فولدر MSOCache چیست

فولدر MSOCache چیست؟ آموزش حذف پوشه MSOCache ویندوز

اگر شما سعی دارید برنامه مایکروسافت آفیس خود را پچ یا آپدیت کنید به فایل های کش شده احتیاج خواهید داشت که این فایل های کش شده در پوشه ای به نام MSOCache ذخیره می شود. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد اینکه فولدر MSOCache چیست؟ و اینکه آیا میتوان آن را حذف کرد؟ صحبت کنیم.

پوشه MSOCache چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش حذف فولدر MSOCache

MSOCache Folder Information

قبلا در مورد پوشه AppData ویندوز چیست؟ صحبت کردیم، اگر قابلیت view hidden folders را در اکسپلورر ویندوز خود فعال کرده باشید  ممکن است در دایرکتوری ریشه خود پوشه MSOCache را دیده باشید و این سوال برای شما پیش آمده باشد که فولدر MSOCache چیست؟ پوشه ام اس او کش یک پوشه مخفیست که مایکروسافت آفیس در طول نصب فایل های کش، پوشه MSOCache را ایجاد می کند تا فایل های مورد نیاز نصب مایکروسافت آفیس را ذخیره کند. به MSOCache  منبع نصب محلی یا Local Install source(LIS) گفته می شود. این پوشه برای اجرای مایکروسافت آفیس مورد نیاز نیست و بنابراین می توانید با خیال راحت آن را حذف کنید. لازم به ذکر است که مایکروسافت آفیس تنها همان دفعه اول از این پوشه استفاده می کند. با حذف پوشه MSOCache شما برای تعمیر و نصب بعدی نیاز به سی دی یا دی وی دی نصب آفیس دارید.

پوشه MSOCache چیست و چه کاربردی دارد؟

کارکرد پوشه MSOCache

وقتی که شما قصد دارید برنامه آفیس خود را تعمیر، پچ یا آپدیت کنید به پوشه MsoCache احتیاج پیدا خواهید کرد. با استفاده از MsoCache شما دیگر نیازی به قرار دادن سی دی نصب آفیس در درایو خود ندارید  هر موقع که لازم باشد می توانید از اطلاعات کش شده در Msocache استفاده کنید. این پوشه مقداری از فضای هارد را اشغال خواهد کرد.

کارکرد فولدر MSOCache

از آنجا که امروزه هاردهای دارای ظرفیت بالا به وفور در بازار پیدا می شود شاید باز پس گیری این فضا برای خیلی از کاربران دغدغه ای نباشد. اما اگر جزء کاربرانی هستید که از کمبود فضای خالی رنج می برید می توانید به صورت زیر این پوشه را حذف کنید.

نحوه حذف پوشه MSOCache  ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

قبلا در مورد پوشه Windows.old در ویندوز چیست ؟ نحوه پاک کردن آن صحبت کردیم، شما برای مشاهده پوشه MSOCache در کادر جستجوی منوی Start عبارت Folder Options را تایپ کنید و از نتیجه ظاهر شده Folder Options را انتخاب کنید. با این کار پنجره ای به نام Folder Options برای شما باز می شود به سربرگ View بروید و گزینه Show hidden files, folders and drives را انتخاب کنید.

حذف پوشه MSOCache

حالا به درایو C بروید تا پوشه MSOCache را مشاهده کنید. اگر روی پوشه کلیک راست کنید و properties را انتخاب کنید می توانیم حجم اشغال شده از هارد را مشاهده کنید که برای آفیس ۲۰۰۷ حجم این فایل حدود ۴۳۰ مگابایت و برای آفیس ۲۰۱۰ حجم این فایل حدود ۷۵۰ مگابایت است.

حذف پوشه MSOCache

پوشه را انتخاب کنید و دکمه Del را انتخاب کنید تا پوشه MSOCache پاک شود. با پاک شدن پوشه MSOCache شما برای عملیات زیر نیاز به سی دی آفیس دارید:

حذف پوشه MSOCache

قبل از پاک کردن این پوشه مطمئن شوید CD یا DVD نصب آفیس را دارید. در صورت تمایل می توانید از این فایل بکاپ بگیرید و در صورتی که به آن نیاز داشتید آن را ریستور کنید.

آموزش پاک کردن پوشه MSOCache ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

روش دیگری که برای پاک کردن پوشه MSOCache می توانید استفاده کنید این است که به مسیر Start>Programs>Accessories>System Tools >Disk Cleanup بروید و Office Setup Files را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید تا فولدر MSOCache  پاک شود.

پاک کردن پوشه MSOCache

علاوه بر روش های بالا، شما می توانید بعد از این که فرآیند نصب آفیس خود را کامل کردید در پنجره تایید ظاهر شده گزینه ذخیره فایل های ذخیره شده در سیستم خود را غیرفعال کنید. در آخر از شما دعوت می کنیم پست پوشه LOST.DIR اندروید، حافظه فلش و.. چیست؟ آموزش بازیابی اطلاعات از این پوشه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز توانسته باشیم اطلاعاتی مفید و کاربردی در مورد فولدر MSOCache به شما داده باشیم، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات