جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه ها در اندروید

آموزش ۵ روش جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه ها در اندروید

خوب است که بر سیستم عامل اندروید خود کنترل داشته باشیم و بدانیم چه برنامه هایی در کجا و چه زمانی باز می شوند. اما انجام این کار ممکن است خیلی ساده نباشد. امروز در انزل وب به معرفی راه های جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه های اندروید برای مدیریت بهتر رم و باتری گوشی خواهیم پرداخت.

روش متوقف کردن اجرای خودکار برنامه ها در اندروید

How to Stop Android Apps Opening by Themselves

بسیاری از اپلیکیشن ها تمایل به شروع خودکار دارند و بدون اجازه شما باز می شوند. با این حال ممکن است نیازی به این برنامه ها نداشته باشید و قادر خواهید بود تا این برنامه ها را پس از شروع ببندید. هنگامی که این برنامه ها بدون استفاده در پس زمینه شما باز می شوند، موجب پر شدن حافظه رم گشی و در نتیجه کند شدن آن می شوند که ممکن است خود باعث هنگ کردن نیز بشود. به علاوه مصرف باتری نیز بیشتر می شود که موضوع خوش آیندی محسوب نمی شود. در ادامه مطلب ما بهترین روش های جلوگیری از باز شدن و بستن برنامه ها اندروید در پس زمینه را خواهیم گفت.

توقف اجرای خودکار برنامه ها توسط Dozing اندروید

از نسخه ۶ یعنی مارشمالو (Android Marshmallow) در گوشی های اندروید، قابلیت بهینه سازی بیشتری به اندروید اضافه شده است. استفاده از این قسمت، باعث می شود که سایر برنامه های کاربردی مثل GPS، اتصال به شبکه، وای فای و.. در زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، غیر فعال شوند که مجدد با روشن شدن صفحه گوشی این برنامه ها شروع به کار می کنند و برای جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در اندروید نیز می توانید از این آپشن استفاده نمایید. برای کنترل این که کدام برنامه ها از عملکرد Doze استفاده می کنند به تنظیمات بروید. سپس به قسمت Power رفته و گزینه Battery Optimization را بزنید. حال می توانید برنامه ای را که می خواهید در زمان خاموشی صفحه غیر فعال شود را انتخاب کنید و Optimize را بزنید.

توقف اجرای خودکار برنامه ها توسط Dozing

مطالعه مطلب ۳ روش بلاک کردن برنامه های اندروید برای مدت زمان مشخص نیز در همین زمینه مفید می باشد.

استفاده از برنامه های کمکی برای بستن برنامه های پس زمینه اندروید

اگر بخواهید در مقابله با برنامه هایی که توسط خودشان اجرا می شوند، تهاجمی تر عمل کنید، می توانید از برنامه هایی که به منظور جلوگیری از اجرای برنامه در پس زمینه اندروید ساخته شده اند استفاده کنید. البته اگر دستگاه شما روت شده باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت زیرا کنترل بیشتری روی دستگاه خواهید داشت.

استفاده از برنامه های کمکی

برنامه Greenify از جمله برنامه های خوب در زمینه مدیریت برنامه های پس زمینه اندروید است. این برنامه برای دستگاه های روت نشده مناسب است. این برنامه عملکردی شبیه همان حالت Doze اندروید دارد. اگر شما گوشی خود را روت کرده اید، استفاده از برنامه All-in-One Toolbox را به شما پیشنهاد می دهیم. این برنامه قابلیت های زیادی دارد که با استفاده از Boot Speedup می توانید برنامه ها را برای راه اندازی کنترل کنید.

همچنین اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه های اندروید هستید، مطالعه مطلب ۲ روش کامل جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید برای شما مفید خواهد بود.

استفاده از برنامه های کمکی

هنگامی که برنامه ای را در All-in-One Toolbox غیر فعال می کنید، برنامه تا زمانی که به صورت دستی آن را باز نکنید غیر فعال می ماند و خودکار اجرا نمی شود. در ضمن اگر از نوتیفکشن های آزار دهنده این برنامه خسته شدید، در تنظیمات گوشی و قسمت Apps این برنامه را انتخاب کنید و گزینه Notifications را برای آن غیر فعال نمایید.

برای مدیریت دسترسی برنامه ها به اینترنت نیز پیشنهاد می کنیم مطلب محدودیت، کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را بخوانید.

