آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

آموزش کامل استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل معمولی و مسافری

احتمالاً تا الان اخباری راجب طرح رجیستری گوشی های همراه و تبلت ها شنیده اید. رجیستری طرحی است که دولت با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و ایجاد فروشندگان مجاز در کشور اجرا کرده است و گوشی های وارد شده بعد از تاریخ اجرای این قانون برای فعال شدن امکان برقراری ارتباط در مخابرات ایران باید در سامانه رجیستری ثبت شوند. امروز در انزل وب آموزش ثبت رجیستری گوشی های همراه معمولی، مسافرتی با سایت یا اپ را آموزش خواهیم داد.

نحوه کار با سایت رجیستری برای ثبت رجیستر گوشی آیفون اپل، سامسونگ و..

How to Work with Iranians Mobile Registry Website and App

رجیستری مانند یک مجوز است که با ثبت گوشی ها در سامانه به آن ها داده می شود که با استفاده از این مجوز، امکان استفاده از شبکه های مخابراتی همراه و برقراری ارتباط را دارند. از این پس گوشی های نو که رجیستری نشوند، به عنوان کالای قاچاق شناخت شده و نمی توانند با فعال کردن سیم کارت به استفاده از خدمات ارتباطی بپردازند. پس رجیستر کردن گوشی در هنگام خرید گوشی همراه جدید و یا ثبت گوشی های مسافری که با خود به کشور می آورد را فراموش نکنید. برای انجام رجیستری، راه های مختلفی از طریق سایت، اپلیکیشن، پیام کوتاه (SMS)، کد USSD دارد که به آموزش آن ها خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که ۳۰ روز پس از فعالسازی با سیمکارت، مهلت رجیستری دارید و پس آن در صورت عدم ثبت حتی برای گوشی های که از طریق مسافرتی وارد شده، سیم کارت و امکان ارتباط مخابراتی غیر فعال می شود.

روش رجیستر کردن گوشی در سایت

وبسایت همتا

قبل از رجیستری توجه داشته باشید که رو جعبه موبایل برچسب رجیستری وجود داشته، پس از آن حتماً کد IMEI گوشی را از طریق زدن کد #۰۶#* با کد درج شده روی جعبه مطابقت دهید تا مطمئن شوید جعبه مال همان گوشی است. لازم به ذکر است اگر این کد را به شمار ۷۷۷۷ پیامک کنید یا در کد دستوری #۷۷۷۷* وارد کنید، مدل گوشی خود را می توانید ببینید و از اصل بودن و قانونی بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید.

سایت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی (همتا) توسط بانیان این طرح برای رجیستری طراحی شده است. برای استفاده از وبسایت همتا:

ابتدا به سایت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی (همتا) بروید.

شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس ادامه را بزنید.

وبسایت همتا - آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

کد دریافتی از طریق پیامک را به همراه کد امنیتی وارد و روی دکمه ورود کلیک کنید.

سایت همتا- آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

در صفحه جدید از منوی سمت راست، فعالسازی تلفن همراه را انتخاب نمایید.

رجیستر کردن گوشی با وبسایت

شماره تلفن همراه، شناسه IMEI دستگاه و کد فعالسازی را در فیلد های مشخص شده وارد کرده و فعالسازی را بزنید.

رجیستر کردن گوشی با وبسایت

اکنون تغییرات اعمال و گوشی شما ثبت می شود و از طریق پیامک هم به شما اطلاع رسانی می شود.

۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و.. را هم بخوانید.

نحوه رجیستر کردن و استعلام رجیستری گوشی با برنامه اندروید

اپلیکشن همتا - آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

یکی دیگر از ابزار های رجیستری، اپلیکشن این است که می توانید با دانلود و نصب آن روی گوشی همراه خود و در مراحل مشابه وبسایت، با وارد کردن مشخصات از جمله شماره تلفن همراه، شناسه IMEI دستگاه و کد فعالسازی (که توسط فروشنده هم به شما داده می شود) گوشی خود را به راحتی و در مدت زمانی کوتاه ثبت و رجیستری نمایید. این برنامه را از سایت اصلی سامانه همتا و یا اپ استورهای گوگل پلی و بازار برای کاربران اندروید و سیب اپ برای کاربران آیفون، می توانید دانلود نمایید.

