روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید و ترافیک یک سایت

روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید و ترافیک ورودی یک سایت

آیا دوست دارید میزان محبوبیت و ترافیک سایت های رقیب و دلخواه خود را بدست آورید؟ اندازه گیری دقیق میزان ترافیک یک سایت بسیار دشوار است امروز در انزل وب ما قصد داریم در مورد روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید یک سایت صحبت کنیم. با تحلیل و فهمیدن میزان بازدید یک سایت شما می توانید در انتخاب موضوعات و جذب مخاطبین خود بیشتر تلاش کنید و با سایت ها دیگر رقابتی تنگاتنگی داشته باشید.

روش های مشاهده و اطلاع از آمار بازدید روزانه، ماهانه و.. سایت ها

Find Out How Much Traffic a Website Gets

قبلا در انزل وب بهترین سایت های فارسی را به شما معرفی کردیم امکان دارد یکی از این سایت ها، رقیب شما باشد برای مقایسه ترافیک سایت خود و سایت رقیبتان از چه روشی استفاده می کنید؟ در واقع ترافیک سایت به معنای مجموع تعداد بازدیدی که از یک سایت انجام شده است می باشد. هر چقدر بازدید افزایش پیدا کند ترافیک سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به دلیل کسب درآمد بیشتر، ترافیک سایت اهمیت پیدا می کند اما باید بدانید که همیشه ترافیک بالا به معنای درآمد و بازدید بالا نیست.

روش های مشاهده و اطلاع آمار بازدید سایت ها

معمولا رتبه یک سایت توسط یک عدد نمایش داده می شود که این عدد هر چقدر به سمت ۱ تمایل داشته باشد رتبه سایت افزایش پیدا می کند. بهینه سازی سایت می تواند منجر به افزایش بازید یک سایت شود. اگر قصد دارید در مورد رتبه و ترافیک سایت رقیب خود اطلاع پیدا کنید سرویس های آنلاینی وجود دارند که در این راه می توانند به شما کمک کنند.

نحوه تخمین و مشاهده میزان بازدید سایت از طریق الکسا

الکسا یکی از سایت هایی است که به شما کمک می کند رتبه یک سایت را مشاهده کنید. الکسا دارای افزونه هایی است که شما باید در مرورگر خود نصب کنید که کمتر از ۱ درصد از کاربران اینترنت را تشکیل می دهد. این ابزار بسیار دقیق نیست اما یک ایده از میزان محبوبیت و ترافیک سایت را نشان می دهد. وقتی شما وارد سایت الکسا می شوید در کادر Find Website Traffic Statistics آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کنید و بعد روی دکمه Find کلیک کنید تا میزان ترافیک سایت را به صورت نموداری و عددی مشاهده کنید. هر چقدر این عدد به ۱ نزدیکتر باشد رتبه سایت بهتر است.

مشاهده میزان بازدید سایت از طریق الکسا

در بخش های بعدی سایت شما می توانید اطلاعات دیگری مثل میزان بازدید براساس مناطق جغرافیایی، نرخ جذب، تعداد نمایش های روزانه، مدت زمانی که در سایت صرف می شود، کلمات کلیدی جستجو شده، میزان ترافیک جستجو، سایت هایی لینک داده شده و غیره را مشاهده خواهید کرد.

بدست آوردن آمار بازدید سایت در SEMRush

ابزار مورد علاقه بسیاری از کاربران برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی سایت SEMRush است. SEMRush به شما اطلاعات زیادی در مورد رتبه بندی موتورهای جستجو، میزان ترافیک آنها، رقبا، تبلیغات پولی، بک لینک ها  نشان می دهد. بعد از ورود به این سایت در کادری که پیش رو دارید آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کنید و روی دکمه Start کلیک کنید. بعد برای دیدن رتبه سایت شما باید آدرس ایمیل خود را در سایت ثبت کنید. بعد از ثبت ایمیل می توانید اطلاعات زیادی در مورد سایت رقیب خود مشاهده کنید.

بدست آوردن آمار بازدید سایت

نحوه مشاهده و اطلاع میزان بازدید روزانه سایت ها از طریق SimilarWeb

SimilarWeb یک چک کننده ترافیک وب سایت است که شبیه به سایت الکسا است. البته سایت SimilarWeb اطلاعات و جزئیات بیشتری در خود دارد و نسب به الکسا دقیق تر است. در خروجی شما یک نموداری خطی با تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه و سورس ها را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید کشورهای بازدید کننده، سایت های برتر ارجاع داده شده، سایت های برتر مقصد، تبلیغات، علایق مخاطبان و حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی برتر را به طور رایگان مشاهده کنید.

