حل مشکل گیر کردن Getting Windows ready. Don't turn off your computer ویندوز

حل مشکل گیر کردن Don’t turn off your computer هنگام آپدیت ویندوز

هنگام که ویندوز ۱۰ آپدیتی را دانلود و نصب می کند، ممکن است نیاز به تکمیل فرآیند با ریستارت کردن داشته باشد. در این موارد هنگامی که کار شما با سیستم به پایان می رسد و دستگاه را خاموش می کنید، عبارت Getting Windows Ready, Do Not Turn Off Your Computer را مشاهده می کنید که در این حالت نباید اقدام به خاموش کردن سیستم کنید. طبیعی است که ممکن است این کار مدت زمانی طول بکشد اما در برخی موارد این فرآیند ساعت ها به حالت ثابت میماند و به اصطلاح در ویندوز گیر میکند! امروز در انزل وب به نحوه رفع کردن مشکلی می پردازیم که این حالت پایان نمی یابد و سیستم در این صفحه فریز می شود.

رفع مشکل ثابت ماندن صفحه و گیر کردن ویندوز در حالت Do Not Turn Off آپدیت ویندوز

How to Fix a PC Stuck on “Don’t Turn Off” During Windows Updates

متاسفانه در این هنگام آپدیت شدن ویندوز شما باید منتظر بمانید اما اگر این فرآیند ساعت ها به طول بکشد ممکن است لازم باشد کامپیوتر را ریستارت کنید. زمانی که این حالت از کاربران تلف می کند هم به طور کلی مقدار قابل توجهی دارد. مایکروسافت اعلام کرده است که ۷۰۰ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز ۱۰ هستند. به طور مثال آپدیت آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷) برای نصب حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بسته به سیستم طول کشید. با فرض میانگین ۲۰ دقیقه برای ۷۰۰ میلیون دستگاه به زمانی بیش از ۲۶ هزار سال از مجموع انسان ها بابت این آپدیت وقت تلف شده است!

ریستارت کردن کامپیوتر در زمان مشاهده پیغام Don’t Turn Off

برای اطلاعات راجب تغییرات آپدیت ها، مطلب مشاهده و بررسی کامل ۲۵ مورد از قابلیت های جدید آپدیت ویندوز را مطالعه کنید.

ریستارت کردن کامپیوتر در زمان مشاهده پیغام Don’t Turn Off

جواب دقیقی برای این کار مشخص نیست، به هر حال ممکن است که فکر کنیم کامپیوتر خراب می شود ولی با آزمایش هایی که با ریستارت کردن کامپیوتر هایی روی صفحه پیغام Do Not Turn Off انجام شده است، پی سی (PC) مجدد راه اندازی شده و بعد از لود شدن پیغام We Couldn’t Finish Installing Updates مبنی بر عدم موفقیت در نصب و اتمام آپدیت مشاهده شد اما ویندوز به درستی کار می کرد و سعی در ادامه نصب در زمان بعدی می کند.

حل مشکل گیر کردن Do Not Turn Off ویندوز در هنگام آپدیت

این آزمایش مجدد روی حالتی دیگر که پیغام Working on Updates, 27% Complete, Don’t Turn Off Your Computer. نمایش داده می شد، انجام شد. بعد از ریستارت کردن ویندوز پیغامی نشان می داد که شامل عبارات عدم نصب شدن آپدیت است و ویندوز تغییرات را به حالت قبل در می آورد (We Couldn’t Complete The Updates, Undoing Changes, Don’t Turn Off Your Computer). بعد از این کار سیستم به طور معمولی بوت شد و مشکلی پیش نیامد.

حل مشکل گیر کردن Do Not Turn Off ویندوز در هنگام آپدیت

با سماجت آزمایش کنندگان، این بررسی روی پروسه نصب آپدیت بزرگ پاییز هم در زمان نمایش پیغام Configuring Update for Windows 10, 10% Complete, Do Not Turn Off Your Computer انجام شد. این بار هم قبل از بوت شدن پیغام لطفا صبر کنید نمایش داده می شود و مجدد ویندوز به طور سابق لود می شود.

