معرفی بهترین ترفندهای جستجو عکس در گوگل

معرفی بهترین ترفندهای جستجو عکس در گوگل، مانند یک حرفه ای کار کنید!

همانطور که موتور جستجوی گوگل بهترین ابزار برای جستجو در اینترنت است، بخش جستجوی تصاویر گوگل نیز محبوب ترین راه برای سرچ تصاویر و عکس های گوناگون است. اگر می خواهید بهترین نتایج را از جستجوی تصاویر گوگل داشته باشید با ما همراه باشید تا برترین تنظیمات و ترفند های جستجوی عکس پیشرفته و حرفه ای را به شما نشان دهیم.

آموزش بهترین ترفند جستجو پیشرفته عکس در گوگل گوشی و کامپیوتر

Best Photo Search Tricks On Google Search Engine in Phone and Computer

گوگل بی شک محبوب ترین و بهترین موتور جستجوی دنیای وب می باشد و برای هر آنچه که بخواهید جواب مناسبی می یابد اما این همه ماجرا نیست، شما می توانید برای یافتن عکس مورد نظر خود از بخش Google Images استفاده کنید که به طور خاص برای یافتن عکس ساخته شده است. کافی است آن چه را که میخواهید تایپ کرده و اینتر کنید. گوگل صدها عکس برای شما خواهد یافت. می توانید بر روی هر عکس کلیک کنید، آن را دانلود کرده و یا به صفحه وب مربوط به آن بروید. اما اگر بخواهید نتایج بهتری دریافت کنید، باید از تکنیک هایی برای جستجوی بهتر تصاویر استفاده کنید. در این پست قصد داریم چند ترفند مهم و کاربردی را معرفی کنیم.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

اگر می خواهید نتایج جستجو گوگل دقیق تری داشته باشید، از ۵ افزونه و سرویس کاربردی برای جستجوی بهتر در گوگل استفاده کنید.

چگونه در گوگل عکس جستجو کنیم؟

در صفحه جستجوی تصاویر گوگل در زیر نوار جستجو بخشی به عنوان Tools وجود دارد. اگر می خواهید جستجوی تصاویر را محدود تر و دقیق تر کنید می توانید از این ابزار برای مشخص کردن خصوصیات عکس مورد نظر خود استفاده کنید. با کلیک بر روی این بخش گزینه هایی در اختیار شما قرار می گیرد که در ادامه آن ها راشرح خواهیم داد.

Size : در این بخش شما می توانید اندازه تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال با انتخاب Large تمام تصاویر با اندازه بزرگ به شما نشان داده می شوند و اگر Larger Than را انتخاب کنید می توانید با وارد کردن یک اندازه تمام تصاویر مرتبطی که از اندازه مورد نظر بزرگتر هستند را ببینید.

Color : با استفاده از گزینه رنگ ها می توانید با انتخاب تصاویر رنگی (Full Color)، سیاه و سفید (Black and White) و.. دامنه جستجو را محدود تر کنید.

Usage Rights : در برخی از کشورها قانون کپی رایت بسیار اهمیت دارد و استفاده از عکس ها نیز باید با اجازه مالک آن باشد، شما با این گزینه می توانید تنها تصاویری را ببینید که مالک عکس اجازه استفاده مجدد آن را به کاربران دیگر داده است. برای حذف تصاویر پولی از نتایج جستجو می توانید از روش های مخفی کردن تصاویر استوک در گوگل استفاده کنید.

Type : نوع تصویر را می توان با این گزینه انتخاب نمود برای مثال اگر می خواهید تصاویر متحرک را جستجو کنید باید Animated را انتخاب کنید.

Time : این قابلیت به کاربران اجازه می دهد عکس هایی را جستجو کنند که در بازه زمانی خاصی منتشر شده اند.

More Tools : برای دیدن کیفیت و اندازه تصاویر در گوشه هر تصویر می توانید Show Sizes را از این منو فعال کنید.

Clear : با کلیک بر روی این دکمه می توانید همه فیلتر ها و محدودیت هایی که انتخاب کرده بودید را پاک کنید تا جستجو به حالت معمول خود باز گردد.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

جستجو یک فرمت خاص در گوگل با انتخاب نوع عکس

اگر می خواهید عکس با نوع فایل خاصی را جستجو کنید، با یک ترفند می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. کافی است بعد از موضوع جستجو عبارت FiletypeL:PNG را تایپ کرده و اینتر کنید. در این صورت گوگل تنها تصاویر با فرمت PNG را به شما نمایش خواهد داد. بدیهی است که به جای PNG می توانید فرمت های دیگری از جمله JPG و یا BMP و.. وارد کنید.

پس از جستجو خواهید دید که در نوار Tools بخشی به عنوان انتخاب نوع فایل اضافه شده است. با استفاده از این منو نیز می توانید نوع فایل تصاویر جستجو را تغییر دهید.

برخی از موتور های جستجو برای یافتن افراد دقیق تر و بهتر عمل می کنند، در پست های گذشته ۲۶ موتور جستجو فارسی یافتن افراد را خدمت شما معرفی کرده ایم.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

جستجوی تصاویر مشابه

یکی از قابلیت های جالب بخش سرچ عکس گوگل این است که شما با یک عکس می توانید عکس های مشابه آن را در وب جستجو کنید. برای انجام این کار در بخش Google Image بر روی آیکون دوربین کلیک کرده و در بخش  Upload an Image عکس مورد نظر خود را از کامپیوتر انتخاب و آپلود کنید. همچنین می توانید آدرس اینترنتی یک عکس دیگر را از بخش Paste an Image URL بدهید تا گوگل تصاویر مشابه آن را برای شما پیدا کند. اخیرا شرکت گوگل یک نرم افزار کاربردی در زمینه عکس منتشر کرده است، مقاله مربوط به آشنایی با گوگل لنز را از دست ندهید.

