ادغام و ترکیب چند عکس در فتوشاپ

آموزش ۳ روش ساده و کاربردی ادغام و ترکیب چند عکس در فتوشاپ

ادغام و ترکیب چند عکس در فتوشاپ کاربردهای زیادی دارد به طور مثال شما می توانید برای محصولات خود عکس تبلیغی بسازید، در اتاق فرزندتان یک تابلو از عکس های نوزادی و کودکیش بسازید، از آلبوم عروسی خود عکس های کلاژ جالب بسازید و… امروز در انزل وب ما قصد داریم ۳ روش ساده را آموزش دهیم که به کمک آن می توانید عکس هایتان را در فتوشاپ ادغام و ترکیب کنید و در نهایت یک عکس که حاصل ترکیب و قرار دادن چندین عکس در کنار یکدگیر میباشد داشته باشید.

آموزش تصویری ترکیب دو یا چند عکس در یک عکس با برنامه فتوشاپ

How To Combine Photos in Photoshop

قابلیت ترکیب و ادغام عکس ها با یکدیگر یکی از مهارت های بسیار کاربردی است که عکاسان و آتلیه ها از آن استفاده می کنند. در برخی از موارد ساخت عکسی که در ذهن ما وجود دارد به طور فیزیکی امکان پذیر نیست و میکس عکس می تواند در این راه به شما کمک کند. روش های ادغام عکس متفاوتی وجود دارد که در ادامه ۳ مورد از ساده ترین آنها را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از اینکه آموزش را شروع کنیم چند مورد وجود دارد که باید بدانها توجه داشته باشید:

  • عکس هایی که برای میکس اتخاب می کنید باید رزولوشن مشابهی داشته باشند. اگر یک عکس ۳۰۰ نقطه در اینج و دیگری ۷۲ نقطه در اینچ است شما باید آنها را با هم تطبیق دهید.
  • سعی کنید از عکس هایی استفاده کنید که روشنایی یکسانی دارند. اگر چه شما می توانید سایه های مصنوعی را به عکس اضافه کنید اما شاید برای شما سخت باشد و یا نتوانید آن را به صورت طبیعی ایجاد کنید.
  • اضافه کردن عناصر غیرواقعی به عکس می تواند نتیجه خوبی نداشته باشد.

آموزش تصویری ترکیب دو عکس در فتوشاپ

آموزش کامل تصویری ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ Photoshop را مطالعه بفرمایید.

نحوه ترکیب چند عکس در فتوشاپ

ساده ترین روش ادغام و چسباندن دو عکس در فتوشاپ این است که دو عکس را در فتوشاپ باز کنید که این کار را می توانید از طریق منوی File و انتخاب Open انجام دهید. برای مثال در اینجا ما یک عکس گیاه رازک و شامپوی رازک را باز می کنیم. اگر عکس های شما نیاز به چرخاندن دارند آموزش کامل نحوه چرخاندن متن، عکس و.. در فتوشاپ (Photoshop) را مطالعه کنید.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

حالا روی یکی از تصاویر خود کلیک کنید و دکمه ماوس را نگه دارید و آن را بکشید، اشاره گر ماوس خود را به داخل سند عکس دیگر ببرید و دکمه ماوس را رها کنید تا عکس وارد سندتان شود. موقعیتی که می خواهید عکس در آنجا قرار بگیرد را تعیین کنید و در صورت نیاز عکس را کوچک یا بزرگ کنید. حالا شما دو لایه دارید.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

با استفاده از دکمه Shift یا Ctrl هر دو لایه را انتخاب کنید و کلیک راست کنید بعد گزینه Merge layers کلیک کنید تا دو عکس شما در فتوشاپ ادغام شود.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

اگر وقت کافی بگذارید و عکس های مناسبی انتخاب کنید و هنگام کار با عکس ها اضافه های عکس را برش بزنید مطمئنا می توانید عکس های تبلیغی جالبی برای محصولات خود بسازید.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

اگر درگ کردن عکس ها برایتان سخت است می توانید دو یا چند عکس خود را در فتوشاپ باز کنید و به مسیر Window>Arrange>Float All in Windows بروید حالا مانند تصویر زیر دو عکس شما در پنجره های شناور نمایش داده می شوند و شما به راحتی می توانید یکی از آنها را به داخلی دیگری درگ و بعد لایه ها را ادغام کنید.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

علاوه بر روش بالا شما می توانید برای اینکه عکس ها را کنار هم داشته باشید می توانید عکس های خود را در فتوشاپ باز کنید و به مسیر Window>Arrange>2-up Vertical بروید تا عکس های شما مانند تصویر زیر در کنار هم قرار بگیرد. حالا خیلی راحتی یکی از آنها را به داخل دیگری درگ کنید و لایه ها را ادغام کنید.

ترکیب چند عکس در فتوشاپ

حالا می توانید با ۶ روش قرار دادن واترمارک روی عکس در فتوشاپ Photoshop، عکس محصول خود را اختصاصی کنید.

