بررسی بهترین پنل اس ام اس و سرویس پیامکی آنلاین

راهنما خرید : بررسی بهترین پنل اس ام اس و سرویس پیامکی آنلاین

اس اس ام (SMS) یکی از قدیمی ترین شیوه های ارتباطی در گوشی های هوشمند است که از گذشته تا کنون با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید همچنان مورد استفاده قرار میگرد، اگر برای بازاریابی محصول یا برند خود تصمیم دارید علاوه بر شیوه های رایج در وب از سیستم ارسال اس ام اس استفاده نمایید، امروز در انزل وب کارکرد این سیستم ها در ایران و بهترین پنل اس ام اس و سرویس پیامکی آنلاین جهت خرید را بررسی و به شما معرفی خواهیم کرد.

بررسی بهترین سامانه های پیامکی آنلاین و ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه در ایران

Best Online Send Bulk SMS Service in Iran

قبلا در انزل وب ۶ سایت برتر دریافت اس ام اس آنلاین بدون نیاز به گوشی به شما معرفی کردیم اما اینبار میخواهیم به برخی از سرویس های داخل کشور برای ارسال گروهی اس ام اس از طریق پنل پیامکی مراجعه و قابلیت های آنها را بررسی کنیم. قبل از شروع بررسی ابتدا بهتر است کمی در مورد شرایط فعلی استفاده از اس ام اس در سراسر دنیا و با طریقه کار کرد سامانه پیامک آنلاین آشنا شویم.

آمار و ارقام کوتاه استفاده از اس ام اس در جهان

بر اساس گزارش MBA online بیش از ۴.۲ بیلیون نفر در جهان هر روز به یکدیگر پیغام متنی (SMS) ارسال میکنند و اس ام اس هنوز محبوب ترین و پر استفاده ترین سرویس دیتا در جهان است. به طور میانگین سالانه ۸.۳ تریلیون اس ام اس توسط اشخاص رد و بدل میشود که این مقدار به صورت کوچکتر به ۲۳ بیلیون اس ام اس روزانه و ۱۶ میلیون اس ام اس در هر دقیقه میرسد.

بر اساس مقاله منتشر شده در Mobile Marketing Watch محتوا اس ام اس در کمپین ها تبلیغاتی و مارکتینگ ۹۸% احتمال دیده شدن دارد در صورتی که ایمیل در این زمینه تنها ۲۰% دارای ریت دیده شدن محتوا تبلیغاتی (Open Rate) است.

آمار و ارقام کوتاه استفاده از اس ام اس در جهان

و با توجه به اعداد و ارقام بالا اگر فکر میکنید اس ام اس یک تکنولوژی منسوخ شده است باید بگوییم در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا ۸۱% مردم به صورت معمول اس ام اس ارسال میکنند و به صورت هفتگی ۹۷% بزرگسالان آنها به ارسال و دریافت SMS مشغول هستند.

پنل اس ام اس چیست و یک سامانه ارسال پیامک چه ویژگی هایی دارد؟

خب پس از بررسی شرایط استفاده از اس ام اس بیایید با مفهوم و ویژگی های عبارت پنل اس ام اس آشنا شویم، پنل های اس ام اس به علت هزینه بردار بودن ارسال پیامک معمولا به صورت تجاری با چند گزینه رایگان مثل چند SMS هدیه و.. در اختیار مشتریان قرار میگیرند، این پنل ها توانایی ارسال گروهی اس ام اس با هزینه کمتر از هزینه معمول توسط اپراتور ها را دارند و به جای ارسال اس ام اس از روی خط گوشی و.. خود به صورت تکی یا گروهی که دارای امکانات محدود و کار با آن زمان بر است

بعد خرید پنل اس ام اس میتوانید یک شماره اختصاصی برای خود داشته باشید، متن مورد نظر و قالب بندی آن در پنل تعیین نمایید سپس در مرحله بعد استان، شهر، گروه افراد مشخص به طور مثال دسته پزشکان یک شهر را در پنل پیامکی انتخاب، زمان ارسال SMS را تعیین و فرآیند تبلیغات خود را سازماندهی شده شروع کنید.

در زمانی که سیستم شروع به ارسال پیامک انبوه میکند وضعیت دریافت آنها توسط شماره ها (SMS Delivery) مشخص است و بعد از اتمام ارسال اس ام اس انبوه در صورت عدم دریافت اس ام اس میتوانید مجددا پیغام خود را ارسال کنید.