متوقف کردن برنامه های در حال اجرا در Developer Options

شما می توانید در قسمت Developer Options نیز بستن برنامه های پس زمینه اندروید را انجام دهید. برای باز کردن این تنظیمات، برای اولین بار به تنظیمات گوشی رفته و به قسمت About بروید. سپس Build Number را پیدا کنید و ۷ بار روی آن به صورت متوالی ضربه بزنید (ممکن است این گزینه در قسمت More باشد). بعد از نمایش یک پیام، این تنظیمات در تنظیمات گوشی در اختیار شما قرار می گیرد.

متوقف کردن برنامه های در حال اجرا در Developer Options

حال به صفحه اصلی تنظیمات برگردید و Developer Options را انتخاب کنید. سپس به قسمت Running Services بروید و برنامه ای را که نمی خواهید باز شود را انتخاب و روی Stop ضربه بزنید. می توانید این کار را روی تمام برنامه هایی که نیاز دارید انجام دهید و تا زمانی که گوشی خود را ریستارت نکرده اید، این تنظیمات برای عدم اجرای برنامه ها در پس زمینه اندروید باقی می ماند.

در ضمن برای جلوگیری از رفرش خودکار سایت ها، مطالعه مطلب نحوه جلوگیری از رفرش شدن خودکار سایت در مروگر کروم، فایرفاکس و.. برای شما مفید خواهد بود.

متوقف کردن برنامه های در حال اجرا در Developer Options

توجه داشته باشید که در هنگام بستن برنامه های باز گوشی سامسونگ و..، خدماتی مانند CIRModule و یا هر برنامه دیگری که آرم اندروید کنار آن است را متوقف نکنید. این برنامه ها خدمات خود سیستم عامل هستند و نتیجه غیر فعال کردن آن ها مناسب نخواهد بود و روی کارکرد گوشی شما اختلال ایجاد می شود.

همانطور که مشاهده کردید، جلوگیری از باز شدن برنامه ها با یک برنامه کمکی نیز ممکن است ولی برای اجرای بهتر آن نیاز به روت کردن موبایل خود دارید. اگر دلیل اصلی شما برای این کار صرفه جویی در انرژی است، استفاده از ویژگی Doze و یا نصب برنامه Greenifty را به شما پیشنهاد می دهیم. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت عدم نیاز به برنامه، می توانید برنامه مورد نظر را حذف کرده و یا از جایگزین های مناسب تر آن که چنین مشکلاتی را ندارد استفاده کنید.

متوقف کردن برنامه های در حال اجرا در Developer Options

همچنین برای استفاده راحت تر و سریع تر از ویندوز، مطالعه مطلب آموزش باز شدن خودکار آخرین پنجره و برنامه ها اجرا شده بعد از بالا آمدن ویندوز را فراموش نکنید!

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب روش های بستن برنامه هایی که به صورت خودکار باز می شوند را به همراه جلوگیری از باز شدن مجدد آنها را آموزش دادیم. شما از چه روشی استفاده می کنید و آیا راه بهتری را سراغ دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
۱۳ روش تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید (تخصصی و سریع)
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر

نظرات

  • Fatemeh says:

    باسلام من گوشیم Honorهست داده هاش خود به خود بازمیشن میخاستم بدونم دلیلش چیه
    واینکه من داده های گوشیم ۲جی هست ۳جی نداره فقطeنشون میده چطوری ۳جی شو فعال کنم

  • Fatemeh says:

    باسلام من گوشیم Honorهست داده هاش خود به خود بازمیشن میخاستم بپرسم دلیلش چیه
    واین که داده های گوشی من فقط۲gداره نمیتونم ۳gکنم Eنشون میده اگر کسی میدونه راهنمایی کنه خیلی ممنوت😊

  • اروین says:

    اره‌ دقیقا مال منم همین طوریه
    لطفا یکی ی راحلی بگه درست شه

  • Saeef says:

    با نصب شیر ایت از بازار دچار مشکل باز شدن یهویی اینستا شدم بهتره شیر ایت رو دلیت کنید مشخص نیس بازار دیگه چه سو استفاده های میکنه از کاربران

  • محدثه says:

    سلام من یه اکانت زدم تو اینستا و پست و استوری گذاشت اما الان پیجم نیس چیکار کنم

  • کیوان says:

    سلام
    تبلیغاتی که واسم میاد تحت عنوان sponsored نیست اصلا
    مثلا تبلیغات ایرانی لوازم خانگی واسم میاد
    این تبلیغات همچیو مختل کرده . مثلا من دارم پیامک میدم یا فیلم میبینم و وسطش اینستام اتوماتیک میاد بالا
    تمام برنامه هامو پاک کردم
    گوشیمو آپدیت کردم
    بازم همونجوره

