید جیمیل را توضیح می دهیم. سپس ویژگی هایی که به این رابط کاربری جدید اضافه شده است را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه شما می توانید در مورد منوهای شناور، برنامه های ادغام شده، فایل های پیوست، استفاده از پاسخ های هوشمند، هشدارهای امنیتی بهتر، ویژگی Nudging، Confidential Mode، مدیریت اسپم و نحوه کپی کردن ایمیل های قدیمی به آدرس ایمیل جدید بیشتر بخوانید. قبل از مطالعه پست امروز پیشنهاد می کنیم برای خودتان جیمیل بسازید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل و استفاده از امکانات آن : بکاپ ، کپی و.. ایمیل ها

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

برای فعال کردن ظاهر جدید جیمیل ابتدا روی تنظیمات یا Settings که در گوشه بالا سمت راست صندوق ورودی جیمیل است کلیک کنید سپس از منوی ظاهر شده گزینه Try The New Gmail را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

بعد از چند ثانیه پیغام خوش آمد گویی زیر را مشاهده خواهید کرد و شما می توانید ظاهر جدید جیمیل را مشاهده کنید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

اگر ظاهر جدید جیمیل را دوست ندارید می توانید مجدد به قسمت تنظیمات برگردید و Go Back To Classic Gmail را انتخاب کنید. اما اگر شما مدیر دارید، برای فعال کردن رابط کاربری جدید جیمیل باید از مدیر خود بخواهید که آن را از طریق Admin Console فعال کند. اگر شما مدیر هستید می توانید به Admin Console بروید و گزینه New Gmail Early Adopter Program را به Allow My Users Access To The New Gmail UI And Features تغییر دهید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

بعد از انجام این کار کاربران می توانند روی نماد چرخ دنده یا همان تنظیمات کلیک کنند و Try The New Gmail را انتخاب کنند.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

بررسی امکانات جدید جیمیل

خب ابتدا شاید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب کند صندوق ورودی جیمیل است که حالا کمی رنگ و لعاب تر شده است. موارد کوچکی وجود دارد که باعث شده است جیمیل نسبت به قبل استحکام و قدرت بیشتری داشته باشد. نمونه هایی از این موارد را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

منوی شناور در جیمیل

وقتی که شما ماوس خود را روی یکی از ایمیل هایی که برایتان آمده است نگه دارید یک دکمه به نام Snooze برای شما نمایش داده می شود، شما به کمک این دکمه می توانید ایمیل های خود را به طور موقت از صندوق ورودی حذف کنید و هر زمان که می خواهید آن را در بالای صندوق ورودی خود دوباره نمایش دهید. علاوه بر دکمه Sniooze شما می توانید از دکمه های Archive, Delete, Mark as Unread استفاده کنید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

برای تغییر عکس پس زمینه جیمیل از پست آموزش تغییر عکس پس زمینه جیمیل و یاهو در کامپیوتر، اندروید و آیفون کمک بگیرید.

برنامه های ادغام شده برای اضافه کردن سریع افزونه به جیمیل

در سمت راست یک نوار جدید اضافه شده است که شامل سه آیکن Calendar، Google Keep و Tasks و Get Add-ons است که به شما امکان می دهد خیلی سریع افزونه های جانبی را به جیمیل خود اضافه کنید. شما خیلی راحت می توانید کارها و وقایع را براساس ایمیل های خود ایجاد کنید. برنامه Tasks به شما اجازه می دهد تا با کشیدن و رها کردن ایمیل ها را به طور مستقیم به رابط Task منتقل کنید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

با کلیک روی هر کدام از این آیکن ها، در سمت راست صندوق ورودی خود یک صفحه نازک مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد و به شما اجازه می دهد که با هر یک از موارد Calendar، Google Keep و Tasks و Get Add-ons کار کنید.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

نحوه دسترسی سریع به فایل های پیوست در جیمیل

تغییر بعدی که در ظاهر جدید جیمیل شما می توانید مشاهده کنید این است که شما بدون اینکه یک ایمیل را باز کنید می توانید به فایل های پیوست شده آن دسترسی داشته باشید اما اگر شما پنجره مرورگر خود را به یک طرف صفحه نمایش Snap کرده باشید به طوری که پنجره شما دارای ابعاد ۱۹۲۰×۱۰۸۰ باشد شما این گزینه را مشاهده نخواهید کرد بنابراین این ویژگی نیاز به سایز خاصی دارد تا بتواند کار کند.

آموزش فعال کردن ظاهر جدید جیمیل

شما می توانید برای حذف یکباره ایمیل های خود از آموزش صفر و پاک کردن یکباره تمام ایمیل های قدیمی جیمیل از اینباکس استفاده کنید.

استفاده از پاسخ های هوشمند در ظاهر جدید جیمیل

اگر شما از اینترفیس جدید گوگل استفاده می کنید شما می توانید از پاسخ های هوشمند برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید. “Thanks For Reaching Out,” ، “The Payment Has Been Sent,” نمونه هایی از این پاسخ های هوشمند هستند.

استفاده از پاسخ های هوشمند

روش اضافه شدن هشدارهای امنیتی بهتر برای محافظت بیشتر از جیمیل

هشدارهای امنیتی جیمیل برای ایمیل های مشکوک تغییرات اساسی پیدا کرده است. گوگل اعلام کرده است که: ما همچنین هشدارهای امنیتی را در جیمیل تغییر داده ایم تا برای مشتریان واضح تر نمایش داده شود. این هشدارها بزرگتر شده اند و به شما کمک می کند تا از ایمیل های مخاطره آمیز مطلع شود.