پیدا کردن و فهمیدن صاحب خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و شماره تلفن ثابت از مطالب جالب و کاربردی است که می توانید مطالعه کنید.

روش رجیستری گوشی با استفاده از کد دستوری USSD

یکی از راحت ترین روش ها بدون نیاز به اینترنت استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* است. ابتدا #۷۷۷۷* را در شماره تلفن خود وارد و شماره گیری نمایید. بعد از باز شدن سامانه با انتخاب و ارسال گزینه ۲ یعنی فعالسازی به ادامه مرحله رجیستر کردن گوشی سامسونگ و.. بروید.

آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

طبق توضیحات سامانه کد های IMEI را وارد و ارسال کنید و همینطور بعد از آن شماره تلفن همراه و کد فعالسازی هم به همین منوال ارسال نمایید.

آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

سپس با ارسال عدد ۱ درخواست خود را ثبت نمایید و منتظر دریافت پیامک تایید بمانید.

آموزش کامل رجیستر گوشی همراه معمولی، مسافری با سایت و اپ

بعد از دریافت پیامک تایید، گوشی شما مجوز ارتباط در مخابرات ایران را خواهد داشت.

برای دانستن پرکاربردترین کدهای دستوری USSD اپراتور و بانک های ایران این مطلب را مطالعه نمایید.

نحوه رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

مسافران هم می توانند یک گوشی همراه را با خود به ایران وارد نمایند. مسافر باید در هنگام ورود به کشور در گمرک به تلفن همراه خریداری شده خود اظهار نماید و با پرداخت عوارض گمرک نسبت به فعالسازی گوشی آن اقدام نماید. اگر این کار را انجام ندهد فقط ۳۰ روز مهلت استفاده از گوشی در ایران را دارید و باید نسبت به فعالسازی آن در سامانه ثبت شناسه بین الملل گوشی تلفن همراه اقدام نمایید در غیر اینصورت گوشی شما رجیستر نشده و گمرک نیز مسئولیتی در این قبال نخواهد داشت.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

برای ثبت شناسه بین الملل به وبسایت اظهار نامه گمرکی تلفن همراه وارد شده و بعد از وارد کردن IMEI گوشی و کد امنیتی وبسایت به صفحه مشخصات فنی وارد می شوید.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

در این صفحه شما باید برند، مدل و مشخصات را به صورت کامل وارد نمایید. دقت داشته باشید که اطلاعات درخواستی را دقیق وارد نماید چون در صورت اشتباه شما، وجه دریافتی برگشت داده نخواهد شد.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

بعد از وارد کردن اطلاعات گوشی، در بخش بعدی اطلاعات فردی مسافر و شماره تلفن همراه او درخواست می شود. در اینجا هم دقت داشته باشید که حتما مشخصات مسافر ثبت شود و اگر به نام شخص دیگری ثبت شود، گوشی رجیستر نخواهد شد.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

بعد از این قسمت کدفعالسازی برای شما ارسال می شود که با وارد کردن آن وارد بخش پرداخت وجه می شودید.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

و بعد از پرداخت هزینه گمرکی گوشی، عملیات با موفقیت به اتمام می رسد و ظرف چند روز آینده پیامک تایید فعالسازی برای شما ارسال و می توانید از گوشی خود استفاده کامل را ببرید.

رجیستری کردن گوشی های همراه مسافران

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. هم از آموزش های قبلی در انزل هم در صورت نیاز ببینید.