حل مشکل گیر کردن Do Not Turn Off ویندوز در هنگام آپدیت

در نهایت و برای آخرین بار در حال نمایش پیغام Working on Updates 48%, Don’t Turn Off Your PC. This Will Take a While هم ویندوز ریستارت شد که در این هنگام عبارت بازگردانی ویندوز به حالت قبل نمایش داده شد و بعد از اتمام این کار ویندوز به نسخه قبل آپدیت برگردانده و بوت شد.

حل مشکل گیر کردن Do Not Turn Off ویندوز در هنگام آپدیت

در تمام آزمایشات به این نتیجه رسیدیم که ریستارت کردن ویندوز در حال آپدیت در این حالت نمی تواند آسیبی به دستگاه برساند و فقط بروزرسانی لغو شده و ممکن است نیاز به دانلود و نصب مجدد آن باشد و در زمان بعدی که ویندوز بتواند مجدد فرآیند آپدیت را ادامه می دهد.

اگر از پیغام های پاپ آپ ویندوز راضی نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش غیرفعال کردن و حذف نمایش پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

چه مدت باید برای نصب آپدیت و رفتن صفحه Do Not Turn Off صبر کرد؟

بروزرسانی ها ویندوز معمولا بسته به قدرت سیستم و فاکتور هایی دیگر دقایقی طول می کشد که به طور میانگین می توان به زمان ۵ دقیقه اشاره کرد. با این حال توصیه می شود که در صورت امکان تا دو ساعت صبر کنید و اگر بعد از سپری شدن این زمان مشکل نصب نشدن آپدیت ویندوز ۱۰ داشتید اقدام به ریستارت سیستم کنید. لازم به ذکر است که در صورت نمایش درصد، اگر درصد ها روند افزایشی دارند هر چند که طول بکشد باید منتظر بمانید. اما اگر زمان زیادی روی یک عدد ثابت ماند آن گاه ممکن است نیاز به ریستارت داشته باشید. ممکن است بعد از گیر کردن در یک عدد، ناگهان درصد مانده را با سرعت بالا طی کند بنابراین باید صبور باشید.

چه مدت باید برای نصب آپدیت و رفتن صفحه Do Not Turn Off صبر کرد؟

اگر قصد آپدیت کردن سیستم خود را دارید، مطالعه آموزش کامل تصویری نحوه آپدیت ویندوز قدیمی ۷، ۸، ۸٫۱ و.. به ویندوز ۱۰ برای شما کاربردی خواهد بود.

راه اندازی مجدد سیستم در وسط آپدیت ویندوز برای رفع مشکل گیر کردن ویندوز در حالت آپدیت

همانطور که با آزمایشات مختلف مشاهده شد، دانلود نشدن آپدیت ویندوز ۱۰ ضرری ندارد. ویندوز دارای اشکالاتی است و ممکن است این فرآیند ناقص بماند، بنابراین در چنین شرایطی حتی با وجود پیغام خاموش نکردن ویندوز، می توانید ویندوز را ریستارت یا خاموش کنید و امیدواریم در دفعه بعدی که ویندوز اقدام به آپدیت مجدد می کند، موفق باشید. برای خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر در این حالت کافیست تا دکمه پاور را برای مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. با این کار سیستم شما خاموش شده و بعد از چند ثانیه مجدد روشن می شود.

این پروسه بارها تکرار شده تا از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل شود. با این حال تضمینی برای سیستم شما وجود ندارد و انزل وب مسئولیتی در قبال خرابی سیستم شما ندارند.

درست است که این فرآیند خیلی ایده آل نیست اما با شرایط موجود تنها کاری است که می توانید برای رفع مشکل آپدیت ویندوز ۷، ۸ و.. انجام دهید. به همین دلیل هم پیشنهاد می شود حتما از فایل های مهم خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت نیاز به داده های خود دسترسی داشته باشید.

راه اندازی مجدد سیستم در وسط آپدیت ویندوز برای رفع مشکل گیر کردن ویندوز در حالت آپدیت

تعمیر ویندوز در صورت وجود مشکل و رفع ارور آپدیت ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

با این حال اگر باز هم ویندوز شما درست کار نکرد و دچار مشکلاتی شدید، می توانید از عیب یابی ویندوز برای رفع مشکلات استفاده کنید. با انتخاب کردن ابزار Troubleshoot و رفتن به قسمت Advanced Options و زدن گزینه Startup Repair به عیب یابی بپردازید. با استفاده از بوت کردن سی دی ویندوز و تنظیمات Repair Your Computer هم می توانید به عیب یابی بپردازید. در نهایت و در صورت عدم حل مشکل می توانید کامپیوتر خود را ریست (Reset This PC) کرده و از حالت اولیه ویندوز استفاده کنید. اگر هم ویندوز به کلی بوت نشود، به عنوان آخرین راه حل می توان از تغییر ویندوز برای رفع مشکلات بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ استفاده کرد. اگر با وجود تغییر ویندوز باز هم مشکل داشتید، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. پس سیستم خود را به تعمیر کاران مجاز نشان دهید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه، مطلب ۹ روش حل مشکل گیر کردن دانلود بروزرسانی و آپدیت نشدن ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ مفید می باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه حل رفع مشکل گیر کردن ویندوز در حالت آپدیت پرداختیم. در دیدگاه این پست منتظر شنیدن تجربیات، نظرات و پیشنهادات شما در زمینه آپدیت کردن و فریز شدن ویندوز در صفحه Getting windows ready don’t turn off your computer هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن 5 (PS5)
آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5)
آموزش 4 روش آپدیت آفلاین ویندوز 11 (به صورت دستی)
آموزش ۴ روش آپدیت آفلاین ویندوز ۱۱ (به صورت دستی)
آموزش قدم به قدم تصویری روش های آپدیت تلویزیون سامسونگ
آموزش قدم به قدم تصویری روش های آپدیت تلویزیون سامسونگ
آموزش ۷ روش حل مشکل آپدیت نشدن اپل واچ

نظرات

  • بردیا says:

    برا من تو working on updates ۷ درصد گیر کرده ریستارت هم میکنم باز همون میاد و کنسل نمیشه

  • خود به خود ریستارت شد؟ یا پاور را نگه داشتی تا ریستارت بشه؟ says:

    سلام لطفا جواب بدید
    خود به خود ریستارت شد؟
    یا پاور را نگه داشتی ؟

  • آریا says:

    اگه خاموش کنیم چی میشه؟

  • مهدیه says:

    سلام‌من لپ تاپ روی صفحه undoing cahnges made your computerگیر کرد
    ویندوزش ۱۰ولی قدیمیه بخاطر اینه بنظرتون

  • موسی روشن زاده says:

    منم لبتابم ویندوز ۷ است اپدیتش کردم الان رو ۷۷ گیر کرده چکارش کنم

  • XP says:

    منم لپ تاپم ویندوز ۱۰ است من قدیما یه کیس با ویندوز xp داشتم که اینقدر نق نمی‌زد ولی از یک سال پیش که لپ تاپ را گرفتم همش یه نقی می‌زنه که حداقل یه ساعت طول می‌کشید. کاشکی اندروید برای مهندسی مناسب بود نه کند است نه اینقدر وقت گیر اسن و نه …

    • Siya says:

      سلام من ماکروسافت دارم ویندوز ۱۰ ، برای این که بروز بشه زدم ریست کردم رو حالت رسیت الان یه ساعته داره میچرخه چیکار کنم خاموشم نمیشه…..

  • lionkhan says:

    از دیشب وای فای off شده بود درست کردم صدا لپتاپ سایلنت شد درست کردم تا اومدم کیف پول دیجیتال و رو باز کنم گفت سه تا ارز اضافه شده بود خواست ریست کنم که تا الان منتظرم این پیغام بینم به کجا میرسه . اما من با ویندوز ۷ تا حالا این چنین مشکلاتی نداشتم ویندوز ۱۰ خیلی عصبیم میکنه . لپتاپم hpcori5 هست میشه به ویندوز ۷ برشگردونم ؟
    ممنون از سایت خوبتون بازم جای تشکر داره صداقت توی گفتار و کلامتون .

