حذف صدای از رو آهنگ و فیلم خواننده آنلاین یا با نرم افزار

آموزش ۹ روش حذف صدای از روی موزیک و فیلم خواننده آنلاین یا با نرم افزار

آیا تا به حال آهنگی گوش داده اید که آرزو کرده باشید که ای کاش صدای خواننده نبود؟ اگر قصد دارید صدای خواننده ای را از موزیک و یا فیلم حذف کنید جای درستی آمده اید. حذف صدا از آهنگ کار بسیار ساده ای نیست اما امکان پذیر است. همیشه امکان حذف صدا از موزیک به عوامل مختلفی از قبیل فشرده سازی، طیف فرکانس و غیره بستگی دارد. با این حال با کمی آزمایش، کمی شانس و کیفیت صوتی خوب شما می توانید نتایج رضایت بخشی را بدست آورید. در ادامه روش های حذف صدای از روی موزیک و فیلم خواننده به صورت آنلاین یا با نرم افزار را مطالعه خواهید کرد.

بهترین برنامه و سایت حذف صدای خواننده از آهنگ و ویدیو آنلاین و آفلاین

Best Way to Remove Vocals From Songs Online or with Free Programs

گاهی اوقات یک آهنگ را با هزار زحمت دانلود می کنیم اما وقتی به آن گوش می دهیم از صدای خواننده خوشمان نمی آید یا محتوای آن را نمی پسندیم اما به آهنگ پس زمینه آن علاقه پیدا می کنیم در این شرایط شما چکار می کنید؟ صدای خواننده را تحمل می کنید یا بیخیال آهنگ می شوید؟ راه حل بهتری وجود دارد و آن هم حذف و جدا کردن صدا از آهنگ و فیلم خواننده است. قبلا ۹ روش حذف صدا از روی فیلم و ویدیو در اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم اما در ادامه ما ۹ روش حذف صدا از رو آهنگ و فیلم خواننده آنلاین یا با نرم افزار را به شما آموزش خواهیم داد.

در بخش اول ما یک سری از نرم افزارهای مخصوص این کار را معرفی می کنیم، سپس به معرفی چند سرویس آنلاین حذف صدای خواننده می پردازیم و در انتها روشی که می توانید در ویندوز بدون دانلود و نصب برنامه استفاده کنید را آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که احتمال اینکه شما نتوانید صدای خواننده ای را از آهنگی جدا کنید وجود دارد تمام این موارد به فشرده سازی، طیف فرکانس و غیره بستگی دارد.

بهترین برنامه و سایت حذف صدای خواننده از موزیک و ویدیو آنلاین و آفلاین

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار رایگان Audacity

یکی از بهترین نرم افزارهای حذف صدا از آهنگ و فیلم، برنامه Audacity است که شما می توانید برای سیستم عامل ویندوز به طور رایگان دانلود کنید. با این برنامه شما می توانید اکثر صداهای خوانندگان را حذف کنید. این برنامه آهنگ را به دو قسمت تقسیم می کند و یک نیمه از آن را معکوس می کند و صدا را به حالت مونو تبدیل می کند. در ادامه نحوه حذف صدای خواننده با این برنامه را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

ابتدا برنامه Audacity را دانلود و نصب کنید و سپس آن را باز کنید. آهنگ را از دسکتاپ یا هر پوشه دیگری به داخل برنامه بکشید، شما حتی می توانید آهنگ را از iTunes یا سایر سرویس ها درگ کنید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

به سمت چپ – قسمت بالای تراک آهنگ بروید و روی فلش منوی کرکره ای کنار نام آهنگ کلیک کنید و گزینه Split Stereo Track را انتخاب کنید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

حالا شما باید تراک پایینی را انتخاب کنید برای انجام این کار روی قسمت آبی تراک پایینی کلیک کنید حالا باید این تراک نسبت به تراک بالایی یک سایه تیره خاکستری داشته باشد.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

تراک پایین را معکوس کنید برای انجام این کار به سربرگ Effects بروید و گزینه Invert را انتخاب کنید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

حالا باید هر دو تراک را به مونو تبدیل کنیم برای انجام این کار روی فلش منوی کرکره ای کنار نام آهنگ کلیک کنید و Mono را انتخاب کنید، این کار را برای هر دو تراک انجام دهید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

در آخر روی دکمه پلی کلیک کنید تا مطمئن شوید که صدای خواننده حذف شده است. بعد از اطمینان از این موضوع به سربرگ File بروید و Export را انتخاب کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید ممکن است یک پاپ آپ ظاهر شود که از شما می خواهد نامی برای آهنگ خود انتخاب کنید. نامی که می خواهید را وارد کنید و روی OK یا Export کلیک کنید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار Audacity

Wavosaur برنامه حذف صدای خواننده از روی آهنگ

Wavosaur یک برنامه ویرایشگر صدا رایگان است که به شما اجازه می دهد فایل های MP3 و دیگر فایل های صوتی خود را ویرایش کنید و صدای خواننده را از آهنگ ها حذف کنید. علاوه بر جدا کردن صدای خواننده از آهنگ به صورت تکی شما همچنین می توانید کارهایی همچون حذف، اضافه، ویرایش دسته ای و به صورت همزمان تراک ها و.. را انجام دهید. پس از ایمپورت کردن فایل صوتی به این برنامه از ابزار Voice Remover برای پردازش اتوماتیک فایل استفاده کنید. خروجی شما بسته به نحوه فشرده سازی، نوع موسیقی استفاده شده و کیفیت فایل صوتی متفاوت خواهد بود.

