معرفی بهترین برنامه های سبک و کاربردی اندروید کمتر از ۱ مگابایت

هر روزه نرم افزار های اندرویدی با امکانات بیشتر و به دنبال آن با حجم بالاتری عرضه می شوند. بسیاری از گوشی های اندرویدی جدید نیز با رم و حافظه داخلی بالایی معرفی می شوند. اما در این میان گوشی های قدیمی و یا ارزان قیمت نیز یافت می شوند که حافظه کمی داشته و کاربران آن ها با این مسئله به مشکل برخورده اند. امروز در این پست انزل وب قصد داریم نرم افزار های کاربردی با حجم کمتر از یک مگابایت را خدمت شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

دانلود رایگان مجموعه نرم افزار کوچک و کاربردی اندروید

Best Small Apps (Less than 1 MB) for Android

نرم افزار های محبوب و پرکاربرد همیشه برای گوشی های با امکانات متوسط رو به بالا عرضه می شوند و در این میان صاحبان موبایل های اندرویدی ارزان قیمت و قدیمی نمی توانند به راحتی از این نرم افزار ها استفاده کنند. سال گذشته شرکت گوگل نسخه سبک تر اندروید به نام Android Go را برای دستگاه های با رم و حافظه داخلی کمتر معرفی کرد. این نسخه همراه با نرم افزار های کم حجم گوگل به بازار عرضه شد. حتی شرکت هایی مانند فیس بوک نیز نسخه سبک تر اپ های اندرویدی خود را معرفی کردند.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

در اینجا قصد داریم نرم افزار های کاربردی و کم حجم کمتر از یک مگابایت اندرویدی را به شما معرفی کنیم که دیگر با مشکل کمبود حافظه داخلی و مشکلات از این دست مواجه نشوید.

نرم افزار یادداشت برداری همه کاره ساده اندروید

اپ اندرویدی ColorNote Notepad برای یادداشت برداری و یادآوری کار ها می باشد. این نرم افزار بسیار کم حجم بوده و با توجه به امکانات آن کم نظیر است. شما در این برنامه می توانید یادداشت های خود را ثبت کنید، کار های خود را به صورت کاغذ های رنگی درآورده و در یک صفحه ساده بچسبانید. علاوه بر این ها داشتن جستجو، قفل برای اطلاعات درون نرم افزار، تقویم و بک آپ آنلاین در این اپ کم حجم بسیار جالب توجه است.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

همچنین ColorNote یک نرم افزار برای ویندوز نیز دارد که می توانید به اطلاعات اپ اندرویدی خود در کامپیوتر دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم حتما این نرم افزار کاربردی را در گوشی خود نصب و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید.

در پست های گذشته ۵ نرم افزار برتر ذره بین اندرویدی را خدمت شما معرفی کرده ایم که می توانند بسیار مفید باشند.

وب گردی سبک با برنامه Via Browser

نسخه اندرویدی گوگل کروم به صورت پیش فرض بر روی گوشی اندرویدی نصب می باشد اما این نرم افزار بسیار حجیم و برای گوشی های قدیمی و ارزان اصلا مناسب نیست. در زمینه مرورگر های اندرویدی Via Browser با حجم باور نکردنی کمتر از ۱ مگابایت بسیار سبک و کاربردی محسوب می شود. این نرم افزار امکانات مناسبی مانند حالت ناشناس، حالت استفاده در شب و باز کردن وب سایت ها با فرمت دسکتاپ را به همراه دارد که باعث می شود با نصب آن چیزی از مرورگر های دیگر کم نداشته باشید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

علاوه بر امکانات فوق، در این مرورگر اندرویدی می توان قابلیت ذخیره صفحات وب، ترجمه، نمایش سورس کد وب سایت ها و اطلاعات شبکه را نیز تجربه کرد که برای مرورگر با این حجم کم بسیار شگفت انگیز است. همچین می توانید از بلاک کننده تبلیغات و اسکنر کد های QR و مدیریت دانلود نیز بهره مند شوید.

موزیک پلیر ساده اندرویدی

نرم افزار Vanilla یک موزیک پلیر اندرویدی ساده و کم حجم می باشد. این اپ اندرویدی کم از یک موزیک پلیر کامل ندارد. شما می توانید موزیک ها را به صورت لیستی از آلبوم ها، خواننده ها و … مشاهده کرده و برای خود آلبوم دلخواه بسازید. بیش از ۵۰۰ هزار دانلود در گوگل پلی و کسب نمره ۴.۲ نشان از یک برنامه مناسب جایگزین برای موزیک پلیر اندرویدی گوشی شماست.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

نرم افزار دوربین در اندروید تاثیر بسیاری در کیفیت تصویر دارد. با استفاده از ۸ نرم افزار دوربین حرفه ای اندروید عکس های بهتری ثبت کنید.