آموزش حرفه ای میکس تصاویر و ترکیب چند عکس در فتوشاپ

اگر هدف شما از میکس تصاویر در فتوشاپ تبلیغ نیست و فقط می خواهید دو عکس شخصی خود را میکس کنید از این روش استفاده کنید. به طور مثال در این روش ما دو عکس زیر را داریم،

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

و می خواهیم آن را به صورت زیر با هم میکس کنیم.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

دو عکس را در فتوشاپ باز کنید و با استفاده از یکی از روشهای بالا عکس ماشین را روی عکس منظره می کشیم. در اینجا برای اینکه برای شما واضح باشد من قسمتی از عکس منظره را بیرون گذاشتم. وقتی که عکس را وارد دیگری کردید باید عکس ها کاملا روی هم بیافتند اگر عکس شما بزرگتر از عکس زیرین است می توانید از دکمه Ctrl/Cmd+T را با هم فشار می دهیم تا ابزار Free Transform فعال شود، اگر عکس شما بسیار بزرگ باشد شما نمی توانید دسته ها را در اطراف عکس ببینید به همین خاطر باید عکس را Zoom Out کنید. هنگامی که دسته ها برای شما قابل مشاهده شدند کلید Shift را بگیرید و عکس را کوچک کنید تا عکس کشیدگی پیدا نکنید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

بعد از روی هم انداختن عکس ها از ابزار Quick Select استفاده کنید و آسمان را انتخاب کنید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

حالا به مسیر Select>Inverse Selection بروید یا از دکمه های Ctrl/Cmd+Shift+I را انتخاب کنید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

در پنل لایه ها روی آیکن Add Layer mask کلیک کنید تا عکس شما به صورت زیر در بیاید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

حالا برای اینکه لبه های عکس را نرم کنیم باید لایه ماسک را انتخاب و دوبار کلیک کنید تا پنل Properties باز شود. نوار لغزنده Feather را کمی به سمت جلو بکشید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

اگر به عکس بالا نگاه کنید متوجه خواهید شد که رنگ ها با هم همخوانی ندارند، یکی دارای رنگ گرم است و دیگری رنگ سرد. برای حل این مشکل لایه بک گراند را انتخاب کنید و به مسیر Image> Adjustments بروید و Match Color را انتخاب کنید. پنجره ای مانند زیر برای شما ظاهر خواهد شد در Source عکسی که در بک گراند واقع شده است را انتخاب کنید و در قسمت Layer لایه ۱ را انتخاب کنید تا رنگ ها با هم تطبیق داده شوند می توانید برای اینکه به نتیجه دلخواهتان برسید نوارهای لغزنده موجود در بالای پنجره را دستکاری کنید.

آموزش میکس تصاویر در فتوشاپ

اگر قصد دارید روی عکس تان بنویسد بهتر است ۴ روش رفع مشکل برعکس نوشتن و تایپ فونت فارسی در نرم افزار فتوشاپ را مطالعه بفرمایید.

آموزش قرار دادن چند عکس کنار یکدیگر در فتوشاپ

اما اگر یک سایت فروش شیرینی، غذای خانگی، کارهای دستی و غیره دارید می توانید با قرار دادن چند عکس در فتوشاپ یک عکس جالب و فوق العاده و تبلیغی برای خودتان بسازید نحوه انجام این کار خیلی ساده است. برنامه فتوشاپ را باز کنید و به مسیر File > New بروید تا پنجره ای مانند زیر برای شما نمایش داده شود، Width و Height سند خود را یکسان انتخاب کنید و رزولوشن را ۷۲ پیکسل در اینچ انتخاب کنید.

قرار دادن چند عکس در فتوشاپ

بعد از اینکه سند جدید خود را ایجاد کردید از ابزار Rectangle استفاده کنید. مانند تصویر زیر چند مستطیل هم اندازه برای خود ایجاد کنید. فاصله بین مستطیل ها را یک اندازه و مساوی انتخاب کنید.

قرار دادن چند عکس در فتوشاپ

حالا به مسیر File > Place بروید و اولین عکستان را داخل مستطیل قرار دهید. اگر عکس شما بزرگتر از مستطیل است اندازه آن را تغییر دهید. شما می توانید اندازه عکس خود را کمی بزرگتر از مستطیل در نظر بگیرید و بعد روی لایه عکس کلیک راست کنید و گزینه Create Clipping Mask را انتخاب کنید. با این کار عکس به اندازه مستطیل برش خواهد خورد.

قرار دادن چند عکس در فتوشاپ

برای چیدمان چند عکس در فتوشاپ همین کار را تکرار کنید تا تمام مستظیل های شما با عکس پر می شود. بعد از اتمام کارتان می توانید لایه ها را با هم ادغام کنید. چیدمان چند عکس در فتوشاپ کار ساده ای بود اینطور نیست؟

قرار دادن چند عکس در فتوشاپ

حالا می توانید برای عکس میکس شده خود کادر بسازید کافیست از ۹ روش گذاشتن کادر سفید دور عکس در اندروید ، آیفون ، فتوشاپ و آنلاین استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما نحوه چیدمان چند عکس در فتوشاپ را به شما آموزش دادیم، امیدواریم این روش ها برای شما کاربردی بوده باشد. اگر شما روش دیگری برای چیدن چند عکس در فتوشاپ می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست آن را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات

  • sahel says:

    خیلی بد و نامفهوم بود

  • میلاد قطمیری says:

    سلام. میشه بگید اگر دو تا تصویر داشتیم که تعداد نقطه در اینچ هاشون متفاوت بود چجوری باید تطبیقشون بدیم؟ ممنون