رفع مشکل کار نکردن و نصب نشدن گوگل کروم

۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن و نصب نشدن گوگل کروم

از زمان معرفی مرورگر گوگل کروم، میلیون ها کاربر با توجه به عملکرد این برنامه، جذب آن شده اند. اما برای تعدادی از کاربران ممکن است مشکلی به وجود بیاید که قادر به نصب و یا استفاده از این برنامه نباشند. امروز در انزل وب ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن و نصب نشدن گوگل کروم را بررسی می کنیم.

حل مشکل اجرا نشدن گوگل کروم در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Chrome Install and Run Fails on Windows 10 , 8 and 7

مرورگر کروم با توجه به امنیت بالا، سرعت پردازش دیگر مشخصات به مرورگری محبوب تبدیل شده است. شما ممکن است هنگام نصب یا استفاده از این برنامه با ارور هایی با کد ۰xa043 و.. مواجه شوید. در این مطلب سعی کرده ایم روش های رفع مشکل کار نکردن کروم را به شما آموزش دهیم.

چک کردن آنتی ویروس در مشکل اجرا نشدن کروم

به دلیل تغیراتی که آنتی ویروس روی رایانه شما اعمال می کند، ممکن است منبع مشکل در اجرای گوگل کروم باشد. تعدادی از کاربران که خصوصا از آنتی ویروس McAfee استفاده می کنند با این مشکل مواجه شده اند. بهتر است برای چک کردن این موضوع آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید و یا در صورت امکان آن را حذف کنید. با حذف آنتی ویروس، Windows Defender وارد عمل شده و رایانه شما بی سلاح نمی ماند.

حل مشکل نصب نشدن گوگل کروم با Uninstall Troubleshooter

خود ویندوز با ابزار Troubleshooter مربوط به حذف و نصب برنامه به شما امکان رفع مشکلات مختلف را می دهد. برای استفاده از این ابزار برای رفع مشکل حذف و نصب، ابتدا آن را دانلود و نصب نمایید.

حل مشکل عدم نصب کروم با Uninstall Troubleshooter

پس از اجرای برنامه ابتدا روی دکمه Next کلیک کنید.

حل مشکل عدم نصب کروم با Uninstall Troubleshooter

برای رفع مشکل عدم نصب کروم روی Installing کلیک نمایید.

حل مشکل عدم نصب کروم با Uninstall Troubleshooter

در لیست برنامه هایی که به شما نشان داده می شود، دنبال نام Google Chromr باشید. اگر این برنامه در لیست نبود، Not Listed را انتخاب کنید.

حل مشکل عدم نصب کروم با Uninstall Troubleshooter

حال برنامه اقدام به پردازش می کند و مشکل را حل می کند. پس از رفع مشکل روی Close the troubleshooter کلیک کرده تا بسته شود.

حل مشکل عدم نصب کروم با Uninstall Troubleshooter

اکنون باید برنامه را نصب کنید و دیگر با خطایی رو به رو نشوید.

مطالعه مطلب ۱۱ روش حل مشکل ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم نیز ممکن است برای شما مفید باشد.

چک کردن فعال بودن سرویس های الزامی

BITS یکی از سرویس های ویندوز است که انتقال فایل ها بین دستگاه ها را با استفاده از پهنای باند خالی انجام می دهد. به عبارت دیگر اجازه می دهد تا برنامه هایی را از روی سیستم های دیگر یا اینترنت نصب کنید. برای چک کردن فعال بودن این سرویس، به کنترل پنل بروید. سپس به قسمت System and Security رفته و روی Administrative Tools کلیک کنید.

چک کردن فعال بودن سرویس های الزامی

حال برنامه Services را انتخاب کنید.

چک کردن فعال بودن سرویس های الزامی

از بین سرویس های نمایش داده شده، Background Intelligent Transfer Service را انتخاب نمایید و آن را باز کنید.

چک کردن فعال بودن سرویس های الزامی

حال در پنجره باز شده مطمئن شوید گزینه Startup type به حالت Automatic تنظیم شده باشد. همچنین وضعیت Service status در حالت Running باشد. اگر هر کدام مغایرتی داشت، آن را روی حالت توضیح داده شده قرار دهید.

