ساخت اره مویی برقی ساده و حرفه ای در خانه

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی ساده و حرفه ای در خانه

اگر به کار با چوب و ساخت وسایل چوبی علاقه مند هستید ولی ابزار مورد نیاز مثل اره و.و همیشه درسترس شما نیست و در فکر خرید دستگاه اره مویی برقی هستید، می توانید خودتان دست به کار شده و اره مویی برقی دست ساز ساده و حرفه ای مورد نیاز خود را بسازید. ما امروز در انزل وب روش های مرحله به مرحله ساخت اره مویی برقی در خانه را به شما آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

آموزش ساخت اره مویی برقی دست ساز ارزان و کوچک

How to Make a Scroll Saw at Home

امروزه در فروشگاه های ابزار فروشی، اره مویی برقی به فروش می رسد ولی ساخت آن در منزل کارآمد، اقتصادی و حتی جالب است. اره مویی معمولاً در قسمت برش های ریز و ظریف در کار با چوب استفاده می شود. چند روش ساده ساخت اره مویی برقی را در ادامه مرور می کنیم.

قدم اول: برای ساخت اره مویی دستی قرار است چه کارهای انجام دهیم؟

همیشه نیاز به خرید کالای گران از فروشگاه نیست، افراد زیادی با روش های گوناگون اره برقی مویی مورد نیاز خود را ساخته و مشغول استفاده از آن هستند. در انزل وب فصد داریم ساخت اره مویی برقی در خانه را به شما آموزش دهیم. اولویت ما در ساخت اره مویی استفاده از مواد ارزان و حتی ضایعات دور ریختنی است. علاوه بر این موارد ساخت این دستگاه سرگرم کننده هم هست!

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم دوم: چه لوازمی برای  ساخت اره مویی نیاز داریم؟

به عنوان بخشی از چالش، هدف ما استفاده از مواد ارزان و حتی بازیافتی بود، پس بدیهی است که لیستی کمی متفاوت تر از انتظار داشته باشیم.

برخی از لوازمی که نیاز داریم شامل:

۱- کمان اره مویی است که احتمالاً آن را دارید اما در صورتی  هم که ندارید می توانید از ابزار فروشی ها آن را با قیمتی ارزان خریداری کنید.

۲- به جای استفاده از یک مولد برقی مثل آرمیچر ما در اینجا از یک دریل برقی یا پیچ گوشتی شارژی کوچک که در دو نوع شارژی و معمولی قابل دسترس هستند استفاده میکنیم. اگر این وسیله را ندارید می توانید یک مدل ارزان و استوک آن را تهیه کنید تا به عنوان مولد نیرو استفاده نماییم.

۳- نوار یا میله فولادی مقاوم، شی مورد نیاز ما یک نوار از فولاد ضد زنگ با قطر ۱/۴ اینچ (کمی بیشتر از نیم سانتی متر معادل ۶.۳۵ میلی متر) است که ما قبلاً این قطعه را از درون یک پرینتر اوراقی پیدا و نگهداری کردیم.

۴- چند قطعه چوب سخت مثل چند قطعه چوب بلوط با ابعاد ۱*۴ اینچ (۲.۵*۱۰ سانتی متر) که معمولا در پروژه های ساخت کابینت اضافه می ماند و طبق معمول ما آن را نگه داشتیم ولی اگر شما نداشتید می توانید از لوازم دور ریز کارگاه های کابینت سازی پیدا کنید.

۵- تعدادی پیچ و مهره با طول بلند.

سایر اقلام مورد نیاز که برای بهتر شدن پروژه نیاز داریم:

۱- تخته سه لایه که از ضایعات ساخت وسایل چوبی به جا می ماند و از کارگاه های چوب قابل تهیه است، با ابعاد ۲*۴ اینچ (۱۰*۵ سانتی متر)

۲- پیچ خودکار چوب!

۳- مقداری طناب یا نخ محکم، فنر سخت برای مهار تنش های تیغه.

۴- مقداری پلاستیک برای پایه، می توانید از لاستیک کفش قدیمی استفاده کنید که در اینجا از لاستیک یک تایر قدیمی استفاده کرده ایم.

۵- چند قطعه فلزی مختلف برای گوشه های قاب، که چیز خاصی نیست و معمولاً همه جا پیدا می  شود. ما از داخل دستگاه پخش ویدیو این قطعات را پیدا و جدا کرده ایم.