    ایام بکام

  • Yasaman says:

    سلام بچه ها خواستم بگم که هرچی آورد فقطو فقط صبر کنید و لپ تاپ یا کامپیوترتون رو خاموش نکنید بزارین همینجوری بمونه و دست هیچ دکمه یا کابلی نزنید

  • آروین says:

    سلام
    من مدتهاست این مشکل رو دارم بطوری که هفته ها سیستم روشنه.و اگه خاموش بشه.مثل برق رفتن.
    برای ساعت ها مثلا ۸ الی ۱۲ ساعت طول میکشه تا به حالت عادی برگرده.گاهی مواقع با خارج کردن یکی از رم ها درست میشه.شما هم امتحان کنید.گاهی هم جواب نمیده

  • نیما says:

    سلام من کامپیوترم درحال استفاده لود یه دفعه خموش شد بعد رو یه جمله وایسا همکاری میکنم نمیره چند ساعت مونده روش چیکار کنم

  • فاطمه says:

    سلام من لپ تاپم یه چند روز پیش به روز رسانیش کردم بعد امروز خراب شد روی دکمه restart زدم بعد این بازشدgetting Windows ready don’t turn off your computer بعد ترسیدم فکر کردم خراب شده روی دکمه خاموشی زدم خاموش نشد روی همین صفحه مونده حالا باید چیکار کنمم؟

  • فرزاد says:

    سلام دوست عزیز نه مشکلی پیش نمیاد ولی بهتره این مشکل رو رفع کنید

  • Fatemeh says:

    سلام ،لپ تاپم در حال ابدیت خاموش شد،سریعا دوباره روشنش کردم اما الان فقط چند درصد میاره ک ابدیت میخواد ینی خراب شد باس چیکار کنم

  • محسن says:

    سلام.ببخشید من اینترنت کامپیوترم رو وصل کردم بعد حواسم نبود اینترنت رو خاموش کردم.بعدش که به صفحه آپدیتا نگاه انداختم،یکی از آپدیتها %۱۰۰ شده بود ولی نصب نمی شد.بعد گزینه retry رو زدم و دیگه دانلود نشد.ویندوز رو کا ریستارت کردم حدود یکی دو ساعت طول کشید.مونده بود روی getting windows ready bon’t turn off windows بعد به طور اجباری از دکمه روی کیس خاموشش کردم.میخواستم ببینم برای کامپیوتر مشکلی پیش نمیاد؟(البته از اون زمانی که حواسم نبود اینترنت رو خاموش کردم دیگه کامپیوترم به اینترنت وصل نمیشه،یعنی ظاهرا از طریق WI-FI یا کابل LAN به ویندوز وصله ولی به اینترنت وصل نمیشه)

  • س says:

    ببخشید من یه سوال دارم ترو خدا میشه جواب بدین من وقتی لپتاپم این حالتو اورد اول خاموشش کردم بعد دوباره. بازش کردم باز سره همون حالت بود بعد میگم حالا مشکلی نداره بزارمش باز همون جوری

    • M says:

      الان دوساعته رو۱۰۰ در۱۰۰ مونده

      • علی نجفی says:

        سلام برای من رو صد در صد گیر کرده چیکار کنم؟

        • Mohadese says:

          سلام وقتتون بخیر
          برای من زمان کمی طول کشید ولی بعدش روی Working on updates 0%
          Dont turn off your pc .this wil take a while
          مونده باید بازم صبر کنم ؟؟

    • Raha says:

      سلام .برای منم همینجوری شده توروخداراهنمایی کنین

      • رضا says:

        برا من ماینطوری بود رو صد گیر کرده بود از استرس داشتم میمردم منتظر موندم از ۰ شروع شد تا ۴۵ رفت بعد کامپیوتر ریستارت شد بعد وایسادم دوباره ۱۰۰ شد یکم دیگه صفحه دستکتاپ اورد

        • Saeedbzp says:

          متاسفانه ما ایرانی ها انگار ادرارمون تنده و میخوایم یه چیزی آنی و فورا درست بشه و از اونجایی که شانس نداریم همیشه ی خدا یه ارور که پیش میاد فکر میکنیم تموم شد رفت و باید انداخت سطل آشغال
          این صفحه برای آدم های …ن گشادی پیش میاد که هر روز ویندوز اعلان آپدیت میده و محل نمیذارن بهش تا اینکه خود ویندوز تصمیم به آپدیت خودش میگیره
          لطفا واسه ۱ الی ۲ ساعت هم که شده دست به سیستم نزنید و بگذارید این پروسه با موفقیت تمام بشه
          یا حق

        • مادر says:

          سلام برای من سه ساعتهرو ۳۰ مونده هیچ دکمه ای هم کار نمیکنه حتی علامت ساعت شنی هم نمیاد پیعامworking on update 30%complet
          Don’t turn off your computer زده روی صفحه ابی چکار کنم؟
          لبتاب داغ کرده نسوزه؟؟!!