۱۱ روش حل مشکل ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم

گوگل کروم در بین کاربران ویندوز به یکی از محبوب ترین مرورگرها تبدیل شده است. درست است که مرورگر گوگل کروم در طول این چند سال شاهد تغییراتی بوده است اما برخی از مشکلات هنوز باقی مانده است. ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم از مشکلات رایج گوگل کروم است. اگر شما با این نوع خطاها مواجه هستید امروز در انزل وب ما روش های حل مشکل ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش رفع خطای Kill Pages و Page Unresponsive مرورگر Chrome

Fix Google Chrome Kill Pages And Page Unresponsive Error on Windows 10

گاهی اوقات پیغام Kill pages در گوگل کروم ظاهر می شود. بسیاری از کاربران با مشکلات زیر مواجه می شوند و این پیغام را دریافت می کنند:

  • بسیاری از کاربران گزارش داده اند که با ارور Kill Pages مواجه هستند که برای حل این مشکل می توانید گوگل کروم را مجددا نصب کنید و بررسی کنید که آیا این کار به حل ارور Kill Pages کمک کرده است یا نه.
  • اگر در گوگل کروم با پیغام Page Unresponsive مواجه هستید این مشکل می تواند ناشی از یکی افزونه های ما باشد. افزونه های کروم از منابع استفاده می کنند و اگر ده ها افزونه در پس زمینه اجرا شوند به طور جدی روی عملکرد شما تاثیر می گذارد. بنابراین افزونه های غیر ضروری را غیرفعال کنید و یا آنها را حذف کنید و ببینید که این کار به حل ارور Page Unresponsive کمک کرده است یا نه.
  • بسیاری از کاربران گزارش داده اند که بعد از نمایش ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم دیگر پاسخگو نیست که در این حالت غیرفعال کردن مد سند باکس کروم می تواند به شما کمک کند.

علاوه بر این موارد این مشکلات می تواند به علت اتصال اینترنتی شما و یا به دلیل اجرای یک اسکریپت خاص وب سایت رخ دهد. اگر اتصال اینترنت شما کند باشد در هنگام بارگذاری اسکریپت های خاص مشکل خواهید داشت و دیگر صفحات کروم به شما پاسخ نمی دهند. علاوه بر این بسیاری از وب سایت ها از چندین اسکریپت استفاده می کنند و گاهی اوقات ممکن است یکی از اسکریپت ها پاسخگو نباشد و این ممکن است ارور Kill Pages را به شما نمایش دهد.

در نهایت پیکربندی کامپیوتر شما می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. اگر شما چند سربرگ را در گوگل کروم باز کرده باشید و به طور همزمان برنامه های زیادی در پس زمینه اجرا شود که با خطای Kill Pages مواجه خواهید شد. این خطا می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند چون که با رفرش وب سایت برخی از اطلاعات مهم از دست می روند. قبلا در انزل وب ۱۰ روش حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و اندروید را به شما آموزش دادیم در ادامه ۱۱ روش حل مشکل ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش رفع خطای Kill pages و page unresponsive مرورگر google chrome

نحوه حل مشکل ارور Kill pages و Wait

در روش اول ما نحوه غیر فعال کردن سند باکس کروم را توضیح خواهیم داد. گوگل کروم از سند باکس استفاده می کند تا شما را در برابر نرم افزارهای مخرب محافظت کند. در حالت کلی مد سند باکس به این معناست که گوگل کروم یک فرآیند جدید را برای هر سربرگ جدیدی که شما باز کرده اید ایجاد می کند بنابراین شما در مقابل مشکلات بالقوه ای که نرم افزارهای مخرب ایجاد می کنند محافظت می کند. اگر چه این روش حفاظت عالی است اما گاهی اوقات از منابع سیستمی شما بیش از حد استفاده می کند و باعث ایجاد ارور Kill Pages می شود. برای حل این مشکل شما می توانید مد سند باکس را غیرفعال کنید اما توجه داشته باشید که این روش امنیت شما را کاهش می دهد. برای غیر فعال کردن مد سند باکس کارهای زیر را انجام دهید:

روی آیکن Google Chrome کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

نحوه حل مشکل ارور Kill pages و Wait

عبارت –no-sandbox را به انتهای فیلد Target اضافه کنید. حالا باید فیلد Target شما شبیه به C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe” –no-sandbox باشد. مطمئن شوید که بین علامت “” تغییری ایجاد نکرده اید فقط -no-sandbox را بعد از ” اضافه کنید.

نحوه حل مشکل ارور Kill pages و Wait

بعد از انجام این کار دکمه های Apply و OK را کلیک کنید.

