آموزش اضافه کردن آیکون My Computer ،Recycle Bin و.. روی دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7

آموزش اضافه کردن آیکون My Computer ،Recycle Bin و.. روی دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

برای خیلی از افرادی که با ویندوز کار می کنند، داشتن آیکون هایی مانند My Computer یا This PC و سایر آیکون های کاربردی در دسکتاپ، نمادی پر استفاده و لازم است که به طور پیشفرض در دسکتاپ ویندوز وجود ندارد. امروز در انزل وب قصد آموزش دادن نحوه اضافه کردن آیکون My Computer ،Recycle bin و.. روی دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را داریم که اگر شما به تازگی ویندوز عوض کرده اید و صفحه خالی و خلوت دارید یا در فکر اضافه کردن این آیکون ها به دسکتاپ خود هستید، بعد از مطالعه این آموزش به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

نحوه به نمایش درآوردن مای کامپیوتر و سطل آشغال روی دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

How to Add the My Computer and Recycle Bin Icon on the Desktop in Windows 10, 8 and 7

در نسخه های جدید ویندوز، آیکون های پرکاربرد روی دسکتاپ اولیه وجود ندارند. از آنجایی که آیکونی مانند مای کامپیوتر، حاوی محتوای اصلی کامپیوتر است و برای دسترسی به این محتوا ها نیاز داریم تا وارد این ناحیه شویم. اگر نیاز آنچنانی به این قسمت ندارید یا می خواهید دسکتاپی خلوت داشته باشید، می توانید با جست و جوی کلمه My Computer یا This Pc در قسمت جست و جوی ویندوز، به راحتی به این ناحیه دسترسی داشته باشید. اما اگر به دفعات بیشتری از این آیکون استفاده می کنید و خواهان آوردن مای کامپیوتر روی دسکتاپ هستید، ادامه مطلب را مرور نمایید. قابل ذکر است که از نسخه ۸ به بعد ویندوز که شامل تغییرات گسترده در رابط کاربری بودیم، آیکون مای کامپیوتر هم دستخوش این تغییرات شده و فقط نامش به This PC تغییر یافته است.

آموزش اضافه کردن آیکون My Computer ،Recycle Bin و.. روی دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7

۱۱ روش رفع مشکل تنظیم نبودن اندازه صفحه دسکتاپ با صفحه مانیتور در ویندوز هم از مطالب آموزش داده شده در انزل وب است.

نحوه نشان دادن مای کامپیوتر و سطل آشغال روی دسکتاپ در ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ یک راه برای نمایش دادن آیکون رایانه(This PC)، سطل آشغال(Recycle Bin)، کنترل پنل (Control Panel) یا آیکون پوشه کاربر (User Folder) این است که ابتدا روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Personalize را از بین سایر گزینه ها انتخاب کنید. این قسمت را داخل تنظیمات ویندوز هم می توانید باز کنید و بقیه مراحل را مشابه این روش طی کنید.

آموزش اضافه کردن آیکون My Computer ،Recycle Bin و.. روی دسکتاپ ویندوز 10، 8 و 7

در پنجره باز شده، Themes را در منوی سمت چپ انتخاب کنید. اکنون شما در زیر قسمت Related Settings ، گزینه ای با نام Desktop Icon Settings خواهید دید. تنظیمات مربوط به آیکون ها در این قسمت است پس این گزینه را انتخاب کنید.

منوی تنظیمات اضافه کردن آیکون به دسکتاپ

حالا شما شکل آیکون ها را می بینید و روی آن هایی را که لازم دارید، کلیک کرده و انتخاب کنید. به محض اینکه دکمه Apply را بزنید تغییرات روی دسکتاپ شما اعمال و نمایش آیکون در دسکتاپ انجام می پذیرد. اگر شما با کلمه This PC راحت نیستید، با راست کلیک روی آیکون و گزینه تغییر نام (Rename) می توانید نام آن را به My Computer تغییر دهید.

انتخاب آیکون در ویندوز 10

روش نمایش دادن آیکون مای کامپیوتر و سطل آشغال روی دسکتاپ در ویندوز ۷، ۸ و Vista

در این ویندوز ها فقط کافیست روی دسکتاپ خود راست کلیک کرده و با انتخاب Personalize وارد تنظیمات شخصی سازی شوید. سپس در سمت چپ صفحه Change Desktop Icons را بزنید.

تنظیمات آیکون در ویندوز 7

سپس در پنل باز شده، فقط کافیست تا آیکون های مورد نظر خود را انتخاب و تایید کنید تا به صفحه شما افزوده شوند و بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

اضافه کردن آیکون در ویندوز 7

در ویندوز ۷ و یا ویستا روش دیگری نیز برای افزودن آیکون My Computer به دسکتاپ وجود دارد. برای افزودن نماد مای کامپیوتر، استارت را باز کرده و روی مای کامپیوتر کلیک راست کنید. سپس گزینه Show On Desktop را بزنید. با تیک خوردن این گزینه، نماد مای کامپیوتر به دسکتاپ شما اضافه خواهد شد.

اضافه کردن آیکون در ویندوز 7

اگر پشت پوشه های شما سیاه شده است، آموزش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن پشت پوشه ویندوز ۱۰، ۸ ، ۷ و.. را جهت رفع آن مطالعه بفرمایید.

نحوه Pin کردن My Computer در استارت

از جمله قابلیت های ویندوز ۱۰، امکان پین کردن برنامه های روزمره در منوی استارت است. اگر می خواهید به جای آوردن آیکون مای کامپیوتر به دسکتاپ از روش دیگری استفاده کنید یا علاوه بر آن برای دسترسی راحت تر در استارت هم میانبری برای این بخش داشته باشید، می توانید آن را روی منوی استارت پین کرده تا در صورت نیاز فقط با باز کردن استارت، دسترسی به مای کامپیوتر داشته باشید.

پین کردن آیکون در استارت ویندوز 10

برای پین کردن روی استارت، ابتدا روی آیکون My Computer که حالا در دسکتاپ شماست یا با روش جست و جو آن را پیدا کرده اید و کلیک روی Pin to Start آن را به استارت خود اضافه نمایید. از این روش برای سایر آیکون های مورد علاقه خود هم می توانید استفاده کنید تا استارتی کاربردی تر داشته باشید، به همین راحتی.

پین کردن آیکون در استارت ویندوز 10

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به شما آموزش اضافه کردن آیکون مای کامپیوتر، سطل آشغال و.. به دسکتاپ را دادیم. اگر در مورد آموزش امروز، سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید می توانید از قسمت دیدگاه های این پست با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)
معرفی و بررسی نرم افزار های فارسی افزایش و کاهش وزن (تناسب اندام)
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۲۹
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!
انزل وب
چگونه تحت وب و بدون نصب نرم افزار از دسکتاپ کامپیوتر با فرمت Gif،Avi،MP4 و.. فیلمبرداری کنیم

نظرات