تغییر ریجستری برای حل مشکل اجرا گوگل کروم

برای حل مشکل در این روش، شما باید تمام رکورد های Google Chrome Update را پاک کنید. جهت انجام این کار، با زدن دکمه Win+R پنجره RUN را باز کنید. سپس عبارت regedit را تایپ و OK کنید.

تغییر ریجستری برای حل مشکل گوگل کروم

سپس به آدرس دایرکتوری زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER / Google / Update / ClientState

اکنون پوشه {۴DC8B4CA-1BDA-483e-B5FA-D3C12E15B62D} را حذف کنید.

تغییر ریجستری برای حل مشکل گوگل کروم

حال می توانید پنجره ریجستری را بسته و مجدد امکان نصب کروم را تست کنید. البته بعضی از کاربران نیز پیشنهاد داده اند کلیه ریجستر های کروم را حذف کنید. برای این کار می توانید به آدرس دایرکتوری های زیر رفته و آن ها را حذف کنید:

  • HKEY_CURRENT_USER/Software/Google
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Google
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Wow6432Node/Google

حذف کردن دایرکتوری Google Update برای رفع مشکل نصب شدن کروم

طبق تجربیات کاربران گاهی اوقات GoogleUpdate.exe نیز می توانید زمینه ایجاد این مشکلات شود. اگر کروم روی رایانه شما نصب نمی شود، Win+R را فشار دهید. سپس عبارت %LOCALAPPDATA%\Google\ را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

حذف کردن دایرکتوری Google Update برای رفع مشکل کروم

حال دایرکتوری مورد نظر را خواهید دید، اقدام به حذف آن کنید. سپس مجدد مشکل خود را تست کنید. همچنین بعضی از کاربران اعلام کرده اند که این پوشه را ندارند. در این صورت از روش های دیگر استفاده نمایید.

برای رفع ارور Aw snap کروم نیز حتما مطلب ۱۰ روش حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و اندروید را مطالعه کنید.

حذف نسخه های قدیمی کروم

به عنوان یک راه حل برای رفع مشکل نصب نشدن کروم، اگر نسخه قدیمی تری را روی رایانه خود دارید، آن را حذف کنید زیرا نسخه های قدیمی ممکن است از نصب نسخه جدید به دلایلی جلوگیری کنند. سریع ترین راه برای حذف کامل گوگل کروم، رفتن به کنترل پنل و انتخاب Uninstaller Software است.

استفاده از نسخه های Beta یا Canary کروم

اگر با نصب نسخه اصلی مشکل دارید، می توانید نسخه های Beta یا Canary را نصب کنید. این دو نسخه ممکن است به اندازه نسخه اصلی پایداری نداشته باشند ولی قابلیت های اصلی کروم را به همراه قابلیت های بیشتر و در حال تست را در اختیار شما قرار می دهند.

نصب کروم با نصب کننده آفلاین

با دانلود گوگل کروم نسخه اصلی، فایل های مورد نیاز خود را در هنگام نصب از اینترنت دانلود می کند. اما شما راه استفاده از نسخه آفلاین را هم امتحان کنید. یعنی نسخه کامل برنامه را از سورس های فارسی یا خارجی دانلود کنید و اقدام به نصب آن نمایید. احتمال دارد به این شکل بتوانید کروم را نصب کنید.

مطالعه مطلب رفع مشکل ارور ۱۰۲ Err_Connection_Refused مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی نیز ممکن است برای شما کاربردی باشد.

روشن بودن User Account Control

یکی از دلایل عدم نصب کروم، غیر فعال بودن کنترل حساب است. کنترل حساب یا User Account Control یکی ویژگی امنیتی است که اکثر کاربران به خاطر اطلاعیه ها آن را غیر فعال می کنند. برای تست این روش باید مجدد این گزینه را فعال کنید. برای این کار کلید های Win+S را فشار دهید. سپس user account control را تایپ و سرچ کنید و برنامه آن را باز کنید.

روشن بودن User Account Control

نوار لغزاننده را روی حالت پیش فرض تنظیم کنید و OK را بزنید.

روشن بودن User Account Control

سپس مجدد چک کنید که مشکل نصب گوگل کروم حل شده باشد.

