نحوه فعال کردن حالت مشکی شب برای اکسپلورر ویندوز 10

نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰

مدت ها بود که کاربران تم مشکی و حالت شب را برای ویندوز ۱۰ از مایکروسافت درخواست کرده بودند که در چند آپدیت آخر ویندوز ۱۰ یک تم مشکی نیز به آن اضافه شد اما هنوز برای فایل اکسپلورر ویندوز کار نمی کرد اما این مشکل در آخرین آپدیت ویندوز حل شد و حالا میتوانید براحتی از حالت شب محیط کامپیوتر یا Explorer ویندوز استفاده کنید. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی اکسپلورر ویندوز ۱۰ صحبت کنیم.

آموزش فعال کردن پوسته سیاه حالت شب در بخش کامپیوتر ویندوز ۱۰

How to Add Dark Theme and Night Mode to Windows File Explorer in Windows 10

وقتی که در یک محیط کم نور قرار گرفته اید پوسته سیاه حالت شب می تواند مفید باشد. سیستم عامل های محبوب گوشی های هوشمند و بسیاری از برنامه های محبوب حالت شب را ارائه می دهند تا به کاربران کمک کنند تا از دستگاه های هوشمند خود در محیط های تاریک و بدون خستگی چشم استفاده کنند که قبلا در انزل وب ۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم. ویندوز ۱۰ هم مدتی پیش حالت شب را ارائه داد اما این پوسته سیاه تنها برای برنامه ها و تنظیمات در دسترس بود و شما نمی توانستید حالت شب را به اکسپلورر ویندوز یا اکسپلورر فایل اعمال کنید.

مایکروسافت اعلام کرد: از زمان انتشار پوسته شب درخواست های زیادی از طرف شما برای اضافه کردن رنگ مشکی به ویندوز اکسپلور دریافت شد و بلاخره این اتفاق افتاد و ما پوسته شب را به زمینه فایل اکسپلورر اضافه کردیم.

خوشبختانه با آپدیت ویندوز قابلیت حالت شب به اکسپلورر ویندوز اضافه شد. شما در Windows 10 Redstone 5 Build 17666 می توانید پوسته تاریک را برای مرورگر فایل خود نیز فعال کنید.

آموزش فعال کردن پوسته سیاه حالت شب در بخش کامپیوتر ویندوز 10

اگر در حین کار با اکسپلوور ویندوز با مشکل هنگ کردن مواجه هستید از ۱۲ روش فوق العاده حل مشکل فریز و هنگ کردن اکسپلورر ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ استفاده کنید.

روش اضافه کردن رنگ مشکی به ویندوز اکسپلور ویندوز ۱۰

اگر شما می خواهید پوسته شب را در ویندوز ۱۰ فعال کنید این کار به راحتی انجام می شود. برای انجام این کار ابزار Mach2 را از GitHub دانلود کنید. فایل Zip را از حالت فشرده خارج کنید. در نوار آدرس پوشه ای که از حالت فشرده خارج شده است جستجو عبارت CMD را تایپ  و اینتر کنید تا Command Prompt باز شود. دستور فعال کردن حالت شیت در فایل اکسپلورر زیر را وارد و اینتر کنید:

mach2 enable 10397285

کامپیوتر را ریستارت کنید و بعد از بالا آمدن  به مسیر Settings > Personalization > Colors بروید. Dark mode را به عنوان مد پیش فرض انتخاب کنید. شما باید بلافاصله پوسته تاریک را در ویندوز اکسپلورر خود مشاهده کنید و نیازی به ریستارت کامپیوتر و یا فایل اکسپلورر نیست.

