بیلد نامبر گوشی های اندروید چیست؟ نحوه تشخیص بیلد نامبر دستگاه شما

بیلد نامبر گوشی های اندروید چیست؟ نحوه تشخیص بیلد نامبر دستگاه شما

اگر بخواهید یکسری تنظیمات سیستمی و مهم را در گوشی اندرویدی خود تغییر دهید، به برخی از اطلاعات دستگاه و سیستم عامل موبایل خود نیاز خواهید داشت. یکی از این کد های مهم Build Number یا همان شماره ساخت تلفن همراه شما است. در این پست انزل وب قصد داریم شما را با بیلد نامبر و نحوه به دست آوردن آن در اندروید آشنا کنیم.

Build Number در گوشی اندروید چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟

What is Build Number? How Can Find Android Phone Build Number

از روزهای آغازین ظهور سیستم عامل اندروید تاکنون ورژن ها و نسخه های متعددی ساخته و روانه بازار شده است. اگر بخواهید اطلاعات بیشتری از سیستم عامل اندروید گوشی خود به دست بیاورید و یا به دنبال نصب آپدیت جدید از اندروید باشید، به شماره ساخت سیستم عامل خود نیاز خواهید داشت. شرکت های سازنده تلفن هوشمند بروزرسانی تلفن های خود را به کمک بیلد نامبر انجام می دهند و برای مناطق مختلف جهان این شماره ها متفاوت می باشند. یعنی شرکت ها با این شماره ها محصولات و نسخه های مختلف آن ها را شناسایی می کنند.

ممکن است دو گوشی شماره نسخه اندروید یکسانی داشته باشند اما شماره ساخت آن ها با هم متفاوت باشند، زیرا این کد حاوی اطلاعات دقیق تری از دستگاه تلفن هوشمند شما است.

همچنین اگر بخواهید بر روی گوشی اندرویدی خود کاستوم رام نصب کنید باید بیلد نامبر گوشی خود را بدانید و برای آنلاک کردن آن از این شماره استفاده کنید. اما نگران نباشید یافتن این کد بسیار ساده و آسان است. خوشبختانه همه این اطلاعات در اندروید در یکجا جمع آوری شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نحوه یافتن Build Number اندروید را نشان دهیم.

اگر می خواهید بر روی گوشی خود کاستوم رام نصب کنید، بهتر است قبل از انجام این کار از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این منظور می توانید از آموزش ۴ روش بکاپ گرفتن از رام اصلی اندروید استفاده کنید.

Build Number در اندروید به چه معناست؟

Build Number در اندروید به چه معناست؟

یک کد بیلد نامبر را در نظر بگیرید. می خواهیم ببینیم هر بخش از این کد به چه معناست. بیلد نامبر ابتدا با یک حرف بزرگ مانند L آغاز می شود. این حرف ابتدای نام خانواده نسخه اندرویدی است که بر روی گوشی شما نصب شده است. برای مثال L ابتدای نسخه Lollipop است که با اندروید ۵ نیز شناخته می شود.

بخش بعدی کد شاخه نسخه است که به شرکت گوگل اجازه می دهد بداند نسخه حال حاضر دقیقا کدام شاخه از بیلد های اندروید است. بحث Branch و شاخه در حوزه برنامه نویسی بسیار رواج دارد و حرف بعدی نیز مربوط به همین موضوع است.

پس از آن ها نوبت به تاریخ می رسد. حروف سه ماهه های سال را می شمارند برای مثال A سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ و یا F سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ را نشان می دهد. دو رقم بعدی تعداد روز های این سه ماهه را مشخص می کنند. برای مثال F85 با تاریخ ۲۴ جون سال ۲۰۱۰ مصادف می باشد. مشخص کردن روز ساخت نسخه ها بسیار مهم است زیرا اگر اشکال و یا به اصطلاح باگی در سیستم وجود داشته باشد، می توانند به سرعت بدانند که از کدام تاریخ باید به دنبال این اشکالات در کد های برنامه نویسی بگردند.

در آخر حروف آخر نشان دهنده نسخه های خصوصی مربوط به آن تاریخ و روز مشخص است. معمولا با A:A آغاز و پایان می یابد که به اختصار فقط یک حرف نوشته می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت راهنمای اندروید استفاده کنید.

یافتن بیلد نامبر اندروید

مراحل به دست آوردن بیلد نامبر گوشی سامسونگ

منو تنظیمات گوشی های مختلف کمی با هم متفاوت هستند به همین دلیل سعی کردیم برخی از برند های مشهور را به طور جداگانه توضیح دهیم.

ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. در این منو اسکرول کرده و وارد About Device شوید. در این بخش تمام اطلاعات سیستمی گوشی شما از جمله Build Number جمع آوری شده است.

یافتن بیلد نامبر اندروید در گوشی سامسونگ

در پست های گذشته در مورد نحوه نصب کاستوم رام اندروید آموزش های مفیدی را ارائه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم آن ها را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونگی یافتن Build Number گوشی هواوی

سیستم عامل اندروید در همه گوشی ها یکسان می باشد، تنها تفاوت هایی در ظاهر و برخی منوها و امکانات وجود دارد. برای اینکه بدانید شماره ساخت گوشی هواوی شما چیست، ابتدا وارد منو تنظیمات گوشی خود شوید. اسکرول کنید و وارد About Phone شوید.

در این بخش می توانید اطلاعات سیستم عامل اندروید و دستگاه موبایل خود را مشاهده کنید.

یافتن بیلد نامبر اندروید در هواوی

گاهی ممکن است در اندروید با ارور هایی مواجه شوید، برای حل آن ها ما ۱۰ روش برای حل مشکل parse error اندروید را به شما پیشنهاد می کنیم.

بیلد نامبر گوشی های HTC

همچون گوشی های هواوی و سامسونگ می توانید شماره ساخت گوشی HTC را نیز به دست بیاورید. در منو تنظیمات وارد About شوید. در این بخش Software Information را باز کنید.

یافتن بیلد نامبر اندروید در گوشی htc

سپس More را لمس کنید تا اطلاعات نرم افزاری گوشی ظاهر شود. در این صفحه می توانید Build Number گوشی خود را ببینید.

یافتن بیلد نامبر اندروید در گوشی htc

بخش Developer Option اندروید برای برنامه نویسان فراهم شده است، اما قابلیت های جالبی را می توان در آن جا یافت. برای استفاده از این ترفند ها ۵ قابلیت مخفی Developer Option اندروید را از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست نحوه به دست آوردن Build Number در اندروید را آموزش دادیم. آیا تا به حال از کاستوم رام استفاده کرده اید؟ شما استفاده از کاستو رام را ترجیح می دهید یا رام اصلی گوشی؟ لطفا دیدگاه و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات