نمایش درصد باتری هندزفری

۴ روش نمایش درصد باتری هندزفری و سایر دستگاه بلوتوث در ویندوز ، اندروید و آیفون

اگر قصد دارید با دیدن نوتیفیکیشن اتمام باتری هندزفری و سایر دستگاه های بلوتوثی خود غافل نشوید باید بتوانید نمایش درصد باتری را در دستگاه اندروید، آیفون و ویندوز خود فعال کنید. در آیفون خیلی راحت نمی توانید درصد باتری را مشاهده کنید اما در اندروید نه. امروز در انزل وب قصد داریم روش های مختلف نمایش درصد باتری هندزفری و سایر دستگاه های بلوتوث را در اندروید ، آیفون و ویندوز به شما آموزش دهیم.

نحوه نشان دادن درصد باتری هدست ، هندزفری و سایر دستگاه های بلوتوث

See Battery Life for Paired Bluetooth Accessories on Android , iPhone and Windows

قبلا در انزل وب ۷ روش ساخت هدفون و هندزفری ساده و بی سیم بلوتوثی در خانه را به شما آموزش دادیم، آیفون دارای یک قابلیت است که به شما اجازه می دهد که مقدار شارژ باقی مانده در هدفون های بلوتوثی را ببینید، اما گوشی های اندروید فاقد این قابلیت کاربردی هستند. خوشبختانه برنامه ساده ای وجود دارد که می توان این شکاف را پر کند. برخی ار ورژن های Skin شده توسط سازنده و ROM سفارشی، میزان باتری بلوتوث اندروید را نمایش می دهد اما این شامل AOSP نمی شود. بنابراین اگر گوشی شما میزان باتری موجود در لوازم جانبی بلوتوثی شما را نمایش نمی دهد کافیست یکی از برنامه های limitium را نصب کنید و مشکل خود را حل کنید.

نحوه نشان دادن درصد باتری هدست ، هندزفری و سایر دستگاه های بلوتوث

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

برنامه BatON یکی از برنامه های limitium است که به شما اجازه می دهد درصد باتری لوازم جانبی بلوتوثی مثل هدست ، اسپیکر بلوتوثی و.. خود را مشاهده کنید. این برنامه در اندروید ۴.۳ به بالا قابل نصب است. خب برنامه BatON  را از گوگل پلی استور دانلود کنید و آن را نصب کنید.

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این برنامه می خواهد به موقعیت مکانی دستگاه شما دسترسی داشته باشد. در صورت تمایل تایید کنید و ادامه مراحل زیر را پیش ببرید. وارد منوی برنامه شوید و settings را تپ کنید.

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

بعد گزینه Notifications را انتخاب کنید. به طور پیش فرض برنامه BatON هنگام اتصال دستگاه بلوتوث سازگار یک نوتیفیکیشن از میزان باتری باقی مانده را نمایش می دهد که می توانید با انتخاب گزینه Shows notifications آن را غیرفعال کنید.

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

حالا به عقب برگردید و به بخش Auto measure بروید. با انتخاب یکی از گزینه های Measure frequency شما می توانید مدت زمانی که برنامه BatON درصد باتری را چک می کند را تغییر دهید. توجه داشته باشید هر چقدر مدت زمانی کمتر باشد به این معناست که برنامه زود زود این بررسی را انجام می دهد و در نتیجه باتری بیشتری از دستگاه و لوازم جانبی بلوتوثی شما استفاده خواهد شد.

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

بعد از اینکه تنظیمات مورد دلخواه خود را انجام دادید، هر وقت که یک لوازم جانبی بلوتوثی را به دستگاه خود وصل کردید برنامه BatON سطح باتری را بررس می کند و شما می توانید سطح باتری را روی قسمت نوتیفیکیشن گوشی خود مشاهده کنید.

برنامه نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید BatON

توجه داشته باشید تمام لوازم جانبی بلوتوثی درصد باتری را گزارش نمی دهند و این مشکل بیشتر در محصولات قدیمی رخ می دهد.

نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوثی در ویندوز ۱۰

اگر قصد دارید از دست کابل های مزاحم خلاص شوید و یک میز کار راحت برای خود فراهم آورید از دستگاه های بلوتوث استفاده کنید. وصل کردن یک اسپیکر بلوتوثی به لپ تاپ و گوش دادن به موسیقی هنگام کار یکی از مثال هایی است که می توان در این مورد بیان کرد. اما چیزی که در این حین ایجاد مشکل می کند این است که هنگام گوش دادن به یک آهنگ درصد باتری نمایش داده نمی شود. خبر خوب اینکه شما می توانید برای سیستم عامل ویندوز خود از قابلیت Redstone استفاده کنید. با نصب Windows 10 build 17639 شما می توانید این قابلیت جدید را تست کنید.

