مدیر شدن در گروه واتس اپ

با استفاده از این ۶ ترفند مخفی گروه واتساپ پادشاه گروه خود باشید!

کنترل کردن گروه همیشه کار سختی است مخصوصا وقتی تعداد اعضای گروه بسیار زیاد باشد. گاهی اوقات اعضاء بخاطر ارسال بیش از حد پیام های دیگران از گروه لفت می دهند و یا اینکه به طور مداوم اطلاعات گروه مانند نام، عکس و توضیحات گروه را تغییر می دهند و این باعث شاکی شدن اعضای گروه می شود. شما به عنوان ادمین یا مدیر گروه واتساپ می توانید با استفاده از ۶ ترفندی که در ادامه آموزش خواهیم داد از این اتفاقات جلوگیری و گروه واتس اپ خود را بهتر مدیریت کنید.

مدیر شدن در گروه واتس اپ (Whatsapp) و نحوه مدیریت آن

۶ Rights and Powers Whatsapp Group Admins Enjoy

با استفاده از گروه واتس اپ شما می توانید با تعداد بیشتری از افراد ارتباط برقرار کنید و به جای اینکه یک پیغام را به یک نفر ارسال کنید اطلاعات و پیام مورد نظر خود را به یک گروه ارسال کنید، همه اعضای گروه این پیغام را دریافت می کنند. اما متاسفانه بعضی اوقات یک گروه از کنترل خارج می شود و تعداد زیادی از اعضای گروه از تعداد بیش از حد پیام ها رنج می برند. این اتفاق فقط در برنامه های پیام رسان و برنامه هایی که قابلیت ایجاد گروه در آنها وجود دارد رخ می دهد.

واتساپ برای مقابله با این مشکل یک قابلیت جدید را معرفی کرده است که ادمین ها می توانند برای غیرفعال کردن پیام ها برای اعضای گروه از آن استفاده کنند. این قابلیت به هر فردی که در گروه است اجازه می دهد تا پیغام های ارسال شده را بخوانند اما این پیغام ها فقط پیام هایی است که ادمین گروه ارسال کرده است. در ادامه علاوه بر توضیح و آموزش این قابلیت ما نحوه اضافه و حذف کردن اعضاء و مدیران به گروه، نحوه محدود کردن تغییر اطلاعات گروه توسط کاربران دیگر و نحوه ساخت و لغو لینک گروه واتساپ را به شما آموزش خواهیم داد.

اد کردن افراد در گروه واتس اپ

ویژگی Add member یا اضافه کردن اعضاء یکی از قدیمی ترین قابلیت هایی است که ادمین های گروه واتساپ می توانند از آن برای افزایش تعداد اعضای گروه خود استفاده کنند. به غیر از مدیر گروه هیچکس دیگری نمی تواند یک عضو جدید اضافه کند. برای اد کردن اعضاء شما باید شماره مخاطب مورد نظرتان را در لیست مخاطبین گوشی همراه خود ذخیره کرده باشید. برای اضافه کردن یک عضو به گروه شما بای گروه را باز کنید و روی نام گروه در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه شود. اسکرول را پایین بکشید و روی گزینه Add participants تپ کنید.

اد کردن در گروه واتساپ

حالا افرادی را که می خواهید به گروه اضافه کنید را انتخاب کنید و روی علامت تیکی که در دایره سبز رنگ است تپ کنید.

اد کردن در گروه واتساپ

حذف اعضای گروه واتس اپ

هر چند اعضای گروه می توانند از گروه شما لفت دهد اما گاهی اوقات ادمین گروه می توانند به علت رفتارهای ناشایست یک نفر یا به دلایل دیگر او را از گروه حذف کند. برای حذف یک عضو از گروه روی نام گروه تپ کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه واتساپ شوید اسکرول را پایین بکشید و کاربر مورد نظر خود را پیدا کنید. روی نام آیکن کاربر عضو تپ کنید و دست خود را نگه دارید حالا گزینه حذف یا Remove را انتخاب کنید.

حذف اعضای گروه واتساپ

نحوه لغو لینک یا ساخت لینک دعوت گروه واتساپ

روش دیگری که شما برای اضافه کردن اعضاء به گروه می توانید از آن استفاده کنید لینک دعوت گروه واتساپ است. هنگام استفاده از این روش دیگر لازم نیست که ادمین شماره اعضای گروه را در لیست مخاطبین خود ذخیره کند. هر کسی با کلیک کردن این لینک می تواند به گروه ملحق شود و ادمین تنها این لینک را ایجاد می کند. بعد از ایجاد لینک ادمین می تواند این لینک را به اشتراک بگذارد. ادمین همچنین می تواند این لینک را قفل کند. این به این معناست که اگر شما نمی خواهید افراد به طور تصادفی وارد گروه شما شوند می توانید لینک را لغو کنید. پس از لغو اگر فردی روی لینک کلیک کند دیگر قادر نخواهد بود وارد گروه شود.

برای ایجاد لینک گروه روی نام گروه تپ کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه شوید، گزینه Invite via link را انتخاب کنید. در این قسمت شما گزینه هایی همچون Send link via WhatsApp, Copy link, Share link و Revoke link را خواهید داشت. با انتخاب  Invite via link می توانید لینک دعوت بسازید، با انتخب Send link via WhatsApp شما می توانید لینک را از طریق واتساپ ارسال کنید، با انتخاب Copy link لینک را کپی کنید، با انتخاب Share link لینک را به اشتراک بگذارید و با انتخاب Revoke link لینک را لغو کنید.

نحوه ساخت و لغو لینک گروه واتساپ

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید با آن با دوستانتان شوخی کنید ارسال پیام با کاراکترهای ویژه است که موجب هنگ شدن واتساپ می شود آموزش هنگ واتس اپ دوستان با ارسال پیام و کارکتر ویژه در پیام را مطالعه بفرمایید.

محدود کردن پیام دادن در گروه واتساپ

قابلیت محدود کردن پیغام های واتس اپ به آپدیت این برنامه اضافه شده است، پس قبل از اینکه این قابلیت را فعال کنید شما باید برنامه واتساپ خود را به آخرین ورژن ارتقاء دهید. این آپدیت برای دستگاه های اندروید و آیفون در دسترس است. بعد از اینکه برنامه واتساپ خود را آپدیت کردید برنامه را باز کنید و گروهی که در آن ادمین هستید را انتخاب کنید. اسم گروه واتس اپ که در بالای صفحه است را تپ کنید تا به صفحه اطلاعات گروه هدایت شوید. اسکرول را پایین بکشید و Group Settings (تنظیمات گروه) را انتخاب کنید. در صفحه Group Settings گزینه Send Messages (پیام های ارسالی) را انتخاب کنید.

محدود کردن پیام دادن در گروه واتساپ

بعد از انجام این کار یک منو با دو گزینه برای شما باز خواهد شد: ۱) All Participants – تمام شرکت کنندگان ۲) Only Admins – تنها ادمین ها. روی گزینه Only Admins تپ کنید. از اینجا به بعد فقط ادمین های گروه قادر به ارسال پیام در گروه هستند. در مورد این تغییر به همه گروه اطلاع داده خواهد شد.

محدود کردن پیام دادن در گروه واتساپ

این کار به طور قابل توجهی میزان پیام های اسپمی که به گروه ارسال می شود را کاهش می دهد. این کار باعث می شود که ارتباط دو طرفه ای که در گروه های واتساپ وجود دارد به یک ارتباط یک طرفه تبدیل شود. با این حال ادمین های گروه می توانند هر موقع که می خواهند این تنظیمات را تغییر دهند. در مواقعی که لازم است همه گروه در یک بحث مشارکت داشته باشند می توانید تغییراتی که ایجاد کرده اید را کنسل کنید. توصیه می کنیم ترفند پاسخ دهی خودکار به پیام های دریافت شده در واتس اپ اندروید را مطالعه بفرمایید.