یک گالری ساده با Gallery!

نرم افزار اندرویدی Gallery همانند نامش یک گالری بسیار ساده و کاربردی می باشد. به کمک این اپ شما می توانید تصاویر خود را به صورت ابتدایی مانند چرخش و برش ویرایش کنید. رابط کاربری بسیار ساده و امکانات کافی این نرم افزار را به یکی از کاربردی ترین نرم افزار های این لیست تبدیل کرده است. در فروشگاه گوگل پلی نیز بیش از ۱ میلیون دانلود برای این نرم افزار اندرویدی ثبت شده است. یک نکته جالب اینکه این نرم افزار از اندروید نسخه ۱.۶ به بالا تمام ورژن ها را پشتیبانی می کند و این مورد می تواند برای گوشی های قدیمی بهترین انتخاب باشد.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

ساخت صدای زنگ موبایل با نرم افزار سبک MP3 Cutter

گاهی اوقات می خواهیم بخشی از یک موزیک را به عنوان صدای زنگ موبایل خود قرار دهیم. برای این کار باید قطعه ای از آن موزیک را به صورت جداگانه ذخیره کنیم. برخی از گوشی ها این امکان را به صورت پیش فرض همراه خود دارند اما اگر شما برای این کار نیازمند نصب یک نرم افزار ثانویه هستید ما به شما MP3 Cutter and Ringtone Maker را پیشنهاد می دهیم.

این نرم افزار بسیار کم حجم می باشد. علاوه بر برش موزیک ها شما می توانید به کمک این نرم افزار صدا ضبط کرده و آن را ویرایش کنید. رابط کاربری اپلیکیشن برای انجام این کار ها بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

با استفاده از ۶ روش ساخت فایل PDF در اندروید می توانید بسیاری از فایل های متنی و تصویری خود را به فایل PDF تبدیل کنید.

دستیار اندرویدی J Touch

نرم افزار اندروید J Touch یک آیکون شناور در صفحه گوشی شما ایجاد می کند. شما می توانید با لمس آن کارهایی از قبیل باز کردن نرم افزار قبلی، باز کردن نوار ابزار و … را انجام دهید. در منو تنظیمات نرم افزار می توانید وظایف این دکمه شناور اندرویدی را مشخص و با کمک آن راحت تر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

لغت نامه Instadict

اپلیکیشن Instadict یک دیکشنری فوق العاده سبک و کاربردی می باشد. فقط کافی است کلمه مورد نظر را در هر برنامه دیگری کپی کرده و گوشی خود را تکان دهید تا معنی آن را در پایین صفحه گوشی مشاهده کنید. این قابلیت زمانی کاربردی است که شما برای بدست آوردن معنای یک لغت نمی خواهد برنامه فعلی را ترک کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این نرم افزار باید گوشی به اینترنت متصل باشد.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

اگر از امکانات اپ هشدار اندروید خود راضی نیستید می توانید از پست معرفی ۷ مورد از بهترین نرم افزار های هشدار اندرویدی برای انتخاب اپ هشدار مناسب استفاده کنید.

ارسال پیام در واتس اپ بدون ذخیره شماره تلفن فرد مقابل

همانطور که می دانید در پیام رسان واتس اپ برای ارسال یک پیام باید شماره شخص مقابل را ذخیره کرده باشید. فقط کافی است در نرم افزار Open In WhatsApp  شماره مورد نظر را وارد کرده و بر روی Open بزنید تا در نرم افزار واتس اپ چت خصوصی با شماره ای که وارد کرده اید آغاز شود. توجه کنید که این نرم افزار به طور مستقیم برای کسی پیام ارسال نمی کند تنها می تواند چت خصوصی شماره ای را که در دفترچه تلفن خود ندارید باز کند. همانند زمانی که در یک گروه می خواهید وارد چت خصوصی یکی از اعضای گروه شوید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

 دزدگیر اندرویدی Lockwatch

اگر می خواهید بدانید در نبود شما چه کسی می خواهد قفل گوشی شما را باز کند می توانید از نرم افزار کم حجم اندرویدی Lockwatch-Thief Catcher استفاده کنید. اگر شخصی سعی کند وارد گوشی شما بشود اما قفل را اشتباه وارد کند، این نرم افزار یک عکس از وی گرفته و به همراه موقعیت مکانی برای شما ایمیل می کند. این اپلیکیشن می تواند حتی هنگامی که گوشی شما دزدیده شده است نیز مفید باشد. کافی است فرد سارق یک بار سعی کند قفل گوشی شما را باز کند. در همین لحظه شما چهره او را خواهید دید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

