حل های مشکل چرخش صفحه گوشی اندروید

بررسی علت و ۷ راه حل مشکل چرخش صفحه گوشی اندروید

اگر هنگامی که جهت دستگاه خود را تغییر می دهید و صفحه دستگاه اندروید شما به طور خودکار نمی چرخد شما نیاز دارید تا تنظیمات چرخش خودکار خود را دستکاری کنید. ممکن است به طور اتفاقی و ناخواسته شما این قابلیت را غیرفعال کرده باشید و یا ممکن است دستگاه شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. به هر حال امروز در انزل وب ما نحوه رفع مشکل چرخش صفحه (Auto Rotate) و از کار افتادن قابلیت چرخش خودکار را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه رفع مشکل چرخش صفحه (Auto Rotate) و از کار افتادن و..

How to Fix Android Auto-Rotate Is Not Working

گاهی اوقات برای اینکه یک فیلم یا یک عکس را بهتر مشاهده کنیم نیاز داریم صفحه گوشی خود را بچرخانیم. اگر شما قابلیت Auto Rotate گوشی خود را فعال کرده باشید با تکان دادن گوشی تان می توانید جهت تصویر صفحه نمایش خود را تغییر دهید. نحوه فعال کردن این قابلیت بسیار ساده است، پنل نوتیفیکشن را پایین بکشید و روی آیکن چرخش خودکار یا Auto Rotate تپ کنید. شما می توانید این آیکن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نحوه رفع مشکل چرخش صفحه (Auto Rotate) و از کار افتادن و..

حالا در برخی مواقع چرخش صفحه از کار خواهد افتاد که می تواند علت های مختلفی داشته باشد. قبلا در مورد خاموش و قفل کردن صفحه نمایش اندروید با استفاده از حسگر اثر انگشت صحبت کردیم، در ادامه پست امروز انزل وب ما علت و راه حل های مشکل چرخش صفحه گوشی اندروید را با هم بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل از کار افتادن چرخش صفحه سامسونگ S8

اگر اولین بار است که با مشکل چرخش صفحه سامسونگ مواجه شد اید، بررسی کنید و ببینید چرخش خودکار به طور اتفاقی غیرفعال نشده است. اگر Auto Rotate غیرفعال باشد شما آیکن چرخش خودکار را در لیست آیکن های پنل نوتیفیکشن های خود پیدا نکنید در عوض آیکن Portrait (عمودی) در زیر این آیکن نمایش داده خواهد شد. آیکن Portrait یک قفل کوچک در پایین صفحه تلفن است. این یک راه حل ساه برای دستگاه های S8 است.

پنل نوتیفیکیشن را در دستگاه خود پایین بکشید. دنبال آیکن چرخش خودکار یا قفل portrait بگرید و روی آن تپ کنید. اگر قفل portrait وجود داشته باشد شما باید بتوانید از چرخش خودکار استفاده کنید. ۵ ثانیه منتظر بمانید و آیکن چرخش خودکار را تپ کنید و ببینید مشکلتان حل شه است یا نه.

مشکل چرخش صفحه سامسونگ S8

در برخی از گوشی ها با وارد شدن به تنظیمات و انتخاب Accessibility و سپس گزینه Auto rotate screen می توانید چرخش خودکار دستگاه خود را فعال کنید. اگر صفحه گوشی شما خط خورده است از ۹ روش جالب رفع خط و خش صفحه نمایش و بدنه گوشی اپل ، اندروید و.. استفاده کنید.

با ریستارت کردن دستگاه خود مشکل عدم چرخش گوشی را حل کنید!