نحوه مشاهده و اطلاع میزان بازدید روزانه سایت ها از طریق SimilarWeb

اطلاع از میزان بازدید سایت به کمک سرویس آنلاین Ahrefs

بدون شک Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای ردیابی است که اطلاعات ترافیک وب سایت را ارائه می دهد و شما می توانید موارد زیر را در آن بیابید:

  • بک لینک های جدید، خراب، از دست رفته
  • دامنه هایی که بیشترین ترافیک را به یک سایت ارسال می کنند.
  • رتبه بندی موتور جستجو
  • مقدار ترافیک رتبه بندی موتور جستجو که یک سایت دریافت می کند.
  • صفحات یک سایت که بیشترین ترافیک را بدست آورده اند.
  • مقایسه رتبه سایت با رقبا

نه تنها Ahrefs یک ابزار عالی برای ردیابی وب سایت های رقیب است بلکه شما به کمک این ابزار متوجه می شوید که چگونه وب سایت خود را بهبود دهید.

اطلاع از میزان بازدید سایت به کمک سرویس آنلاین Ahrefs

دیدن آمار بازدید سایت و ورودی از گوگل در AuthorityLabs

AuthorityLabs به شما اجازه می دهد رتبه بندی موتور جستجوی سایت های رقب خود را در کنار سایت تان ردیابی کنید. مانند SemRush، این سایت به شما رتبه بندی و تعداد افرادی که برای یک عبارت خاص جستجو کرده اند را نمایش می دهد. این سایت یک ابزار عالی است و به نظر می رسد در حال محبوب شدن است.

دیدن آمار بازدید سایت گوگل در AuthorityLabs

بدست آوردن میزان بازدید سایت های ایرانی در QuantCast

شما می توانید از QuantCast برای تعیین اینکه چند نفر از سایت مورد نظر شما در طی یک دوره زمانی از دسکتاپ یا تلفن همراه بازدید کرده است استفاده کنید. سایت هایی که از تگ های QuantCast برای فهمیدن میزان ترافیک ورودی سایت استفاده می کنند معیارهای دقیق تری ( از جمله آمار تعداد بازدید کنندگان، ترافیک کشور و تقسیم ترافیک تلفن همراه و دسکتاپ) را بدست آورید.

میزان بازدید سایت های ایرانی در QuantCast

دیدن آمار بازدیدکنندگان روزانه سایت در Compete

شما می توانید از Compete برای تخمین بازدیدکنندگان منحصر به فرد ایالات متحده و تقریبا برای هر سایتی که در وب هست استفاده کنید. Compete از داده های ISP، نوار ابزار خود Compete و منابع داده دیگر برای اندازه گیری ترافیک استفاده می کند. Compete معیارهای دیگر مانند بازدید صفحات، میانگین مدت حضور و غیره را هم ارائه می دهد اما این گزینه ها برای کاربرانی است که پول پرداخت می کنند.

دیدن آمار بازدید روزانه سایت در Compete

اگر به سایت های دیگری برای محاسبه تعداد بازدید و ترافیک سایت علاقمند هستید می توانید از سایت های دیگری که در پست ۶ ابزار محاسبه ترافیک ، پیدا کردن سایت مشابه ، کلمات کلیدی و.. سایت ها معرفی کرده ایم استفاده کنید.

فهمیدن تعداد بازدید یک سایت از طریق تعداد بازدید ویدیو

اگر یک وب سایت دارای ویدیو YouTube ،Vimeo یا آپارات است روی Watch on YouTube کلیک کنید یا به کانال آپارات وب سایت مذکور برای اطلاع از آمار بازدید روزانه و کلی سایت مراجعه نمایید.

فهمیدن تعداد بازدید یک سایت از طریق تعداد بازدید ویدیو

اگر ویدیوی عمومی باشد هم YouTube و هم Vimeo تعداد بازدیدکنندگان را نمایش می دهد. همچنین شما می توانید تاریخ آپلود را چک کنید و تعداد بازدیدکنندگان در ماه را تخمین بزنید. به طور مثال در تصویر زیر حدود ۴ میلیون بازدید کننده داشته  و این ایده خوبی است تا متوجه شوید که یک سایت چقدر ترافیک داشته است.