پنل اس ام اس چیست

خرید پنل اس ام اس اغلب به صورت طرح بندی، تعداد و مدت ارسال اس ام اس تفکیک شده است و برای ارسال پیام کوتاه از شماره های پیشفرض تعریف شده در سیستم که دارای طول عددی گوناگون هستند یا در بعضی از سامانه شماره دلخواه خود میتوانید استفاده نمایید.

در پنل های اس ام اس به طور کلی امکانات زیر برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان شخصی در نظر گرفته میشود :

  • امکان دریافت وب سرویس یا API برای اتصال به سرویس آنلاین طراحی شده شما جهت انجام مواردی مثل ارسال کد فعال سازی کاربری توسط اس ام اس ، شماره پیگیری خرید محصول، دریافت اعلان های سایت و..
  • ارسال پیام های تبلیغاتی هدفمند برای بازاریابی محصول در یک منطقه و گروه مخاطب خاص که احتمال فروش و خرید را چندین برابر میکند
  • ارسال اس ام اس به صورت زمانبندی شده برای افزایش شانس دیده شدن پیامک توسط مخاطب
  • تعداد خط های رند و اختصاصی جهت جلب اعتماد بیشتر توسط مشتری
  • شخصی سازی پیامک با مشخصات صاحب خط جهت مارکتینگ هدفمند
  • خدمات ارزش افزوده (VAS)

خب پس از معرفی مختصر طرز کار این پنل ها به بررسی برخی از سرویس های ارائه دهنده خدمات ارسال اس ام اس تبلیغاتی در داخل کشور میپردازیم.

پنل ارسال اس ام اس انبوه ملی پیامک، یکی از برترین پنل های آنلاین داخلی!

یکی از بهترین اس ام اس تبلیغاتی آنلاین که دارای تعرفه، طراحی و امکانات مناسب میباشد سامانه پیامکی ملی پیامک است، ملی پیامک دارای چند پنل مختلف پایه، شرکتی، اقتصادی، سازمانی و.. میباشد که شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید، نکته بسیار خوب این سرویس تعداد پیامک های هدیه به کاربر است که از ۳۰۰ تا ۱۸۰۰ اس ام اس رایگان را دربر می گیرد.

پنل ارسال اس ام اس انبوه ملی پیامک

برای استفاده از این سرویس بعد از انتخاب پنل خود که هر کدام قیمت اس ام اس پایه جداگانه و تعداد خط اختصاصی ارسال بر اساس تعداد رقم دارند ابتدا باید هزینه اولیه پنل را پرداخت و مشخصات فردی نظیر نام و نام خانوداگی و شماره تماس خود را جهت فعال سازی وارد کنید.

پس از فعال سازی، پنل در اختیار شما قرار خواهد گرفت که دارای امکانات فروان و کاربردی متعدد میباشد که میتوان به ارسال پیامک انبوه زمانبندی شده ، انتخاب خط مد نظر برای ارسال، خرید تعداد پیامک، دفترچه تلفن، ارسال پیامک تکی، تدریجی، سازمان دهی شده بر اساس جنسیت، مشاغل و منطقه اشاره کرد.

امکانات پنل اس ام اس این سرویس گسترده میباشد اما با توجه به خریدی که انجام میدهد یکسری از قابلیت ها فعال و مابقی غیرفعال هستند که در تجربه شخصی برخی از امکانات در صورتی که نیازمند به ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت مقطعی برای کسب و کار کوچک خود هستید مورد نیاز شما نمیباشد و چندان نیاز به آپدیت به نسخه بالاتر ندارید، در پلان های بالاتر که مناسب، سرویس های آنلاین رو به توسعه، شرکت و سازمان ها میباشد ارسال گسترده پیامک با تعرفه کمتر و شماره خطوط رند و کوتاه تر از مشخصه های اصلی و کاربردی پنل خواهد بود.

پنل ارسال اس ام اس انبوه ملی پیامک

شاید جالب ترین بخش این سرویس انتخاب محدود ارسال پیامک انبوه از روی نقشه میباشد که طریقه کار این سرویس بر اساس شناسایی کد پستی صاحبت خط اپراتور ایرانسل و همراه اول است که برای تبلیغات بومی و منطقه ای یک گزینه بسیار کاربردی است.