برای استفاده از ان ویژگی به مسیر Settings > Devices > Bluetooth & other devices بروید و Surface Pen را کلیک کنید. اما خوب است بدانید که این قابلیت با تمام دستگاه های بلوتوثی سازگار نیست. برای دستگاه های بلوتوثی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند ویندوز ۱۰ هر موقع دستگاه جانبی وصل می شود درصد باتری را آپدیت می کند. متاسفانه لیستی از دستگاه های بلوتوثی از قابلیت شاخص باتری پشتیبانی نمی کند در دسترس نیست.

نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوثی در ویندوز 10

دانلود برنامه باتری هدفون و هندزفری بلوتوث در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

اما اگر نمی خواهید از روش قبلی برای نمایش وضعیت باتری هدفون و هندزفری بلوتوثی خود استفاده کنید می توانید از برنامه Bluetooth Battery Monitor استفاده کنید. همانطور که از نام این برنامه پیداست این برنامه وضعیت باتری دستگاه بلوتوث شما را نظارت می کند و هنگامی که باتری رو به اتمام بود یک نوتیفیکیشن به شما نمایش خواهد داد. اگر بلوتوث ویندوز شما مشکل دارد می توانید از ۸ روش رفع مشکل نصب و عدم شناسایی بلوتوث ویندوز ۱۰، ۸، ۷ لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنید.

دانلود برنامه باتری هندزفری بلوتوث در ویندوز

نمایش وضعیت باتری دستگاه بلوتوث در آیفون

وقتی که شما لوازم جانبی بلوتوثی مثل هندزفری بلوتوثی را به گوشی خود وصل می کنید یک آیکن به طور خودکار در نوار وضعیت آیفون نمایش داده می شود. نشانگر باتری هدست در کنار باتری دستگاه آیفون قرار دارد. نشانگر باتری دستگاه به صورت عمودی و کمی بزرگتر از نشانگر باتری هدست بلوتوثی است و یک عدد به صورت درصد در کنار آن نمایش داده می شود اما آیکن دستگاه بلوتوث کمی کوچکتر است و به صورت افقی است.

نمایش وضعیت باتری دستگاه بلوتوث در آیفون

اگر شما نمایش درصد باتری را در آیفون خود مشاهده نمی کنید می توانید از Notification Center آن را فعال کنید. اسکرول را پایین بکشید ویجت Batteries را انتخاب کنید و اطلاعات درصد باتری را مطالعه کنید. اگر ویجت Batteries برای شما فعال نیست می توانید از Notification Center آن را فعال کنید. روی Edit تپ کنید و در صفحه Add Widgets برای باتری جستجو کنید. روی آیکن بعلاوه سبز تپ کنید بعد آن را به مکان مورد نظر خود درگ کنید. برای ذخیره تنظیمات Done را انتخاب کنید.

نمایش وضعیت باتری دستگاه بلوتوث در آیفون

اگر موفق شدید وضعیت باتری دستگاه بلوتوثی خود را فعال کنید می توانید با مطالعه پست ۵ تصور اشتباه و رایج درباره استفاده از بلوتوث ها اطلاعات خود را کاملتر کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما سعی کردیم روش هایی را برای نمایش درصد باتری هندزفری بلوتوث در اندروید ، ویندوز و آیفون به شما پیشنهاد دهیم، اگر شما از روش دیگری برای نمایش درصد باتری دستگاه بلوتوث استفاده می کنید، یا نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)

نظرات

  • اتابک says:

    سلام وقتی گوشی دوم هدستم رو مچ میکنم نشانگر درصد باطری کم میشه، آیا طبیعیه یا مشکل داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امیر says:

    سلام من یک سوال داشتم هدفون من سونی هستش موقعی که به گوشی خودم با بلوتوث وصل میشم نشانگر شارژ هدفون بالا و پایین میره دقیق نشون نمیده چی کار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

  • ابوالفضل says:

    آیا اندروید ۱۰ هم روی خودش همچین قابلیتی رو داره آخه من روی گوشی دوستم که هانر a8 هست دیدم داره باتری اسپیکرش رو نشون میده ولی گوشی من سامسونگ a51 هست ولی نمیاره

  • علي says:

    سلام
    من میخوام وقتی از هندزفری بلوتوث استفاده میکنم صدای دریافت پیام یا زنگ تلفن فقط از هندزفری شنیده بشه ولی همزمان از گوشی هم (صدای دریافت پیام یا زنگ زدن کسی )پخش میشه
    اپلکیشنی یا راهکاری برای حل این موضوع سراغ دارید؟
    ممنون میشم در صورت معرفی

  • علی کبریتی says:

    خیر ببینین بسیار مورد نیاز بود