فهمیدن تعداد بازدید یک سایت

فهمیدن میزان ترافیک ورودی سایت از طریق کامنت ها

روش دیگری که برای سنجش محبوبیت سایت می توان استفاده کرد نگاه کردن به نظرات هر پست است. اما در نظر داشته باشید که به طور متوسط از هر ۲۰۰ خواننده ۱ کاربر نظر می دهد بنابراین یک پست که ۲۰ کامنت دارد احتمالا ۴۰۰۰ بار مشاهده شده است. این روش هم یک قاعده کلی است.

فهمیدن میزان ترافیک ورودی سایت از طریق کامنت ها

اطلاع از میزان بازدید سایت با توجه به تعداد کل کامنت ها

پس از اینکه در یک وبلاگ وردپرس نظر دادید بلافاصله مرورگر شما به جایی که کامنت شما در آن ظاهر می شود هدایت می شود. اگر به آدرس URL نگاه کنید چیزی مانند زیر برای شما نمایش داده می شود. قسمت دوم آدرس URL به شما می گوید که ۱۰۸۶۵۶ کامنت داده شده است. این عدد شامل کامنت های اسپم هم هست.

اطلاع از میزان بازدید سایت با توجه به تعداد کل کامنت ها

نظرات و پیشنهادات شما؟

مسلما سایت‌هایی که برای مشاهده آمار بازدید کنندگان یک سایت امروز در انزل وب معرفی کردیم کامل نیستند. شما برای مشاهده میزان بازدید و ترافیک سایت های رقیب خود از چه ابزاری و یا روشی استفاده می کنید؟ نظرات  و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین سرویس های آمارگیر جایگزین گوگل آنالیتیکس
بهترین سرویس های آمارگیر جایگزین گوگل آنالیتیکس
بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها
۱۱ تا از بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها
انزل وب
ایمیل هنوز پادشاه است!
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۱۵

نظرات

  • فاطمه says:

    سلام …من دنبال این هستم که امار و تعداد بازدید یک صفحه از یک سایت رو پیدا کنم …افزونه هایی که دارم یا سایت ها امار بازدید کل سایت رو میگن من میخوام فقط یک صفحه رو بفهمم ..اگر هست ابزاری و یا سایتی بگین اگر هم که نیست لطفا بگین که دیگه نگردم

  • sss says:

    سلام
    لبدا ابد

  • ali says:

    سلام با تشکر از مطالب عالی سایتتون
    ایا میشه تعداد بازدید کننده ها رو با وب اسکرپینگ (Web Scraping) با پایتون و کتابخانه Beautiful Soup انجام داد (البته برای هر سایتی نه برای سایت خودمان )همانند افزونه گوگل انالیز برای برای یک سایت شخصی

  • ali says:

    سلام با تشکر از مطالب عالی سایتتون
    ایا میشه تعداد بازدید کننده ها رو با وب اسکرپینگ (Web Scraping) با پایتون و کتابخانه Beautiful Soup انجام داد (البته برای هر سایتی نه برای سایت خودمان )

  • شایان says:

    عالی بود. سایت #انزل_وب بی نظیره. من اواین بار توسط یک کانال تگرامی به نشانی (@iranict و با نام «فناوری به زبان ساده») حدود ۴ سال پیش با سایت فوق العاده شما آشنا شدم اما مدیر آن کانال به دلیل مشغله کاری کانال رو بست و الان کانالی دیگر با این نشانی ثبت شده که ربطی به کانال قبل نداره و از فناوری نمی گوید. آن کانال یکی بهترین کانال های مفید و کاربردی بود که بعد از چندین سال هنوز آن را فراموش نکردم. کاش میتوانستم مدیر واقعی آن کانال را پیدا کنم و فقط یکبار از او شخصا تشکر کنم زیرا نقش یک معلم را برایم داشت و تولید محتوای بسیار ارزشمندی داشت و سرآغاز آشنایی من با سایت ارزشمند شما بود. موفق باشید.

  • کامران says:

    روش کامنتی که فک نکنم عدد مطمئنی بده
    مثال بارزش سایت خود شما
    باتوجه به محتوای کامل ، مختلف و دسته اولی که داره و همیشه توی موارد اول جستجوی گوگله ؛ روزانه باید چند ده هزار بازدید داشته باشه ، اما کامنت خیلی به ندرت وجود داره