رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی و.. آنلاین

آموزش رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی، توابع ریاضی و.. آنلاین

گاهی اوقات شما نیاز به ساخت یک نمودار مناسب و معقول دارید اما نمی خواهید برنامه هایی مثل اکسل و.. را نصب نمایید. کار کردن با این برنامه های تحت وب، آسان بوده و به راحتی می توانید استفاده کنید. امروز در انزل وب به معرفی برنامه های آنلاینی می پردازیم که به صورت رایگان برای شما امکان ساخت نمودار توابع ریاضی ، سه بعدی (۳D) ، خطی ، قطبی و.. را می دهند.

نرم افزار طراحی و رسم نمودار سه بعدی، توابع ریاضی، دایره ای و.. آنلاین

How To Create A Graph On The Web

امروز افراد زیادی استفاده از ابزار های آنلاین را به نصب برنامه های پیچیده در ویندوز ترجیح می دهند. برای رسم نمودار سه بعدی، قطبی و.. آنلاین هم سرویس هایی طراحی شده است که آن ها را معرفی می کنیم.

سرویس رسم نمودار خطی، بردار، دایره ای و.. آنلاین در NCES Kid’s Zone

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

مرکز بین المللی آموزش و پرورش (National Center for Education and Statistics (NCES)) یک ابزار عالی گرافیکی برای کمک به مبتدیان برای ساخت نمودار ساخته است. استفاده از سرویس NCES Kid’s Zone رایگان بوده و به حساب کاربری نیز احتیاجی ندارد. اولین قدم در این وبسایت انتخاب سبک طرح نمودار است.

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

سپس می توانید داده ها را به نمودار خود اضافه کنید. عنوان و برچسب گذاری و.. را به راحتی می توانید انجام دهید. امکان انتخاب ۵ نوع نمودار شامل رسم نمودار خطی و.. نیز وجود دارد.

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

برای Label های معرفی شده نیز می توانید توضیحاتی اضافه کنید. امکان تنظیم فونت نیز وجود دارد.

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

در قسمت Preview نیز حتماً چک کنید که نمودار کامل باشد و نیاز به تغییراتی نداشته باشد.

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

پس از اتمام طراحی، می توانید طرح نموار را دانلود کنید، چاپ نمایید یا حتی آن را به صورت ایمیل برای کسی بفرستید.

سرویس رسم نمودار آنلاین NCES Kid’s Zone

شاید گزینه های زیادی وجود نداشته باشند یا نمودار ها پایه باشند، اما ابزاری ساده و سریع برای رفع نیاز شما و یا حتی تمرین کنید و مهارت جدول سازی خود را بهبود دهید.

در همین رابطه اگر قصد یادگیری رسم نمودار در ورد را نیز دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل رسم نمودار درختی، خطی، شاخه ای، میله ای و.. در ورد را بخوانید.

طراحی نمودار قبطی، ریاضی، خطی، دایره ای و.. آنلاین OnlineChartTool

طراحی نمودار آنلاین OnlineChartTool

ابزار OnlineChartTool یکی دیگر از سرویس های ساخت نمودار و گراف آنلاین است. شما می توانید بدون نیاز به ثبت نام از این وبسایت استفاده نمایید. نوع مختلف نمودار هم از جمله نمودار قطبی و.. در این برنامه تهیه گردیده است. رابط کاربری نیز ساده بوده و به راحتی فرمت و داده ها را می توانید ویرایش کنید. این برنامه نیز شاید گراف های خیلی زیبا یا حرفه ای نداشته باشد و مانند سرویس قبل سرح را انتخاب کنید، داده ها را اصافه و لیبل ها را طراحی کنید. اما این برنامه ویژگی دیگری نیز دارد. شما می توانید داده های مورد نیاز خود را از فایل های CSV جدا کنید و در این سایت آپلود نمایید. بنابراین اگر شما قبلاً داده هارا در نموداری دیگر طراحی کرده اید و خروجی CSV آن را دارید، به راحتی می توانید از آن ها در این برنامه استفاده کنید.

سرویس Charteca برای طراحی آنلاین نمودار

سرویس Charteca برای طراحی آنلاین نمودار

در ابزار آنلاین Charteca برای رسم نمودار سه بعدی آنلاین توجه زیادی روی گرافیک گراف انجام شده است. بعد از وارد کردن داده، می توانید با گزینه های مانند سایه زدن، سه بعدی و حتی متحرک سازی به همراه نمایش متفاوت لیبل ها از قابلیت های این سرویس است. محیط کاربری هم گرافیکی طراحی شده با این حال زیاد پیچیده نیست و می توانید از آن استفاده کنید. چیز دیگری که Charteca به شما می دهد، دسترسی به هزاران نمودار طراحی شده توسط کاربران است. می توانید از آن ها نیز برای کار خود استفاده کنید و مقادیر داده ها را متناسب با کار خود تغییر دهید. برای استفاده از خدمات این وبسایت باید حساب کاربری داشته باشید.