روش رجیستر کردن گوشی های ۲ سیمکارته

برای این نوع گوشی ها اگر به صورت قانونی وارد شده باشند، بعد از تایید اصالت گوشی با ارسال یک شناسه، شناسه دیگر هم خودکار ارسال می شود و بعد از فعال کردن یک سیم کارت، سیم کارت دیگر هم خودکار فعال می شود. البته توصیه شده برای جلوگیری از ایجاد مشکل و با توجه به این که امکان محدودیت استفاده از یک سیمکارت وجود ندارد، سیم کارت خود را درون تمام اسلات های سیم کارت قرار دهید و مراحل ریجستر کردن گوشی را انجام دهید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی های رجیستر شده

اگر سیم کارتی که با آن گوشی را رجیستر کرده اید تغییر نماید مثلاً یک گوشی استوک از شخصی که قبلاً رجیستری انجام داده بخرید، باید این انتقال مالکیت را با شماره جدیدی که داخل دستگاه قرار داده می شود، ثبت نمایید. برای این کار از تمامی روش های ذکر شده می توانید استفاده نمایید فقط در هنگام ورود به سایت یا دیگر ابزار ها، انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با داشتن شماره سیمکارت و رمز سامانه همتا، با اضافه کردن مجدد IMEI و شماره جدید گوشی، انتقال مالکیت را در وبسایت ثبت نمایید.

اگر اهل رانندگی هستید، ۶ روش گرفتن استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت، SMS، تلگرام، VIN، تلفن و.. هم برای شما کاربردی خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به شما آموزش رجیستری کردن تلفن همراه را یاد دادیم. در صورتی در مورد مطلب امروز پیشنهاد، نظر و یا انتقادی دارید و یا نکته ای که در این مطلب گنجانده نشده است می تواند آن ها را از طریق قسمت دیدگاه های سایت با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش کامل ۵ روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب درسی ابتدایی دبیرستان
آموزش کامل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی ، دبیرستان و.. در سامانه اینترنتی
دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین
آموزش کامل تصویری و قدم به قدم دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین

نظرات

  • ابراهیم says:

    سلام.دوستم برای رجیستر کردن گوشیش از شماره پاسپورت من استفاده کرده.بعداز اومدن چند شماره کد فعال سازی چهاررقمی.من منصرف شدم.یعنی در آخرش یه کد چهاررقمی و شش رقمی رو نگفتم بهش.ظمنا هزینه پرداخت گمرک هم به من نیومده.حالا میخوام بدونم آیا سهمیه ی پاسپورت من رفته یا میتونم برای خودم اینکارو بکنم؟.ممنون اگه جواب بدین

  • مرمر says:

    سلام. یک گوشی از خارج برام خریداری شده و الان با توجه به توضیحات ارایه شده، برای ثبت گوشی نیاز به اطلاعات مسافر هست، در صورت نداشتن اطلاعات چه باید کرد؟ پیشاپیش از پاسخگویی تان ممنونم.

  • ابراهیم says:

    سلام من یک گوشی honor5x خریده ام دوسیم کارت دارد با یک imei کارتون هم ندارد دست دوم خریده ام چطور میتوانم ریجستری انجام دهم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  • حسین says:

    با سلام بنده یه گوشی A7 سامسونگ دست دوم گرفته ام اما برای مالکیت آن به مشکل برخوردم و شماره فروشنده ندارم واز هر طریقی از جمله سایت همتا رفته ام نتونستم شما فروشنده را بدست بیارم لطفا اگه کسی میتونه راهنمای کنه.

  • زکریا says:

    سلام
    این راه های که شما گفتید به درستی انجام نمی شود یا جواب های الکی از سایت گرفته می شود و به بم بست میخوریم
    نمونه اش رجیستر کردن گوشی دو سیم کارته است که با هر شماره ثبت بکنی اخطاری برای شماره دیگر می آید یک روز کامل با رجیستر ی صحبت کردم تمام راه ها را که گفته شد انجام دادم درست نشد که نشد آخرش اپراتور خسته شد گفت بی خیال همون با یکی ثبت کردی کافیه