ساخت فندک برقی ساده و حرفه ای در خانه

آموزش ۳ روش ساخت فندک برقی (الکتریکی) ساده و حرفه ای در خانه

اگر باتری مرده، سیم نیکروم در خانه دارید و می خواهید آنها را دور بیاندازید، پیشنهاد می کنیم دست نگه دارید. ما به شما یاد خواهیم داد با این وسایل فندک برقی ساده و حرفه ای در خانه بسازید. پروژه امروز بسیار ساده بوده و مطمئنا شما از پس آن بر خواهید آمد.

آموزش ساخت فندک الکتریکی یا برقی با باتری در خانه

DIY For Homemade Electric Lighter

امروزه در بازار فندک های مختلفی اعم از فندک های اتمی، بنزینی، گازی، شارژی و برقی وجود دارد که قیمت های متفاوتی نیز دارند. به طور کلی فندک دارای یک محفظه است که با گاز یا نفتا یا بنزین و… پر شده است و با فلزی یا پلاستیک پوشیده شده است و یک بخش جرقه زدن برای روشن کردن فندک در آن تعبیه شده است. فندک های نفتا دارای یک فتیله هستند که داخل مایع قرار گرفته و فندک های گازی با استفاده از دهانه دریچه دار خروج گاز را تنظیم می کند. شما با استفاده از باتری و سیم می توانید خیلی ساده فندک برقی یا الکتریکی بسازید. قبلا در انزل وب ۳ روش ساخت دستگاه پمپ باد قوی و ساده دست ساز در خانه را آموزش دادیم، در ادامه ما دو روش ساخت باتری برقی را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت فندک برقی با باتری در خانه

توصیه می شود در حین ساخت فندکی برقی در خانه موارد ایمنی را رعایت کنید. خطر انفجار باتری وجود دارد.

ساخت فندک برقی ساده با باطری قلمی

برای ساخت فندک برقی ساده ، یک باتری ۹ ولت چینی ارزان و مرده تهیه کنید. با استفاده از مولتی متر ولتاژ باتری را بررسی کنید و مطمئن شوید که باتری مرده است. با استفاده از انبردست محفظه باتری را به دقت باز کنید. مواد شیمیایی و کانکتورهای باتری را جدا کنید. با استفاده از کاتر، کانکتور را از نوار فلزی جدا کنید. عایق کاغذی را از نوار جدا کنید.

ساخت فندک برقی با باتری

دو باتری لیتیوم ۳.۵ ولت ۱۸۶۵۰ Li-ion تهیه کنید. با استفاده از چسب حرارتی آنها را کنار هم و در جهت هم بچسبانید. بدقت ترمینال های باتری را لحیم کنید. بعد نوار فلزی را هم لحیم کنید. برای اینکه باتری ها داغ نشوند شما باید لحیم کاری را خیلی سریع انجام دهید. افزایش دما می تواند باتری ها را منفجر کند.

ساخت فندک برقی با باتری

یک چوب بستنی با طول ۲ اینچ تهیه کنید. مانند تصویر زیر با استفاده از مته دو سوراخ در دو طرف چوب بستنی ایجاد کنید. مانند تصوصر زیر یا استفاده از مهره دو پیچ را به چوب بستنی وصل کنید. یک تکه سیم نیکروم ۲۶ AWG چهار اینچی را ببرید، در مزکز سیم یک را به حالت مارپیچ دربیاورید و سیم را به پیچ وصل کنید این کار را می توانید با استفاده از مهره انجام دهید. دو تکه سیم دیگر را به پیچ وصل کنید. توجه کنید که شما حتما باید از سیم نیکروم استفاده کنید

ساخت فندک برقی با باتری

با استفاده از چسب حرارتی چوب بستنی را به باتری وصل کنید. یک دکمه تبدیل PCB تهیه کنید و با استفاده از چسب حرارتی آن را به طرف دیگر باتری بچسبانید. با دقت ترمینال باتری را به یکی از سیم هایی که در مرحله قبل اضافه کردیم لحیم کنید. سیم دیگر را به سوئیچ ترمینال وصل کنید.

ساخت فندک برقی با باتری

باطری های لیتیوم یون اگر مدت زمان زیادی شارژ شوند منفجر خواهند شد بنابراین توصیه می شود که از ماژول شارژ کننده TP4056 بین باتری و قسمت حرارتی استفاده شود. فندک برقی خانگی شما آماده است. برای تست دکمه PCB را فشار دهید و دستتان را نگه دارید. کویل سیم نیکروم داغ و قرمز می شود.

ساخت فندک برقی با باتری

اگر توضیحات بالا برای شما واضح نبوده است می توانید مراحل ساخت فندک برقی با باتری کتابی را در فیلم آموزشی زیر دنبال کنید:

بعد از موفقیت در پروژه ساخت فندک برقی می توانید شروع به ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه کنید.

طرز ساخت فندک برقی المنتی

اول اسلات جلوی کلیپ باتری را جدا کنید. مانند تصویر زیر سیم مسی را که حدود ۳ سانتی متر از عایق آن جدا شده است را خم کنید و به کلید باتری وصل کنید و سیم را از اسلات رد کنید (سیم آبی). عایق یک تکه سیم را بردارید و آن را به کلید دیگر باتری وصل کنید ( سیم قرمز).