اگر بعد از انتخاب گزینه Auto Rotate تابع چرخش خودکار برای شما کار نمی کند دستگاه سامسونگ و.. خود را ریستارت کنید. برخی اوقات گوشی شما گیر می کند و عملکرد خاصی انجام نمی دهد. شما می توانید با ریستارت کردن همه چیز را به حالت عادی بازگردانید. دکمه پاور را فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید تا منوی پاور برای شما ظاهر شود. حالا روی آیکن سبز ریستارت تپ کنید و دوباره روی ریستارت تپ کنید. بعد از اینکه گوشی شما ریستارت شد پنل نوتیفیکیشن را پایین بکشید و ببینید آیکن چرخش خودکار وجود دارد یا نه.

 با ریستارت کردن دستگاه خود مشکل از کار افتادن چرخش گوشی را حل کنید!

اکر قصد دارید از خاموش شدن صفحه گوشی خود جلوگیری کنید پیشنهاد می کنیم پست آموزش روشن نگه داشتن صفحه نمایش اندروید در برنامه های خاص را مطالعه بفرمایید.

کار نکردن چرخش خودکار گوشی به علت خرابی سنسور جی و شتاب سنج

عملکرد چرخش خودکار به شدت متکی بر شناب سنج و سنسور جی است. سنسور جی، جهت گیری صفحه را تشخیص خواهد داد. برای حل مشکل شتاب سنج و سنسور جی گوشی سامسونگ j7 و.. خود را دوباره کالیبراسیون کنید. کالیبراسیون را می توانید با استفاده از قابلیت های داخلی و یا برنامه های جانبی که به صورت رایگان در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد انجام دهید.

از کار افتادن چرخش خودکار گوشی سامسونگ به علت خرابی سنسور جی و شتاب سنج

برای کالیبراسیون با استفاده از قابلیت های داخلی تلفن پنل نوتیفیکیشن را پایین بکشید یا از برنامه Kinscreen استفاده کنید. مطمئن شوید که ویژگی چرخش خودکار غیرفعال است. به منوی تنظیمات دستگاه خود بروید. گوشی خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و دکمه Calibrate را فشار دهید. تا زمانی که فرآیند کالیبراسیون تمام نشده است گوشی خود را تکان ندهید. بعد از انجام این کار با فشار دادن آیکن قفل portrait ویژگی های چرخش خودکار را فعال کنید و بررسی کنید که مشکل چرخش خودکار شما حل شده است یا نه. اگر علاوه بر چرخش صفحه با مشکل کم شدن صدای اسپیکر گوشی اندروید مواجه هستید از ۸ روش رفع مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید استفاده کنید.

علت عدم چرخش صفحه موبایل سامسونگ ، هواوی ، سونی و..

قبلا در انزل وب ۴ روش حل مشکل چشمک زدن و پرش صفحه گوشی اندروید را به شما آموزش دادیم، برخی اوقات قابلیت چرخش خودکار ممکن است به دلیل کارنکردن TouchWiz از کار افتاده باشد. چونکه گوشی سامسونگ شما برای اجرای بسیاری از توابع خود بر TouchWiz متکی است می توانید به سادگی گوشی خود راریستارت کنید و مشکل خود را حل کنید. اگر با ریستارت گوشی مشکل شما حل نشد می توانید کش و دیتای برنامه TouchWiz را پاک کنید. به تنظیمات گوشی سامسونگ خود بروید و روی Applications یا APPS یا برنامه ها تپ کنید.

علت عدم چرخش صفحه موبایل

سپس Application Manager را انتخاب کنید. TouchWiz را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید حالا برای پاک کردن تمام فایل های کش Clear Cache را انتخاب کنید و برای پاک کردن دیتای برنامه Delete Data را انتخاب کنید و برای کامل شدن فرآیند پاکسازی OK را انتخاب کنید. بعد از انجام اینکار گوشی خود را ریستارت کنید.

