بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری اندروید

آموزش کامل نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری اندروید

کاربران گوشی های هوشمند اندروید معمولا بعد از ایجاد مشکلاتی در عملکرد، سرعت گوشی و یا هنگام خرید یک گوشی دسته دوم می خواهند تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه برگردانند. امروز در انزل وب نحوه کامل ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی اندروید را به شما آموزش می دهیم.

نحوه ریست فکتوری یا برگرداندن به تنظیمات کارخانه  گوشی اندروید

How to Factory Reset an Android Phone

پر شدن حافظه گوشی، مشکلات ایجاد شده بعد از آپدیت کردن گوشی و.. ممکن است همگی شما را ترغیب به ریست فکتوری کردن گوشی کند. البته اگر گوشی دسته دوم یا استوک را خرید می کنید، حتما پیشنهاد می کنیم عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه را روی گوشی انجام دهید. در ادامه روش انجام این کار را توضیح می دهیم.

قبل از بازیابی تنظیمات کارخانه اندروید، توجه داشته باشید که با این کار تمامی اطلاعات موجود در حافظه گوشی به طور کلی پاک می شود. پس قبل از این کار از فایل های مورد نیاز خود حتما بکاپ تهیه کنید.

روش بازگشت به تنظیمات کارخانه اندروید سامسونگ ، هواوی و..

این روش برای بازگرداندن تنظیمات کارخانه اندروید روی اکثر گوشی ها تقریبا مشابه است اما برای کامل بودن آموزش، این فرآیند را روی دو گوشی Pixel 2 XL و Galaxy A8+ توضیح می دهیم تا اکثر گوشی ها چه با اندروید ساده و چه رابط کاربری ها متفاوت تر را پوشش دهیم. در گوشی Pixel 2 XL ساده ترین راه استفاده از تنظیمات گوشی است. به قسمت تنظیمات در منوی گوشی خود بروید و گزینه System را در پایین تنظیمات انتخاب نمایید.

نحوه برگشت به تنظیمات کارخانه

سپس روی تنظیمات Reset ضربه بزنید. حال باید گزینه Erase all Data (Factory Reset) را انتخاب کنید. توضیحاتی به شما نشان داده می شود که باید به سمت پایین Scroll کنید.

نحوه برگشت به تنظیمات کارخانه

دکمه ای به نام Reset Phone را خواهید دید که روی آن تاچ کنید. جهت اطمینان از شما خواسته می شود تا رمز قفل گوشی خود را وارد کنید. در نهایت روی Erase Everything تپ کنید.

نحوه برگشت به تنظیمات کارخانه

اکنون دستگاه شما به تنظیمات کارخانه بر می گردد و گوشی ریستارت می شود. پس از روشن شدن مجدد، شما به قسمت راه اندازی اولیه تلفن راهنمایی می شوید.

همینطور اگر گوشی شما بوت نمی شود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید را مطالعه نمایید.

روش بازگشت به تنظیمات کارخانه اندروید در گوشی Galaxy A8+ و..

در گوشی های مشابه Galaxy A8+ برای ریست فکتوری شما باید به قسمت تنظیمات گوشی در منوی اصلی بروید. به پایین تنظیمات گوشی رفته و قسمت General management را انتخاب کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در گوشی Galaxy A8+

حال گزینه Reset را بزنید و روی دکمه Factory Data Reset تاچ کنید. مجدد اطلاعاتی به شما نمایش داده می شود که باید به پایین صفحه Scroll کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در گوشی Galaxy A8+

با ظاهر شدن دکمه Reset آن را بزنید. دستگاه از شما رمز قفل گوشی را درخواست می کند. پس از وارد کردن رمز گوشی، روی Delete All تپ کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در گوشی Galaxy A8+

حال گوشی شما پس از انجام عملیات تنظیمات کارخانه j7 و.. ریستارت می شود و وارد فرآیند راه اندازی گوشی می شوید.

مطالعه مطلب بوت لودر گوشی چیست و چه وظایفی دارد؟ معایب و مزایا آنلاک بوت لودر نیز ممکن است برای شما مفید و کاربردی باشد.

ریست فکتوری کردن گوشی در حالت Recovery Mode

به هر دلیلی نتوانید یا نخواهید از تنظیمات استفاده کنید، می توانید بازگشت به تنظیمات کارخانه را در حالت ریکاوری یا Recovery Mode گوشی نیز انجام دهید. برای رفتن به حالت ریکاوری مود باید چند دکمه را فشار دهید که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. این روش برای زمان هایی که شما قادر به استفاده از منوی گوشی خود به دلایل مختلف پیشنهاد می شود.

ریست فکتوری کردن گوشی در Recovery Mode

ریست فکتوری در ریکاوری مود Pixel 2 XL

اگر گوشی Pixel 2 XL یا دستگاه های مشابه روشن است، ابتدا باید آن را خاموش کنید. سپس دکمه صدای کم را به همراه پاور به صورت همزمان نگه دارید. بعد از این کار به جای بوت شدن گوشی، به حالت ریکاوری مود می روید. شما می توانید از دکمه های تغییر صدا و پاور برای تغییر گزینه های استفاده کنید. با استفاده از دکمه های تغییر صدا گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه پاور آن را باز کنید. سپس گزینه Yes را انتخاب کنید. پس از اتمام ریست به صفحه ریکاوری مود برگشت داده می شوید. با انتخاب گزینه Reboot System Now دستگاه خود را در حالت معمول روشن کنید.