ساخت اره مویی برقی را می توان با ابزار های دستی ساده انجام داد. در حقیقت با داشتن اره کمان مویی ودریل حدود ۹۰% ابزار های مورد نیاز شما را فراهم است.

قدم دوم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

اگر قصد دارید آهنربای الکتریکی بسیار قوی بسازید راهنمای ساخت آهنربای قوی با وسایل ساده را مطالعه نمایید.

قدم سوم: بررسی کار های لازم برای ساخت اره مویی برقی کوچک

در عکس قطعات کمان اره مویی خود را از هم جدا کرده ایم. ما قصد استفاده از قطعات پایین اره مثل دسته برای سفت نگه داشتن تیغه استفاده نماییم. اگر اره شما هم مانند تصویر باشد، می بینید که محور تیغه کاملا برای عقب و جلو رفتن طراحی نشده که مشکل است و اگر همینطور از آن استفاده کنید احتمال خم شدن و شکستن تیغه خواهد بود بنابراین در اینجا شما نیاز به استفاده از یک اره فلز بر دستی برای برش و ایجاد شکاف دارید. با ایجاد شکاف به آن زاویه ای باز برای انجام کار ایجاد نمایید. شاید تا الان کمی به جلو پیش رفته باشیم اما تصویری از چگونگی استفاده از همه این قطعات در محصول نهایی را ایجاد کردیم. همیشه در کارهای کارگاهی ایمنی را رعایت کنید و از عینک های محافظ چشم حتماً استفاده کنید.

قدم سوم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم چهارم: آماده کردن قسمت هندسی اره مویی (ساخت متوازی الاضلاع)

خب اکنون زمان برش چوب است! این قسمت خیلی مهم است. هدف ما در اینجا داشتن یک همگرایی و شکل هندسی برای جایی که مرکز پیچ ها و مرکز پین های متحرک تیغه شما، گوشه ها را تشکیل دهند می باشد.

به عبارت دیگر و با توجه به شکل های پایین:

۱- دو بازو از چوب بلوط داریم که بالا و پایین متوازی الاضلاع هستند.

۲- تیغه و سمت مقابلش کاملا برابر هستند.

۳- فاصله بین مرکز پیچ های بازو یا دسته، باید دقیقا همان فاصله بین پین های تیغه باشد.

۴- به همین ترتیب، فاصله بین مرکز پیچ از هر سمت بازو و آن پین تیغه باید یکسان باشد.

اگر هر طرف از متوازی الاضلاع با طرف دیگر مطابقت نداشته باشد، تیغه به همان اندازه که بالا و پایین می رود به صورت موازی باقی نمی ماند و کار کردن با اره را مشکل می کند. همچنین بازو ها کمی از طرف مقابل تیغه فاصله دارند که در اینده خواهید دید چرا باید اینگونه باشند.

قدم چهارم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

برای مونتاژ پیچ و مهره ها هم، به این صورت عمل میکنیم و جلو می رویم: پیچ->واشر دسته->واشر->واشر نایلونی->واشر-> و سمت دیگر->واشر->مهره قفل.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

پیشنهاد می کنیم مقاله با این ۳ روش ساخت پنل سلول خورشیدی در خانه برق تولید کنید! را بخوانید.

گام پنجم: کشش برای نصب تیغه اره مویی

برای به خوبی نگه داشتن تیغه به صورت ثابت در سمت مقابل، ما به مقداری کشش برای جلو بردن نیاز داریم، به همین دلیل بود در مراحل قبل دسته ها را مقداری از سمت مقابل باز تر گذاشتیم. حالا می توانیم در هر دسته و در طرف مقابل تیغه سوراخ هایی را ایجاد کنیم و از یک وسیله برای جمع کردن آن مثل کمی طناب کتانی یا نخ استفاده کنیم .

روش نصب تیغه اره مویی:

۱- نخ را گره بزنید تا فشار اضافی برداشته شود، سپس دسته ها را فشار به اندازه کافی از هم باز کنید.

۲- پایین تیغه را بر روی پین پایین پایه دسته قرار دهید و آن را از طریق سوراخ بازوی بالا بردارید.

۳- آچار را بالا بر روی تیغه قرار دهید و به یک سمت از طرف سوراخ بازوی بالا فشار دهید.