روش اضافه کردن رنگ مشکی به ویندوز اکسپلور ویندوز 10

توجه داشته باشید که برای فعال کردن پوسته تاریک فایل کسپلورر شما باید از Windows 10 Build 17666 یا نسخه های بالاتر استفاده کنید. برای اطلاع از نسخه ویندوز خود عبارت Winver.exe را در کادر جستجوی منوی Start وارد کنید و بعد کلید اینتر را بزنید. اگر در حین کار با ویندوز به این نیاز دارید که چند بار پنجره اکسپلورر ویندوز را باز کنید می توانید از پست نمایش و مدیریت پوشه ها در اکسپلورر ویندوز به شکل تب های گوگل کروم کمک بگیرید.

نحوه فعال کردن پوسته سیاه حالت شب در ویندوز ۱۰

روش قبلی برای کاربرانی که ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کردند کاربرد دارد اما برای کاربرانی که ویندوز آپدیت شده ندارند نگران نباشند. شما فقط ویندوز ۱۰ را اجرا کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

کلیدهای ویندوز و R صفحه کلید خود را فشار دهید تا پنجره RUN باز شود. عبارت RegEdit را تایپ و اینتر کنید. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize

در اینجا یک DWORD جدید اضافه کنید و نام آن را به AppsUseLightTheme تغییر دهید و مقدار آن را به ۰ تغییر دهید. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize

یک DWORD جدید اضافه کنید و نام آن را به AppsUseLightTheme تغییر دهید و مقدار آن را به ۰ تغییر دهید. بعد از انجام این کار کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

نحوه فعال کردن پوسته سیاه حالت شب در ویندوز 10

معرفی و دانلود تم مشکی برای ویندوز ۱۰

اگر تمایلی به آپدیت ویندوز ۱۰ ندارید و به دنبال تم تاریک هستید پوسته Nocturnal W10 یکی از بهترین تم ها یا پوسته های ویندوز ۱۰ است. شما نمی توانید این تم را در ویندوز ۸ و یا ۷ نصب کنید اما تغییرات قابل توجهی را در رابط کاربری ویندوز ۱۰ به ارمغان می آورد. از کنترل پنل گرفته تا ویندوز اکسپلورر هر قسمت از رابط کاربری شما به یک پوسته تاریک ارتقاء خواهد یافت اما لازم به ذکر است که این تم به راحتی روی سیستم شما نصب نمی شود و باید ابزارهای Classic Shell، Win Aero، UXStyle، OldNewExplorer را دانلود کنید. بعد از دانلود این ابزارها می توانید از راهنمای رسمی نصب تم استفاده کنید. در بسته دانلود شده شما فونت Sans Semibold را مشاهده خواهید کرد که برای اینکه تجربه کاملی از تم Nocturnal W10 داشته باشید باید این فونت را نصب کنید.

معرفی و دانلود تم مشکی برای ویندوز 10

اگر پنجره های که در ویندوز باز می کنید به طور مکرر باز می شود می توانید از ۷ روش حل مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

دانلود تم مشکی برای ویندوز اکسپلورر

تم Ades یک پوسته تاریک عالی ویندوز ۱۰ است که به راحتی نصب می شود. بر خلاف روش های قبلی Ades از رنگ های خاکستری و برخی رنگ های دیگر استفاده می کند. به طور مثال شما می توانید رابط کاربری ویندوز اکسپلورر را در تصویر زیر مشاهده کنید که از رنگ های آبی و سبز و خاکستری استفاده شده است. Ades تنها با Windows 10 Build 10586 و Anniversary Update سازگار است. اگر شما این تم را در نسخه های قدیمی تر نصب کنید ممکن است برخی مشکلات ایجاد شود.

دانلود تم مشکی به ویندوز اکسپلورر

در آخر پیشنهاد می کنیم پست بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش اول : نصب و نگاه کلی را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما از حالت شب و تم سیاه ویندوز اکسپلورر در ویندوز ۱۰ استفاده می کنید؟ تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه نحوه فعال کردن حالت مشکی شب برای اکسپلورر ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

اضافه کردن حالت شب یا Night Mode در گوشی های اندروید و آیفون
۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون

نظرات