هک سیم کارت

بررسی : هک سیم کارت چیست؟ راه های جلوگیری کدامند؟

وقتی که شما در یک شبکه سلولی هستید، سیم کارت شما دستگاه تان را شناسایی می کند و هویت شما را به سرویس های مختلف نشان می دهد، سرویس های مختلف از شماره تلفن شما برای تایید هویتتان استفاده می کنند و این جاییست که هکر ها هویت شما را می توانند بخوانند.

هک سیم کارت دیگران توسط هکرها امکان پذیر است؟ راه های جلوگیری چیست؟

SIM Card Hacking and Hijacking: How It Works and What You Can Do About It

تایید هویت دو مرحله ای یا ۲FA یک روش خوب برای امن نگه داشتن اکانتتان است اما برای جلوگیری از هک سیم کارت این کافی نیست. روز به روز هک کردن سیم کارت در اینترنت رو به رشد است، هکرها از شماره تلفن شما برای دسترسی به اکانت های شما استفاده می کنند. ارتقاء امنیت حامل های تلفن همراه و برنامه های FA2 مانند Google Authenticator رو به رشد است اما هنوز هم مشکل هک سیم کارت وجود دارد.

هک سیم کارت دیگران توسط هکرها امکان پذیر است؟ راه های جلوگیری چسیست؟

جلوگیری از هک سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و..

هک سیم کارت چیست؟ اولین مرحله ای که هکرها انجام می دهند این است که یک هدف پیدا کنند. ابتدا هکرها اطلاعات شخصی شما را پیدا می کنند. این اطلاعات شامل هر چیزی مانند سن، محل سکونت، حتی حروف امنیتی اجتماعی و .. که می توان در اینترنت پیدا کرد باشد. اگر آنها به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند از حمله فیشینگ برای فریب دادن کاربران استفاده می کنند تا اطلاعات مهم را افشا کنند.

حالا که هکرها اطلاعات فرد مورد نظر را بدست آوردند و یک استراتژی دارند، آنها حامل شما را مورد هدف قرار می دهند، آنها از اطلاعات بدست آمده برای سوالات امنیتی استفاده می کنند و نماینده پشتیبانی فنی را فریب می دهند و شماره کاربر را در یک گوشی کنترل شده (توسط هکر) قرار می دهند. اگر حمله موفقیت آمیز باشد، حامل شماره شما را به هکر ارسال می کند، کاربر ممکن است یک پیغام دریافت کند که به او اطلاع می دهد که سیم کارت غیرفعال یا آپدیت شده است. کاربران دیگر قادر به ارسال پیام و یا برقراری تماس نخواهند شد و اینجاست که کاربران متوجه می شوند که اتفاقی در حال رخ دادن است.

فرآیند هک سیم کارت همراه اول و ایرانسل

اگر حمله موفقیت آمیز باشد، حامل شماره و سیم کارت خود را به مهاجم ارسال می کند، بر طبق آن کاربران ممکن است (یا ممکن است) یک پیام دریافت کنند که آنها اطلاع دهند که سیم کارت آنها به روز شده یا غیرفعال شده است. آنها پس از آن قادر نخواهند بود که تماس ها و یا ارسال متن، در آن نقطه بسیاری از مردم متوجه چیزی اشتباه است.

وقتی که سیم کارت هک می شود مهاجم یا مهاجمان می توانند با استفاده از قابلیت های FA2 استفاده کنند و به اکانت های شما دسترسی پیدا کنند یا از آنها را ریست پسوردهای شما استفاده کنند. کافیست هکرها آدرس ایمیل شما را بدانند و چند قسمت کوچک از اطلاعات شخصی را در اختیار داشته باشند تا ایمیل های شما هم هک شود.

فرآیند هک سیم کارت همراه اول و ایرانسل

در زمان حمله، مهاجمان تمام رمزهای عبور، آدرس های ایمیل و سایر اطلاعات را تغییر می دهند تا کاربران قادر به کنترل مجدد اکانت خود نباشند. اگر اکانت بانکی هک شده، آنها می توانند از موسسه های مالی که شما در آنجا حساب بانکی دارید پول و یا ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین دریافت کنند.

بعد از هک سیم کارت چه کار کنیم؟

اگر متوجه شدید که با مشکل هک سیم کارت مواجه شده اید باید در اسرع وقت به اینترنت متصل شوید و بررسی کنید و ببینید کسی وارد ایمیل و اکانت های شما شده است یا نه. توصیه می شود شماره تلفن را از اکانت های خود حذف کنید و در صورت امکان آن را به VoIP یا شماره دیگری تغییر دهید. تمام کلمات عبوری که درگیر با سیم کارت هک شده است را تغییر دهید و هرگونه پاپ آپ فعال مشکوک را حذف کنید. اگر دارای سیم کارت ایرانسل هستید آموزش قطع کردن و سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه و بدون پوکه را مطالعه بفرمایید.