نحوه اضافه یا حذف کردن ادمین های گروه

اگر کار گروه شما زیاد است شما می توانید از افراد دیگر برای مدیریت گروه خود استفاده کنید. همانطور که مستحضر هستید یک گروه می تواند بیش از یک نفر ادمین داشته باشد. این ادمین ها می توانند اعضاء و مدیران جدید را اضافه و حذف کنند. برای اضافه کردن یک یا چند نفر به عنوان ادمین باید روی اسم گروه واتس اپ تپ کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه واتساپ شوید. حالا نام فردی که می خواهید ادمین شود را انتخاب کنید و دست خود را نگه دارید از منوی ظاهر شده Make group admin را انتخاب کنید. بعد از ادمین شدن این فرد یا افراد شما عبارت Group Admin را کنار نام کاربر خواهید دید.

نحوه اضافه یا حذف کردن ادمین های گروه

اگر زمانی احساس کردید که اشتباه کردید که یک فرد یا افراد را ادمین کرده اید مجددا روی نام کاربر تپ کنید و دستتان را چند ثانیه نگه دارید و از منوی ظاهر شده Dismiss as admin را انتخاب کنید.

نحوه اضافه یا حذف کردن ادمین های گروه

ترفند دیگر واتساپ این است که دسته ای و تکی مخاطب در واتس اپ اندروید و آیفون حذف کنید که قبلا در انزل وب راجع به آن توضیح دادیم.

محدود کردن اطلاعات گروه واتس اپ

همانطور که می دانید از اعضای واتساپ هر کسی می تواند اطلاعات پروفایل اعم از نام، عکس و اطلاعات گروه را تغییر دهند. با این حال ادمین می تواند نحوه دسترسی اعضاء را محدود کند. این بدان معناست که کاربران دیگر نمی توانند این اطلاعات را تغییر دهند. برای انجام این کار صفحه اطلاعات پروفایل را باز کنید و روی گزینه Group settings تپ کنید.

محدود کردن اطلاعات گروه واتساپ

Edit group info را انتخاب کنید و از منوی پاپ آپ ظاهر شده گزینه Only admins را انتخاب کنید.

محدود کردن اطلاعات گروه واتساپ

اگر به ترفندهای مخفی واتساپ علاقمند هستید از شما دعوت می کنیم پست ۷ ترفند مخفی واتس اپ وب (Whatsapp web) که باید آنها را بدانید! را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۶ ترفند مخفی گروه واتساپ را برای کاربران ادمین توضیح دادیم، اگر شما برای کنترل و مدیریت اعضای گروه ترفند دیگری می شناسید می توانید آن را همراه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات

  • شیرین اصغری says:

    سلام وقت بخیر
    لطفاً بفرمایید چطوری میشه در گروه واتساپ لفت دادن عضوی برای بقیه نمایش داده نشه
    من مدیر گروه واتساپ هستم نمی‌خوام وقتی عضوی از ا گروه لفت میده بقیه باخبر شن

    • المیرا says:

      سلام وقت بخیر
      لطفاً بفرمایید چطوری میشه در گروه واتساپ لفت دادن عضوی برای بقیه نمایش داده نشه
      من مدیر گروه واتساپ هستم نمی‌خوام وقتی عضوی از ا گروه لفت میده بقیه باخبر شن

      پاسخ

  • سعید says:

    چگونه میتوانم نام و شماره تلفن اعضای کانالی را که ایجاد کردم مخفی کنم

  • پرستو says:

    آیا میشه ادمین کاری کنه که فقط یک عضو نتونه داخل گروه پیامی بزاره؟؟

  • درآباد says:

    سلام علیکم
    ضمن عرض تشکر
    ۱. چگونه میتوانم نام و شماره تلفن اعضای کانالی را که ایجاد کردم مخفی کنم؟
    ۲. چگونه میتوانم آدرس لینک کانال را تغییر دهم
    🙏

  • آزاده says:

    سلام. در گروهی که قبلا عکس گذاشته شده و فرد جدید اضافه میشه چطور میشه نفر جدید همه عکسها رو ببینه؟

صفحات 1 2 3