رفع مشکل چرخش صفحه گوشی سامسونگ S7

از آنجا که برخی از مشکلات از باگ های نرم افزاری سرچشمه می گیرد، بنابراین برای حل مشکل چرخش خودکار دستگاه خود، گوشی را آپدیت کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی خود وارد شوید و روی About Device یا درباره دستگاه/تلفن تپ کنید و Check Updates Manually را انتخاب کنید. حالا گوشی شروع به پیدا کردن آپدیت های در دسترس می کند. اگر آپدیتی وجود داشته باشد دانلود و نصب خواهد شد. بعد از کامل شدن مراحل نصب بررسی کنید ببینید مشکل چرخش خودکار دستگاهتان حل شده است یا نه.

رفع مشکل چرخش صفحه گوشی سامسونگ s7

برنامه های جانبی علت نچرخیدن صفحه گوشی

برخی از برنامه های جانبی وجود دارند که در عملکرد اصلی گوشی اختلال ایجاد می کنند. برای اینکه بدانید که واقعا مشکل چرخش خودکار دستگاهتان از برنامه های جانبی است یا نه، شما باید دستگاه خود را به حالت سیف مد ببرید. در حالت سیف مد برنامه ها غیرفعال می شوند و اگر در این حالت قابلیت چرخش خودکار شما بدون مشکل کار کند این نشان دهنده این است که برنامه ها علت اصلی ایجاد مشکل بوده اند این برنامه یا برنامه ها را پیدا کنید و آنها را حذف کنید.

گوشی خود را خاموش کنید. ۵ ثانیه دکمه پاور را فشار دهید تا نوشته سامسونگ برای شما نمایش داده شود. حالا دکمه پاور را رها کنید و دکمه کم کردن صدا را فشار دهید. تا زمانی که گوشی ریستارت نشده است این دکمه را رها نکنید. شما باید الان در گوشه پایین صفحه خود نوشته Safe Mode را مشاهده کنید.

برنامه های جانبی علت نچرخیدن صفحه گوشی

مشکل سخت افزاری و عدم چرخش صفحه گوشی

اگر راه حل های بالا برای شما کار نکرده است ممکن است گوشی شما مشکل سخت افزاری داشته باشد که باید توسط متخصصان و تکنسین های مربوطه اصلاح شود. دستگاه خود را به نمایندگی مربوطه برده و از آنها بخواهید تا گوشی شما را بررسی کنند. اگر گوشی شما گارانتی داشته باشد ممکن است گوشی شما را عوض کنند.

عدم چرخش صفحه گوشی سامسونگ

نظرات و پیشنهادات شما؟

همانطور که اشاره کردیم از کار افتادن سنسور چرخش صفحه می تواند باعث ایجاد مشکل از کار افتادن چرخش صفحه گوشی شود، به نظر شما علت دیگری وجود دارد که امروز بدانها اشاره نکرده باشیم؟ آیا راه حل دیگری می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • علی says:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    چرا صفحه تبلت برعکس می شود
    چرخش صفحه غیر فعاله حتی ریست هم کردم
    درست نشد
    برعکس که می گم صفحه نمایش برعکس میشه ولی لمسش مثل قبله مثلا تب برگشت بالای صفحه نشان میده
    ولی باید پایین را لمس کنی
    خواااااااهش می کنم جواب بدید

  • محمد شایان says:

    (قسمت گوشی را نپوشاند برای خاموش کردن این ویژگی دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید) این اخطار رو میاره بعدشم ک حسگر چرخش صفحه و تنظیم نور اینا از کار میفته روشن خاموش میکنم بعد چن ساعت بازم همینطوری میشه

  • محمد says:

    سلام گوشیم از وقتی اندوردش ۱۱ کردم مشکل چرخش پیدا کرده خاموش میکنم گوشی درست میشه ولی بعد چتد وقیقه دوباره کار نمیکنه

  • آیدا says:

    ممنوووووووووون
    با راه حل اول مشکلم برطرف شد

  • K says:

    سلام یک سوال داشتم من گوشی شیائومی خریدم ۱ماه هستش همچین اش عالی عالی ولی تو چرخش صفحه هنگ میکنه اگه میشه راهنمایی کنید متشکرم

    • بهمن says:

      مشکل چرخش صفحه گوشی شیاومی تو تنظیمات /تنظیمات بیشتر/ دسترسی /توقسمت دسترسی وسط صفحه هستش دکمه غیرفعال شده

    • محمد says:

      مرسی
      با ریستارت کردن مشکلم حل شد

  • . says:

    سلام میخواستم بپرسم دلیل کم شدن نور صفحه گوشی وقتی صفحه رو افقی میکنیم چی میتونه باشه؟موقع فیلم دیدن.