افزونه وردپرس، جوملا، WHMCS و سایر سیستم های مدیریت محتوا ، وب سرویس (API) ارسال پیامک و پیامک صوتی نیز که در اکثر سرویس های مشابه در دسترس قرار گرفته در ملی پیامک نیز به صورت کامل تعبیه شده است که این مورد برای وب مسترها و توسعه دهندگان جهت اتصال سایت و سرویس خود به سامانه ارسال اس ام اس انبوه استفاده میشود.

آموزش های بازاریابی پیامکی

ملی پیامک همچنین دارای بخش پشتیبانی مناسب و وبلاگ آموزشی در زمینه آموزش های بازاریابی پیامکی میباشد که نسبت به رقبا خود در این زمینه موفق تر عمل کرده است و علاوه بر ارائه خدمات میتوانید از اصول بازاریابی اس ام اسی آگاه شوید چرا که بسیاری از کاربران تجربه چندان در انتخاب متن پیامک، زمان مناسب برای ارسال، استراتژی پیامکی و.. ندارند و مطالعه در این زمینه میتواند باعث انتخاب پلن مناسب و به صرفه مد نظر شما شود.

پنل ارسال اس ام اس انبوه ایده پردازان

علاوه بر سامانه ملی پیامک سیستم محبوب دیگر که در داخل کشور فعالیت میکند سرویس شرکت ایده پردازان است که دارای امکاناتی نظیر پنل پیامک فعالسازی، وب سرویس یا API ، قابلیت اتصال به سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، پیامک زمان بندی شده و.. میباشد. از نظر طراحی و امکانات اگرچه پنل سرویس بالا دارای طراحی و امکانات بهتر است اما شرایط در این سرویس نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

پنل ارسال اس ام اس انبوه ایده پردازان

شما با ورود به این سایت متوجه خواهید شد که تمرکز اصلی سایت بر روی جامعه برنامه نویس ها و صاحبان کسب و کار اینترنتی است و همانند ملی پیامک با چندین پنل برای انتخاب و قیمت های متفاوت برای مشتریان عمومی و.. در صفحه اصلی مواجه نمی شویم. جهت استفاده از پنل پیامک تبلیغاتی انبوه شما باید ابتدا شماره موبایل خود را وارد کنید و پس از فعالسازی عضویت اقدام به شارژ حساب خود نمایید که این دو مرحله ای بودن جهت مشاهده تعرفه ها شاید چندان برای همه خوشایند نباشد.

علاوه بر موارد بالا بخش مدیریت هدفمند مشتری در پنل SMS این سرویس به صورت یک سرویس جداگانه به عنوان پیامک سفید ارائه شده است که دارای برنامه اندروید، آیفون و ویندوز برای مدیریت ارسال اس ام اس برای گروهی خاص و ارتباط مداوم با آنها در نظر گرفته شده است.

پنل ارسال پیامک گروهی فراپیامک

سرویس سوم و آخری که امروز به صورت کوتاه به معرفی آن میپردازیم سرویس پیامکی فراپیامک است که همانند دو پنل قبلی از شهرت نسبتا خوبی برخوردار است، قیمت ها بر خلاف سرویس ایده پردازان در این صفحه اصلی سایت قابل مشاهده هستند اما تعرفه پیامک تبلیغاتی نسبت به ملی پیامک در رنج نسبتا بالاتری قرار گرفته است. در اینجا نیز شما میتوانید سه بسته مختلف را خریداری کنید که هر کدام از آنها با توجه به نیاز شما دارای امکاناتی نظیر پیامک زمان بندی شده، ارسال پیامک تکی، گروهی، منطقه ای و.. میباشد.

پنل ارسال پیامک گروهی فراپیامک

طراحی سایت نسبت به دو سرویس قبلی کمی ضعیف تر به نظر میرسد اما این سرویس سعی کرده است که تمامی امکانات را نظیر ارسال پیامک صوتی با تبدیل نوشته به گفتار، خدمات ارزش افزوده، وب سرویس ها و اتصال به وبلاگ و سایت ها با زبان برنامه نویسی متفاوت و اپ مخصوص سایت جبران کند.

بعد از بررسی بخش وبلاگ این سرویس باید بگوییم محتوا ارائه شده چندان از کیفیت خوبی برای آموزش برخوردار نبودند و در اکثر متن شاهد لینک های متعدد به سرویس های داخلی فراپیامک بودیم.

