مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

گذر از هفت خوان رستم / مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی [رپورتاژ آگهی]

به گزارش سایت ازکیـ (azki.com)، مشاهده سوابق بیمه برای کارگران، کارمندان و بازنشستگانی که در سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند، بسیار مهم است. مدتی ست برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی لازم نیست که به شعبه‌های این بیمه مراجعه کرد و می‌توان این کار را به صورت غیر حضوری انجام داد.اما مشاهده سوابق بیمه به صورت غیر حضوری نیز دردسرهای خاص خود را دارد.

گذر از مرحله های ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی جزو یکی از هفت خوان رستمی ست که باید از آن عبور کنید تا بتوانید از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی که برای راحتی همشهریان عزیز راه اندازی شده، بهره مند شد.

بعد از ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه، در صفحه‌ای باید مشخصات خود را وارد کنید، از نکات جالب در این صفحه وجود گزینه «کشور» است که نام اغلب کشورها در آن دیده ‌می‌شود!

زمانی که اطلاعات خود را ثبت کردید و از هفت خوان تعریف گذرواژه نیز عبور کردید، درمدتی که خستگی این پروسه ی ثبت نام را از تن دور میکنید و منتظر رسیدن پیامک تایید اطلاعات خود هستید ،این پیام را دریافت می کنید: “جناب آقای/ سرکار خانم … اطلاعات هویتی وارده شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد. چنانچه اطمینان دارید در زمان ورود اطلاعات اشتباهی رخ نداده، با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه نماید. سازمان تأمین اجتماعی”

این پیام زمانی برای شما ارسال می شود که شماره تلفن همراه شما با مشخصات وارد شده به عنوان بیمه شده مغایرت داشته باشد با همراه داشتن مدارک ومراجعه به شعبه سازمان تامین اجتماعی این مشکل نیز حل خواهد شد.

نحوه مشاهده سوابق بیمه پس از تایید اطلاعات

بعد از آنکه تمامی مراحل ثبت نام را به خوبی پشت سر گذاشتید از یکی از راه های زیر وارد سامانه شوید، در اینجا مشاهده سوابق از طریق سایت http://sabeghe.tamin.ir را دنبال کنید

مشاهده سوابق بیمه

با وارد کردن اطلاعات صحیح می توانید به آسانی وارد سامانه مشاهده سوابق بیمه شوید

 سامانه مشاهده سوابق بیمه

پس از آنکه نام کاربری و رمز عبور خود را به درستی وارد کردید با صفحه ای مشابه تصویر بالا مواجه می شوید

در سمت راست این صفحه ، دو گزینه برای نمایش سوابق بیمه خود پیش رو دارید

۱- سوابق بعد از سال ۸۶

اگر سوابق بعد از سال ۸۶ را انتخاب کنید با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه می شوید

سوابق بعد از سال 86

همانطور که می بینید مبلغ پرداختی شما و میزان کارکرد در ماه ، به تفکیک کارگاه ها مشخص شده است.

۲- کلیه سوابق

اگر کلیه سوابق را انتخاب کنید اطلاعات مشابه تصویر زیر را می بینید

کلیه سوابق

در این قسمت کلیه سوابق شما که به صورت الکترونیکی در آمده اند قابل مشاهده هستند حتی سوابق بیست سال گذشته ی شما نیز مشخص است.

هرجا که نیاز بود می توانید از گزینه ” تهیه خروجی پی دی اف ” ، یک خروجی PDF از سوابق خود تهیه و آن را پرینت کنید.

اگر چند ماه از سوابق بیمه رد نشده بود چه کنیم ؟

اگر مطمئن هستید که در سازمانی مشغول بوده اید و آن چند ماه برای شما رد نشده است ، احتمالا مبلغ حق بیمه توسط شرکت یا سازمان مربوطه به سازمان بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده است و بیمه از آن شرکت طلبکار می باشد. در این گونه مواقع باید به این شکل عمل کنید: به سازمان یا شرکت مراجعه کرده و موضوع را با آنها در میان بگذارید. اگر مشکلی در مکاتبات آنها و بیمه وجود داشته باشد بیمه های رد نشده ی شما را اصلاح می کنند. اما اگر آن شرکت زیر بار این موضوع نرفت ، چاره ای ندارید که یا از آن شرکت شکایت کنید و یا خودتان حق بیمه پرداخت نشده را بپردازید تا بتوانید سوابق بیمه خود را تکمیل کنید. توجه کنید که در هنگام الکترونیکی شدن سوابق ، احتمال بروز اشتباهاتی از این دست وجود داشته است و شما ابتدا باید سعی کنید از شرکت مورد نظر استعلام بگیرید.

منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com)

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات