حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز

آموزش کامل ۸ روش حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

اگر چاپگرها (Printers) وجود نداشتند شما مجبور بودید برای تکثیر اسناد متنی خود آنها را دست نویس کنید. وقتی که پرینترها خوب کار می کنند عالی هستند اما هنگامی که پرینترها کار نمی کنند بسیار برای ما ناامید کننده خواهد بود. در پست امروز ما نحوه حل برخی از مشکلات رایج پرینتر اعم از عدم چاپ به علت مسدود شدن نازل، پرینت نگرفتن کاغذ در ویندوز و سایر مشکلات را توضیح خواهیم داد.

نحوه رفع مشکلات پرینتر HP ،Samsung ،Canon و.. در ویندوز

How to Fix Printer Problems and Not Printing in Windows 10

پرینترها می توانند برای چند سال کار کنند و هزاران نسخه چاپی را پرینت بگیرند اما گاهی اوقات می توانند دچار مشکلاتی شوند و کار پرنت را انجام ندهند. گاهی اوقات علت پرینت نگرفتن ساده است، اکثر افراد برای مدت طولانی از چاپگرهای جوهر افشان استفاده نمی کنند و این امر می تواند منجر به خشک شدن جوهر شود. اگر پرینتر شما پرینت نمی گیرد، دلایل زیادی می تواند منجر به این مشکل شود بنابراین از اصول اولیه مانند بررسی پیغام خطا شروع کنید، مطمئن شوید که در فیدر کاغذ وجود دارد، کاتریج جوهر یا تونر را چک کنید و ببینید خالی نیست، بررسی کنید ببینید کابل USB وصل است یا چاپگر به وای فای وصل است یا نه.

نحوه رفع مشکلات پرینتر HP، Samsung، Canon و.. در ویندوز

قبلا در انزل وب نحوه کار و فتوکپی گرفتن با دستگاه کپی توشیبا، شارپ و.. را به شما آموزش دادیم، در ادامه قصد دارید نحوه حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز را به شما آموزش دهیم.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و.. در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ

اگر با مشکل پرینت نگرفتن در ویندوز مواجه هستید ممکن است شما در نرم افزار مورد نظرتان (مانند ورد یا اکسل یا هر برنامه دیگر) پرینتر را به درستی انتخاب نکرده باشید. ممکن است شما چاپگرهای مجازی را در ویندوز نصب کرده باشید و یکی از این چاپگرهای مجازی را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب کرده باشید. وقتی که شما یک چاپگر مجازی را انتخاب کرد باشید با فشار دادن دکمه Print به جای اینکه از فایل پرینت گرفته شود در چاپگر مجازی ذخیره خواهد شد.

برای چک کردن این موضوع دکمه Start را کلیک کنید و Control Panel را انتخاب کنید. بعد به قسمت Devices and Printers بروید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

روی پرینتری که می خواهید استفاده کنید کلیک راست کنید و set as the default را انتخاب کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

برای اینکه مطمئن شوید که در برنامه ای مانند ورد پرینتر را به درستی انتخاب کرده اید وارد منوی File شوید و Print را انتخاب کنید یا دکمه های Ctrl+P را با هم فشار دهید. در صفحه ظاهر شده و از قسمت Printer پرینتری که می خواهید برای چاپ سند خود استفاده کنید را انتخاب کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

مایکروسافت یک ابزار عیب یابی پرینت گرفتن دارد که می تواند به شناسایی مشکل شما کمک کنید. روی دکمه Run troubleshooter کلیک کنید. برنامه را دانلود و اجرا نمایید و سپس مراحل ویزارد را دنبال کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

شما همچنین می توانید Control Panel را باز کنید و Devices and Printers را انتخاب کنید و روی آیکن پرینتر راست کلیک و Troubleshoot را انتخاب کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

اچ پی دارای برنامه Print and Scan Doctor است که می تواند مشکلات پرینتر HP شما را شناسایی کند، و کانن در وب سایتش ویدیوهای عالی دارد که شما می توانید روی مدل پرینتر خود کلیک کنید و بعد لینک ویدیو عیب یابی پرینتر Canon را مشاهده کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن فایل اکسل، ورد و غیره در پرینتر کانن، اچ پی، سامسونگ و غیره

مشکل پرینت نگرفتن از گوشی یا تبلت

برای اینکه بتوانید از عکس ها و اسناد متنی که در آی پد، آیفون یا گوشی هوشمند خود دارید پرینت بگیرید باید پرینتر شما از وای فای پشتیبانی کند و همچنین برنامه پرینت مخصوص برند پرینتر خود را روی گوشی نصب داشته باشید. لیست پرینترهایی که قابلت چاپ از گوشی را دارند در حال رشد است اما مدل های قدیمی وجود دارند که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.  اگر شما کاربر مک هستید که در آن یک پرینتر وصل شده است، شما می توانید با استفاده از HandyPrint پرینتر خود را به یک پرینتر AirPrint تبدیل کنید. Printer Pro یک اپلیکیشن برای دستگاه های iOS است که شما را قادر می سازد تا از پرینترهای بیسیم یا کابلی که به کامپیوتر یا مک وصل شده است پرینت بگیرید.

مشکل پرینت نگرفتن از گوشی یا تبلت

برخی از گوشی ها و تبلت های سامسونگ تنها با پرینترهای سامسونگ کار می کنند و همچنین سامسونگ برنامه های خاص خود را برای پرینت از چاپگرهای خود طراحی کرده است. برای اینه از هر نوع گوشی یا تبلت اندرویدی پرینت بگیرید می توانید از برنامه Google Cloud Print استفاده کنید. Cloud Print را روی دستگاه موبایل خود نصب کنید و بعد Google Chrome را در کامپیوتر خود اجرا کنید، به منو بروید و Settings>Advances را انتخاب کنید و روی Manage کلیک کنید. بعد پرینتر را به کامپیوتر اضافه کنید. در صورتی که کامپیوتر و پرینتر روشن باشند شما می توانید از دستگاه اندرویدی خود عملیات چاپ را انجام دهید.

دلیل مشکل سفید پرینت گرفتن کاغذ چیست؟

پرینترها قبل از اینکه جوهرشان تمام شود یک هشدار می دهند. به محض اینکه این پیغام ظاهر شد کاتریج جدیدی را سفارش دهید و اگر کارتیج شما قابل شارژ است برای شارژ مجدد اقدام کنید اما آنها را عوض نکنید تا وقتی که کاتریج قبلی کاملا تمام شود. اگر پرینتر لیزری دارید می توانید کاتریج را به آرامی تکان دهید و از جوهر باقی مانده استفاده کنید. در برخش از پرینترها یک شمارنده وجود دارد که تعداد صفحات پرینت شده را می شمارد و با نزدیک شدن به حد آستانه ای که در جدول مشخصات پرینتر درج شده است می توانید زمان اتمام جوهر یا تونر را تخمین بزنید.

اگر شما چاپگر رنگی دارید و جوهرهای رنگی شما تمام شده اند می توانید برای پرینت گرفتن سیاه و سفید اقدام کنید. شما می توانید تنظیمات مربوطه را در کنترل پنل پیدا کنید و یا از طریق برنامه پرینتر اقدام کنید.

دلیل مشکل سفید پرینت گرفتن چیست؟

رفع مشکل بد پرینت شدن صفحات وب

معمولا صفحات وب می توانند اندازه های مختلفی داشته باشند. اگر اندازه صفحه وب به عرض و ارتفاع کاغذ شما محدود نشود ممکن است شما نتیجه جالبی را دریافت نکنید. بهتر است همیشه قبل از پرینت گرفتن گزینه Print Preview را انتخاب کنید چونکه ممکن است شما به همه صفحه نیاز نداشته باشید. به طور مثال اگر تعداد کامنت ها و تبلیغات زیاد باشد هزیه چاپ خود را بالا خواهید برد. در صورت امکان شما می توانید  ۲ صفحه وب را در ۱ برگ چاپ کنید تا کاغذ کمتری مصرف کنید. شما می توانید هنگام پرینت گرفتن گزینه fit را انتخاب کنید تا صفحه وبی که کمی از صفحه شما بزرگتر است متناسب با کاغذتان چاپ شود. نکته آخر اینکه به جای استفاده از منوی پرینت موجود در مرورگر از دکمه پرینت داخل صفحه وب استفاده کنید.

مشکل بد پرینت شدن صفحات وب

رفع مشکل پرینت نگرفتن در اکسل

اگر قصد دارید از یک شیت اکسل پرینت بگیرید شما باید قبل از اینکه دکمه Print را کلیک کنید سلول های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. بعد شما می توانید Print selection را انتخاب کنید و برای اطمینان از اینکه پرینت شما فیت شیت A4 شماست گزینه های دیگر را تغییر دهید. شما می توانید کارهای دیگری هم انجام دهید به طور مثال اندازه حاشیه را کم و زیاد کنید یا جهت پریت خود را عمودی یا افقی کنید. شما می توانید همین تنظیمات را برای برنامه ورد یا هر برنامه دیگر انجام دهید.