Wavosaur برنامه حذف صدای خواننده از روی آهنگ

آموزش حذف صدای خواننده از موزیک با برنامه Karaoke

برنامه Karaoke یکی دیگر از نرم افزارهایی است که شما می توانید برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده کنید. شما می توانید تراک های Karaoke را به فایل های MP3 تبدیل کنید اما این افکت را نمی توان به رکوردهای مونو و استریو اعمال کرد. این برنامه رایگان است و به شما اجازه می دهند هر نوع آهنگی که می خواهید را انتخاب کنید و صدای خواننده را از آن حذف کنید.

این برنامه دارای یک اکولایزر مخصوص است که صدای خواننده را به حداقل حد ممکن می رساند به طوری که هنگام پخش آهنگ شما صدای خواننده را نمی شنوید. حتی افرادی که از سی دی استفاده می کننده می توانند موسیقی و صدای خواننده را استخراج کنند. طرفداران Karaoke این برنامه را ایده آل می دانند اما احتمال این وجود دارد که همه آهنگ ها با این برنامه کار نکند بنابراین برخی از کاربران ممکن است از این برنامه ناامید شوند.

آموزش حذف صدای خواننده با karaoke

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با Adobe Audition

برنامه Adobe Audition هم به شما اجازه می دهد حذف صدای خواننده از آهنگ را می دهد. این برنامه فوق العاده قدرتمند است و ویژگی های ویرایش صدا و قابلیت ضبط چند تراکی و ویرایش های مرتبط با DAW را ارائه می دهد. این برنامه دارای یک طرح بندی بومی است و اینترفیس آن واضح و قابل سفارش سازی است علاوه بر این، این برنامه یک ابزار فرق العاده برای دستکاری هر گونه کار ویرایش صدا است. Adobe Audition به شما امکان می دهد بین طرح بندی های مختلف رابط کاربری سوئیچ کنید و اگر قبلا از نسخه های قبلی استفاده کرده اید، ممکن است طرح کلاسیک را دوست داشته باشید.

آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ با Adobe Audition

علاوه بر این روش شما برای برش ، ریمیکس و ویرایش آنلاین موزیک می توانید از ۴ سایتی که قبلا آوزش دادیم استفاده کنید.

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ با سرویس آنلاین Vocal Remover Pro

برنامه Vocal Remover Pro یکی از بهترین نرم افزارهای حذف صدای خواننده از موزیک به صورت آنلاین است. کاربرانی که نمی توانند از نسخه پولی این برنامه استفاده کنند می توانند از سرویس آنلاین Vocal Remover Pro استفاده کنند. شما فقط باید آهنگ خود را که دارای فرمت های MP3, M4A, OGG, AAC, AC3 است را آپلود کنید. نسبت به سرویس های آنلاین دیگر ابزار Vocal Remover Pro دارای کیفیت صدای بالاتری است و شما می توانید حتی فیلم هایی که در یوتیوب است را به یک فایل MP3 بدون صدای خواننده تبدیل کنید.

این برنامه از تکنولوژی پردازش صدای پیشرفته برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده می کند و به طور خودکار آهنگ جدیدی از فایل موسیقی اصلی ایجاد می کند. همچنین با استفاده از الگوریتم حذف صدای بسیار دقیق کیفیت و وضوح صدا را تضمین می کند و هر جایی که نمی توان صدای خواننده را به طور کامل برداشت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. با استفاده از این برنامه به طور متوسط تنها ۵ ثانیه کافی است تا یک آهنگ بدون صدای خواننده را ایجاد کنید.

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ با سرویس آنلاین Vocal Remover Pro

شما می توانید قبل از آپلود آهنگ مورد علاقه خود خیلی سریع حجم فایل های صوتی خود را کاهش دهید.

حذف صدای خواننده از روی موزیک به صورت آنلاین با سرویس Phonic Mind

Phonic Mind یکی از بهترین یرویس های آنلاین و آفلاینی است که شما به کمک آن می توانید صدای خواننده را از آهنگ حذف کنید. با استفاده از این سرویس تنها یک دقیقه زمان کافی است تا صدای خواننده حذف شود. این برنامه از یادگیری عمیق هوش مصنوعی استفاده می کند و با گوش دادن روزانه به موزیک با سرعت ۲۰ دقیقه در ثانیه آموزش می بیند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سایت شوید اسکرول را پایین بکشید و آهنگ خود را آپلود کنید. شما به کمک این برنامه می توانید صدای خواننده را از هر آهنگی جدا کنید.

