آموزش کامل نصب چاپگر HP ، Canon در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش کامل نصب پرینتر HP ، Canon و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

پرینتر ها تبدیل به دستگاهی محبوب و پر استفاده در خانه ها و دفاتر سراسر جهان شده اند. برای اینکه هر چیزی را با چاپگر خود چاپ کنید، ابتدا باید آن را به رایانه وصل و نصب کنید. امروز در انزل وب آموزش کامل نصب پرینتر های HP ، Canon و.. را در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به شما آموزش می دهیم.

آموزش طریقه نصب چاپگر در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

How to Install HP , Canon .. Printer Windows 10 , 8 and 7 Computer

برای استفاده از پرینتر نیاز به نصب آن است و همچنین کارخانه های سازنده چاپگر، معمولا یک درایور برای اجرای بهتر و دقیق تر طراحی میکنند تا دستگاه کارایی مناسبی داشته باشد. معمولا پرینتر های جدید به صورت خودکار نصب می شوند اما رایج ترین راه برای اتصال و نصب چاپگر در ویندوز، استفاده از کابل USB و یا Parallel است. اگر شما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، جای نگرانی نیست زیرا ما روش نصب چاپگر را در ویندوز آموزش می دهیم.

نصب چاپگر روی ویندوز با استفاده از نرم افزار های راه انداز چاپگر

برای نصب پرینترهای Canon و..، اگر پرینتر شما با نرم افزار لازم برای نصب کردن آن ارائه شده است، می توانید با استفاده از آن اقدام به نصب چاپگر خود کنید. این نوع نرم افزار های معمولا بر اساس مدل چاپگر، روی CD، DVD، و یا سایر رسانه های قابل حمل ارائه می شوند. در این روش فقط کافیست تا سی دی را وارد رایانه خود کنید و برنامه آن را به طور معمول نصب کنید. برنامه به صورت خودکار اقدام به نصب درایور های چاپگر و نصب و شناسایی آن روی ویندوز می کند.

نصب چاپگر روی ویندوز با استفاده از نرم افزار های راه انداز چاپگر

البته جهت نصب پرینترهای hp بدون سی دی و.. شما همچنین می توانید این برنامه یا درایور ها را به صورت آنلاین از وبسایت های سازنده چاپگر و یا برنامه های نصب کنند درایور اقدام به دانلود و نصب آن کنید. شرکت هایی مانند Brother, Canon, Epson, HP و Samsung برنامه های مورد نظر را در وبسایت خود قرار می دهند. فقط توجه داشته باشید که درایور مخصوص مدل چاپگر خود را انتخاب کنید. همچنین اگر تمایل به استفاده از برنامه های نصب کننده درایور رایانه دارید، می توانید مطلب ۱۱ ابزار برتر آپدیت ، نصب و دانلود درایور های لپ تاپ و کامپیوتر که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه نمایید و با انتخاب یک برنامه به صورت خوکار اقدام به دانلود درایور چاپگر کنید.

نصب چاپگر روی ویندوز با استفاده از نرم افزار های راه انداز چاپگر

معمولا در استفاده از روش CD و یا دانلود از وبسایت سازنده، با یک فایل setup.exe یا فایلی مشابه مواجه می شوید. کافیست تا روی آن کلیک کنید تا برنامه اجرا شود. به عنوان مثال برای نصب چاپگر Canon Pixma MX535 بعد از دانلود فایل از سایت و کلیک روی آن، ابتدا باید زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس محل اقامت را مشخص کرده و نرم افزاری را تمایل به نصبش دارید را انتخاب نمایید. ممکن است بسته به مدل تنظیمات بیشتری را نیز ارائه دهند.

نصب چاپگر روی ویندوز با استفاده از نرم افزار های راه انداز چاپگر

سعی نمایید اطلاعات داده شده را بخوانید و تنها مواردی را که نیاز دارید انتخاب نمایید. بعد از انجام این کار پرینتر شما نصب می شود.