نحوه محافظت و جلوگیری از هک سیم کارت

متاسفانه بسیاری از حامل ها و اپراتورها، شرکت ها و موسسات مالی اقدامات امنیتی غیر حرفه ای را برای جلوگیری از این اقدام انجام می دهند. حتی با اضافه کردن لایه های امنیتی بیشتر، مهاجمان ممکن است همدستانی داشته باشند که روی اطلاعات مشتری کار کنند. شما تنها چند کار زیر را می توانید برای محافظت از خودتان انجام دهید:

  • فعال کردن ۲FA مبتنی بر ویس یا پیامک بهتر از هیچ چیزی است، اما در صورت امکان از برنامه هایی مانند Google Authenticator و Authy استفاده کنید چونکه این برنامه ها با استفاده از سیم کارت هک نمی شوند.
  • از یک سرویس VoIP  مانند Google Voice استفاده کنید چونکه این سرویس به جای استفاده از سیم کارت با اینترنت کار می کند.
  • ساده ترین روش بدست آوردن سیم کارت این است که سیم کارت سرقت شود. بعد از اینکه سیم کارت دزیده شده فرد سارق سیم کارت را به گوشی خود منتقل می کند و تمام پیام ها، تماس های تلفنی و دیگر اطلاعات را بدست خواهد آورد و این به معنای دسترسی به کدهای دسترسی تایید دو مرحله و از دست دادن ایمیل و غیره است. برای جلوگیری از این نوع حملات سایبری سیم کارت خود را با پین کد قفل کنید. نحوه برداشتن و حذف پین کد سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل در گوشی آیفون، سامسونگ و.. را مطالعه بفرمایید.
  • برنامه dfndr security به شما امکان می دهد تا ار برنامه هایی که روی دستگاه خود دارید محافظت کنید و شامل یمک قابلیت محافظت پیشرفته است که دستگاه شما را در مقابل از دست رفتن داده محافظت کنید. با فعال شدن قابلیت حفاظت پیشرفته، هکرها قادر به حذف برنامه امنیتی Dfndr (بدون احراز هویت) نیستند و این بدان معناست که اطلاعات شخصی شما امن خواهد ماند.
  • هکر با ارائه دهنده سیم کارت شما تماس می گیرد و خودش را جای شما معرفی می کند و از سیم کارتی که جدیدا صادر شده است استفاد می کند. با این حال برخی از حامل های سلولی این کلاهبرداری ها را شناسایی کرده و به مشتریان خود هشدار می دهند. ساده ترین روش این است که با ارائه دهنده خود تماس بگیرید و به آنها بگویی که مایلید به اکانتان کد اضافه کنید. این رمز عبور اضافی مانع از تماس هکره با پشتیبان فنی مربوطه و درخواست یک سیم کارت جدید می شود چونکه هکر باید برای دسترسی به اطلاعات اکانت یک رمز عبور ارائه دهند.
  • روش دیگری که مهاجمان از آن برای هک سیم کارت شما استفاده می کنند هنگامی است که شما از وای فای عمومی استفاده می کنید. علاوه بر این در مورد اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید احتیاط کنید. با بررسی فید فیس بوک شما، به راحتی مکان، شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات شخصی شما بدست خواهد آمد. علاه بر این شما می توانید از بهترین راه های جلوگیری از هک شدن وای فای ( Wi-Fi ) نیز استفاده کنید.

نحوه محافظت و جلوگیری از هک سیم کارت

حتی با پین، برنامه های احراز هویت، سرویس VoIP، شما کاملا ایمن نیست، پین ها ی توانند سرقت شوند، برنامه های احراز هویت به طور گسترده حمایت نمی شوند و برخی از دستگاه ها اجازه استفاده از VoIP را ندارند. در دنیای سایبری امروز بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از فالیت های مشکوک چشم پوشی نکنید و اگر شاهد اتفاقی بودید به سرعت واکنش نشان دهید و امنیت خود را قوی تر کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما سعی کردیم اطلاعاتی در مورد جلوگیری از هک سیم کارت را در اختیار شما قرار دهیم، آیا به نظر شما روش دیگری برای هک شدن سیم کارت ایرانسل و همراه اول وجود دارد؟ اگر اقدامات احتیاطی دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش 7 روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش ۷ روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش 6 روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش ۶ روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل

نظرات

  • علی says:

    سلام امروز یک نفر به بهانه دوست قدیمی به من پیام داد و از من یک کد خواست من هم به او دادم و بعد پیام هایی از ایرانسل به من رسید که می گفت شما شارژ اظطراری گرفته اید در صورتی که من این کار را نکرده بودم می خواستم بدونم که با مسدود کردن سیم کارت دیگه اون هکر به اطلاعات من دسترسی ندارد؟؟

  • راد says:

    شاید دست تون خورده شماره کرفتید

  • ایدا says:

    ببخشید چن وقته هر پیامی که برام میاد فورا برای یه شمارهدیگه فرستاده میشه بعد از این که یه برنامه رو نصب کردم این طوری شد لطفا راهنماییم کنیید فک کنم هک شدع سیمکارتم

  • حسن says:

    ن اامکانش نیس

  • ALI says:

    باسلام حسینی هستم از کیش
    بنده مهندس کامپیوتر و برنامه نویسی هستم باتوجه به نظرات که دوستان در راجع هک نوشتن متوجه شدم که مسله هک برای عده ای از هم وطن های عزیزم واقعا مسئله حیاتی می باشد از دوستانی که واقعا نیت خیر دارند در این مورد میتوانند با مراجعه به ایمیل و ایدی تلگرام زیر اموزش هک رو دریافت کنند

    ایدی تلگرام :

    اخرین حرف ایدی عدد صفر میباشد
    ….

  • Itiranis says:

    سلام دوستان عزیز
    کسانی که در مورد هک کمکی لازم داشته باشن درحد توانم خوشحال میشم کمکی بکنم لطفا به آیدی تلگرام پیام بدین ….@

  • مهدی says:

    دیشب رفیقم زنگ زد بهم گفت کاری داشتی عصر زنگ زدی بهم؟ من تعجب کردم چون گوشی دست خودمه و چون روز قبل صحبت کردیم دیگه کاری باهاش نداشتم که زنگ بزنم هرچی من گفتم شاید اشتباه می‌کنی گفت شمارت افتاده،میخواستم بدونم آیا امکانش هست هک شده باشه؟البته این توضیحاتی که گفتین برام اتفاق نیفتاده فقط ی تماس بی پاسخ رفیقم دریافت کرده