نرم افزار کم حجم اندرویدی مدیریت حافظه

اپلیکیشن DiskUsage یک نرم افزار کاربردی و سبک اندرویدی می باشد که می توانید بدون نگرانی کمبود حافظه آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. برای گوشی هایی که حجم حافظه داخلی کمی دارند وجود چنین نرم افزاری ضروری به نظر می رسد. شما می توانید به آسانی در یک نمودار گرافیکی میزان و چگونگی مصرف حافظه تلفن همراه اندرویدی خود را مشاهده کنید. به کمک این نرم افزار می توانید برنامه ها و یا پوشه هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده اند، یافته و مدیریت کنید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

در صورتی که می خواهید رادیو را در گوشی اندرویدی خود داشته باشید، پست معرفی ۱۰ اپ اندرویدی برتر رادیو بدون اینترنت را از دست ندهید.

حذف اپ های گوشی با نرم افزار Revo Uninstaller

زمانی که گوشی شما با کمبود حافظه داخلی مواجه می شود، مدیریت نرم افزار های نصب شده با حجم بالا بسیار مهم است. به کمک نرم افزار سبک و کم حجم Revo Uninstaller Mobile می توانید اپ های نصب شده در گوشی خود را به ترتیب فضایی که اشغال کرده اند مشاهده و در صورت نیاز آن ها از گوشی خود به صورت تکی یا گروهی پاک کنید.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

معرفی نسخه کم حجم نرم افزار های محبوب

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم شرکت گوگل هنگام معرفی نسخه کم حجم سیستم عامل اندروید، نسخه سبک چند نرم افزار کاربردی را نیز معرفی کرد همچنین چند شرکت معتبر نیز برای نرم افزار های خود نسخه کم حجم معرفی کرده اند که در ذیل چند نمونه آورده شده است.

معرفی اپ های اندرویدی کاربردی کمتر از 1 مگابایت

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست ۱۱ نرم افزار کم حجم و کاربردی اندرویدی را خدمت شما معرفی کردیم. آیا شما هم با مشکل کمبود حافظه رم و حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود دست و پنجه نرم می کنید؟ علاوه بر نرم افزار های معرفی شده، اپ های کاربردی دیگری سراغ دارید که حجم کمتر از ۱ مگابایت داشته باشند؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • Maikl says:

    من برنامه میشناسم ۳۳ کیلوبایت اسمشم boaa booster هس

  • اناهیتا says:

    ۰۹۳۰۸۱۶۵…. به روز رسانی گوشیمو چطو انجام بدم هرکی میدونه اس بدین لطفاا هیچ برنامه ای نمیتونم.نصب کنم

  • گوشی من GTs5360 هست وبه روز رسانی نمیشه چیکار کنم هرکسی این پیاممو دید به این شماره زنگ بزنه 09332958968 says:

    اصلا چیز به درد من که نخورد
    گوشی من مدل سامسونگGTs5360 هستش هیچ برنامه ای روش نصب نمیشه چ را نمیتونم هم به روز رسانی.کنم هرکی میدونه کمکم میتونه بکنه به این شماره اس ام اس بده ۰۹۳۰۸۱۶۵… صواب داره

  • گوشی من GTs5360 هست وبه روز رسانی نمیشه چیکار کنم هرکسی این پیاممو دید به این شماره زنگ بزنه 09332958 says:

    اصلا چیز به درد من که نخورد

  • مهدی says:

    عالی بود.
    برای کسایی که گوشیشون حافظه کمی داره و زیاد هنگ میکنه بینظیره.
    داشتم تو نت میگشتم اینو دیدم حال کردم. عالیییی

  • مهدیه says:

    سلام فول لایکی برنامه درآمدزایی ۷۰۳۰ نصب کنید عالیه تو قسمت شناسه معرف iran33 رو وارد کنید تا بتونید نصبش کنید درآمدزاییش عالیه من ازش درآمد دارم فرصتو از دست ندید امتحانش ضرر نداره

  • سعید says:

    ممنونم

  • بابک says:

    عالی بود

  • مهدوی says:

    مثل همیشه عالی ، ممنون

  • رضا says:

    عالی بود ، دمتون گرم

  • هادی says:

    عالی بود . ممنونم