حذف کامل هیستوری جستجو اینستاگرام

آموزش حذف کامل هیستوری جستجو اینستاگرام و رفع مشکل پاک نشدن هیستوری

همه ما گاهی اوقات افراد یا هشتگ هایی را در برنامه اینستاگرام سرچ می کنیم که دوست نداریم بقیه از این مورد مطلع شوند! اینستاگرام در قسمت جست و جو، تاریخچه سرچ های قبلی (Search History) را نشان می دهد که ممکن است گاهی برای ما ناخوشایند باشد. امروز در انزل وب آموزش حذف کامل هیستوری اینستاگرام را آموزش می دهیم. اگر در این مورد به مشکلی بر خوردید، راه حل های رفع آن را نیز ذکر خواهیم کرد.

رفع مشکل پاک نشدن کامل تاریخچه جستجو اینستاگرام

How to Clear Instagram Search History and Fix Its Problems

در هنگام جست و جو در اینستاگرام، سابقه سرچ های ما نشان داده می شود. اگر قصد حذف این تاریخچه را داشته باشید، اینستاگرام راهی برای پاک کردن آن قرار داده است که به سادگی می توانید از آن استفاده نمایید. البته گاهی سابقه جست و جو پاک نمی شود و با تایپ حرف اول مربوط به سرچ قبلی، آن مورد ظاهر می شود! که جای نگرانی ندارد. با چند راه حل می توان این مشکل را نیز حل کنید.

حذف کامل هیستوری اینستاگرام جدید

ابتدا قبل از شروع معرفی روش های رفع مشکل ابتدا پاسخ سوال و روند معمولی چطور سرچهای اینستاگرام را پاک کنیم را میدهیم، شما برای حذف هیستوری اینستاگرام باید تاریخچه جستجو  Instagram را به صورت دستی پاک کنید. برای این کار ابتدا برنامه را در گوشی خود باز کنید. و به صفحه پروفایل بروید. در گوشی های اندروید، نماد سه نقطه عمودی در سمت راست و بالای صفحه را بزنید. این نماد در گوشی های آیفون به شکل چرخ دنده می باشد.

حذف کامل هیستوری اینستاگرام جدید

به قسمت پایین تر تنظیمات و گزینه ها بروید و روی قسمت Search History تاچ کنید.

حذف کامل هیستوری اینستاگرام جدید

سپس روی گزینه Clear Search History نیز ضربه بزنید. پیامی پاپ آپ ظاهر می شود که برای اطمینان باید روی Yes, I’m Sure تپ کنید.

حذف کامل هیستوری اینستاگرام جدید

به طور معمول با انجام این کار، هیستوری شما پاک شده و دیگر نباید اکانت یا هشتگی در سرچ اینستاگرام به شما پیشنهاد داده شود. با این حال اگر هنوز هم با مشکل در این قسمت از برنامه مواجه هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

مطلب آموزش ساخت اکانت ناشناس اینستاگرام ، چرا باید اینکار را انجام دهیم؟ نیز از مطالب جالب در زمینه اینستاگرام می باشد که می توانید به مطالعه آن بپردازید.

رفع مشکل پاک نشدن سرچ اینستاگرام با ریستارت کردن گوشی

گاهی اوقات راه اندازی مجدد گوشی شما مشکلاتی مانند عدم حذف تگ در اینستاگرام و.. را نیز حل می کند. با این که عجیب به نظر می رسد اما پیشنهاد می کنیم بعد از پاک کردن سابقه سرچ با روش ذکر شده، گوشی همراه خود را خاموش و مجدد روشن کنید تا شاید مشکل شما حل شود.

 

رفع مشکل پاک نشدن سرچ اینستاگرام با ریستارت کردن گوشی

همچنین اگر تمایل یا قصد ساخت و مدیریت یک گروه در اینستاگرام را دارید، مطلب راهنما : قطع صدای پیام ، حذف افراد ، پاک کردن و ساخت گروه اینستاگرام را مطالعه کنید.

Log Out از اینستاگرام برای پاک نشدن History و حذف تگ در اینستاگرام

یکی دیگر از راه های حل مشکل در پاک کردن هیستوری سرچ اینستاگرام، Log Out یا خروج از حساب کاربری اینستاگرام است. برای انجام این کار، برنامه را باز کنید و به صفحه پروفایل خود بروید. روی آیکون منو (۳ نقطه در گوشه سمت راست و بالای گوشی های اندروید و نماد چرخ دنده در آیفون) تاچ کنید. توجه داشته باشید که در این روش باید نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را به خاطر بسپارید.

Log Out از اینستاگرام برای پاک نشدن History و حذف تگ در اینستاگرام

در تنظیمات، به پایین بروید و گزینه Log Out را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.

Log Out از اینستاگرام برای پاک نشدن History و حذف تگ در اینستاگرام

حال گوشی خود را ریستارت کنید. سپس دوباره وارد اکانت خود شوید و چک کنید که مشکل شما حل شده است یا خیر.