البته نیاز به ساخت حساب مجزا نیست، می توانید از حساب های Facebook, Google, Slack, LinkedIn, Windows Live, یا Stack Overflow هم برای ورود استفاده نمایید. همچنین این سرویس با حساب کاربری رایگان، شما را محدود به داشتن ۲۰ نمودار در یک زمان هستید. بنابر این اگر نیاز به ساخت تعداد زیادی نمودار ندارید و یا آن ها را برای به اشتراک گذاری نگه نمی دارید، می توانید به صورت آنلاین از این برنامه برای رسم نمودار دایره ای آنلاین و.. استفاده نمایید.

ساخت نمودار سه بعدی و.. پیشرفته با ابزار آنلاین Plotly

ساخت نمودار با ابزار آنلاین Plotly

کاربران پیشرفته تر که نیاز به نمودار های حرفه ای تر دارند، می توانند از وب سایت Plotly برای طراحی نمودار استفاده نمایند. طیف گسترده ای از گراف ها مثل گراف خطی و.. به همراه ابزار های پیشرفته تجسم داده در این سرویس قابل دسترس اند. رابط کاربری این وبسایت ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد چون برای حرفه ای طراحی شده است. در صورتی که در زمینه رسم نمودار و گراف تازه کار هستید، می توانید از سرویس های دیگر استفاده نمایید. در Plotly هم با استفاده از یک موتور جست و جو شما قادر به مشاهده و سرچ سایر نمودار های طراحی شده توسط کاربران هستید و می توانید از آن ها با تغییر داده برای خود استفاده نمایید.

ساخت نمودار با ابزار آنلاین Plotly

بعد از طراحی نمودار، برای دانلود باید حساب کاربری بسازید. البته به آسانی می توانید با سایر حساب های دیگر نیز وارد این سایت شوید. بعد از ساخت حساب کاربری می توانید تا ۲۵ نمودار ایجاد کنید و آن ها را با مردم به اشتراک بگذارید. همچنینی می توانید تصاویر را به صورت PNG و JPG نیز دانود کنید. سطوح پرداخت مختلفی نیز وجود ارد که به وسیله آن ها قابلیت های بیشتری خواهید داشت. از جمله این قابلیت ها می توان به اشتراک گذاری به صورت خصوصی با تیم ها، داشتن گراف های بیشتر و خروجی به سایر فرمت ها اشاره کرد.

رسم نمودار آنلاین توابع ریاضی به صورت سه بعدی با Geogebra

رسم نمودار آنلاین ریاضی با geogebra

وبسایت Geogebra هم در زمینه طراحی نمودار های ریاضی فعالیت دارد و هم ماشین حسابی را برای محاسبه در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را انتخاب کنید. در قسمت اشکال و نمودار، می توانید شکل مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را روی محور مختصات رسم کنید. با این وبسایت مشکلی در رسم رسم نمودار تابع جز صحیح و رسم نمودار توابع رادیکالی و.. نخواهید داشت.

برنامه اکسل نیز قابلیت بالایی در رسم نمودار ها دارد. می توانید مطلب آموزش کامل نحوه رسم نمودار خطی، ستونی و تابع در اکسل با فرمول و.. را برای این موضوع مطالعه کنید.

سرویس Desmos برای رسم گراف سه بعدی ریاضی

سرویس desmos برای رسم گراف سه بعدی ریاضی

سرویس Desmos نیز به شما امکان رسم گراف سه بعدی ریاضی را می دهد. این وبسایت فعلاً از ۳۵ زبان مختلف نیز پشتیبانی می کند. گراف هایی نیز به صورت آماده در سایت گنجانده شده اند. محیط کاربری ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما برای رسم ۳ بعدی گراف های ریاضی، مفید می باشد.

رسم آنلاین نمودار توابع ریاضی به صورت ۳D با Mathpix

رسم آنلاین نمودار توابع ریاضی با mathpix

با ورود به سایت Mathpix با محیطی رو به رو می شوید که حس طراحی گراف به صورت سه بعدی را به شما القا می کند. می توانید با استفاده از ابزاری که برای شما طراحی شده است، اقدام به نوشتن توابع و نمایش نمودار آنها کنید. بعد از اتمام طراحی گزینه های گرفتن خروجی در شکل ۳ بعدی و سایر حالت ها قابل دسترس است.

اگر با نمادی ناشناخته رو به رو شدید، با کمک مطلب چگونه نمادهای ناشناخته را با رسم شکل آنها آنلاین شناسایی کنیم؟ به شناسایی آن بپردازید.

ساخت نمودار در Rapidtables

ساخت نمودار در rapidtables

گزینه دیگر این لیست وب سایت Rapidtables است. این برنامه محیط کاربری ساده ای داشته و بعد از انتخاب نوع نمودار و وارد کردن داده های مورد نظر، گراف شما طراحی می شود. برای خروجی فایل نیز حالت پرینت گرفتن و ذخیره به صورت عکس قرار داده شده است.

اگر تمایل به یادگیری ویرایش آنلاین عکس HTML5 دارید، مطالعه مطلب ۵ سرویس ویرایش آنلاین عکس HTML 5 بدون نیاز به فلش پلیر در مرورگر را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی ابزار هایی برای طراحی نمودار و گراف پرداختیم. شما در چه سطحی، استفاده از کدام سرویس را پیشنهاد می دهید؟ می توانید نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل فرمول نویسی در اکسل : مبتدی تا پیشرفته
آموزش کامل فرمول نویسی در اکسل : مبتدی تا پیشرفته

نظرات