ساخت فندک برقی جرقه زن

کلید PCB را به طرف دیگر اسلات وصل کنید، شما می توانید با برش محفظه و با استفاده از چسب حرارتی اینکار را انجام دهید، باید هیچ گونه درزی وجود نداشته باشد. تکه سیم قرمز مرحله قبل را به کلید PCB وصل کنید و یک تکه دیگر (سیم قرمز) را به PCB وصل کنید و آن را به کلید دیگر باتری وصل کنید. یک سیم آبی نیز به این کلید وصل کنید و از اسلات رد کنید.

ساخت فندک برقی جرقه زن

ساخت فندک برقی جرقه زن

مانند تصویر زیر سیم نیکروم را بپیچانید و دو طرف آن را به دو سیمی آبی که از اسلات خارج شده است وصل کنید.

ساخت فندک برقی جرقه زن

ساخت فندک برقی جرقه زن

ابتدا اطراف باتری را با مقدار کمی چسب بچسبانید و وقتی که مطمئن شدید باتری برقی شما به درستی کار می کند به خوبی اطراف باتری را چسب کاری کنید تا هیچگونه درزی باقی نماند.

ساخت فندک برقی جرقه زن

فندک برقی شما آماده شد.

ساخت فندک برقی جرقه زن

آموزش ساخت فندک شارژی برقی حرفه ای USB

اگر دوست داریم یک فندک برقی داشته باشید می توانید کابل USB خود را برش بزنید و سر کابل را لخت کنید و سیم میکروم را به آن وصل کنید و کابل را به گوشی یا پاور بانک خود وصل کنید و فندک شارژی برقی بسازید نحوه انجام این کار را می توانید در فیلم آموزشی زیر مطالعه بفرمایید.

در آخر پیشنهاد می کنیم آموزش گام به گام ساخت اره مویی برقی ساده و حرفه ای در خانه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما نحوه ساخت فندک برقی یا الکتریکی در خانه را آموزش دادیم. اگر شما این پروژه تئوری را به یک پروژه عملی تبدیل کردید و با نکاتی مواجه شدید که در پست امروز بیان نشده بود می توانید این نکات را به همراه نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • وحید says:

    ممکنه بیزحمت بفرمایید نقش اون باتری ۹ولت مرده ارزان قیمت چینی در این پروژه چی بود?ممنون میشم

  • مسعود ابراهیمی says:

    با سلام
    دوست عزیز مدتهاست اگه قبول بفرمایید بنده کمترین لاتفاق سه تن از اقوام ودویتان لدنبال تهبه وخرید اسلات معرفی شده سما دریاخت فندک برقی میگذدیم ولیکن ، متاسفانه : دست ما کوتاه و خرما بر نخیل !! این بود که با هرارامید متوصل به خودسما جهت گشایش گره کور ماچند نفر نمابید که ابتدا به ساکن اسلات چی وچه دستگاهی هیت و دوم ازکجا تهبه کنیم له هرنوع صنفی مراجعه کردم وعکی نشان داپم و …! ضمن تشکر از پاسخ اگه امکانش هست در صمیمه فندک خودتان مرفوم لفذماییدچون ایمان دارم بخاژر جمع وجور بودن وظرافتفندک فوق افراد زیادی خواهتن وخواینار آن هستند.چه بسا پس ازپاسخ وینجش بازغر عرصه کننده مستقیم اساات مشروحه شوم (لارم به ذکره که پس از اخذ نمایندگی از سوی سرور عالیمقام یعنی جنابعالی اینکار صورت میپذیرد .
    موفق و موثر باشید. خواهش میکنم احیانا از مزاح حقیر مکدر نشوید. سپاسگزارم

    • طاهاعزتی says:

      دوست عزیراسلایت منظوریه جعبه پلاستیکی معمولی هست وبوسیله باطری که داخلش گذاشته شده ودوسرمثبت ومنفی رابه سیم میکروم که انرژی الکتریسته رابه انژی گرمایی تبدیل میکنه وچیزخاصی نیست واسلایت یاباکس یاجعبه یاقوطی همه یک معنی راداره

  • پوریا درویشی says:

    ۱۷۵۳۸۵۴۷۰۹۳۶۹۹۱۲۳۸۲۷۰۱۸۰

  • صدرا says:

    من‌درست‌کردمش‌‌داغ‌میشه‌ولی‌نمیسوزه‌چرا؟

  • هادی says:

    سلام ممنون از ویدیوی خوبتون،فقط اون سیم رو بخوایم تهیه کنیم چه مشخصاتی داره؟(همون که دو سرش به سیم usb متصل و پیچیده میشه

  • حامد says:

    ممنون آموزشهاومطالب شماهمیشه یه تفاوتی باسایتهای دیگه داشته((راه گشاوبه دردبخور))بوده
    فقط یه کم فیلم های آموزشی تون باعرض پوزش”خیلی لف میده تاکاروانجام دادنش رونشون بده،همین فندک روداخل فیلم طرف باآرامش فقط چندبارهرقطعه رومیچرخونه جلوی دوربین،باباخودمون اینکاره ایم میدونیم اون اهم متره،اون یکی سیم لحیمه…
    البته ببخشیدا
    ضمنامداره جرقه زنی داخل این فندکهای کوچیک که جرقه زنی ش رو یه ترانس خیلی ریزبایه خازن وباطری۱۲ولت کوچیک انجام میده روممکنه توضیح بدید

  • حج says:

    میتونیم

  • Ali says:

    ببخشید سیم نیکل کروم را باید از کجا تهیه کنیم؟

  • محسن خالصی says:

    ببخشید تایپ خودکار گوشی اشتباه کرد سیم نیکروم منظورمه

  • محسن خالصی says:

    سلام سیم میکرون را از کجا باید تهیه کرد ممنون