۴- در حالی که بازو ها را با هم فشار می دهید، دسته را بر سمت طناب ها بکشید و سفت کنید.

قدم پنجم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقیقدم پنجم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم ششم: قلاب کردن

ایده آل ترین حالت این است که میله فلزی را به شکل قلاب خم کنید. به این ترتیب حرکت چرخشی مته را به حرکت متقاطع برای اره تبدیل می کند که همانند کار کردن میل لنگ در موتور خودرو است. توجه کنید که شکل قلاب تقریبا متقارن باشد مثل علامت سوال (؟) و کمی شکل اس انگلیسی، این کار را می توان با چکش زدن و قرار دادن میله روی یک لوله انجام داد و تا زمانی که به شکل دلخواه مطابق تصویر برسید ادامه دهید.

قدم 6 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم هفتم: اضافه کردن دریل به اره مویی

حالا ما به یک وسیله معقول برای اتصال دریل به آن نیاز داریم که ما مانند تصویر از این وسیله استفاده خواهیم کرد. ما این شکل را با اره برش داده آماده کرده که شما هم میتوانید با اره خود همین کار را انجام دهید. سپس ما هر دو قطعه ۲*۴ اینچی را به یک تکه تخته سه لا با اشغال  ۳/۴ از فضا نصب کرده ایم. این دریل با دو پیچ چوب و یک تسمه فلزی محکم روی پایه چوبی نگهداری می شود، در تصویر ها مکانیسم کار دریل مشخص است.

قدم 7 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی قدم 7 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

گام هشتم: پایه اره مویی برقی

شکل پایه ساده است، یک قاب معمولی که شامل پایه هایی است. شما حتما نیاز به استفاده از قطعات گالوانیزه مثل تصویر بالا برای گوشه ندارید و می توانید از گوشه قفسه یا هر چیز فلزی مشابه دیگری استفاده کنید و قاب خود را آماده کنید.

قدم 8 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم نهم: مونتاژ اره مویی برقی کوچک

حالا ما دریل و سمت دیگر را به هم متصل می کنیم، مطمئن شوید که زاویه اتصال دقیقا ۹۰ درجه باشند. قبل از اتصال هم توجه داشته باشید که فضای کافی برای قلاب باشد، آن را عقب و جلو کنید تا مطمئن شوید جای کافی دارد و سپس اقدام به نصب کنید.

قدم 9 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی قدم 9 آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

اگر به دنبال راهی برای ساخت فلزیاب هستید آموزش ۴ روش ساخت فلزیاب قوی با گوشی، رادیو، ماشین حساب و .. در خانه را مطالعه نمایید.

قدم دهم: پایه اره مویی دستی

شکل کار شما در اینجا متفاوت از ما خواهد بود زیرا قرار بود از قطعه های چوبی ضایعاتی استفاده کنیم که ما یک جعبه چوبی بزرگ پیدا و از آن استفاده می کنیم. اگر چه شما هم می توانید ولی به طور کلی شکل مهم نیست، چیزی که مهم است وجود زاویه ۹۰ درجه پایه نسبت به تیغه است و باید حتما عمود بر هم باشند در غیر این صورت اره کج کار میکند. این دو قطعه را از سه طرف به هم وصل میکنیم، ممکن است مقداری نیاز به برش باشد که ما سمت راست عقب و جلو را کمی برش دادیم. در تصویر نهایی تقریبا می توان شکل کلی پروژه را برای راهنمایی دید.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

قدم یازدهم: محصول نهایی اره مویی کوچک

پایان کار! الان شما یک اره مویی برقی ساخت شده از مواد اضافی توسط خودتان را دارید!

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی

گام دوازدهم: نکاتی برای تکمیل ساخت اره مویی دستی

۱- می توانید چوب ها را رنگ کنید یا حکاکی روی آن انجام دهید تا زیبا تر دیده شود، اگر چه چوب بلوط خودش بسیار زیباست.

۲- استفاده از دریل شارژی بهتر است فقط مشکل شارژ باتری آن ها کمی وقت گیر است و می توانید از مدل سیم دار استفاده کنید.

۳- نصب چراغ ال ای دی برای روشنایی.

۴- دمنده گرد و غبار مثل استفاده از یک فن کامپیوتر!

پیشنهاد می کنیم برای بهتر یاد گرفتن ساخت اره مویی دستی ویدیو زیر را مشاهده نمایید.


