نحوه جلوگیری از رفرش شدن خودکار سایت در مروگر کروم، فایرفاکس و..

نحوه جلوگیری از رفرش شدن خودکار سایت در مروگر کروم، فایرفاکس و..

زمانی نه چندان دور اکثر وبسایت ها دارای صفحاتی ثابت بودند. اما امروزه طراحان برای راحتی بیشتر کاربران وبسایت هایی که نیاز به رفرش دارند را طوری طراحی می کنند تا خودکار بعد از طی زمانی خاص بروزرسانی شوند. امروز در انزل وب به معرفی راه هایی برای جلوگیری از رفرش شدن خودکار سایت در مرورگر های مختلف می پردازیم.

روش غیرفعال کردن رفرش شدن اتوماتیک صفحه سایت ها در مرورگر ها

How to Disable Web Page Auto-Refresh in Browsers

درست است که قابلیت رفرش شدن خودکار سایت برای راحتی بیشتر ما طراحی شده است اما ممکن است بر خلاف این هدف اتفاق بیفتد. فرض کنید که در حال مطالعه مطلب، تماشای فیلم و.. هستید که در وسط آن سایت رفرش شود و مجبور شوید دوباره آن را بازبینی کنید. برای رفع این مشکل راه های غیر فعال کردن بازیابی خودکار صفحات وب در مرورگر های مختلف را خواهیم گفت.

نحوه غیر فعال کردن رفرش اتوماتیک گوگل کروم

گوگل کروم (Google Chrome) یکی از محبوب ترین مرورگر ها است. اما برای غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار نسبت به بقیه مررگر ها کار پیچیده تری دارد زیرا به صورت مستقیم قادر به غیر فعال کردن رفرش خودکار سایت نیستیم. برای انجام این کار شما باید از افزونه ها کمک بگیرید که به افزنه Auto Refresh Blocker در این زمینه می توان اشاره کرد. در قسمت آدرس سایت Chrome://Extensions را تایپ کنید و بعد از جست و جوی نام افزونه آن را نصب کنید. بعد در همین صفحه در زیر اسم افزونه روی Details کلیک کنید. سپس گزینه Extension Options را انتخاب کنید و مطمئن شوید آپشن Disable Meta Refresh تیک خورده و فعال شده باشد.

غیر فعال کردن رفرش اتوماتیک گوگل کروم - رفرش شدن خودکار سایت

بعد از فعال کردن این قابلیت و مرور سایت های مورد نظر، روی آیکون Auto Refresh Blocker در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و Blacklist Website را بزنید تا وبسایت به لیست سیاه برنامه اضافه بشود تا امکان رفرش اتوماتیک برای آن سایت بسته شود.

غیر فعال کردن رفرش اتوماتیک گوگل کروم

آموزش جلوگیری از باز شدن آخرین صفحات در موقع شروع گوگل کروم برای کاربران این مرور گر مفید خواهد بود.

روش جلوگیری از رفرش اتوماتیک سایت در موزیلا

فرآیند مسدود کردن بازنگری خودکار وبسایت در فایرفاکس (Mozilla FireFox) بسیار ساده است. فقط کافیست About:Config را در قسمت آدرس بار صفحه وارد کنید. بعد از این کار با اخطار Accept The Risks مواجه می شوید که به شما راجب ریسک های احتمالی در تغییر تنظیمات هشدار می دهد. این پیام را تایید کنید و در بالای لیست شما گزینه Accessibility.Blockautorefresh را مشاهده خواهید کرد.

جلوگیری از رفرش اتوماتیک سایت در موزیلا - رفرش شدن خودکار سایت

بر روی این تنظیمات راست کلیک بکنید و روی گزینه Toggle کلیک کنید. سپس مقدار آن را از False به True تغییر دهید. در نهایت با انجام این کار فایر فاکس حالت بروزرسانی خودکار وبسایت را غیر فعال می کند.

 

غیر فعال کردن بروز رسانی خودکار وبسایت در اینترنت اکسپلورر

استفاده از این مرورگر (Internet Explorer) با توجه به پروژه جدید مایکروسافت و عدم پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر و ضعف آن نسبت به بقیه مرورگر ها چندان کار هوشمندانه ای نیست. به هر حال واقعیت این است که بسیاری از مردم هنوز هم از این مرورگر استفاده می کنند. در اینجا شما باید روی دکمه Start ضربه بزنید. Internet Options را سرچ و باز کنید و سپس در صفحه باز شده Internet Properties بر روی تب Custom و قسمت Custom Level بروید. در پنجره Security Settings به دنبال گزینه ای با نام Allow META REFRESH باشد. با غیر فعال کردن (Disable) این آپشن و تایید کردن آن فرآیند رفرش اتوماتیک سایت در اینترنت اکسپلورر غیر فعال می شود.

غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار وبسایت در اینترنت اکسپلورر

همچنین مطلب ۶ روش جلوگیری از آپدیت خودکار گوگل کروم ویندوز ، مک ، آیفون و اندروید برای افرادی که دنبال کنترل بیشتر روی بروزرسانی ها و مصرف حجم اینترنت خود هستند جالب خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه های غیر فعالسازی رفرش اتوماتیک وبسایت در مرورگر های مختلف پرداختیم. چنانچه شما راه های بهتری را می شناسید که در این مطلب به آن ها اشاره نشده است، به همراه سایر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر IDM
آموزش کامل دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر IDM و حل مشکل دانلود نشدن
آموزش 5 روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس
آموزش ۵ روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس
آموزش تبدیل صفحات وب به PDF آنلاین، در کروم، فایرفاکس، اندروید و آیفون
آموزش تبدیل صفحات وب به PDF آنلاین، در کروم، فایرفاکس، اندروید و آیفون
5 روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس
۵ روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس

نظرات

  • ل says:

    در گوگل کروم همچین افزون های پیدا نمیشه

  • کامران says:

    طراحان سایتها سخت در اشتباهن این حرکتشون بدون اجازه تعیین تکلیف کردن برای کاربرهاست و بیشتر برای بازدید تبلیغ گرفتنه

  • مهدی says:

    سلام من امتحان کردم در موزیلا ولی در بعضی از سایت ها مثلا سایت خبرگزاری فارس جوابگو نبود و رفرش لحظه ای داره و واقعا کلافه شده ام لطفا راهنمایی بیشتری بفرمایید با سپاس

  • طاها says:

    سلام
    آنچه که درباره فایرفاکس گفتید، کارایی لازم را ندارد
    پس از تغییر مقدار عبارت مربوطه از فالس به ترو، همچنان صفحات و تب های باز خود به خود رفرش می شوند
    به خصوص صفحات خبرگزاری های داخلی: مهر، فارس و …