رفع مشکل پرینت نگرفتن در اکسل

حل مشکل پرینت نگرفتن عکس در ویندوز

اگر می خواهید از عکس های خود پرینت بگیرید معمولا بهترین کار این است که روی عکس کلیک راست کنید و Print را انتخاب کنید تا پنجره ای مانند زیر برای شما ظاهر شود. در پنجره پیش رو، در سمت راست می توانید اندازه عکس را انتخاب کنید در قسمت بالا شما می توانید پرینتر، اندازه کاغذ، کیفیت و نوع کاغذ را انتخاب کنید، در پایین صفحه در قسمت Copies of each picture تعداد دفعاتی که می خواهید از عکس پرینت گرفته شود را مشخص کنید و با انتخاب گزینه Fit Picture to frame اندازه عکس متناسب با اندازه کاغذ چاپ خواهد شد.

حل مشکل پرینت نگرفتن عکس

علت پرینت نگرفتن پرینترهای کانن، سامسونگ، اچ پی و..

کاغذ های قدیمی که رطوبت را جذب کرده اند و گوشه های آن چروک شده است می تواند هنگام پرینت گرفتن در چاپگر گیر کند و دیگر شما نتوانید کار پرینت خود را انجام دهید. با کشیدن کاغذ، کاغذ پاره می شود و فرآیند چاپ شما مختل خواهد شد. شما باید سینی کاغذ پرینتر را بیرون بیاورید و تمام گیره ها را باز کنید. شما ممکن است برای بیرون آوردن کاغذ به موچین نیاز پیدا کنید. زیر پرینتر را نگاه کنید ممکن است یک پنل دسترسی برای تمیز کردن مکانیسم محفظه کاغذ وجود داشته باشد. سعی کنید کارهای پرینت خود را روی کاغذ نازک انجام دهید کاغهای ضخیم و سفت اصلا مناسب چاپ نیستند. اگر قصد دارید دستور پرینت را لغو کنید می توانید از روش هایی که در پست حذف و لغو دستور یا دستورات پرینت انزل وب آموزش دادیم دستوراتی که در ویندوز گیر کرده اند و یا پاک نمیشوند را به راحتی کنسل کنید.

علت پرینت نگرفتن پرینترهای کانن، سامسونگ، اچ پی

 مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر HP, Canon, Samsung و …

اگر نازل هد پرینتر جوهرافشان مسدود شده باشد رنگ متن یا عکس چاپ شده کیفیت مناسبی نخواهد داشت. تمیز کردن هدهای پرینت می تواند مشکل شما را حل کند. نحوه پاک کردن هد در هر پرینتری متفاوت است و ممکن است در کنترل پنل پرینتر یا نرم افزار پرینتری که در کامپیوتر خود دارید وجود داشته باشد. شما ممکن است به نگاه کردن کتابه راهنمای پرینتر نیاز پیدا کنید.

 مشکل سفید پرینت گرفتن HP, Canon, Samsung و ...

در آخر اگر مشکل پرینتر شما رفع شد و میخواهید کیفیت تصاویر پرینت شده را افزایش دهید می توانید با بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت عکس آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد علت و روش های حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر HP, Canon, Samsung و.. صحبت کردیم، اگر شما روش های حل دیگری برای رفع مشکل سفید یا سیاه پرینت گرفتن کاغذ در چاپگر سراغ دارید می توانید آنها را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش پرینت فایل اکسل در یک صفحه
آموزش ۴ روش پرینت فایل اکسل در یک صفحه
آموزش 11 روش حل مشکل پرینت در فتوشاپ
آموزش ۱۱ روش حل مشکل پرینت در فتوشاپ
آموزش نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش تصویری نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش 4 روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر
آموزش ۴ روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر

نظرات

  • جواد says:

    سلام پرینتر من مدل hp1006 است با سیستم های دیگه پرینت میگیره ولی با سیستم خودم نمیگیره البته قبلش پرینت میگرفت ولی الان نمیگره لطفا برای رفع مشگل راهنمایی کنید

  • سهیل says:

    سلام.وقت بخیر…من با ویندوز ۱۰ نمیتونم عکس پرینت بگیرم…..پرینتر کانن مدل ۳۰۱۰ ساده-سیاه و سفید–اما با ویندوز ۸ روی همون سیستم خیلی راحت عکس رو پرینت میگیره..لطفا راهنمایی کنید…ویندوز ۱۰ کاملا بروز و آپدیت شدس

  • رضایی says:

    سلام ببخشید پرینتر من از دو طرف رد میندازه مشکلش چیه ممنونم از راهنمایتون

  • Zahra says:

    سلام…پرینتر من چند وقتی هست که به جای صفحه ای که میخوام پرینت بگیرم صفحه پیش فرض که برای تست چاپ هست رو پرینت میگیره میشه راهنمایی کنید

  • محمد مهدی says:

    من پرینتر EPSON L210دارم چند وقت بود ازش استفاده نکرده بودم بعد چند وقت که خواستم ازش استفاده کنم با این که کارتریج هم پر بود ولی باز وقت کپی و پرینت گرفتم برگه رو سفید میداد بیرون میشه راهنمای کنید باید چیکار کنم

  • مهدی says:

    سلام
    پرینتر از سخت آفزاری و نرم افزاری سالم است چون رو سیسم های دیگه عمل پرینت رو انجام میده
    و حتی پرینتر های دیگه هم رو سیستم بازم عمل پزسنت رو انجا م میده
    فقط خود پرینتر رو سیستم خودش عمل پرینت رو انجام نمیده. نمیدونم چرا . ویندوز سون هست و پرینتر اچ پی لیزر ۱۰۱۸رهست
    حتی برنامه hp sacn doctor را هم نصب کردم که عمل عیب یابی رو انجا بده و هیچ مشکلی نداشه و همه چی اوکی بوده
    از افراد متخصص هم که مشورت میگیرم میگن این واقعا مشکل عجیبی هست
    مشکل اینه که اصلا دستور پرینت به پرینتر ارسال نمیشه . چون تو حاقظه پرینتر نیست دستور پرینت/.
    کابل یو اس بی هم مشکل نداره چون کابل رو که جدا می کنم آیکن پرینتر ک رنگ میشه
    کلا از همه نظر . تروبل شوتیگ. پرینت اسپول و …… چک شده
    پرینتر فقط رو سیستم خودش پرینت نمی
    یره

  • نوید says:

    سلام وقتی کابل شارژ به لب تاب میزنم پرینترم کارنمیکنه وقتی سبم شارژو میکشم پرینتر کار میکنه مشکل از کجاست ببخشید

  • رسول says:

    سلام پرینتر اچ پی ۲۰۱۵ دارم و ویندوز ۱۰. بعداز چند برگ پرینت گرفتن دیگه پرینتر هیچ عکس العملی نشون نمیده و باید پرینتر خاموش و روشن کنم تا دوباره چند برگ پرینت کنه .مشکلش چیه؟
    درایور پرینترهم آخرین ورژن هستش

  • محمدی says:

    سلام مشکل اینه که وقتی میرم تو برنامه ورد و میخوام نوشته ای رو پرینت بگیرم همش ارور میده . لبتابم پرینتو شناسایی کردهه ولی تو پرینت گرفتن همش ارور میده چه متن و چه عکس . لطفا راهنماییم کنید . ممنون .

  • محمد محمدی لویه says:

    با سلام وخسته نباشید
    ممنون از مطالب مفید و ارزشمند شما.
    ممنون میشم در خصوص رفع اشکال سیاه کردن کامل صفحه A4 توسط پرینتر اسکنر HP MFP 1132 هم راه کارهایی بفرمایید.
    با سپاس فراوان

  • zahra says:

    پرینتر من مدل hp m28a هست، از صفحه پرینت نصفه میگیره و گاهی جایی که دیگ پرینت نمگیره یه خط مشکی میندازه

  • bani says:

    با سلام مدتی هست که من نمی توانم از روی عکسهای موجود در کامپیوتر خودم پرینت بگیرم و مدام باید آنها را به پاورپوینت یا ورد انتقال بدهم تا بتوانم پرینت بگیرم. دلیل آن چیست لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
    البته وقتی می خواهم از یک عکس پرینت بگیرم در داخل قسمت پرینتر اسم پرینتری را که دارم ظاهر نمی شود و جند بار نصب کردم و پاک نمودم اما فری نکرده. ازورد یا پاورپوینت پرینت گرفته می شود