راه کار گوگل برای رفع خرابی گوگل کروم

خود گوگل نیز راه کار هایی را برای حل مشکل کار نکردن گوگل کروم پیشنهاد داده است. گوگل اعلام می کند در قدم اول اگر کروم باز نمی شود، ابتدا با زدن Ctrl+Alt+Del در پنجره باز شده به تب Processes بروید و  Google Chrome یا chrome.exe را پیدا کنید و آن را کامل ببندید. سپس سیستم خود را ریستارت کنید و مجدد اقدام به باز کردن آن کنید. اگر باز هم مشکل پایدا بود باید برنامه را به طور کامل حذف کرده و مجدد نصب کنید.

در پایان مطالعه مطلب دلیل و ۶ روش حل مشکل آپدیت نشدن گوگل کروم در ویندوز کامپیوتر را نیز فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش رفع مشکل نصب و اجرا نشدن گوگل کروم را آموزش دادیم. مشکل شما با چه روشی حل شد؟ حتما نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • رضا says:

    سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی خوب وزحمات شما

  • پارسا says:

    آقا دستم به دامنتون کمک کنید که هرچی تو سایتای خارجی گشتم همشون کلیک بیت و چرند بود راه حل هاشون. من یک لپ تاپ قدیمی دارم روش ویندوز ۷ نصب کردم و در نسخه های جدید گوگل کروم مثل این که دیگه از این ویندوز پشتیبانی نمیشه و تا آپدیت کردم به آخرین ورژن دیگه گوگل کروم بالا نمیاد و عوضی ها یه کاری کردن حتی حذف هم نمیشه و با هزار جور بدبختی که از رو سیستم حذف میکنی و میخوای یک نسخه ی قدیمی تر گوگل کرومو نصب کنی باز این عوضی های طراح این برنامه و عواملش یه کاری کردن وسط نصب نسخه ی قدیمی پیغام میده که سیستم شما قبلا ورژن جدید تر گوگل کروم روش نصب بوده و نمیتونید ورژن قدیمی رو نصب کنید! خلاصه ما به هر دری زدیم و از قسمت ران و regedit هم حتی گوگل رو حذف کردیم و ری استارت کردیم و هر راهی که رفتیم نشد… فقط تنها چیزی که فهمیدیم اینه که یک فایل و لاین اضافه شده به یک قسمت از سیستم که آخرین ورژن و عدد گوگل کروم توش ثبت شده و باید اون لاین و فایلو حذف کنم که نمیدونم کجاس ممنون میشم هرکی میدونه تو اولین فرصت مارو کمک کنه مشکلم حل شه.

  • متين says:

    برای من این پیام رو میده
    نصب انجام نشد عملیات نصب برنامه گوگل دیگری در حال انجام است
    اگه میشه کمک کنید

  • محمد says:

    سلام من سیستمم رو طبق برنامه روشن کردم دیدم خود به خود کروم بالا نمیاد و پاک شده رفتم تو قسمت unistall profram دیدم برنامه موجوده خواستم پاک کنم پاک هم نمیشد . دوباره خواستم نصب کنم ارور applied a group policy میداد که شبکه شما جلوگیری میکنه از نصب . صد روش رفتم نشد فقط این دو روشی که شما گفتید محتویات کروم تو regedit رو پاک کردم و ۳ پوشه کروم تو آدرس local رو هم پاک کردم درست شد خوشبختانه . نمیدونم مشکلش چی بود و چرا اینجوری شد ولی در کل سپاسگذارم از شما ممنون خیلی مفید بود و کمک حالمون شد

  • حمید رضا اسدبیگی says:

    راستش من همه راهها رو رفتم و بعد از ریستارت، کروم به راحتی نصب شد. منطورم اینه که نمیدونم کدوم راه واقعا موثر بود ولی اگه همه رو هم انجام بدید مشکلی پیش نمیاد.

  • ناشناس says:

    سلام من وقتی روی آیکن گوگل کروم کلیک میکنم باز نمیشه اما بقیه برنامه ها باز میشه علتش چیه؟

  • ناشناس says:

    سلام من وقتی روی آیکن گوگل کروم کلیک میکنم باز نمیشه اما بقیه برنامه ها باز میشه علتش چیه؟

  • عارف says:

    واسه من این ارور رو دارهyour network administrator has applied a group policy that prevents installation