  • پدرخوانده says:

    باسلام گوشی من نوکیا ایکس اندروید ۴.۱.۲ چند وقتیه مشگل پیدا کرده و هیچ برنامه ای حتی برنامه های خود گوشی رو باز نمیکنه برا دانلود یا فعال کردن این پیام نشون میده Android.process.media و کلا از برنامه خارج میشه تنظیمات کارخانه و پاک کردن حافظه و دیتا و ب عقب بردن تاریخ همه رو انجام دادم ولی بازم همونطوریه حتی صداهای خود گوشی ناپدید شدن و کلا سایلنته و اهنگی رو باز نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر ۰۹۱۰۰۱۲… اگر امکان داره جوابم پیام بفرستید باتشکر

  • انار says:

    سلام،یه مدته وقتی گوشیم به نت وصل میشه ،همش برنامه اینستاگرام و تلگرامم خودب خود باز میشه و پیشنهای ادد وفالو پیج میده.نمیدونم چیکار کنم

    • منم همین مشکلو دارم باید چیکار کنم says:

      گوشی منم وقتی به نتوصل میشه خود به خود پیشنهاد فالو کردن پیج میده و برنامه میاد به صفحه نصب نکنم نمیره

    • افسون says:

      از منم همینطور شده. نمیدونم چطور برطرفش کنم

      • زهرا says:

        سلام گوشی من جدیدا که به نت وصل میشم نمیدونم چرا تلگرامم آن میشه درحالیکه اصلا برنامه تلگرام باز نکردم یا وارد یه پیج دیگه میشم یا حتی زمانیکه ب نت وصل نیستم موزیک پخش میکنه نمیدونم چیکار کنم و چه مشکلی داره قبلا اینجوری نبوده لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • Gas em says:

      مال منم همچنبن میشه هر چه چه کاری انجام میدم باز هم رو مغ هستن

    • امین توکلی says:

      گوشی خانم منم سامسونگ a22هست دقیقا همینطور هست کسی راه حلی داره بگه لطفا

  • محمد says:

    من گوشیم بطور خودکار برنامه نصب میکنه و تا نصب نکنم از رو صفحه گوشیم نمیره چیکار کنم ؟

  • Sahar says:

    سلام.
    گوشی من یه مدت به صورت خودکار وارد تنظیمات میشه و گاهی هم حالتش به صورت بی صدا میشود
    چیکار باید بکنم!؟؟

  • عمادی says:

    من گوشیم بطور خودکار برنامه نصب میکنه و تا نصب نکنم از رو صفحه گوشیم نمیره چیکار کنم ؟

  • محمد says:

    با سلام و تشکر ازسایت خوبتون.
    قابل توجه دوستانی که گوشیهای سامسونگ وال جی دارند. با نرم افزار packeg disabler pro میتونیدبرنامها روغیر فعال و دسترسیش حتی به اینترنت قطع میشه چون عملا برنامه غیر فعال کامل شده.و جالبیش اینه که این برنامها تا زمانی که شما فعالشون نکنید بروزرسانی هم نمیشوند و حتی برنامهای سیستمی رو هم متوقف میکنه اون هم (بدون روت) گوشیتون و فعالیت این برنامها در پسزمینه و پیش زمینه گوشی هم متوقف میشه. و ایکون برنامه هم از ردی گوشی میره البته بگم این ابدا شبیه یک برنامه لانچر و برای پنهان کردن دکوری یک برنامه نیست.بلکه عملابرنامه متوقف شده در لیست برنامهای تنظیم گوشی هم که برید اثری ازش پیدا نمیکنید چون متوقف شد. برنامه که عرض کردم واقعا بی نظیره.نرم افزارهای که نام بردید عالی هستن و من تشکر میکنم از کانال تلگرام و سایت مفیدتون.
    اگر امکان داشت و مقدور بود در موردخطر (مالیکوس ابجیکت) که این روزها در برنامهای کرک شده موجوده و کاملا گسترش پیدا کرده مطالبی رو بنویسد و در موردش توضیح بدید واقعا ممنون میشم. سپاس دوستدار شما و دوستانتون محمد.

  • هادی says:

    با سلام. مطلب بسیار خوب و آموزنده‌ای بود.
    البته گوشیهای شیائومی با رام توسعه یافتهٔ معروف MiUi بسیاری از این قبیل تنظیمات رو براحتی در اختیار کاربر قرار میدن بطوریکه که اغلب به نرم‌افزار های شخص ثالث دیگر نیازی نیست!
    سپاسگزارم