روش غیرفعال کردن کوکی ها برای رفع پیغام Kill Page در Google Chrome

کوکی ها از بیت های اطلاعات ذخیره شده استفاده می کنند. با این حال کوکی ها گاهی اوقات باعث می شوند که خطای Kill Pages ظاهر شود بنابراین ممکن است بخواهید کوکی ها را غیر فعال کنید برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

در گوگل کروم یک سربرگ جدید باز کنید و در نوار آدرس عبارت Chrome://settings/content را وارد کنید و اینتر کنید. حالا در صفحه پیش رو به بخش Cookies بروید.

غیرفعال کردن کوکی ها برای رفع پیغام Kill Page در Google Chrome

در پنجره Content Settings گزینه Block Third-Party Cookies And Site Data را فعال کنید.

غیرفعال کردن کوکی ها برای رفع پیغام Kill Page در Google Chrome

توجه داشته باشید که غیر فعال کردن کوکی ها بهترین راه حل نیست چون که بعضی از سایت ها به شدت به کوکی ها وابسته هستند اما اگر خطای Kill Pages را دریافت می کنید ممکن است بخواهید این راه حل را تجربه کنید.

چرا مرورگر Google Chrome من پیغام خطای Kill Page می دهد؟

گوگل کروم بیشتر اطلاعات کش شده را در پوشه Default ذخیره می کند و برای حل ارور Kill Pages ممکن است بخواهید این پوشه را حذف و یا تغییر نام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود حالا عبارت %localappdata% را وارد کنید و اینتر کنید و یا دکمه OK را کلیک کنید.

چرا مرورگر Google Chrome من پیغام خطای Kill Page می دهد؟

به مسیر Google\Chrome\User Data بروید. حالا در پوشه User Data شما یک پوشه به نام Default را مشاهده خواهید کرد. این پوشه را پاک کنید و یا نام آن را به Default Backup تغییر دهید.

چرا مرورگر Google Chrome من پیغام خطای Kill Page می دهد؟

حالا پوشه User Data را ببندید و مجدد گوگل کروم را باز کنید.

نحوه حل پیغام خطای Kill Page با فعال کردن High Performance

اگر شما از لپ تاپ استفاده می کنید و از حالت High Performance استفاده نمی کنید ممکن است ارور Kill Pages برای شما ظاهر شود. برای حل این مشکل کلید ویندوز و S را با هم فشار دهید و Power را وارد کنید. حالا از منو Power Options را انتخاب کنید.

حل پیغام خطای Kill Page با فعال کردن High Performance

Additional Power Settings را انتخاب کنید.

حل پیغام خطای Kill Page با فعال کردن High Performance

روی دکمه Show Additional Plans کلیک کنید و گزینه High Performance را انتخاب کنید.

حل پیغام خطای Kill Page با فعال کردن High Performance

توجه داشته باشید که این مد از باتری شما زیاد استفاده می کند و باتری شما را تخلیه می کند.

نحوه حل مشکل Wait گوگل کروم

شما می توانید خطای Kill Pages یا Wait را با غیرفعال کردن Hardware Acceleration حل کنید. برای انجام این کار روی منوی More گوگل کروم که در کوشه راست – بالا است کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. اسکرول را پایین بکشید و روی Show Advanced Settings کلیک کنید. اسکرول را مجدد پایین بکشید و گزینه Use Hardware Acceleration When Available را غیر فعال کنید.

نحوه حل مشکل Wait گوگل کروم

روش نصب مجدد گوگل کروم برای حل ارور Page Unresponsive

اگر هنوز با گوگل کروم مشکل دارید ممکن است بخواهید آن را دوباره نصب کنید. برای حذف گوگل کروم به قسمت تنظیمات وارد شوید و به مسیر System > Apps & Features بروید. در لیست پیش رو گوگل کروم را پیدا کنید و حذف کنید. پس از حذف گوگل کروم آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید. اگر گوگل کروم شما آپدیت نمی شود از ۶ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نصب مجدد گوگل کروم برای حل ارور page unresponsive

نحوه حذف افزونه های مشکوک برای رفع ارور Kill Pages

قبلا در انزل وب نحوه حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به گوگل کروم را به شما آموزش دادیم اما گاهی اوقات شما خیلی راحت با غیر فعال کردن افزونه های ناخواسته می توانید ارور Kill Pages را در گوگل کروم رفع کنید. شما ممکن است ده ها افزونه داشته باشید و این منجر به مشکل شود. برای حل این مشکل افزونه ها را حذف کنید برای انجام این کار روی آیکن Menu کلیک کنید و به مسیر More Tools > Extensions بروید.

نحوه حذف افزونه های مشکوک برای رفع ارور Kill pages

حالا شما لیست افزونه های نصب شده را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه Remove کلیک کنید.

