آموزش 2 روش ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه

آموزش ۲ روش ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه

جاروبرقی ساده ای که امروز در انزل وب به شما آموزش خواهیم داد یک سیستم کم فشار است که با کمک نیروی هوا می تواند اجسام کوچک را بردارد و در خود جمع کند. در واقع ما یک فن می سازیم و آن را به لوله وصل می کنیم و یک جاروبرقی ساده دست ساز با آرمیچر و بطری نوشابه ساخته می شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد از شما دعوت می کنیم ادامه پست را مطالعه بفرمایید.

چگونه جارو برقی بسازیم؟ طرز ساخت جاروبرقی ساده با آرمیچر، بطری نوشابه و..

How to Make Vacuum Cleaner Using Plastic Bottle at Home

جاروبرقی یکی از پرکاربردترین ابزارهای تمیز کننده خانگی است که از مکانیزم مکش برای تمیز کردن استفاده می کند. حتما تا الان آبمیوه یا نوشابه با نی نوش جان کردید اگر دقت کرده باشید شما به کمک مکش باعث افت فشار بین قسمت پایین و بالای نی می شوید و فشاری که ایجاد می شود باعث می شود که نوشابه یا آبمیوه به سمت دهان شما کشیده شود. ما امروز از همین مکانیزم برای ساخت یک جاروبرقی بسیار ساده استفاده می کنیم. قبلا در انزل وب آموزش ۳ روش ساخت موتور الکتریکی قوی و ساده در خانه را به شما یاد دادیم، در آموزش امروز انزل وب ما به شما یاد خواهیم داد با استفاده از آرمیچر ۱۲ ولتی، و وسایل دور ریختنی نظیر بطری پلاستیکی و یک پروانه ۸ پر که از قوطی نوشابه ایجاد میشود  یک جاروبرقی مخزن دار مجهز بسازید.

طرز ساخت جاروبرقی ساده با آرمیچر و بطری نوشابه

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

برای ساخت این نوع جاروبرقی ساده اول باید بطری پلاستیکی خالی را از وسط برش بزنیم و بعد بطری جای اسپری یا هر وسیله مشابه دیگر را برش می زنیم و آن را به یک ورق صاف فلزی تبدیل می کنیم.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری
حالا بطری پلاستیکی که برش دادیم را مانند تصویر زیر روی ورقه فلزی قرار می دهیم و دور آن را علامت می زنیم سپس با استفاده از قیچی آهن بر یا هر وسیله مشابه دیگر دایره ای که ایجاد کردیم را برش می زنیم. با استفاده از خط کش دایره را هشت قسمت کنید و بعد با چکش و میخ سوراخی در مرکز ورق فلزی ایجاد کنید. حالا خط هایی که ایجاد کرده اید را با قیچی برش بزنید و این کار را تا نزدیکی سوراخ انجام دهید. مانند تصویر زیر هر برشی که ایجاد کردید را یک مقدار بچرخانید تا یک حالت پره مانند پیدا کند.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطرینحوه ساخت جاروبرقی با بطری

یک آرمیچر ۱۲ ولت را بیاورید و با استفاده از لوله خودکار برای آن میله بسازید. با استفاده از چسب حرارتی میله ای که ساخته اید را به پروانه ۸ پر خود بچسبانید. فن شما آماده است.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

محل قرار گیری فن را روی انتهای بطری نوشابه علامت بزنید و مانند تصویر زیر با استفاده از دریل یا لحیم سوراخ هایی را روی بطری ایجاد کنید. این سوراخ ها اجازه مکش هوا به بیرون را می دهد. حالا محل فنی که علامت زدید را برش بزنید و فن را داخل بطری بگذارید به طوری که پره ها در داخل بطری قرار بگیرد و میله ای که ساخته اید به طرف خارج بطری وصل شده باشد.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

طرف دیگر بطری را روی پارچه قرار دهید و یک دایره بزرگتر ترسیم کنید. با استفاده از چسب پارچه را به بطری بچسبانید و بعد دو طرف بطری را با چسب به هم بچسبانید. تمام این مراحل را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

لوله خرطومی را روی سر بطری قرار دهید و اطراف آن را لامت بزنید. حالا سربطری را سوراخ کنید و با استفاده از چسب حرارتی آن را به لوله خرطومی بچسبانید. بطری کوچک پلاستیکی را به طرف دیگر لوله خرطومی می چسبانیم. بعد سر بطری را به بدنه بطری وصل می کنیم تا نقش لوله جاروبرقی را برای ما بازی کند.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

می توانید با استفاده از کارتن یا فوم برای جاروبرقی تان دسته بسازید و با استفاده از روبان های تزیینی جاروبرقی تان را تزیین کنید.

نحوه ساخت جاروبرقی با بطری

نحوه ساخت این جاروبرقی زیبا را می توانید در فیلم آموزشی زیر مشاهده بفرمایید.