هشدارهای امنیتی بهتر

ویژگی Nudging به عنوان یادآور هوشمند در ظاهر جدید جیمیل

گوگل در مورد ویژگی Nudging این گونه توضیح می دهد که این ویژگی به طور فعال پیگیری و پاسخ به پیام ها را یادآوری می کند. اگر شما چند روز با یک ایمیل تعامل نداشته باشید الگوریتم های گوگل این موارد را شناسایی می کند و به شما هشدارهایی را نمایش می دهد.

ویژگی Nudging

امنیت، ویژگی مهم اینترفیس جدید جیمیل در گوگل

Confidential Mode یکی دیگر از ویژگی های جدید است که به شما اجازه می دهد پیام های تایید دو مرحله ای ارسال کنید. یعنی گیرنده ایمیل برای باز کردن آن نیاز به تایید اس ام اس دارد. شما همچنین می توانید برای ایمیل هایتان تاریخ انقضا مشخص کنید تا گیرنده پیغام ایمیل را با محدودیت زمانی دریافت کند.

امنیت

نحوه مدیریت اسپم برای جلوگیری از کلاه برداری در ظاهر جدید جیمیل

قبلا در انزل وب در مورد آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم در یاهو و جیمیل گوگل صحبت کردیم. جیمیل یک ویژگی جدید اسپم و محافظت در مقابل کلاهبرداری را در آپدیت جدیدش معرفی کرده است. گوگل می گوید که این ویژگی ۹۹.۹، از ایمیل های کلاهبرداری و غیر قابل اعتماد را از بین می برد. به طور دقیق تر، زمانی که شما ایمیل های خود را در پوشه اسپم قرار می دهید جیمیل از شما می خواهد که این ویژگی را امتحان کنید و آن را از لیست فرستنده ایمیل های خود را لغو اشتراک کنید. همچنین اگر جیمیل تشخیص دهد که شما ایمیل های یک فرستنده خاص را باز نمی کنید از شما سوال می کند که آیا می خواهید این فرستنده را مسدود کنید یا نه.

مدیریت اسپم

روش کپی کردن ایمیل های قدیمی به آدرس ایمیل جدید

برای کپی کردن ایمیل های خود به آدرس جدید ابتدا باید پروتکل POP را فعال کنید. برای انجام این کار به تنظیمات اکانت جیمیل قدیمی خود بروید و سربرگ Forwarding And POP/IMAP  را فعال کنید. حالا در این سربرگ گزینه Enable POP For All Mail را فعال کنید و برای ذخیره تغییرات روی دکمه Save Your Changes کلیک کنید.

نحوه کپی کردن ایمیل های قدیمی به آدرس ایمیل جدید

در مرحله بعد ما باید پسورد ایجاد کنیم. برنامه های امروزی که با پروتکل OAuth کار می کنند نیازی به اشتراک گذاری پسورد جیمیل با برنامه های جانبی ندارند اما پروتکل POP3 برای دانلود ایمیل های شما نیاز به پسورد دارند. برای انجام این مرحله به اکانت جیمیل قدیمی خود وارد شوید و به قسمت Google.com/Apppasswords بروید. از منوی کرکره ای Select App گزینه Custom را انتخاب کنید و یک نام وارد کنید بعد روی دکمه Generate کلیک کنید تا پسورد شما ساخته شود.

نحوه کپی کردن ایمیل های قدیمی به آدرس ایمیل جدید

حالا یک سربرگ جدید در مرورگرتان باز کنید و وارد اکانت جیمیل جدیدتان شوید. در قسمت تنظیمات جیمیل روی سربرگ Accounts And Import کلیک کنید و Import Mail And Contacts را انتخاب کنید. در پنجره پاپ اپ، آدرس ایمیل اکانت جیمیل قدیمی خود را وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. در مرحله بعد پسوردی که در مرحله قبل ایجاد کرده اید را وارد کنید. نام کاربری POP همان آدرس ایمیل شما است در حالی که سرور POP شامل POP.Gmail.com است. پورت ۹۹۵ را انتخاب کنید و تنظیمات Use SSL را فعال کنید.

نحوه کپی کردن ایمیل های قدیمی به آدرس ایمیل جدید

تنظیمات Leave a Copy Of Retrieved Messages On The Server و Label Incoming Messages را فعال کنید تا ایمیل ها به راحتی از آدرس قدیمی شما واکشی شود. روی Start Import کلیک کنید. جیمیل بلافاصله شروع به کپی پیام های قدیمی شما به آدرس جدید خواهد کرد. زمان اتمام این مرحله بستگی به اندازه صندوق ورودی شما دارد. در آخر پیشنهاد می کنیم به ایمیل های خود امضاء شخصی اضافه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم به کمک پست امروز انزل وب توانسته باشید ظاهر جدید جیمیل را برای خود فعال کنید و از پاسخ هوشمند، آنتی ویروس و اسپم و.. استفاده کنید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش 5 روش پيدا كردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش 3 روش ساخت سریع و فوری ایمیل
آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل
معرفی و بررسی 6 سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
معرفی و بررسی ۶ سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو

نظرات

  • amin.fathi says:

    چرا جیمیل پاک شده بازیابی نشد

  • Muhammad said says:

    رمزام یادم رفته دوباره باز نمیشه

  • کامران says:

    لطفا از برنامه های کاربردی ای که به جیمیل اضافه شده هم یه توضیحاتی بزارید و چند نمونه رو معرفی کنید و طریقه فعال و استفاده شونو بگید
    ممنون

  • مهدی says:

    متوجه نشدم یعنی باید ایمیلهای خود رو از جی میل قدیمی به جدید وارد کنیم؟!!
    ولی همه ایمیلهای من تو جی میل جدید هم ظاهر شدند بدون اینگونه هیچ اقدامی کنم!