نحوه حذف افزونه های مشکوک برای رفع ارور Kill pages

در پنجره ای که برایتان ظاهر می شود روی Remove کلیک کنید.

نحوه حذف افزونه های مشکوک برای رفع ارور Kill pages

بعد از حذف افزونه های قدیمی که از آنها استفاده نمی کنید بررسی کنید که آیا مشکل هنوز وجود دارد یا نه. اگر هنوز مشکل وجود دارد ممکن است برخی برنامه هایی که نصب دارید مشکل ایجاد کند. برای پیدا کردن اکستنشن های مخرب باید کارهای زیر را انجام دهید:

مراحلی که در بالا توضیح دادیم را تکرار کنید و سربرگ Extensions را باز کنید. حالا روی آیکن سوئیچ کنار اکستنشن ها کلیک کنید و تمام اکستنشن ها را غیر فعال کنید. بعد از غیر فعال کردن تمام اکستنشن ها گوگل کروم را ریستارت کنید. اگر بعد از راه اندازی مجدد گوگل کروم مشکل حل شد به این معناست که یکی از افزونه های غیر فعال شده باعث مشکل شده است. برای پیدا کردن افزونه مشکوک یک به یک افزونه ها را فعال کنید تا موردی که مشکل ایجاد می کند را پیدا کنید وقتی که آن را پیدا کردید عملیات حذف را انجام دهید.

نحوه حذف افزونه های مشکوک برای رفع ارور Kill pages

روش حذف برنامه Trusteer Rapport برای حل مشکل Kill Pages

اگر شما خطای Kill Pages را در گوگل کروم دریافت می کنید ممکن است این خطا مربوط به برنامه Trusteer Rapport باشد. Trusteer Rapport یک برنامه امنیتی است اما گاهی اوقات با مرورگر شما تداخل دارد و باعث ایجاد این خطا می شود. برای حل این مشکل توصیه می کنیم برنامه Trusteer Rapport را از کامپیوتر خود حذف کنید. بعد از حذف این نرم افزار امنیتی می توانید یک برنامه جایگزین (مانند برنامه Bitdefender) نصب کنید.

حذف برنامه Trusteer Rapport برای حل مشکل Kill pages

نحوه استفاده از نسخه بتای گوگل کروم

اگر شما هنوز پیغام Kill Pages را دریافت می کنید می توانید از نسخه بتا یا Canary گوگل کروم استفاده کنید. بنابراین اگر با کروم مشکل دارید لطفا نسخه بتا را امتحان کنید. همچنین نسخه Canary در دسترس است و این نسخه آزمایشی کروم است و برخی از ویژگی ها و قابلیت های جدید را ارائه می دهد.

استفاده از نسخه بتای گوگل کروم

نصب نسخه ۳۲ بیتی گوگل کروم

برخی از کاربران گزارش داده اند که با نصب و استفاده از نسخه ۳۲ بیتی گوگل کروم خطای Kill Pages گوگل کروم خود را حل کرده اند. شما می توانید نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم خود را حذف کنید و از نسخه ۳۲ بیتی استفاده کنید. لازم به ذکر است که نسخه ۳۲ بیتی ممکن است عملکرد مشابهی را ارائه ندهد.

نصب نسخه 32 بیتی گوگل کروم

ریست گوگل کروم

و اما آخرین روش حل خطای Wait یا Kill Pages این است که گوگل کروم خود را ریست کنید. برای انجام این کار به بخش تنظیمات گوگل کروم خود وارد شوید و اسکرول را پایین بکشید روی Advanced کلیک کنید و Restore Settings To Their Original Defaults را انتخاب کنید.

ریست گوگل کروم

در آخر از شما دعوت می کنیم پست آموزش دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۱۱ روش حل خطای Wait یا Kill Pages را به شما آموزش دادیم. آیا روش های موجود در لیست امروز توانست به شما کمکی کند و برایتان کاربردی بود؟ اگر روش دیگری می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش تصویری تغییر زبان گوگل به فارسی ، انگلیسی و...
آموزش تصویری تغییر زبان موتور جستجو گوگل به فارسی ، انگلیسی و…
آموزش تصویری ادامه دانلود فایل ناقص در گوگل کروم
آموزش تصویری ۲ روش‌ ادامه دانلود فایل ناقص در گوگل کروم
آموزش حل مشکل استفاده زیاد مرورگر گوگل کروم از CPU
آموزش حل مشکل استفاده زیاد مرورگر گوگل کروم از CPU

نظرات

  • منصور غنجی فشکی says:

    گوشی موبایل من را متصل کردن به یک کامپیوتر وچندین گوشی اندروید و آنها هرکاری میکنن به اسم من تمام میشه لطفا این اتصالات رو قطع کنید من بلد نیستم سپاس