ریست فکتوری در ریکاوری مود Pixel 2 XL

اگر در فکر آپدیت کردن گوشی خود هستید، مطالعه مطلب آموزش ۳ روش آپدیت اندروید به صورت دستی و خودکار در گوشی سامسونگ، هواوی و.. برای شما کاربردی خواهد بود.

آموزش ریست فکتوری در ریکاوری مود گوشی سامسونگ گلکسی و..

در اینجا نیز برای تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ j7 و.. باید مجدد گوشی خود را خاموش کنید. دکمه های صدای زیاد را به همراه پاور فشار دهید و نگه دارید. اکنون لوگوی سامسونگ به همراه عبارت Installing System Update را خواهید دید. چند ثانیه صبر کنید تا عبارت No Command نمایش داده شود. مجدد حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر کنید تا به ریکاوری مود منتقل شوید. در اینجا نیز باید از دکمه تغییر صدا و پاور جهت حرکت بین گزینه ها استفاده کنید. گزینه Wipe Data/Factory Reset را بزنید. برای تایید عملیات دکمه Yes را هم انتخاب کنید و بزنید. پس از منتقل شدن به صفحه ریکاوری مود، گزینه Reboot System Now را انتخاب کنید تا دستگاه شما در حالت عادی روشن شود.

ریست فکتوری در ریکاوری مود Samsung Galaxy A8+

توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی موارد با طرح مراقب از گوشی گوگل مواجه شوید. در این موارد ابتدا باید اکانت جیمیل را از گوشی خود پاک کنید و سپس اقدام به انجام ریست فکتوری کنید. در پایان مجدد یادآور می شویم که با این فرآیند تمامی اطلاعات موجود در گوشی شما حذف می شود. پس قبل از استفاده از این روش ها حتما از فایل ها و اطلاعات مورد نیاز خود بکاپ تهیه کنید و ترجیحا کارت مموری خود را نیز خارج کنید.

در همین زمینه برای آشنایی بیشتر با روش بکاپ گرفتن، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش بکاپ گیری از برنامه های نصب شده اندروید به همراه دیتا آنها بدون روت گوشی را هم بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز دو روش انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه در گوشی های مختلف را بررسی کردیم. آیا تا کنون از این فرآیند استفاده کرده اید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • Bella says:

    اخه من تا اون مرحله که پسورد جیمیلو میخواد میرم ولی میگه رمز اشتباهه چندین بار هم رمزو عوض کردم بازم همونارو گفت کمکم کنید

    • سیاوش says:

      خسته نباشین
      من تمام روش هارو امتحان کردم ولی موفق نمیشم تا برم سراق مرحله بعدی هر روشی ک امتحان کردم نهایتن دانلود میزد یعنی هیچ گزینه ای برای انتخااب یا مرحله بعد نمیاره

  • Bella says:

    اخه من تا اون مرحله که پسورد جیمیلو میخواد میرم ولی میگه رمز اشتباهه چندین بار هم رمزو عوض کردم بازم همونارو گفت کمکم کنید

  • مریم says:

    سلام من یه گوشی HTC One X9 دارم که تا دیشب هیچ مشکلی نداشت گاهی هنگ میکرد ولی مشکل جدی اصلا نداشت. دیشب ری استارتش کردم و از اون موقع مدام خاموش روشن میشه فقط یه بار تونستم کنترلش کنم که چند تا برنامه حذف کردم و سعی کردم سبکش کنم بعد دوباره ری استارت کردم ببینم درست شده یا نه که بازم همونجوری بود الان دیگه هر کار میکنم درست نمیشه :((( روی صفحه اش هم که چند لحظه روشن میشه پیغام میاد system is not responding و رو هر کدوم از گزینه ها میزنم نمیره در واقع اصلا کار نمیکنه البته تاچش درسته ولی رو این پیغام کار نمیکنه. الان اصلا بهش دسترسی ندارم اطلاعات مهمی داخل گوشی دارم که حتما باید بک آپ بگیرم یا انتقال بدم به کامپیوتر ولی هیچ جوره نمیتونم بهشون دسترسی داشته باشم. چیکار کنم :((( مثل اینکه با ریست فکتری حل میشه ولی خب همه اطلاعاتم پاک میشه و قبلش حتما باید بک آپ بگیرم 🙁

  • فاطمه says:

    گوشیم هونر فورسی هست برنامه اینستا نصب نمیشه رو گوشیم حالا نمیدونم با تنظیمات کارخانه ممکنه نصب بشه یا روت گوشی بهتره انجام بدم؟

  • Hossein says:

    سلام من گوشی سامسونگ GT-S7246 را دارم وقتی off می کنم و دکمه Home و صدای کم و power را میگیرم صفحه مورد نظرم باز نمیشه.

    • محمد says:

      وقتی که آرم دشتگاه اومد بالا همه ی دکمه ها رو با هم بگیر (دکمه وسط و دو تا ولوم و پاور)