در ضمن اگر با مشکل متوقف شدن برنامه هم مواجه هستید، مطالعه مطلب ۷ روش حل مشکل بیرون پریدن و متوقف شدن اینستاگرام را فراموش نکنید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستاگرام

در تلفن های همراه اندروید، شما می توانید روش پاک کردن حافظه کش و دیتای برنامه را نیز برای رفع مشکل حذف کامل هیستوری اینستاگرام امتحان کنید. بسیاری از کاربران مشکل خود را با این روش حل کرده اند. به تنظیمات (Settings) گوشی خود بروید و به قسمت برنامه ها (Apps) یا Apps and Notifications بروید تا لیستی از برنامه های نصب شده در گوشی را ببینید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستا

حال برنامه اینستاگرام (Instagram) را از لیست پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستا

در مشخصات برنامه، باید روی گزینه Storage برای دسترسی به تنظیمات مربوط به حافظه تاچ کنید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستا

در صفحه جدید، روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید و بعد از اتمام این کار، گوشی خود را ریستارت کنید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستا

سپس برنامه را جهت رفع مشکل چک کنید. اگر هنوز هم برنامه این مشکل را داشت، مجدد به همین قسمت از تنظیمات بروید و این بار در کنار گزینه Clear Cache روی گزینه Clear Data یا Clear Storage نیز تپ کنید.

به خاطر داشته باشید که با این کار شما از حساب خود خارج می شوید و همچنین فایل های ذخیره شده در پوشه اینستاگرام در حافظه گوشی شما نیز پاک می شود. پس قبل از انجام این کار، از فایل های مورد نظر خود بکاپ تهیه کنید.

پاک کردن App Cache و App Data در مشکل عدم حذف کامل سرچ در اینستا

اگر به طور کلی قصد حذف اکات اینستاگرام را دارید، می توانید با راهنمایی و مطالعه مطلب آموزش ۳ روش حذف و پاک کردن کامل یا موقت اکانت اینستاگرام ورژن جدید این کار را انجام دهید.

رفع مشکل پاک نشدن تاریخچه اینستاگرام با حذف برنامه

به عنوان یک راه حل برای حذف هشتگ در اینستاگرام، می توانید برنامه اینستاگرام را حذف و مجدد نصب کنید. تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی Apps یا App Manager تاچ کنید. سپس روی برنامه Instagram ضربه بزنید. برای حذف برنامه، در صفحه اطلاعات باید روی Uninstall تپ کنید تا اینستاگرام از روی دستگاه شما حذف شود. در گوشی های آیفون شما می توانید آیکون برنامه را با تاچ نگه دارید تا آیکون شروع به چرخش کند. سپس روی دکمه کوچک X در بالای صفحه ضربه بزنید و در پیام باز شده، گزینه Delete را انتخاب نمایید.

رفع مشکل پاک نشدن تاریخچه اینستاگرام با حذف برنامه

سپس دستگاه خود را ریستارت کنید و به یک اپ استور معتبر بروید و برنامه Instagram را مجدد دانلود کنید.

رفع مشکل پاک نشدن تاریخچه اینستاگرام با حذف برنامه

آیا با دایرکت اینستاگرام نیز مشکل دارید؟ پس پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۰ روش رفع مشکل باز نشدن ، ارسال پیام و.. دایرکت اینستاگرام را نیز بخوانید.

حذف Top Suggested در قسمت جست و جو اینستاگرام

با انجام تمام روش های بالا، ممکن است هنوز هم پروفایل در قسمت سرچ به عنوان پیشنهاد باقی بماند و با این سوال مواجه شوید که سرانجام چطور سرچهای اینستاگرام را پاک کنیم؟ برای حذف این هشتگ ها یا پروفایل ها به صورت تکی، برنامه اینستاگرام را باز کنید و به قسمت سرچ بروید.

حذف Top Suggested ها در قسمت جست و جو اینستاگرام

در صفحه جست و جو روی کادر بالا برای تایپ تاچ کنید تا لیست پیشنهادی به شما نمایش داده شود. روی اکانت یا هشتگ مورد نظر، انگشت خود را به صورت طولانی روی برچسب نگه دارید تا زمانی که یک منو ظاهر شود.

حذف Top Suggested ها در قسمت جست و جو اینستاگرام

در این منو باید گزینه Hide را جهت مخفی شدن برچسب انتخاب کنید.

این کار را به صورت تکی بر روی تمام حساب هایی که می خواهید به طور خودکار در قسمت سرچ ظاهر نشوند، انجام دهید. امیدواریم که مشکل شما حل شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی روش پاک کردن هیستوری اینستاگرام پرداختیم و راه حل هایی هم برای رفع مشکل پاک نشدن این هیستوری ارائه دادیم. شما به راحتی این کار را انجام دادید؟ اگر مشکلی در پاک کردن هیستوری سرچ اینستاگرام رخ داد با چه روشی آن را حل کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف تاریخچه جستجو گوگل در کروم، فایرفاکس در گوشی و کامپیوتر
آموزش حذف تاریخچه جستجو گوگل در کروم ، فایرفاکس گوشی و کامپیوتر
آموزش 5 روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۵ روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
آموزش کامل پاک کردن تاریخچه یا History مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و.. اندروید
آموزش کامل پاک کردن تاریخچه یا History مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و.. اندروید
10 سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید آنها را بشناسد
۱۰ سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید آنها را بشناسد

نظرات