استفاده از تم مخفی ویندوز 10 8 7

آموزش ۵ روش استفاده از تم های مخفی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

همه کاربران ویندوز دوست دارند از تم (Theme) متنوع استفاده کنند و صفحه دسکتاپ خود را زیبا کنند. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید باید به شما بگوییم که خود ویندوز دارای یک سری تم های مخفی است که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر شما این تم های را دوست ندارید می توانید به فروشگاه ویندوز مراجعه کنید و تم مورد علاقه خود را دانلود و بر روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ نصب کنید.

چگونه از تم های مخفی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ استفاده کنیم؟

How to Enable Windows 10 , 8 And 7 Hidden Themes

ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ دارای تم های داخلی بسیار زیبایی هستندکه شما می توانید از آنها برای زیبا کردن صفحه دسکتاپ تان استفاده کنید. شما می توانید روی دسکتاپ کلیک راست کنید و Personalize را برای نمایش و اعمال آنها انتخاب کنید. دسته های مختلفی از تم ها مانند معماری، طبیعت و غیره وجود دارد که می توانید هر کدام را که دوست دارید استفاده کنید. اگر شما هنگام نصب و راه اندازی ویندوز زبان و منطقه خود را English (United States) انتخاب کرده باشید تم های خاص ایالت متحده به شما نمایش داده می شود.

به طور مشابه، ویندوز چند تم دیگر را برای مناطق مختلف (مانند استرالیا، کانادا، انگلستان، آمریکا و آفریقای جنوبی) ارائه می دهد. با این حال این تم ها به صورت پیش فرض مخفی هستند و فقط تم مربوط به منطقه زمانی و مکانی شما در دسترستان است. قبلا نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰ که همان تم مشکی ویندوز ۱۰ است را به شما آموزش دادیم، در ادامه با نحوه فعال کردن سایر تم های مخفی ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آشنا خواهید شد.

چگونه از تم های ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ استفاده کنیم؟

قبلا به صورت خلاصه این روش را در پست آموزش فعال کردن ۴ تم مخفی ویندوز ۷ توضیح دادیم که در اینجا به صورت گسترده تر در مورد آن بحث خواهیم کرد. برای استفاده از تم های ویندوز، اکسپلورر ویندوز را باز کنید و به مسیر Organize –> Folder and search options بروید.

چگونه از تم های ویندوز 7، 8 و 10 استفاده کنیم؟

به سربرگ View بروید و گزینه Show hidden files, folders, or drives را انتخاب کنید و بعد گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را از حالت انتخاب خارج کنید. روی دکمه OK کلیک کنید.

چگونه از تم های ویندوز 7، 8 و 10 استفاده کنیم؟

حالا به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT بروید. شما در این مسیر ۵ پوشه با نام های MCT-AU, MCT-CA, MCT-GB, MCT-US و MCT-ZA را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده استرالیا، کانادا، انگلستان، آمریکا و آفریقای جنوبی است. هر یک از این پوشه ها ممکن است حاوی زیر پوشه های دیگری باشد که دارای نام کشور، فیدهای RSS و وب سایت ها و غیره می باش و همه اینها براساس کشور تعریف شده است. اجازه دهید ما روی دو پوشه اول تمرکز کنیم.

چگونه از تم های ویندوز 7، 8 و 10 استفاده کنیم؟

در پوشه هایی که دارای نام کشور است شما می توانید والپیپرهای متناظر با تم ها را مشاهده کنید. تمام والپیپرها دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰×۱۲۰۰ می باشند. پوشه Theme تم های مرتبط را ارائه می دهد که شما می توانید این تم ها را استفاده کنید.

چگونه از تم های ویندوز 7، 8 و 10 استفاده کنیم؟

حالا شما می توانید روی فایل تم کلیک راست کنید و آن را به  پنجره Personalization موجود در Control panel اضافه کنید، یا از والپیپرها به عنوان بک گراند دسکتاپتان استفاده کنید.

نحوه استفاده از تم های مخفی ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

روش دیگری که شما می توانید از تم های مخفی ویندوز استفاده کنید Registry Hack است. این عبارت متنی را در فایل نوت پد کپی و پیست کنید. حالا به مسیر File -> Save as بروید و Save as type را به All Files تغییر دهید، سپس فایل را با نام themes.reg ذخیره کنید.