همچنین برای حل مشکلات پرینتر ها، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ۸ روش حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را نیز مطالعه نمایید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز ۱۰ بدون دیسک راه انداز

اضافه کردن چاپگر در ویندوز ۱۰ آسان است. در یادگیری طریقه نصب پرینترهای hp و.. در ویندوز ۱۰، ابتدا از اتصال صحیح دستگاه به رایانه با کابل USB مطمئن شوید. می توانید از کابل های Parallel نیز استفاده نمایید. برای اطمینان از این کار، به تظنیمات ویندوز بروید. می توانید استارت را باز کرده و روی علامت چرخ دنده کلیک کنید تا وارد تنظیمات ویندوز شوید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

حال در تنظیمات به بخش Devices بروید. اطلاعات دستگاه های متصل به رایانه مانند ماوس، بلوتوث و.. را می بینید. ما با بخش چاپگر ها یا Printers کار داریم.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

اکنون دو حالت وجود دارد. ممکن است چاپگر شما خودکار در ویندوز ۱۰ نصب شده باشد که در این صورت نام دستگاه را با مدل خواهید دید. اما اگر خبری از وجود نام دستگاه نبود، چاپگر خود را روشن کنید. سپس دکمه Add a Printer or Scanner را برنید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

ویندوز ۱۰ جستجوی پرینتر و اسکنر های متصل به رایانه را شروع می کند و نتایج را به شما نشان می دهد. اگر چاپگر شما توسط ویندوز پیدا شد، روی نام آن در لیست نمایش داده شده کلیک کنید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

در ادامه آموزش نصب چاپگر در ویندوز ۱۰، بعد از این کار اطلاعاتی راجب دستگاه نمایش داده می شود که شما باید روی دکمه Add Device کلیک کنید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

اما اگر ویندوز شما چاپگر را شناسایی نکرد، روی گزینه The Printer That I Want Isn’t Listed کلیک نمایید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

سپس ویندوز ۱۰ یک پنجره به نام Add Printer را نمایش می دهد که شما امکان انتخاب چند گزینه را دارید. یکی از این گزینه ها شامل My Printer is a Little Older. Help Me Find It. است که برای چاپگر های قدیمی کاربرد دارد. اما اگر چاپگر شما خیلی قدیمی نیست، روی Add a Local Printer or Network Printer With Manual Settings کلیک کنید که امکان اضافه کردن دستی دستگاه را فراهم می کند. اگر دستگاه شما پیدا نشده است، توصیه می کنیم گزینه اول را انتخاب کنید و دستورالعمل های گفته شده را دنبال کنید تا چاپگر شما پیکر بندی شود.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

اگر باز هم رایانه شما چاپگر را شناسایی نکند، باید با استفاده از تنظیمات دستی این کار را انجام دهید. البته برای انجام این کار نیاز به اطلاع از مشخصات دقیق دستگاه خود دارید. پس جزییات را از روی دستگاه یا کارتن مطالعه کنید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

در نهایت از دستورالعمل های گفته شده پیروی کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

نحوه نصب چاپگر در ویندوز 10

برای آموزش کامل استفاده از دستگاه نیز می توانید مطلب آموزش تصویری کار و فتوکپی گرفتن با دستگاه کپی توشیبا، شارپ و.. را نیز بخوانید.

نحوه نصب پرینتر روی رایانه با ویندوز ۸.۱

در این نسخه از ویندوز هم همانند سایر نسخه های ویندوز، برای یادگیری طریقه نصب پرینترهای hp ، canon و.. در ویندوز ۸ ، بعد از اتصال چاپگر از طریق پورت USB چاپگر نصب شود. اما اگر این اتفاق نیفتاد و یا شما از پورت Parallel استفاده می کنید، برای نصب چاپگر باید وارد تنظیمات (PC Settings) شوید. بعد اتصال دستگاه به رایانه، در تنظیمات روی PC and Devices در سمت چپ کلیک کنید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

سپس در ستون سمت چپ روی Devices کلیک نمایید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

در سمت راست صفحه نمایش باید نام چاپگر شما وجود داشته باشد. اگر چیزی ندیدید، چاپگر شما شناسایی نشده است.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

حال برای اضافه کردن چاپگر ممکن است ترجیح دهید این کار را از طریق کنترل پنل قدیمی انجام دهید. کنترل پنل را باز کنید و به قسمت Hardware and Sound بروید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

سپس با کلیک روی دکمه  Add a Printer چاپگر خود را به صورت دستی اضافه کنید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

برای این کار کافیست تا دستورالعمل های نشان داده شده را پیروی کنید. با این حال اگر باز هم دستگاه شما یافت شد، روی گزینه The Printer That I Want Isn’t Listed برای دستگاه های فهرست بندی نشده کلیک نمایید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

در پنجره بعدی گزینه Add a Local Printer or Network Printer With Manual Settings را انتخاب کنید و مدل و جزییات دستگاه خود را به صورت دستی وارد کنید.

نحوه نصب چاپگر روی رایانه با ویندوز 8.1

برای تنظیم صحیح دستگاه، باید دقیقا از روس مشخصات دستگاه اطلاعات لازم را وارد کنید.

همینطور در همین زمینه پیشنهاد می کنیم مطلب حذف و لغو دستور یا دستورات پرینت که در ویندوز گیر کرده و پاک نمیشوند! را نیز مطالعه نمایید.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز ۷

در ویندوز ۷ هم شما برای انجام طریقه نصب پرینترهای hp در ویندوز ۷، باید آن را از طریق پورت های USB و یا در صورت عدم امکان با Parallel متصل کنید و کمی منتظر بمانید. چاپگر باید توسط سیستم هامل شناسایی و خودکار نصب شود. برای بررسی این که چاپگر به درستی نصب شده است، به کنترل پنل بروید. برای این کار منوی استارت را باز کنید و سپس روی میانبر Control Panel کلیک کنید.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز 7

در پنجره کنترل پنل، روی Hardware and Devices کلیک کنید و روی Devices and Printers ضربه بزنید.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز 7

اگر چاپگر به طور خودکار توسط ویندوز ۷ نصب شده باشد، باید نام و مدل آن را در قسمت چاپگر ها یا Printers نمایش داده شود.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز 7

اما اگر این اتفاق رخ نداده باشد، دکمه Add a Printer را در قسمت بالای پنجره بزنید.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز 7

سپس برای ادامه آموزش نصب چاپگر در ویندوز ۷، روی گزینه Add a Local Printer کلیک کنید و تنظیمات پیکربندی چاپگر را به صورت دستی وارد کنید. اطلاعات خود را از روی مدل دقیق دستگاه وارد کنید.

نحوه نصب چاپگر روی ویندوز 7

در نهایت از دستورالعمل های گفته شده پیروی کرده و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید تا کار نصب پرینترهای Canon و.. در ویندوز ۷ شما انجام شود.

در ضمن مطالعه مطلب بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت عکس چیست؟ را نیز فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش نصب پرینتر ها را با روش های مختلف در ویندوز های مختلف را به شما نشان دادیم. چنانچه نظر، پیشنهاد و یا تجربیاتی در این زمینه دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
۱۰ دوربین دیجیتال برتر سال ۲۰۱۱

نظرات

  • حسن فرهادی هستم با سلام خدمت شما من یک پرینترhp deskjet 3845گرفتم نصب نشد کامپیوتر شناسای نمیکنه.. میشه راهنمایی کنیدچکارکنم... ممنون میشم.. says:

    ممنونم ازبرنامه تون

  • جعفر شه دوست says:

    خیلی مفید بود مطالب و به درد بخور
    فقط جمع بندی نهائی بدون در نظر گرفتن حتی کوچکترین خطا بود

  • حسن شریفی says:

    با سلام و احترام بسیار ممنونم آموزش این قسمت عالی بود ولی اگه نتیجه نگرفتیم لطفا تلفنی ما را راهنمایی فرمائید ۰۹۱۸۵۵۷…

  • ... says:

    سلام من پرینترم L2900 چجوری داخل لپ‌تاپ پیداش کنم؟

  • سینا says:

    سلام خیلی ممنون بابت اموزشتون خیلی مفید بود و به دردم خورد.

  • علیرضا says:

    ممنون از سایت خوبتون