استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین

آموزش کامل استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین

اگر قبلا برای استعلام ممنوع الخروجی از کشور و گذرنامه خود به صورت فیزیکی در اداره گذرنامه حاضر شده ای و یا به صورت تلفنی وضعیت ممنوع الخروجی خود را استعلام کرده اید دیگر نیازی نیست این روش ها را ادامه دهید. شما با استفاده از سرویس استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین می توانید با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کند.

نحوه استفاده از سایت استعلام ممنوع الخروجی از کشور

How to use the site Exit ban from the country

اگر شما قصد سفر به خارج کشور را دارید به پاسپورت یا گذرنامه احتیاج خواهید داشت که در واقع این گذرنامه به معنای مجوز خروج شما از کشور است. اما در برخی شرایط مانند شکایت زن از شوهر برای مطالبه مهریه، بدهکار مالیاتی و غیره فرد ممنوع الخروج می شود. با صدور قرار ممنوعیت خروج افراد از کشور و صدور پرونده کیفری، شخص نامبرده حق خروج از کشور را نخواهد داشت. ممکن است فردی که ممنوع الخروج شده است تا قبل از سوار شدن به هواپیما از این موضوع خبر نداشته باشد و برنامه کاری یا شخصی خاصی را برای خود ترتیب داده باشد.

با ممانعت از ورود این شخص به هواپیما و بهم خوردن سفر ممکن است شما یک موقعیت کاری خوب را از دست دهید، با این حال اگر قبل از تعیین زمان سفر و قرار ملاقات شما بتوانید با روشی که امروز در انزل وب به شما آموزش می دهیم ممنوع الخروجی خود را بررسی کنید می توانید برنامه دقیق تری برای خود بچینید.

نحوه استفاده از سایت استعلام ممنوع الخروجی از کشور

خروج چه کسانی از کشور ممنوع است؟

در ادامه به صورت خلاصه علل مهمی که باعث ممنوع الخروج شدن فرد از کشور می شود لیست می شود:

  • بدهکاران مالیاتی که حداقل ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارند.
  • افرادی که در خارج از کشور به علت مواردی همچون کلاهبرداری، سرقت، تکدی گری و غیره دارای سوءسابقه و سوء شهرت هستند.
  • افرادی که مسافرت آنها با مصالح جمهوری اسلامی در تضاد است.
  • افرادی که خروج کشورشان به پدر، مادر، شوهر و یا فرد دیگری محول شده باشد (عدم اجازه ولی یا قیم).
  • منع امنیتی برای کشور
  • بدهکاران مهریه
  • ممنوع الخروجی به علت چک برگشتی
  • عدم پرداخت حقوق کارگر توسط کارفرما
  • افرادی که دوران محکومیت خود را به پایان نبرده اند و متواری هستند.
  • سربازان فراری

برای اطلاع از ممنوع الخروج بودن خود می توانید با در دست داشتن گذرنامه به مراکز گذرنامه استان خود مراجعه کنید.

مدت اعتبار ممنوع الخروجی از کشور

بنابر ماده ۱۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری، مدت اعتبار قرار ممنوعیت خروج از کشور ۶ ماه تا ۱ سال است که با توجه به اهمیت موضوع و جرم فرد می تواند هر ۶ ماه یکبار تمدید شود. این شخص می تواند ظرف مدت ۲۰ روز نسبت به قرار ممنوع الخروج شدن از کشور اعتراض کند و درخواست تجدید نظر دهد.با صدور قرار منع پیگیرد دادگاه موضوع را بلافاصله به مراجع ذیرب اطلاع داده و نسبت به رفع ممنوع الخروج شدن فرد از کشور اقدام می شود.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی، مهریه و … از طریق اینترنت

قبلا در انزل وب نحوه ثبت نام و روند سامانه پیگیری پرونده قضایی از طریق سامانه ثنا، عدل ایران و .. را به شما آموزش دادیم. برخلاف روش های سنتی که شما برای استعلام ممنوع الخروجی از کشور مجبور بودید به صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه کنید، شما می توانید از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ممنوع الخروجی خود را با کد ملی و شماره شناسنامه استعلام کنید. برای استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی وارد سایت استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی کشور شوید و فرم تصویر زیر را پر کنید.

استعلام ممنوع الخروجی از طریق اینترنت

همانطور که در تصویر بالا ملاحضه می فرمایید شما باید فیلدهای نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کد ملی خود را پر کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید تا وضعیت ممنوع الخروجی از کشور خود را مشاهده کنید. علاوه بر سایت استعلام ممنوع الخروجی ما نحوه کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را قبلا در انزل وب آموزش دادیم که می توانید از آن برای استعلام وضعیت یارانه خود استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما طریقه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی و شماره شناسنامه را به شما آموزش دادیم؛ اگر شما روش دیگری برای استعلام ممنوع الخروجی از کشور می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش کامل ۵ روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب درسی ابتدایی دبیرستان
آموزش کامل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی ، دبیرستان و.. در سامانه اینترنتی
دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین
آموزش کامل تصویری و قدم به قدم دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین

نظرات

  • طاهر نجفی نژاد says:

    در استعلام نوشته هیچ رکوردی پیدا نشد یعنی چه

  • کریم نعمت دوست شاکر says:

    هیچ رکوردی یافت نشدیعنی چی؟

  • علی says:

    سلام هیچ رکوردی یافت نشد ینی جی

  • داود توانگر رنجبر says:

    فقط براى مسافرت میخوام

    • مهدوی مشاوره وراهنمایی حقوقی شما says:

      مشاور و راهنمایی ‌شما در زمینه حقوقی و ثبت احوال ثبت اسناد و امور اداری
      ۰۹۹۱۴۰۴۷…

  • سعيد says:

    سلام جواب سامانه هیچ رکوردی برای استعلام یافت نشد یعنی چی

  • محمد راد says:

    سلام جناب به بنده جواب میده هیچ رکوردی برای شما ثبت نشده یعنی چی

  • مهدی says:

    یکی از اشناهای ما هستش که خانمه و بهش گفتن ممنوع الخروج هست و با شوهرش مشکل داره من الان اطلاعاتش رو زدم توی سایت و نوشت ممنوع الخروج نیست این سایت مسایل مربوط به این چیزارم نشون میده ؟

  • آرش says:

    با سلام
    اگر خود فرد خارج از کشور باشد چگونه می تواند از اداره گذرنامه استعلام بگیرد؟
    آیا به خانواده آن فرد جواب می دهند؟

  • زهرا says:

    سلام خسته نباشید
    توی این سایت هیچکس رو نمیزنه ممنوع الخروج
    من شخصی رو میشناسم پرونده بدهکاری داره و از کشورم خارج شده و خودم حکم ممنوع الخروجی رو توی پرونده ش دیدم اما تو سایت میزنه ممنوع الخروج نیست!چجوریاست؟!

  • عسکریان says:

    سلام.با تشکر از توجه به این موضوع ،لازم است کاربران محترم توجه داشته باشند که استعلام سایت ثبت فقط مربوط به موارد ممنوع الخروجی در اثر احکام قضایی و ثبتی مربوط به پرونده های ملکی ویا گاهی بدهی مالی منجر به صدور قرار ممنوع الخروجی یک مرجع قضایی می باشد.این تذکر در شروع تکمیل فرم استعلام هم نمایش داده میشود. موارد دیگر ممنوع الخروجی بایداز مرجع مربوطه استعلام شود.توی فرودگاه ،نهاد امنیتی هم تحت عنوان دفتر ریاست جمهوری هست آنها هم برای خودشان لیست ممنوع الخروجی دارند.بیشتر ممنوع الخروجی های قضایی و امنیتی که مبنای قضایی داشته ومنجر به تشکیل پرونده قضایی شده دارند نیزبه همان اداره گذرنامه منعکس میشوند.در واقع گذرنامه (اجازه خروج از کشور از طریق مبادی رسمی)توقیف میشود.موارد امنیتی خاص اصلا منعکس نمیشوندوماموران همان اداره با هماهنگی پلیس فرودگاه اقدام به دستگیری میکنند.تقریبا۹۵%موارد ،قابل استعلام شخصی هستند.۵%بقیه همان توکل به خدا.چون به اشخاص عادی و مراکز غیر مرتبط دولتی جواب داده نمی شود.یعنی باید توکل به خداکرد.

  • محمد says:

    خدا قوت .
    بسیار عالی ،
    سپاس فراوان .