  • ba says:

    سلام من پرینتر brother HL2140 دارم پرینتر و تعریف کردم اتصالاتشم بررسی کردم ایرادی نداشت ولی نمیدونم چرا پرینت نمیگیره و ارور میده

  • Mahtab says:

    سلام ، من پرینتر کنون مدل MX 492 دارم متاسفانه بعد از ۲ بار شارژ تیونر ارور black ink volume unknown میده ! هر روشی که توی اینترنت پیدا کردم رو اجرا کردم ولی اثر نداشت ! اگه میشه راهنمایی کنید !؟

  • وحید says:

    با سلام
    پرینتری که باهاش کار میکنم SHARP AR-M205 هست. یه دونه پرینت که میگیرم بعد از ۱۰ دقیقه پرینت دوم را نمیتونم بگیرم و ارور ۰*۰۰۰۰۰۰۵۷ میده. چکار باید بکنم؟ کلافه شدم

    • نوید says:

      سلام وقتی سیم شارژر به لب تابم میزنم پرینتر کار نمیکنه سیم شارژ که بیرون میارم کار میکنه مشکل از کجاست ببخشید

  • موسوی says:

    چگونه میشه گزینه print to pdf را به گزینه های مورد انتخاب جهت انتخاب پرینتر اضافه کرد

  • مریم says:

    خیلی ممنون
    عالی

  • محمدرضا says:

    دوستان پرینتر من hp m1005هستش و چند وقتی هست که می خوام پرینت بگیرم مشکل اتصال کابل میده و وقتی که می خوام از اول نصبش کنم هم همین ارور رو میده اما کابل ایرادی نداره و کابل دیگه هم استفاده کردم ولی نمیشه اگه میشه راهنمایی کنید.

  • نسترن says:

    ببخشید برای من کنار این گزینه علامت تعجب گذاشته معنیش چیه دقیقاTroubleshoot

  • احمد says:

    سلام با پیرینتر hpمیخوام پیرینت بگیرم متن تایپ نمیشه ایا باید به اینترنت هم وصل باشم؟

  • مازیار says:

    با سلام و خسته نباشید
    ما یک نرم افزار داریم بنام پایا و از سیستم انبار رسید A5 پرینت میگیریم که در دفتر مرکزی اوکی هست ولی در کارخانه که از دفتر مرکزی جداست و از یک سرور مجازی استفاده میکنند همین پرینت رو یک برگ در میان میگیرد یعنی صفحه اول و دوم پشت سرهم چاپ نمیشود بلکه صفحه اول و سوم چاپ میشود
    دوستان میتونن راهنمایی بفرمایند مشکل چی هست ممنون میشم

  • سحر says:

    با سلام …من چاپگرم اچ پی هس ولی کاغذ A5را چاپ نمیگیره ممنون میشم جواب بدید

  • محمد says:

    سلام.من میخوام یک سند در حال چاپ رو کنسل کنم ولی وقتی از کنترل پنل میرم هیچی نیست که بخوام کنسلش کنم.مشکلش چیه؟؟؟؟

  • مسعود صالحی says:

    سلام. وقتی دستور پرینت میدم گزینه سیو داکیومنت میاد

  • سعید ژیانفر says:

    سلام من پرینتر scx4300 دارم درایورآنهم نصب می باشدبعضی اوقات پرینت نمی دهد درصفحه نمایش پرینتر این جمله رامی گویدtoner:exhausted-repiace toner

  • سهیلا says:

    سلام من پرینتر hp laserjet 5200 L با ویندوز ۲۰۰۸ دارم که خیلی کند پرینت میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

  • علی says:

    سلام
    پرینتر من اچ پی هست و تنها مشکلی که داره اینه که فایل های پی دی اف رو پرینت نمی کنه
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  • me says:

    پرینتر من HP 1132 , و مشکل آن پیغام زیر است لطفاااااااا راهنمایی کنید .
    after the first side of you document is printed , follow the steps below to print the second side of each page ,
    remove the stack of printed pages from the output bin .
    insert the stack of printed pages in tray 1 without changing orintation.
    prese the go or ok button

  • علیرضا says:

    سلام
    وقتی تنظیمات پرینت رو میزارم روی برگه A5 ، کاغذ رو میکشه داخل اما سفید میده بیرون و روی A4 پرینت میکنه ، مشکل از کجاست؟