روش ساخت اره مویی برقی دست ساز پیشرفته

در این روش از یک اره منبت کاری که یک پایه آن شکسته و دیگر قادر به استفاده از آن نیستیم، استفاده می کنیم. این پروژه قبلا ساخته شده و در آزمایشات کوچکترین جزییات روی قطعات کوچک چوبی هم می توان برش داد که نشان دهنده کارکرد درستش است. شکل کلی از تیغه های ساده تشکیل و بیشتر قطعاتش چوب است.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

این پروژه برای این طراحی شده بود که یک اره برقی منبت کاری قدیمی که دچار شکستگی یک تیغه شده بود، برای کار دیگری استفاده شود و همینطور سویچ منبت کاری هم از روی دستگاه حذف شده بود.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

نگهدارنده جدید تیغه از یک بلوک فولاد ساخته شده و یک واشر مربعی که توسط یک مهره بالایی در محل نگه داشته می شود. بلوک بر روی نگه دارنده قدیمی تیغه گذاشته شده به طوریکه روی محور اره منبت بسته شده است. در قسمت پین صفحه نصب شده، یک گوشه را حذف کرده تا فاصله برای مهره بال ایجاد شود.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

پایه اره از یک تکه تخته ۳ لا به ضخامت ۲۰ میلیمتر است که برش داده شده و شکل مناسب پروژه را گرفته است. اندازه چوب به حد کافی باید بزرگ باشد تا منطقه کاری حدود ۱۵۰ میلیمتری را در اطراف تیغه قرار دهد و یک منطقه توسعه یافته در پشت دهانه ۲۵۰ میلیمتری فضا می دهد.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

در قسمت پایین هم در پشت پروژه یک قطعه چوب سخت برش داده شده است تا ارتفاع ۱۹۰ میلیمتری ارئه دهد که برای جا به جایی اره برقی در زیر میز لازم است. در جلو هم دو پایه کابینت قابل تنظیم قرار داده شده تا در صورت نیاز تنظیم شوند. دسته ها هم از پایه میز بلوط بریده شده اند، قطعه میله پیچی فولادی M10 هم برای اتصال سطح به پایه های تنظیم شونده استفاده شده است.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دومآموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

محور های دسته هم کاملا عمودی باید باشند. نگهدارنده تیغه بالا یک قطعه ۱۲ میلیمتر مربعی است که یک سوراخ ۸ میلیمتری در پشت با قابلیت تحت فشار قرار دادن تیغه در دسته قرار گرفته است.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

این اره خریداری شده، با کنترل سرعت متغیر بود با قدرت ۶۰۰ وات که برش با سرعت بالا خوب بود ولی در سرعت پایین قدرت کافی برای چوب های ضخیم را ندارد. در نهایت شکل کلی پروژه به این شکل به اتمام رسید.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

و این هم تصویری از اولین برش با این اره.

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دومآموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی روش دوم

پیشنهاد می کنیم برای بهتر یاد گرفتن ساخت اره مویی برقی دست ساز ویدیو زیر را مشاهده نمایید.


آموزش ساخت اره مویی کوچک برش فوم (با گرما) ژنراتور برقی

آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی ساده و حرفه ای در خانه

اگر نیاز به یک اره مویی برقی برای برش دادن فوم به اشکال مورد نظر خود هستید، می توانید با دیدن ویدیو زیر آموزش نحوه ساخت یک برش دهنده فوم را یاد بگیرید:

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب چند روش ساخت اره مویی برقی کوچک و ارزان قیمت را به شما عزیزان آموزش دادیم. اگر در مورد موضوع امروز نظر، پیشنهاد، انتقاد و یا مشکلی دارید و یا راه ها و تکنیک های بهتر دیگری می شناسید که در پست امروز بیان نشده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • شهاب زکی پور says:

    لطفابصورت مرحله‌ای وتوضیح کتبی زیرنویس یاگفتاری ویدئویی طرح رابذاریدتابشه دانلودهم کردچون همزمان نمیشه این برنامه رودیدوسریعاازروش ساخت اگه بشه دانلودکردزمان برای تهیه ابزارلازم روبه متقاضی میدهید،اگه بتونیدابزارموردنیازروخودتون برش بدین وآماده مونتاژببدست خودمشتری تویه پک بفروشیدسودزیادی براتون داره.ممنونم خدانگهدار

  • علی says:

    عالی