حذف صدای خواننده با برنامه Phonic Mind

اگر دوست دارید خودتان موزیک بسازید می توانید از ۱۱ سرویس نوازندگی با ویولون، ارگ، گیتار و.. آنلاین استفاده کنید.

Vocal Remover یک سرویس آنلاین ساده برای برداشتن صدا خواننده

سرویس آنلاین و رایگان Vocal Remover برای حذف صدای خواننده قابل استفاده است و شما تنها از طریق مرورگرتان و بدون استفاده از برنامه ای خاص می توانید از این نرم افزار آنلاین در هر پلت فرمی استفاده کنید. برای برداشتن صدا فقط کافیست وارد سایت شوید و آهنگ مورد نظر خود را آپلود کنید.

Vocal Remover یک سرویس آنلاین برای حذف صدای خواننده

پلاگین حذف صدای خواننده AnalogX Vocal Remover

اگر شما از پلیر رسانه ای Winamp استفاده می کنید می توانید از پلاگین Winamp که AnalogX Vocal Remover نام دارد برای حذف صدای خواننده از آهنگ استفاده کنید. پس از نصب این پلاگین می توانید به راحتی از رابط کاربری برنامه استفاده کنید. شما می توانید از دکمه Remove Vocals برای حذف صدای خواننده و از دکمه Bypass برای شنیدن صدای نرمال آهنگ استفاده کنید. شما همچنین می توانید از نوار لغزنده برای تعیین و کنترل میزان پردازش آهنگ استفاده کنید.

پلاگین حذف صدای خواننده AnalogX Vocal Remover

برای افزایش صدای آهنگ پیشنهاد می کنیم از روش های آنلاین و آفلاینی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

نحوه جدا کردن صدای خواننده از آهنگ در ویندوز

اما اگر دوست ندارید از برنامه ها و سرویس های آنلاینی که معرفی کردیم استفاده کنید می توانید برای حذف صدای خواننده از آهنگ مورد علاقه تان این روش را امتحان کنید. روی آیکن اسپیکر که در کنار ساعتتان است کلیک راست کنید و Playback Devices را انتخاب کنید.

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ در ویندوز

یک پنجره جدید مانند زیر برای شما باز خواهد شد روی اسپیکر یا هدفون نصب شده خود کلیک کنید و دکمه Properties را انتخاب کنید.

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ در ویندوز

در پنجره Properties سربرگ Enhancements را انتخاب کنید و گزینه Voice Cancellation را انتخاب و سپس OK کنید.

جدا کردن صدای خواننده از آهنگ در ویندوز

در آخر اگر علاقمند به ضبط صدای خود هستید و قصد دارید از صدای خودتان به جای صدای خواننده استفاده کنید می توانید از ۱۰ تا از بهترین برنامه ضبط صدا حرفه ای در گوشی اندروید استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

از روش های جدا کردن صدای خواننده از آهنگ و فیلم که امروز در انزل وب آموزش دادیم کدام روش را ترجیح می دهید؟ کدام یک نتیجه بهتری در بر داشت؟ آیا شما روش دیگری برای جدا کردن صدای خواننده می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش ۹ روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش 4 روش آپلود موزیک در ساند کلود
آموزش ۴ روش آپلود موزیک در ساند کلود (SoundCloud)
15 تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و... اندروید
دانلود ۱۲ تا از بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و… اندروید

نظرات

  • میلاد یوسفی says:

    سلام

  • mhf says:

    عالی بود یعنی خیلی عالی

  • kmnzir says:

    این برنامه Audacity که شما عکس آموزشش رو گذاشتید تو مرحله آخر گزینه mono داره ولی تو لینکی که برای دانلود برنامه گذاشتید با اون نسخه همخونی نداره و گزینه mono نداره
    لطفا سریع راهنمایی کنید!!!!!

  • صهبا says:

    سلام اگر امکان داره در رابطه با جداسازی درام و یا یخش باس هم توضیح می دهید؟؟؟

  • میلاد says:

    سلام این برنامه Phonic Mind چرا اهنگ رو فقط ۳۰ثانیه بدون کلام میکنه چرا کامل نمیده راهنمایی میکنین ممنون

    • MASOUD-CRASH says:

      سلام . فونیک میند یک سایته پولیه یعنی برای اینکه کامل آهنگ رو بهتون پس بده باید چند دلار پرداخت کنید ؛ ولی در عین حال بازهم بخاطر گرونیش کیفیت خیلی بالایی رو ارائه میده و هیچ صدای خواننده ای دیگه نمیمونه پس ارزش پرداخت چند دلار رو داره

  • میلاد says:

    سلام ببخشید این برنامه کلا ۳۰ثانیه از اهنگ رو میده من کامل میخوام چیکار کنم

  • و says:

    البته یک نکته هم اضافه کنم که برای حذف توضیحات انگلیسی از روی صدا کاراییش خوب بود .. بسته به ترانه شما و زبان هم داره

  • و says:

    سلام ممنون خیلی خوب بود .. ولی چند تارو که امتحان کردم با برنامه Corel VideoStudio بهتر نتیجه گرفتم .. در تنظیمات افکت حذف صدا انتخاب بشه