    • K says:

      سلام یک سوال داشتم من گوشی شیائومی خریدم ۱ماه هستش همچین اش عالی عالی ولی تو چرخش صفحه هنگ میکنه اگه میشه راهنمایی کنید متشکرم

  • Mahdi says:

    گوشی من هواوی p30 لایت هست اما تازگیا گوشه صحفه گوشی اون چرخش خودکار رو نمیاره لطفا کمک کنید

  • Arian says:

    سلام گوشی من j7 core هست و در گزینه چرخش صفحه دو تا گزینه داشت در گروه چرخش به حالت افقی یکیش صفحه اصلی و دومی صفحه تماس صوتی بود ولی الان گزینه صفحه اصلیش رفته و دیگه صفحه اصلی یعنی one ui home دیگه نمیچرخه چیکار کنم؟

  • Ateena says:

    سلام سوال داشتم من گوشیم ایفونه بعد احساس میکنم صفحه تاج گوشیم کمی کجه دلیلش چیه؟

    • مجید says:

      ممنون از راهنماییتون واسه مطالعه به چرخش صفحه نیاز داشتم .سپاس فراوان

  • آهن آبدیده says:

    باسلام ،اگر برعکس این قضیه اتفاق بیفته وقسمت چرخش صفحه خاموش باشه ولی صفحه بچرخه باید چیکار کنم گوشیم موتورولا z3 هستش پک ورایزون ممنون

  • آذر says:

    بابت راهنمایی کاربردیتون سپاس.
    موفق باشید.

  • سما says:

    من چرخش خودکار گوشیمو غیرفعال کردم ولی وقتی صفحه رو قفل میکنم بطور خودکار فقط قسمت صفحه قفل میچرخه و قفل افقی میشه‌
    چه کاری باید انجام بدم؟؟؟؟؟

  • عارف says:

    سلام…گوشیم سامسونگ a50 اس..خیلی گوشیها خوبیه..
    فقط الان یه چند وقته وقتی عکس میگیرم برعکس می افته.یعنی میری ببینی عکس ها برعکس..کسی نظری داره؟

  • عارفه says:

    سلام…گوشیم سامسونگ a50 اس..خیلی گوشیها خوبیه..
    فقط الان یه چند وقته وقتی عکس میگیرم برعکس می افته.یعنی میری ببینی عکس ها برعکس..کسی نظری داره؟

  • ادریس says:

    سلام ممنون از وبسایت خوبتون خواستم بدونم راهی هست که گوشی همیشه رو ی حالت افقی باشه

    • مهران says:

      با استفاده از نوار بالایی (میانبرهای سفارشی) و غیر فعال کردن چرخش خودکار.

      • ML5 says:

        من گوشیم سامسونگ
        الان هر چی تو Settings میگردم اصن Auto rotation و نداره قبلاً داشته اپدیتم نکردم هنو چیکارش کنم

  • Saleh says:

    دوستانی که مشکل چرخش گوشی دارن یک راه ساده وجود داره اونم اونه صفحه رو برچرخونید .وقتی صفحه چرخید کنار دکمه برگشت یک دکمه که مخصوص چرخش گوشه فعال میشه اون دکمه رو بزنید صفحتون میچرخه.

  • امیر says:

    سلام
    ممنون . تونستم مشکل چرخش تصویر تبلتم رو حل کنم . بسیار عالی?

  • Abolfazl says:

    دمت گرم