سخن آخر

شاید فکر کنید با روی کار آمدن سرویس های چت آنلاین، ایمیل و.. اس ام اس راه حل چندان مناسبی برای معرفی و بازاریابی محصول شما نباشد اما یک نکته بسیار مهم را نباید فراموش کنید تبلیغات شما اگر هدفمند و برای یک دسته از مشتریان خاص یا بومی منطقه محل فعالیت شما باشد پیامک راه حل چندان بدی به نظر نمیرسد چرا که علاوه بر بی نیاز بودن به اینترنت ممکن است قشر وسیعی که همیشه آنلاین نیستند را در ساعت طلایی و موقعیت مناسب از محصول یا اخبار ویژه سرویس خود آگاه کنید! پس حتما قبل از انتخاب بستر تبلیغاتی مناسب مشتری هدف خود را مشخص و امکانات موجود در آن زمینه را بررسی نمایید.

 ساعت طلایی و موقعیت مناسب ارسال اس ام اس

همانطور که در بالا نیز اشاره شد مهم ترین فاکتورها علاوه بر قدرت و پایداری سرویس، گزینه تعرفه و پشتبانی ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه میباشد که در تست های انجام شده توسط ما در بین چند سرویس برتر ایرانی که سرویس پنل اس ام اس را به کاربران ارائه میدهند از نظر طراحی، پشتیبانی و تعرفه میتوان گفت سرویس آنلاین ملی پیامک با تخفیف های مناسب و چندین پلن خرید برای افراد غیر حرفه ای و حرفه ای مناسب تر میباشد و مدت زمان پاسخ دهی به تیکت و تماس در این سایت در رنج بسیار خوبی قرار دارد.

طراحی پنل این سرویس نسبت به پنل داخلی شرکت ایده پردازان و فراپیامک نیز دارای جزئیات و سهولت کار بیشتری میباشد که در صورتی که برای اولین بار از چنین سرویس هایی استفاده میکنید میتواند به شما کمک بسیار کند.

تجربه و پیشنهاد شما؟

پس از معرفی چند سامانه پیامکی داخلی و بررسی مختصر امکانات آنها بازایابی اس ام اسی و باز خورد آن را برای محصول یا برند خود چگونه ارزیابی میکنید؟ قیمت پیامک تبلیغاتی کدامیک از سرویس ها به صرفه و اقتصادی تر بوده است؟ در صورتی که پنل مد نظر شما جهت بهبود امکانات ظاهری یا سیستمی در عملکرد خود نیاز دارد پیشنهاد خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش کامل 5 روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۵ روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
بررسی جدید 9 تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟
بررسی جدید ۹ تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟

نظرات

  • مهران says:

    سلام من سامانه پیامکی ازبیشترین یعنی حدود۹سامانه پیامکی یکی یکی گرفتم وهی ازامکانات وتعرفه وپاسخگوییشون راضی نبودم هی رفتم سراغ بعدی تااینکه رسیدم به سامانه پیامکی
    http://www.Arta-sms.ir
    واقعاهرچقدرتشکرکنم ازشون کمه بی نظیره ازنظرپشتیبانیشون جواب دهی فوری تیکت تماس وگفتگو هم پایینترین تعرفه توایران روبعدازسایت
    http://www.raykasms.irداره و تمام امکانات روکه بقیه سامانه هادارن روداره باچندامکان بیشتر و هم دائمی هست هم پیشرفته وحرفه ای هست،هم قیمتش مناسترازهمه سامانه هاست هم خطوط اختصاصی رورایگان میده هم اپلیکیشن داره و کلی امکانات بینظیردیگه که اگربخوام همه رونام ببرم طول میکشه و بهترین عیدی ومناسبت هاروهم میده عالیه ازهرنظرمن پنل ازش گرفتم ۱۰برابرپولم دراومدازهدیه هاش ازشماهم خواهش میکنم ازچنین سامانه هایی همایت کنیدوله دیگران معرفی کنیدنه یامانه هایی که تعرفه ویاقیمتشون پول پرایده و یاکلک توکارشونه مثلاباتعرفه پایین بهت میدن بعدازخریدتعرفتوافزایش میدن یامینویسن پشتیبانی قوی بعدازخریدجوابتوهم نمیدن مجبوربشی دوباره هزینه کنی

    • S says:

      حرف های ایشون رو باور نکنید
      من ازشون پنل خریدم در ابتدا یه نرخ پایین دادند بعد چند ماه بدون اطلاع بصورت ناعادلانه نرخ رو بالا بردند و جالب اینجاست گردن نمیگرفتند