نحوه استفاده از تم های مخفی ویندوز 7، 8 و 10

روی فایل رجیستری خیره شده دابل کلیک کنید و پاپ آپ ظاهر شده را تایید کنید. شما می توانید تم های مخفی را در پنجره Personalization مشاهده کنید.

نحوه استفاده از تم های مخفی ویندوز 7، 8 و 10

آموزش استفاده از تم مخفی Aero Lite در ویندوز ۸.۱

ویندوز ۸.۱ دارای یک تک مخفی به نام Aero Lite است. این تم به صورت پیش فرض در ویندوز سرور ۲۰۱۲ وجود دارد. برای استفاده از این تم شما باید آن را از حالت قفل خارج کنید. فایل Aero Lite theme را دانلود کنید. روی فایلی که دانلود کرده اید دوبار کلیک کنید و آن را از حالت فشرده خارج کنید. روی فایل aerolite.theme کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده properties را انتخاب کنید و دکمه Unblock را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از تم مخفی Aero Lite در ویندوز 8.1

حالا فایل aerolite.theme را در پوشه C:\Windows\Resources\Themes کپی کنید. اگر صفحه ای ظاهر شد آن را تایید کنید و روی Continue کلیک کنید تا فایل به طور کامل کپی شود. روی دسکتاپ کلیک راست کنید و Personalization را انتخاب کنید. در پنجره Personalization روی تم Windows Aero Lite کلیک کنید تا به دسکتاپتان اعمال شود.

آموزش استفاده از تم مخفی Aero Lite در ویندوز 8.1

در صورتی که فایل تم در مسیر C:\Windows\Resources\Themes کپی نمی شود فایل را در مسیر C:\Users\YOUR USER NAME\AppData\Local\Microsoft\Windows\Themes کپی کنید.

آموزش استفاده از تم مخفی Aero Lite در ویندوز 8.1

آموزش نصب تم ویندوز ۱۰

اگر شما کاربر ویندوز هستید می توانید تم های مورد علاقه خود را از فروشگاه تم ویندوز دانلود کنید برای انجام این کار، به قسمت Settings ویندوز ۱۰ بروید (که برای انجام این کار می توانید روی منوی Start کلیک کنید و آین چرخ دنده را انتخاب کنید). سپس به مسیر Personalization > Themes بروید. اسکرول را کمی پایین بکشید در زیر بخش Apply a theme روی لینک Get more themes in the Store کلیک کنید.

آموزش نصب تم ویندوز 10

حالا از بخش تم Store باز می شود. از اینجا شما شما می توانید تمی که دوست دارید را انتخاب کنید و با کلیک روی Get  تم مورد نظر خود را نصب کنید. متاسفانه Store توضیح کاملی در مورد تم های مورد استفاده را ارائه نمی دهد و فقط به چند تصویر از تم جدید بسنده می کند. شما باید تم را نصب کنید و آن را فعال کنید تا ببینید کدام عنصر را استفاده کنید.

آموزش نصب تم ویندوز 10

نحوه فعال کردن تم در ویندوز ۱۰

بعد از اینکه تم مورد نظر خود را دانلود کردید باید آن را فعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Personalization > Themes بروید و اسکرول را پایین بکشید و روی Apply a theme کلیک کنید. تم مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

حالا به بالای صفحه Themes بروید و تم دلخواه خود را تنظیم کنید. به طور مثال اگر شما می خواهید رنگ نوارعنوان پنجره را عوض کنید در اینجا می توانید این تغییرات را اعمال کنید. حال با کلیک روی دکمه Save theme می توانید تغییراتی را که ایجاد کرده اید را ذخیره کنید.

نحوه فعال کردن تم ها در ویندوز 10

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما نحوه استفاده از تم های مخفی ویندوز ۱۰، ۷ و ۸ را به شما آموزش دادیم، اگر شما روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

۱۴ تا از بهترین لانچر و شبیه ساز های محیط آیفون iOS در اندروید
بهترین های تم گوگل کروم
تغییر ظاهر مرورگر با ۱۵ تا از بهترین های تم گوگل کروم : تاریک تا فانتزی!
بررسی و آموزش نصب و استفاده از ویندوز 10 - ترفندهای ویندوز 10
بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش سوم: ترفندهای ویندوز ۱۰ و بازگشت به ویندوز قبلی
انزل وب
مجموعه ترفندهای ویندوز ۸ – سری ۱

نظرات