با انجام این کار گوگل سعی می کند بهترین جستجو را انجام داده و خواهید دید که در بسیاری از مواقع تصاویر بسیار مشابهی را پیدا می کند. این روش یکی از بهترین راهکار ها برای به دست آوردن اطلاعات یک عکس می باشد. البته اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید می توانید با نگه داشتن کلید S کیبورد و راست کلیک کردن بر روی تصویر مورد نظر خود، موارد مشابه آن را در گوگل جستجو کنید. برای جستجو از طریق عکس علاوه بر گوگل قبلا در انزل وب بهترین روش های جستجو و پیدا کردن تصاویر مشابه نیز به شما معرفی کردیم.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

وب سایت هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید تصاویر افراد شبیه به خودتان را بیابید، بررسی ۵ وب سایت پیدا کردن عکس شخص همزاد می تواند بسیار جالب باشد.

بازگرداندن دکمه View Image

اوایل سال ۲۰۱۸ گوگل تصمیم گرفت دکمه دیدن مستقیم تصویر یا View Image را از بخش دسترسی به تصاویر جستجوی خود حذف کند. این کار مخالفان بسیاری دارد و کار را برای دسترسی به تصاویری که جستجو کرده اید دشوار می کند. به طور معمول برای دانلود عکس مورد نظر باید به وب سایت منتشر کننده آن مراجعه کنید و از آن جا به انجام این کار اقدام کنید که البته در برخی مواقع دسترسی و دانلود این تصاویر از سایت مربوطه کار آسانی نیست.

برای بازگردانی دکمه Image View به سرچ گوگل کافی است افزونه مرورگر های گوگل کروم و فایرفاکس را نصب کنید. با نصب این افزونه علاوه بر افزودن قابلیت دسترسی مستقیم به تصاویر، می توانید به صورت مستقیم از جستجوی تصاویر گوگل نیز استفاده کنید. برای توضیحات بیشتر در این زمینه می توانید به ۵ روش اضافه کردن View Image به کروم و فایرفاکس مراجعه کنید.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

جستجوی پیشرفته تصاویر در گوگل

با استفاده از عباراتی خاص می توانید دامنه جستجو عکس در اینترنت را محدود تر و دقیق تر کنید. برای مثال اگر بعد از عبارت مورد نظر :Site و پس از آن دامنه یک سایت را وارد کنید، گوگل تنها در آن وب سایت به جستجوی موضوع مورد علاقه شما خواهد پرداخت. یا اگر از علامت منها – قبل از کلمه مورد نظر استفاده کنید، گوگل دقیقا همان عبارت را جستجو می کند که با این کار تصاویر دقیق تری را مشاهده خواهید کرد.

اگر به استفاده از عبارات خاص در جستجو علاقه ای ندارید می توانید در Google Image از منو Settings جستجوی پیشرفته یا همان Advanced Search را انتخاب کنید تا برگه جستجوی اطلاعات عکس برای شما باز شود و بتوانید با استفاده از گزینه های متعدد جستجوی خود را دقیق تر کنید.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

ذخیره تصاویر در گوگل

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که فراموش کنید یک عکس را دانلود کنید؟ قطعا یافتن دوباره آن کار بسیار مشکلی است. برای حل این مشکل می توانید از قابلیت Save Image گوگل استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی ابتدا بر روی یک عکس کلیک کنید تا مانند تصویر زیر بخش جداگانه ای برای آن باز شود سپس با کلیک بر روی دکمه Save عکس مورد نظر در گوگل برای شما ذخیره خواهد شد.

سپس هر زمان که بخواهید می توانید بر روی هر عکسی کلیک کرده و با زدن View Saved تصاویر ذخیره شده خود را در پوشه ای با عنوان Favorite images ببینید. همچنین می توانید با ورود به تصاویر ذخیره شده خود، این عکس ها را ببینید. توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت باید وارد حساب کاربری گوگلی خود شده باشید.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید

در این بخش قصد داریم چند نکته مهم هنگام جستجوی عکس در اندروید را بیان کنیم. زمانی که می خواهید یک تصویر را در گوشی خود سرچ کنید حتما از این ترفند ها بهره ببرید.

در نتایج جستجوی حواستان به گوشه سمت چپ پایین هر عکس باشد، خواهید دید عباراتی مانند Recipe (دستور آشپزی)، GIF (فای تصویری گیف یا متحرک)، Product (محصول)و.. در آنجا وجود دارند. با لمس این عبارات می توانید اطلاعات بیشتری از آن تصویر به دست بیاورید. برای مثال اگر نوعی خوراکی بود با لمس Recipe می توانید دستور پخت آن را به دست بیاورید. همچنین اگر بر روی عبارت Product ضربه بزنید به طور مستقیم به صفحه خرید آن محصول راهنمایی خواهید شد.

برای خرید و ست کردن لباس نیز می توانید از این ترفند بهره ببرید. اگر لباسی را در بخش تصاویر گوگل جستجو کنید در نتایج لباس های دیگری را نیز خواهید دید که می توان با لباس مورد نظر شما ست شود.

معرفی بهترین ترفند های استفاده از جستجوی عکس گوگل

همچنین می توانید از ۸ ابزار مفید برای جستجوی بهتر در Google Image استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در این پست در مورد ترفند های جستجوی عکس در گوگل صحبت کردیم. آیا تکنیک های کاربردی دیگری سراغ دارید؟ شما در حین جستجو از کدام ترفند ها بیشتر استفاده می کنید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

 

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس
۵ روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس

نظرات