      الان کمترین تعرفه پایه تو این سامانه ها ۹۹ ریال هست ولی ایشون با سو استفاده از گرون شدن پیامک در همراه اول نرخ هاشون رو دوبار افزایش دادند جفتش هم با اسم همراه اول و هم ضریب ارسال را بالا بردند و هم نرخ پایه را گرون کردند
      مستندات همه این ها موجوده هرکی خواست میتونم بدم
      به پلیس فتا و ای نماد هم شکایت کردم شکایتم در دست پیگیری هست

    • s says:

      حرف های ایشون رو باور نکنید http://www.Arta-sms.ir و http://www.raykasms.ir جفتش برای یک نفر هست
      من ازشون پنل خریدم در ابتدا یه نرخ پایین دادند بعد چند ماه بدون اطلاع بصورت ناعادلانه نرخ رو بالا بردند و جالب اینجاست گردن نمیگرفتند

      الان کمترین تعرفه پایه تو این سامانه ها ۹۹ ریال هست ولی ایشون با سو استفاده از گرون شدن پیامک در همراه اول نرخ هاشون رو دوبار افزایش دادند جفتش هم با اسم همراه اول و هم ضریب ارسال را بالا بردند و هم نرخ پایه را گرون کردند
      مستندات همه این ها موجوده هرکی خواست میتونم بدم
      به پلیس فتا و ای نماد هم شکایت کردم شکایتم در دست پیگیری هست

  • رضا افتخاری says:

    سلام

    من ۴ ساله مشتری ملی پیامک هستم و هر وقت تیکتی فرستادم براشون، کمتر از نیم ساعت به من پاسخ دادن.

    بهترین سرویس دهی رو دارن به نظرم.

    مرسی از مطالب خوبتون.

  • وحید هاشمی says:

    ملی پیامک بهترین انتخابه قطعا

  • طلا گلزار says:

    با سلام
    پست خوبی بود
    بنده از سامانه پیامک مخابرات استفاده میکنم
    واقعا سرویس های خوبی دارند
    به شدت از پشتیبانی شون راضیم
    ملی پیامک هم خوبه از اون هم راضیم
    در کل سامانه پیامک های قدیمی قطعا سرویس های بهتری رو ارائه میدن
    سپاس از مطلب شما

  • حسین says:

    سلام

    ممنون از بررسی، من ۳ ساله از ملی پیامک استفاده می کند و واقعا برام رضایت بخش بوده.

    اتفاقا برعکس گفته دوستان خط خدماتی هم دارم.

    بررسیتون عالیه و مشخصه قشنگ همه سرویس هارو بررسی کردین.

  • علی صاحبی says:

    سلام لطفا فراز اس ام اس را نیز مورد بررسی قرار دهید
    با تشکر

  • علی صاحب زمانی says:

    سلام
    سامانه هایی که معرفی کردید واقعا خوب هستند ولی خوب بودن کافی نیست
    ما دنبال سامانه ای بودیم که هم کارامد باشه هم تعرفه ارسال ارزانی داشته باشه. چون ما ارسالهای زیادی داریم و حتی یک ریال ارزان بودن پیامک هم برای ما در تعداد بالا، صرفه جویی خوبی میآورد.
    که درنهایت با برررسی خیلی از سامانه ها، به سامانه پیامک مکث رسیدیم. محیط پنلشون زیاد خوشگل نبود به نظرم ولی همه امکانات رو دارند و مهمتر از همه/ به قول خودشون: کمترین تعرفه ارسال در کشور رو دارند

  • علی صاحبی says:

    سلام ممنون از مقاله شما
    باعث شد یک سری سوالات دیگه هنگام خرید پنل پیامک از شرکت مدنظرم بپرسم اما یک موردی که وجود داشت من چک کردم هیچکدوم از این سایت ها خط خدماتی برای ارسال پیامک به بلک لیست نداشتند، من تصمیم خرید از فراز اس ام اس را دارم به دو دلیل چون وبمستر برگزیده وردپرس هست و خط خدماتی رایگان و بدون سفته میدهد
    میخواهم نظرتان را بدانم و نظرتان برایم مهم است، لطفا نظرتان را به ایمیل من ارسال نمایید

  • ارش says:

    سلام و عرض خسته نباشید
    من به ندرت نظر میزارم جایی
    اما واقعا مطلبتون خوب و کار راه بنداز و عااااالی بود.تو هیچ سایتی مطلب به این خوبی و منصفانه راجع به این موضوع نبود و جای خالی یه همچین مطلبی حس میشد..ممنونم واقعا