نحوه ساخت جاروبرقی قوی و پیشرفته

قبلا در انزل وب ۳ روش ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی با وسایل ساده در خانه را به شما آموزش دادیم، برای ساخت جاروبرقی در مرحله قبل ما از بطری نوشابه و آرمیچر استفاده کردیم اما برای این جاروبرقی قوی ما به ظرف های پلاستیکی که بعضی ها از اون برای جای غذا استفاده می کنند، فن، لوله خرطومی، مقداری سیم فلزی، تور، چسب قطره ای و حرارتی، کارتر، دو تا چرخ ماشین اسباب بازی، سوکت جک پاور احتیاج داریم. اول فن را روی درب ظرف پلاستیکی قرار می دهیم و دور آن را با ماژیک علامت گذاری می کنیم و با کاتر یا هر وسیله تیز دیگر آن را برش می زنیم.

همانطور که در پست آموزش تصویری تعویض، جا زدن و بستن فن CPU یا سی پی یو بر روی مادربرد کامپیوتر مشاهده کردید فن ۴ تا اهرم دارد برای نصب این اهرم ها روی درب پلاستیکی با هویه چهار تا سوراخ اطراف دایره ای که برش زده اید ایجاد کنید و فن را نصب کنید. در این قسمت به یک سوکت جک پاور احتیاج داریم، با استفاده از لحیم سیم فن را به جک وصل کنید بعد با چسب قطره ای سوکت را روی درب پلاستیکی ثابت کنید.

نحوه ساخت جاروبرقی قوی و پیشرفته

قسمت زیرین ظرف پلاستیکی را بیاورید و سیم فلزی را متناسب با آن خم کنید به طوری که یک قاب مربعی یا مستطیلی ایجاد شود. حالا تور را به این قابی که ساخته اید متصل کنید و آن را در ظرف پلاستیکی با چسب حرارتی ثابت نگه دارید. حالا برای قسمت پشت جاروبرقی می خواهیم دو تا چرخ وصل کنیم.

دو تکه از چسب حرارتی را برش می زنیم و انتهای آن را سنجاق ته گرد می زنیم تا میله چرخ را بسازیم. بعد با هویه دو سوراخ در بدنه ظرف پلاستیکی ایجاد می کنیم. میله هایی را که ساختیم از چرخ عبور می دهیم و بعد از سوراخ بدنه پلاستیکی رد می کنیم و از طرف داخل ظرف میله ها را کمی چسب می زنیم تا از سوراخ خارج نشوند.

نحوه ساخت جاروبرقی قوی و پیشرفته

لوله خرطومی را روی کناره ظرف پلاستیکی قرار دهید و دور آن را علامت گذاری کنید و برش بزنید. با چسب حرارتی لوله خرطومی را روی سوراخ بچسبانید. درب ظرف را روی ظرف قرار دهید. در نهایت جاروبرقی خود را به برق وصل کنید و جارو بکشید.

نحوه ساخت جاروبرقی قوی و پیشرفته

نحوه ساخت این جاروبرقی قوی را در فیلم آموزشی زیر مشاهده بفرمایید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست با این ۳ روش ساخت پنل سلول خورشیدی در خانه برق تولید کنید! را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه ساخت جاروبرقی دست ساز را آموزش دادیم اگر در زمینه پست امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • آریا says:

    من هنوز نساختم ولی پسر خالم درست کرده خیلی باحاله هرکی وسیله درست حسابی نداشته باشه نمی تونه پس الکی نگیر کار نمی کنه شاید شما بد ساختید منم می خوام بسازم هرکی دوس داره حتما بسازه. من که میخوام حتما بسازمش از کسی که ساخت رو یاد داده تشکر میکنم دمش گرم

    • آریا says:

      چون همت زیاد میخواد شما رعایت نمی کنی

    • سجاد says:

      سلام
      من تا حالا دوبار درست کردم هر دوبارش هم شده.
      اونایی که میگن نمیشه احتمالا از آرمیچر کم قدرتی استفاده کردن.
      ی دلیل دیگه ای هم داره و اون دلیل اینه که پره تون باید به طرفی بچرخه که باد تولید نکنه
      ولی سمت پشتش باد تولید کنه

  • ..... says:

    الکی نسازید من تاحالا ۳بار ساختم هر ۳ بارشم کار نکرد یا اینکه برید با ارمیچر ۲۴ ولتی بسازید

  • نرجس says:

    فوق العاده بود خیلی باحاله

  • علی says:

    برای ساختن جاروبرقی وقت خودتونو بیهوده تلف نکنید چون اصلا کار نمیکنه .یعنی مکش نداره.من دو سال پیش تو آپارات دیدم و درست کردم و نشد.حالا هر کی فکر میکنه من اشتباه میگم بره و خودش تجربه کنه.با تشکر

    • آریا says:

      پسر خاله من تجربه کرده ولی درست بود آقا خان منم می سازم هرکی متوجه بسازه همه نداره واگر نه میتونه بسازه