نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

امروزه تقریبا دیده می شود که مردم استفاده از تلفن هوشمند را به استفاده از رایانه ها ترجیح می دهند. به همین علت مشاهده فایل هایی که با برنامه هایی همچون آفیس و خصوصاً با ورد (Word) ساخته شده اند، در گوشی مورد نیاز افراد می شود. برای باز کردن فایل های .docx شما حتماً نیاز به نصب مایکروسافت آفیس ندارید. امروز در انزل وب راه هایی برای باز کردن فایل ورد در گوشی همراه و رایانه ها بدون نیاز به برنامه آفیس را آموزش خواهیم داد.

روش بازکردن و خواندن فایل ورد Word در اندروید و کامپیوتر بدون برنامه

How to Open a Docx File without Microsoft Office

به علت استفاده زیاد و محبوب بودن این برنامه پردازشگر متن، راه های زیادی برای بازکردن و حتی ویرایش ورد در گوشی و رایانه به صورت آنلاین و.. ساخته شده است که شما را از نصب مایکروسافت آفیس بی نیاز نگه می دارد. در ادامه به معرفی روش های انجام این کار خواهیم پرداخت.

باز کردن فایل Docx بدون برنامه با استفاده از ورد آنلاین

اگر به دنبال بهترین سازگاری با اسناد .docx ورد هستید، استفاده از ورد آنلاین را به شما پیشنهاد می کنیم. تنها با داشتن یک حساب مایکروسافت شما می توانید از این سرویس استفاده نمایید. حساب های Hotmail و Outlook هم در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از موارد مورد نیاز جهت استفاده از این سرویس، آپلود فایل در OneDrive است. پس اگر این شرایط را ندارید می توانید از روش های دیگر استفاده نمایید. برای استفاده از این سرویس فایل خود را کپی کنید (با زدن کلیک راست و انتخاب گزینه Copy).

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

حال فایل کپی شده را در برنامه OneDrive پیست کنید. بعد از باز کردن وان درایو روی محیط خالی کلیک راست کنید و با زدن Paste یک کپی از آن را به این محل انتقال دهید. (OneDrive را می توانید از منوی استارت پیدا کنید یا در قسمت سرچ کلمه OneDrive را سرچ کنید و پوشه را باز کنید)

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

حال بعد از اتمام این کار، به سرویس مایکروسافت ورد آنلاین در گوشی یا رایانه بروید. اطلاعات اکانت خود را وارد کنید تا وارد محیط کاربری بشوید. سپس روی Open from OneDrive در گوشه پایین سمت چپ برنامه کلیک کنید.

اگر نیاز به مقایسه دو متن حتی فارسی و انگلیسی دارید، مطلب ۶ سایت کاربردی مقایسه تفاوت دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین را مطالعه نمایید.

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

حال باید فایل خود را که در وان درایو کپی کرده اید ببینید. اگر آن را ندیدید با کلیک روی آیکون Menu در بالا سمت چپ صفحه، مکان آن را مشخص کنید.

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

بعد پیدا کردن فایل با کلیک روی آن فایل جهت ویرایش باز می شود که شما می توانید آن را ببینید و در صورت نیاز ویرایش کنید. پس از ویرایش اطلاعات اتوماتیک روی وان درایو ذخیره می شوند. علاوه بر آن می توانید آن را مستقیم دانلود کنید یا برای شخص دیگری ارسال کنید.

برای یادگیری نحوه جست و جو بین فایل های ورد هم پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۹ سایت برتر جستجو در بین سندهای ورد و فایل PDF به صورت آنلاین را بخوانید.

استفاده از Google Docs برای مشاهده فایل ورد

بعضی ها ممکن است با شنیدن باز کردن فایل Docx بدون برنامه آفیس و با استفاده از برنامه Google Docs تعجب کنند اما شدنی است. برای این کار هم نیاز دارید تا فایل خود را به Google Drive آپلود کنید. (اگر در کامپیوتر خود Google Drive دارید، فایل را در آنجا پیست کنید یا سایت Google Drive را باز کرده و فایل را در آنجا آپلود کنید.) سپس شما باید افزونه Office Editing for Docs, Sheets & Slides را نصب نمایید. این برنامه ها فایل های ورد را شناسایی  باز می کنند. اما اگر فرمت ورد آن برای شما مهم نیست و فقط نیاز به متن آن دارید، بدون نصب افزونه می توانید در Google Docs هنگامی که فایل را باز می کنید Edit as Google Docs را بزنید تا فایل به صورت Googles Doc برای شما به نمایش درآید.

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

همچنین شما می توانید فایل را به صورت مستقیم ایمیل نمایید. برای دانلود هم به File و سپس Download as بروید. با انتخاب Microsoft Word می توانید مجدد فایل را به صورت ورد دانلود کنید. همچنین در ارسال با ایمیل با رفتن به قسمت Email as attachment و انتخاب فرمت Docx فایل به شکل فرمت ورد در می آید.

آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار

برای آشنایی با بهترین نرم افزار های ادیتور کد HTML و.. می توانید مطلب ۱۰ تا از بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین را بخوانید.

استفاده از برنامه های باز کننده آفیس رایگان

برنامه هایی هم برای ویرایش متن هم ساخته شده اند که قادر به بازکردن و ویرایش فایل های ورد هستند. از جمله این برنامه های می توان به برنامه LibreOffice و برنامه WPS Office و.. اشاره کرد که به صورت رایگان در دسترس هستند. بنا بر سلیقه خود با یکی از این برنامه ها می توانید اقدام به ویرایش فایل های Word خود کنید.

همچنین در زمینه ویرایش عکس نیز می توانید با مطالعه مطلب معرفی ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین با بهترین سرویس ها در این زمینه آشنا شوید.

ساده ترین راه مشاهده و خواندن فایل ورد آنلاین

اگر شما از هیچ کدام از روش های ذکر شده استفاده نکنید یا نیازی به ویرایش متن نداشه باشید، می توانید از ابزار های مشاهده آنلاین ورد استفاده کنید. در این گونه موارد می توان به ابزار Online Document Viewer اشاره کرد. توجه داشته باشید که با این وبسایت به صورت آنلاین می توانید فایل های ورد را مشاهده نمایید اما امکان ویرایش مطالب را نخواهید داشت.

مطالعه مطلب ۱۳ مورد از بهترین برنامه های کتابخوان فارسی و انگلیسی اندروید نیز برای علاقه مندان به کتابخوانی مفید خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه هایی برای مشاهده و ویرایش فایل های ورد در کامپیوتر و موبایل پرداختیم. شما استفاده از کدام روش را مناسب تر می دانید؟ می توانید تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات